Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Schimbare sens motoras de pornire
Last Updated: Mar 18 2017 20:38, Started by
gladiatore
, Mar 17 2017 19:33
·
0
#1
Posted 17 March 2017 - 19:33
Buna seara tuturor . Deci , am inca o data nevoie de ajutorul cunoscatorilor si va rog frumos , daca puteti sa ma ajutati , faceti-o . Problema sta asa : am cumparat un motoras care ajuta la pornirea unui motor , e un fel de electromotor , doar ca asta si incarca bateria , dupa ce porneste motorul pe benzina .
Care e necazul meu ?? Motorasul se invarte in sens invers decat am eu nevoie , si oricat as fi schimbat eu firele , el tot in partea cealanta se invarte . Cum pot schimba sensul de rotatie ??? Mentionez ca va porni un motor pe benzina , de 10 cp , motor care este pe ATV-ul ce-l construiesc momentan . Cu scuzele de rigoare pentru gramatica nu chiar ok , va salut si astept raspunsuri . Sper sa nu fi gresit aria pentru aceasta intrebare .Pun si ceva poze cu inculpatul . Attached Files |
#3
Posted 17 March 2017 - 19:50
Mda ...o solutie simpla si la indemana , dar eu ..mai gog asa , nu am gandit si hop , cu topicul pe SP . Multumesc Ovidiu .
|
#5
Posted 17 March 2017 - 19:56
#6
Posted 17 March 2017 - 20:09
gladiatore, on 17 martie 2017 - 19:56, said:
Inteleg ! Totusi , ramane o intrebare . De ce nu se schimba sensul , cand inversezi polii ?? La tipul asta ai rotorul si statorul bobinate. Cand inversezi polaritatea alimentarii o sa ai campuri magnetice care determina motorul sa se invarta in acelasi sens. Trebuie sa inversezi alimentarea ori numa la stator, ori numa la rotor, care ii mai simplu de facut practic, da pentru asta trebuie desfacut. Edited by gabyxm, 17 March 2017 - 20:10. |
#7
Posted 17 March 2017 - 20:13
gabyxm, on 17 martie 2017 - 20:09, said:
La motoarele cu magnet permanent pe stator merge cum zici. La tipul asta ai rotorul si statorul bobinate. Cand inversezi polaritatea alimentarii o sa ai campuri magnetice care determina motorul sa se invarta in acelasi sens. Trebuie sa inversezi alimentarea ori numa la stator, ori numa la rotor, care ii mai simplu de facut practic, da pentru asta trebuie desfacut. Si inca o chestie , la un motor de masina de spalat , sincron , adica cu perii , tot inseriate rotorul cu statorul , nu mai tin minte cum si ce schimbam de se inversa sensul . Oricum , chestia asta cu electricitatea e grea si nu pentru oricine . Eu ma declar depasit . |
#9
Posted 17 March 2017 - 20:28
Daca ai doar 2 fire n-ai cum sa-ti dai seama numai dupa asta daca statorul e in paralel sau in serie cu rotorul.
In cazul acesta, dupa comportament, sunt legate in serie. L-ai demontat? Poate se poate umbla in interior la infasurarile statorice, sau la polaritatea carbunilor (periilor). |
#10
Posted 17 March 2017 - 20:31
Nu stiu sigur cum ii construit intern, da poate sa aiba infasurarile de pe stator(f) legate in paralel cu rotorul(M), stator legat in serie cu rotorul sau ambele variante.
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Serie_Shunt_Coumpound.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Pentru primele 2 o sa ai la final 2 fire care iti vin de la stator si le inversezi. Io cred ca ai defapt o configuratie asemanatoare cu a3-a schema de mai sus si ai infasurari statorice legate serie-paralel cu rotorul. Infasurarea serie ii utilizata numai cand ai functie de electromotor de pornire. Vezi aici daca seamana cu ce ai, mai precis schema cu conexiunile catre releul regulator si cel de pornire. Edited by gabyxm, 17 March 2017 - 20:36. |
|
#11
Posted 17 March 2017 - 20:33
dicdobre, on 17 martie 2017 - 20:26, said:
Cum o sa controlezi tensiunea de incarcare a bateriei? Razvan_N, on 17 martie 2017 - 20:28, said:
Daca ai doar 2 fire n-ai cum sa-ti dai seama numai dupa asta daca statorul e in paralel sau in serie cu rotorul. In cazul acesta, dupa comportament, sunt legate in serie. L-ai demontat? Poate se poate umbla in interior la infasurarile statorice, sau la polaritatea carbunilor (periilor). |
#12
Posted 17 March 2017 - 20:56
Esti sigur ca e cu statorul bobinat? Ca dupa infatisare, ar putea sa fie un dinam, cu magneti permanenti, la fel ca cele folosite pe vremuri la pornit nu mai tin minte ce tractorase, parca. Si atunci s-ar explica si cum incarca apoi bateria.
|
#13
Posted 17 March 2017 - 21:09
myshyk, on 17 martie 2017 - 20:56, said:
Esti sigur ca e cu statorul bobinat? Ca dupa infatisare, ar putea sa fie un dinam, cu magneti permanenti, la fel ca cele folosite pe vremuri la pornit nu mai tin minte ce tractorase, parca. Si atunci s-ar explica si cum incarca apoi bateria. |
#14
Posted 17 March 2017 - 22:29
Daca e cu magneti permanenti, e suficient sa intorci carcasa cu statorul si se inverseaza sensul.
|
#15
Posted 18 March 2017 - 08:15
gladiatore, on 17 martie 2017 - 20:33, said:
Nu lam desfacut si nici nu am de gand . O sa-l pun invers , cum a zis @Ovidiu . Edited by PoeOvidiu, 18 March 2017 - 08:43. |
|
#16
Posted 18 March 2017 - 12:38
myshyk, on 17 martie 2017 - 20:56, said:
Esti sigur ca e cu statorul bobinat? Ca dupa infatisare, ar putea sa fie un dinam, cu magneti permanenti, la fel ca cele folosite pe vremuri la pornit nu mai tin minte ce tractorase, parca. Si atunci s-ar explica si cum incarca apoi bateria. Plus de asta, am mai zis si mai sus, daca era cu magneti permanenti pe stator ai avea un "motor de casetofon" mai mare si initiatoru nu avea problemele indicate: gladiatore, on 17 martie 2017 - 19:33, said:
Motorasul se invarte in sens invers decat am eu nevoie , si oricat as fi schimbat eu firele , el tot in partea cealanta se invarte . Cum pot schimba sensul de rotatie ??? Edited by gabyxm, 18 March 2017 - 12:57. |
#17
Posted 18 March 2017 - 15:24
Azi , lam pus invers , imi porneste motorul pe benzina , adica are putere , dar ramane inca o problema . Cum il fac , sau leg , ca sa incarce bateria ?? Stie cineva ???
|
#18
Posted 18 March 2017 - 19:09
@gabyxm
Uite cum arata un dinam de Trabant: http://www.traby.ro/...hp?topic=1232.0 Ce zici, are suruburi de montat magnetii permanenti pe carcasa/stator? @ initiator. Daca e cu statorul bobinat, fara excitatie, nu-ti va produce curent. Ca sa te conving ce stator are, dupa ce pornesti motorul, decupleaza firele de la baterie si masoara daca iti da tensiune. Daca da, e dinam cu magneti permanenti si-l poti folosi si reversibil, daca nu, e cu statorul bobinat si te complici. Edited by myshyk, 18 March 2017 - 19:13. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users