Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Schimbare sens motoras de pornire

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
gladiatore

gladiatore

    Moldovean !! Ceva probleme ???

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,449
  • Înscris: 01.10.2016
Buna seara tuturor . Deci , am inca o data nevoie de ajutorul cunoscatorilor si va rog frumos , daca puteti sa ma ajutati , faceti-o . Problema sta asa : am cumparat un motoras care ajuta la pornirea unui motor , e un fel de electromotor , doar ca asta si incarca bateria , dupa ce porneste motorul pe benzina .
Care e necazul meu ?? Motorasul se invarte in sens invers decat am eu nevoie , si oricat as fi schimbat eu firele , el tot in partea cealanta se invarte . Cum pot schimba sensul de rotatie ??? Mentionez ca va porni un motor pe benzina , de 10 cp , motor care este pe ATV-ul ce-l construiesc momentan . Cu scuzele de rigoare pentru gramatica nu chiar ok , va salut si astept raspunsuri . Sper sa nu fi gresit aria pentru aceasta intrebare .Pun si ceva poze cu inculpatul .

Attached Files



#2
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Intoarce-l invers :) Cu spatele in fata, vad ca ai loc .

#3
gladiatore

gladiatore

    Moldovean !! Ceva probleme ???

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,449
  • Înscris: 01.10.2016
Mda ...o solutie simpla si la indemana , dar eu ..mai gog asa , nu am gandit si hop , cu topicul pe SP . Multumesc Ovidiu .

#4
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Din fotoliu se vede mai bine decat din atelier :P

#5
gladiatore

gladiatore

    Moldovean !! Ceva probleme ???

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,449
  • Înscris: 01.10.2016

 PoeOvidiu, on 17 martie 2017 - 19:54, said:

Din fotoliu se vede mai bine decat din atelier Posted Image
Inteleg ! Totusi , ramane o intrebare . De ce nu se schimba sensul , cand inversezi polii ??

#6
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004

 gladiatore, on 17 martie 2017 - 19:56, said:

Inteleg ! Totusi , ramane o intrebare . De ce nu se schimba sensul , cand inversezi polii ??
La motoarele cu magnet permanent pe stator merge cum zici.
La tipul asta ai rotorul si statorul bobinate. Cand inversezi polaritatea alimentarii o sa ai campuri magnetice care determina motorul sa se invarta in acelasi sens.
Trebuie sa inversezi alimentarea ori numa la stator, ori numa la rotor, care ii mai simplu de facut practic, da pentru asta trebuie desfacut.

Edited by gabyxm, 17 March 2017 - 20:10.


#7
gladiatore

gladiatore

    Moldovean !! Ceva probleme ???

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,449
  • Înscris: 01.10.2016

 gabyxm, on 17 martie 2017 - 20:09, said:

La motoarele cu magnet permanent pe stator merge cum zici.
La tipul asta ai rotorul si statorul bobinate. Cand inversezi polaritatea alimentarii o sa ai campuri magnetice care determina motorul sa se invarta in acelasi sens.
Trebuie sa inversezi alimentarea ori numa la stator, ori numa la rotor, care ii mai simplu de facut practic, da pentru asta trebuie desfacut.
Scz , eu nu ma prea pricep , dar are doar 2 fire pe alimentare , deci statorul si rotorul sunt inseriate , nu inteleg cum as putea schimba doar polaritatea unuia .
Si inca o chestie , la un motor de masina de spalat , sincron , adica cu perii , tot inseriate rotorul cu statorul , nu mai tin minte cum si ce schimbam de se inversa sensul . Oricum , chestia asta cu electricitatea e grea si nu pentru oricine . Eu ma declar depasit .

#8
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
Cum o sa controlezi tensiunea de incarcare a bateriei?

#9
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
Daca ai doar 2 fire n-ai cum sa-ti dai seama numai dupa asta daca statorul e in paralel sau in serie cu rotorul.
In cazul acesta, dupa comportament, sunt legate in serie.

L-ai demontat? Poate se poate umbla in interior la infasurarile statorice, sau la polaritatea carbunilor (periilor).

#10
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004
Nu stiu sigur cum ii construit intern, da poate sa aiba infasurarile de pe stator(f) legate in paralel cu rotorul(M), stator legat in serie cu rotorul sau ambele variante.
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Serie_Shunt_Coumpound.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Pentru primele 2 o sa ai la final 2 fire care iti vin de la stator si le inversezi. Io cred ca ai defapt o configuratie asemanatoare cu a3-a schema de mai sus si ai infasurari statorice legate serie-paralel cu rotorul. Infasurarea serie ii utilizata numai cand ai functie de electromotor de pornire. Vezi aici daca seamana cu ce ai, mai precis schema cu conexiunile catre releul regulator si cel de pornire.

Edited by gabyxm, 17 March 2017 - 20:36.


#11
gladiatore

gladiatore

    Moldovean !! Ceva probleme ???

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,449
  • Înscris: 01.10.2016

 dicdobre, on 17 martie 2017 - 20:26, said:

Cum o sa controlezi tensiunea de incarcare a bateriei?
Habar nu am . Ai vre-o idee ??? Am spus , nu ma pricep la chestii din astea .

 Razvan_N, on 17 martie 2017 - 20:28, said:

Daca ai doar 2 fire n-ai cum sa-ti dai seama numai dupa asta daca statorul e in paralel sau in serie cu rotorul.
In cazul acesta, dupa comportament, sunt legate in serie.

L-ai demontat? Poate se poate umbla in interior la infasurarile statorice, sau la polaritatea carbunilor (periilor).
Nu lam desfacut si nici nu am de gand . O sa-l pun invers , cum a zis @Ovidiu .

#12
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Esti sigur ca e cu statorul bobinat? Ca dupa infatisare, ar putea sa fie un dinam, cu magneti permanenti, la fel ca cele folosite pe vremuri la pornit nu mai tin minte ce tractorase, parca. Si atunci s-ar explica si cum incarca apoi bateria.

#13
gladiatore

gladiatore

    Moldovean !! Ceva probleme ???

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,449
  • Înscris: 01.10.2016

 myshyk, on 17 martie 2017 - 20:56, said:

Esti sigur ca e cu statorul bobinat? Ca dupa infatisare, ar putea sa fie un dinam, cu magneti permanenti, la fel ca cele folosite pe vremuri la pornit nu mai tin minte ce tractorase, parca. Si atunci s-ar explica si cum incarca apoi bateria.
Daca vorbeai cu mine , eu habar nu am cum e . Si nici nu-l desfac . Sigur sunt doar ca o sa-l pun si o sa-mi porneasca motorul .In rest , chiar nu mai ma intereseaza . Daca mas pricepe cat de cat , poate las desface , dar sunt sigur ca o sal stric , asa ca lasa-l asa .Acu' sa nu intelegeti ca sunt chiar necunoscator . :D La electromotorul motorului de barca , eu iam confectinat carbunii din altii mai mari si sa rezolvat , functioneaza , dar asta , nu am nici chef nici curaj sal desfac .

#14
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Daca e cu magneti permanenti, e suficient sa intorci carcasa cu statorul si se inverseaza sensul.

#15
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014

 gladiatore, on 17 martie 2017 - 20:33, said:

Nu lam desfacut si nici nu am de gand . O sa-l pun invers , cum a zis @Ovidiu .
  La partea cu pusul cum am zis eu, nu ma bag, eu nu ma pricep. Dar la partea cu desfacutul cred ca gresesti. La cum arata eu l-as desface oricum, sa vad cum sta cu vaselina pe la rulmenti/bucsi.

Edited by PoeOvidiu, 18 March 2017 - 08:43.


#16
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004

 myshyk, on 17 martie 2017 - 20:56, said:

Esti sigur ca e cu statorul bobinat? Ca dupa infatisare, ar putea sa fie un dinam, cu magneti permanenti, la fel ca cele folosite pe vremuri la pornit nu mai tin minte ce tractorase, parca. Si atunci s-ar explica si cum incarca apoi bateria.
Nu-i cu magneti permaneti mai mult ca sigur. Surubutile de pe carcasa cu cap ingropat fixeaza miezurile magnetice ale infasurarilor de pe stator si nu-s prezente la motoare cu magneti permanenti.
Plus de asta, am mai zis si mai sus, daca era cu magneti permanenti pe stator ai avea un "motor de casetofon" mai mare si  initiatoru nu avea problemele indicate:

 gladiatore, on 17 martie 2017 - 19:33, said:

Motorasul se invarte in sens invers decat am eu nevoie , si oricat as fi schimbat eu firele , el tot in partea cealanta se invarte . Cum pot schimba sensul de rotatie ???

Edited by gabyxm, 18 March 2017 - 12:57.


#17
gladiatore

gladiatore

    Moldovean !! Ceva probleme ???

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,449
  • Înscris: 01.10.2016
Azi , lam pus invers , imi porneste motorul pe benzina , adica are putere , dar ramane inca o problema . Cum il fac , sau leg , ca sa incarce bateria ?? Stie cineva ???

#18
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
@gabyxm
Uite cum arata un dinam de Trabant:
http://www.traby.ro/...hp?topic=1232.0
Ce zici, are suruburi de montat magnetii permanenti pe carcasa/stator?
@ initiator.
Daca e cu statorul bobinat, fara excitatie, nu-ti va produce curent. Ca sa te conving ce stator are, dupa ce pornesti motorul, decupleaza firele de la baterie si masoara daca iti da tensiune. Daca da, e dinam cu magneti permanenti si-l poti folosi si reversibil, daca nu,  e cu statorul bobinat si te complici.

Edited by myshyk, 18 March 2017 - 19:13.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate