Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
recomandare monitoare ( active )
Last Updated: Mar 10 2017 12:08, Started by
eduard_w
, Mar 08 2017 15:08
·
0
#19
Posted 08 March 2017 - 16:13
edigee, on 08 martie 2017 - 16:08, said:
Nu e de mirare ca industria muzicala a ajuns in halul in care a ajuns ,a se vedea astfel de abordari a elitelor autodeclarate cum sunt majoritatea tinerilor de astazi. E mai mult de invatat de la un Bob Katz sau Eddie Offord sau Roger Nichols decat de la toti neavenitii ce-si spun producatori din ziua de astazi. Vorbim despre evolutie cand efectiv a disparut aparatura audio accesibila cu minimum de calitate? Pai vezi tu, Bob Katz e poate cel mai mare mastering engineer in viata in zilele noastre. Dar chiar si asa muzica masterizata de el in prezent suna diferit decat cea masterizata de el acum 20 de ani. I-am citit si cartea "Mastering Audio: The Art and the Science". Si e un model pentru ca e printre ultimii care nu impinge lucrurile atat de tare la mastering. Si e unul din numele pe care le aveam in vedere alaturi de Brian Gardner sau Dave Pensado, Steve Baughman, Serban Ghenea si multi altii. Ei, acestia suna prost? Ca dynamic range-ul melodiilor lucrate de ei clar a scazut de-a lungul anilor odata cu cresterea RMS-ului. Bine, RMS-ul nici nu mai e de referinta putem vorbi de LUFS, crest factor si alte lucruri dar nu cred ca e locul si rostul aici. Scuze celui care a initiat topicul. Cat despre aparatura audio despre care afirmi ca a disparut, nu stiu ce intelegi tu prin aparatura audio daca e pentru ascultare sau pentru studio. Te asigur ca cea de calitate pentru studio e mai accesibila ca niciodata atat ca pret cat si datorita multitudinii canalelor de distributie. Edited by Hitmaker, 08 March 2017 - 16:24. |
#20
Posted 08 March 2017 - 16:29
E flat ,obositoare la ureche ,sufera datorita caracteristicii near field a monitoarelor(alea adevarate nu cele multimedia cum erau si alea din primul link). Nu mai zic de conectica extrem de limitata si de necesitatea de folosire a unor interfete audio profi(inclusiv conexiuni balansate) nu Creative si Xonar-ri. Pentru productie audio asta se cere si e absolut normal. La auditia comoda tip home altele sunt cerintele ,cine n-a inteles lucrul asta degeaba s-a apucat de domeniul audio. Cat despre masterizarile actuale ,sunt facute sa sune bine pe sclipicenii lifestyle de Beats-uri ,home cinema-uri soundbar-uri si sisteme car audio. De aia se aud cum se aud. Adica prost spre execrabil in proportie de peste 90%.
Edited by edigee, 08 March 2017 - 16:30. |
#21
Posted 08 March 2017 - 16:42
Mi-as dori sa aud ceva masterizat de tine care sa nu sune prost spre execrabil.
Ultima mea replica pe topic. Initiator, mergi si asculta ce ti-am recomandat si daca nu-ti plac ia altceva. Alege ce iti place. Pana la urma pentru tine le iei. Edited by Hitmaker, 08 March 2017 - 16:48. |
#22
Posted 08 March 2017 - 18:44
eduard_w, on 08 martie 2017 - 15:52, said: Eu nu înțeleg diferența dintre boxe / monitoare de studio - monitoarele-s gândite să fie folosite la pupitrul de masterizare, deci au un spaţiu mai mic în care tre' să stai ca să le auzi "exact aşa cum trebuie" (sweet spot-ul), în general ceva de genul unei distanţe la care ar sta scaunul relativ la pupitrul ăla; asta e problemă mai mult la monitoarele near-field cu difuzorul cel mare de 4-5 inci; la cele care merg spre 7-8 inci e mai mare zona şi nu prea mai ai motivul ăsta să nu le foloseşti într-o locuinţă - monitoarele-s gândite să reproducă fidel înregistrarea, semnalul primit pe sârmă, deci nu exagerează unele frecvenţe faţă de altele (în special başii) ca să facă "impresie artistică"; un utilizator care s-a obişnuit foarte tare cu sistemele de consum poate se va aştepta la unele exagerări (considerându-le a reprezenta "normalitatea" ascultatului de muzică) pe care nişte monitoare foarte bune n-o să i le dea => sunet plicticos, dezamăgire etc.; pentru audiofilii cu pretenţii de realism al sunetului asta nu e o problemă, e un avantaj - unele monitoare, suspectez că dintre cele ieftine, nereuşind să scoată un răspuns în frecvenţă foarte-foarte neutru, preferă să aibă erori sub forma supra-reprezentării frecvenţelor înalte (la Tannoy, parcă şi Yamaha), care numai bine relevă mai clar, mai "clinic" sau "chirurgical" eventualele deficienţe sau zgomote din mixul la care se lucrează; un profesionist care îşi cunoaşte monitoarele nu se va lăsa înşelat de imperfecţiunea asta ci o va folosi ca pe un instrument de lucru, dar strict pentru ascultat muzică excesul de înalte devine obositor la utilizare îndelungată. În zona de preţuri unde te duci tu nu m-aş aştepta la astfel de probleme. Ai acces la Adam A7x-uri sau poţi la fel de bine să mergi pe ceva ca https://www.muziker....stem-anthracite , Genelec fiind numele pe care l-am văzut cel mai des ridicat în slăvi în discuţiile despre monitoare cu pretenţii. Pe de altă parte, da, ar fi cam trist să rămâi la placa aia de sunet cu asemenea monitoare. Poate ar fi mai bine să aloci vreo 200 de euro pentru un DAC extern şi de restul să iei nişte monitoare mai puţin epice , de ex. https://www.soundstu...esonus-r65.html (se dă jos partea albastră dacă nu-ţi place). Edited by donjoe, 08 March 2017 - 18:50. |
#23
Posted 09 March 2017 - 13:44
#24
Posted 09 March 2017 - 13:47
#25
Posted 09 March 2017 - 14:13
Okay, mersi Hitmaker
Oare nu-s prea " puternice " pt un apartament ? Nu trebuie neaparat sa " bubuie " volumul, ci calitatea sunetului e mai importanta Sotia asculta aproape orice gen de muzica, incepand de la Lidia Buble ( LOL , ) pana la Lenny Kravitz, deloc Jazz sau muzica clasica I place sa fie si putin bas, probabil din cauza asta i place asa mult Creative Zx. Oricum, daca se va decide pt Adam A7X, va trebui sa schimbe placa de sunet. |
#26
Posted 09 March 2017 - 14:18
eduard_w, on 09 martie 2017 - 14:13, said:
Okay, mersi Hitmaker Oare nu-s prea " puternice " pt un apartament ? Nu trebuie neaparat sa " bubuie " volumul, ci calitatea sunetului e mai importanta Sotia asculta aproape orice gen de muzica, incepand de la Lidia Buble ( LOL , ) pana la Lenny Kravitz, deloc Jazz sau muzica clasica I place sa fie si putin bas, probabil din cauza asta i place asa mult Creative Zx. Oricum, daca se va decide pt Adam A7X, va trebui sa schimbe placa de sunet. Sunt si foarte puternice daca e cazul dar exista buton de volum. Au si bass din plin si e foarte tight si accurate. Tranzientii sunt foarte fain reprodusi. Iar tweeterele si imaginea stereo o sa te dea pe spate. Tweeterele suna foarte natural si muzical (urca pana la 50.000 de Hertzi). Tehnologia X-Art a tweeterelor e foarte misto. Impinge aerul cu o ratie de 4 la 1, nu 1 la un ca la monitoarele cu tweeter normal. |
#28
Posted 09 March 2017 - 14:40
|
#30
Posted 09 March 2017 - 15:08
Sa folosesti niste monitoare de studio conectate la pc cu o placa Creative e ca si cum pleci la arat cu un Lamborghini. Mai trebuie si o interfata spciala ,un buna mai costa macar 200 Euro. Asa ca in loc sa ai acasa un sistem decent HI-FI, cum au chiar producatorii adevarati(aia nu asculta acasa pe monitoare pt. ca au niscaiva neuroni) te trezesti cu chestii scumpe care suna bine doar daca stai teapan intr-un anumit sweet spot al camerei ,le poti conecta la o singura sursa de semnal ,trebuie tratata acustic incaperea ,si trebuie incluse si niste eventuale cursuri de invatat productie muzicala ,mixare ,mastering & stuff. Si mai sperii si catelu' cu multi kilohertzi.
Ca sunt unii care ofera astfel de solutii e problema lor ,in asteptarea vreunui Grammy autohton. Logic si de bun simt lucrurile se fac in alt mod. Edited by edigee, 09 March 2017 - 15:08. |
#31
Posted 09 March 2017 - 15:16
edigee, și tu cum ai recomanda ?
boxe pasive + amplificator ? |
#32
Posted 09 March 2017 - 15:39
Da. E mult mai comod. Si mai logic ,pentru acasa.
Si eu lucrez toata ziua cu monitoare de studio. |
#33
Posted 09 March 2017 - 15:50
Bine, dar spune-mi, te rog, ce avantaje sau dezavantaje ar fi, legat de calitate sunet, setări, opțiuni, etc.
In cazul boxelor pasive + amplificator, ar mai fi nevoie și de placă de sunet ? |
|
#34
Posted 09 March 2017 - 16:16
Dacă punctul de audiție este fix pe scaun la birou, și dacă asculți exclusiv muzică bine masterizată, cu accent pe muzică clasică/ acustică, atunci poți sa iei în calcul și niște monitoare de studio. În monitoarele de studio dacă bagi gunoi, cam tot gunoi scoți", nu romantizează/ colorează sunetul mai deloc, în plus, au si o scena mica ( bine, pe birou orice boxe o sa aibă o scenă mică, spre inexistenta... ).
Este totuși o sumă importantă în joc, ''mergi într-un showroom și ascultă cu urechile tale cât mai multe boxe'' rămâne cel mai bun sfat pe care cred ca ți-l poate da cineva. Chiar dacă cumperi orbește ceva care iți place, nu ai de unde sa ști ca cealaltă varianta nu ți-ar fi plăcut chiar mult mai mult... |
#35
Posted 09 March 2017 - 16:53
edigee, on 09 martie 2017 - 15:08, said:
Sa folosesti niste monitoare de studio conectate la pc cu o placa Creative e ca si cum pleci la arat cu un Lamborghini. Mai trebuie si o interfata spciala ,un buna mai costa macar 200 Euro. Asa ca in loc sa ai acasa un sistem decent HI-FI, cum au chiar producatorii adevarati(aia nu asculta acasa pe monitoare pt. ca au niscaiva neuroni) te trezesti cu chestii scumpe care suna bine doar daca stai teapan intr-un anumit sweet spot al camerei ,le poti conecta la o singura sursa de semnal ,trebuie tratata acustic incaperea ,si trebuie incluse si niste eventuale cursuri de invatat productie muzicala ,mixare ,mastering & stuff. Si mai sperii si catelu' cu multi kilohertzi. Ca sunt unii care ofera astfel de solutii e problema lor ,in asteptarea vreunui Grammy autohton. Logic si de bun simt lucrurile se fac in alt mod. Logic si de bun simt ar fi sa ne arati tu un produs muzical lucrat de tine cel care spui ca 90% din muzica moderna e lucrata extrem de prost aruncand o pata neagra pe o intreaga industrie in care se presupune ca activezi. Toti aia de prin america is niste fraieri iar noi pe forumul softpedia destepti si priceputi in ale muzicii. Pe principiul lui Robert Nita, "sunt bun dar nu ma vede nimeni." Cica "producatorii adevarati nu asculta muzica acasa pe monitoare ci pe hi-fi". Parca era vorba despre ingineri de sunet aici. Ai fost dumneata la vreunul acasa si ai vazut pe ce asculta si cati neuroni au? Te rog sa ma ierti dar nu pot lua in serios asertiunile unui om care se pretinde expert in ale muzicii dar nu isi dezvaluie munca si loveste in industria in care activeaza. Plus ca limbajul si confuzia de termeni te cam dau de gol. Nu am intalnit un singur muzician serios in viata mea sa vorbeasca asa oricate nemultumiri ar fi avut legat de cum suna muzica in prezent. Mai afirmi ca initiatorul trebuie sa trateze acustic incaperea. De ce Dumnezeu ar avea nevoie cineva care nu mixeaza sa trateze acustic o incapere, numai tu stii. La mixing si mastering e obligatoriu, pentru un om care asculta muzica acasa, nu. Placa poate sa-si ia foarte bine un Steinberg UR22 Mk2 si a rezolvat problema. 120 de Euro. Revin si spun ce am spus de mai multe ori initiatorului. Mergi si asculta si alege ce-ti place! Lasa expertii de pe aici care invoca animalele, respectiv cainii, neintelegand ca informatia ca niste monitoare urca pana la 50.000 de hertzi nu are legatura cu cat poate duce urechea umana ci cu faptul ca la volume mari tweeterele respective isi pastreaza acuratatetea si muzicalitatea fara sa se forteze mai deloc. Sau probabil ca si aia de la Adam Audio is niste fraieri ca au pus asemenea tweetere pe toata gama lor de monitoare (apreciata de legende ale muzicii cum ar fi Rupert Neve) si venim noi de pe forumul softpedia sa-i invatam ca-s pentru caini. O fi luat Rupert Neve 3 perechi pentru ca are 3 caini acasa. Deh, autosuficienta romaneasca. Edited by Hitmaker, 09 March 2017 - 17:09. |
#36
Posted 09 March 2017 - 17:21
eduard_w, on 09 martie 2017 - 15:50, said: In cazul boxelor pasive + amplificator, ar mai fi nevoie și de placă de sunet ? LE: De fapt cică la crosstalk ar fi mai relaxată cerinţa: doar < -60 dB. Păcat că nu prea argumentează de ce crosstalk-ul ar fi mai greu de auzit decât distorsiunile. Eu totuşi suspectez că ar trebui aplicată aceeaşi limită. Edited by donjoe, 09 March 2017 - 17:44. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users