Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 

Traim in epoca consumului - sau gandire in capitalism romanesc

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014
Titlul nu este sugestiv dar chiar nu am gasit altul! Am vrut sa subliniez ca in epoca in care traim toti cauta sa te faca sa platesti cat mai mult. Omenia nu exista in capitalism. Dau doua cazuri concrete:
1, Acum doua zile ma trezesc ca nu mai imi functioneaza bine semnalizarea pe partea dreapta la masina (Dacia Logan). Cum ma pricep un pic la electrica, dau blocul optic jos. Si observ ca atat in mufa care venea din masina cat si in blocul optic conectorii mama-tata de la traseul de masa erau impuscati (afumati, etc). Am incercat prima data sa ii curat cu spray de contacte nu a mers ... La 2 km de mine e un service auto. Ma duc cu masina acolo, si le spun problema (blocul optic era demontat). Se uita un electrician la el ... trebuie inlocuit blocul optic si cablajul pentru el! Bine cat costa? Raspuns: 250, maxim 300 de ron cu manopera. Ca nu stiu cat e  blocul optic.Nu puteti schimba doar papucul mama-tata? Ca e numai unul, restul sunt buni. Nu, ca nu se poate ... Ok, am sa revin cand voi avea banii, spun eu ca sa scap elegant. Si plec acasa. Unde rezolv singur problema, dupa ce in prealabil am citit ceva sfaturi de pe un forum specific Dacia. Am taiat firul de masa, am dat o gaura in blocul optic, lipit un fir pe traseul de masa, iar celalalt capat lipit pe firul taiat. Izolat cu banda ... blocul merge perfect. Operatia nu a durat mai mult de o ora.
2, Ieri vad ca nu mai imi merge troliul la ATV. Nu mai mergea nici din buton, nici din telecomanda. Aici cunosc un baiat care lucreaza electromecanic, la un service moto-ATV., imi e chiar prieten. Il sun si ii spun baiul. Prima data ma pune sa deconectez cablul de + de la troliu si sa il alimentez separat de la o baterie de masina. Merge ii spun. Imi raspunde: ai doua variante: ori s-a dus blocul de relee de comanda, ori s-a dus un fir. Butonul e exclus ca ar merge din telecomanda. Ia desfa aparatoarea din fata. Scot aparatoarea si gasesc un fir forfecat (se prinsese sub aparatoare). Era practic aproape retezat. Il lipes la loc, il izolez cu banda, leg firul cu un colier de plastic sa nu mai ajunga sub aparatoare .. si merge troliu. Nea Sandel, sa traiesti o mie de ani. M-ai salvat, ii spun la telefon. Bine ma, cand treci pe la mine sa imi dai un radler (tipul e inebunit dupa berea de lamaie). I-am multumit ... si asta a fost tot.
Azi am avut un drum in oras. Dau pe la un Auchan, iau un radler la cutie si ma duc cu el la service. Il gasesc pe nea Sandel amarat. Ce ai patit omule? Pai m-a auzit patronul cand am vorbit la telefon, si m-a certat. A tipat la mine ca sa nu mai dau indicatii la telefon. Ca daca dau indicatii la telefon, nu mai vine lumea la sevice-ul lui si pierde bani! Ca trebuia sa te chem la service, nu sa iti spun cum sa il repari. M-a facut cu ou si cu otet, m-a amenintat ca imi taie ziua de salariu. Te rog, incearca sa nu ma mai suni in timpul programului ... Chiar mi-a parut rau pentru el, ca a picat aiurea, nevinovat, incercand sa faca o fapta buna.

Sa revenim.
Cazul 1. Electricianul respectiv nu putea sa imi propuna solutia gasita de mine pe net? Am citit pe acel forum ca e o boala veche impuscarea traseului de masa la Logan, nu e ceva singular. S-a intalnit pe mai multe masini. Ma indoiesc ca el nu stia chestia asta. Sau traim in epoca consumului si toti vor sa faca cat mai multe vanzari? Sa ia cati mai multi bani? Sau, daca imi dadea aceea solutie ieftina era si el certat de patron, ca in cazul 2?

Cazul 2. Mi se pare o tampenie enorma. Cum sa certi un om ca a dat un sfat la telefon? Adica nu mai am voie sa vorbesc la telefon? E treaba mea ce vorbesc. Mi se pare absurd ce a facut.

Unde a disparut omenia?!?

Edited by XL700VA, 08 March 2017 - 15:05.


#2
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
La 1: un service care se respecta nu iti propune o rezolvare mestesugareasca. Vroiai mestesugareste, trebuia sa te duci la un electrician in curte, care face un ciubuc. Cel de la service trebuie sa respecte niste standarde si sa iti ofere o garantie de care raspund.

La 2: daca era in timpul programului, datoria respectivului era sa munceasca pentru firma care l-a angajat, nu sa dea sfaturi gratis la telefon fix in domeniul de activitate pentru care este platit la timpul lucrat.

#3
Margelatul_TR

Margelatul_TR

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 01.02.2017
In cazul 1 daca aplica solutia gasita de tine, cat putea sa iti ceara ? 20 de lei ? Din ce o sa plateasca salariu electricianului si mecanicilor din service?
Eu zic ca ar trebui sa fii fericit ca te-ai descurcat singur sa il repari

Iar in cazul 2,  mai bine asteptai sa il intrebi pe Nea Sandel despre problema ta in timpul lui liber

#4
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,779
  • Înscris: 06.09.2004
in cazul 1, ce ti s-a propus este absolut normal si civilizat. tu te pricepi, dar altii mai putin priceputi citesc aceleasi instructiuni pe acelasi forum, incearca aceeasi improvizatie si fac prostii mai mari. si un far e minor, dar cand fac asta la frane, sau la instalatia de gaz, sau la etc... devine o problema. carpitul e sport national la noi, dar asta nu il face okay.

in cazul 2, desi e nitel exagerat, patronul il plateste pe omul ala 8 ore pe zi ca sa efectueze lucrari pe care incaseaza bani, nu sa ofere servicii de call center. e un fel de conflict de interese. aici a fost si greseala ta nitel, eu nu zic sa nu ajute omul, dar pe timpul lui liber. si mai important, daca o face pe timpul liber, sa o faca cu contract, factura si chitanta, cum e civilizat.

#5
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,428
  • Înscris: 10.08.2005

Quote

Il gasesc pe nea Sandel amarat. Ce ai patit omule? Pai m-a auzit patronul cand am vorbit la telefon, si m-a certat. A tipat la mine ca sa nu mai dau indicatii la telefon. Ca daca dau indicatii la telefon, nu mai vine lumea la sevice-ul lui si pierde bani! Ca trebuia sa te chem la service, nu sa iti spun cum sa il repari. M-a facut cu ou si cu otet, m-a amenintat ca imi taie ziua de salariu. Te rog, incearca sa nu ma mai suni in timpul programului ... Chiar mi-a parut rau pentru el, ca a picat aiurea, nevinovat, incercand sa faca o fapta buna.
Cum adica nevinovat?
Sa prepupunem ca ai un avocat pe care il platesti cu ora, tie ti-ar conveni ca acesta sa raspunda la telefon si sa dea sfaturi moca* altora?

moca* - pe banii tai evident
Ai mai spune sarmanul avocat?

#6
spider_zero_sapte

spider_zero_sapte

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,721
  • Înscris: 21.08.2007
@initiator nu ne spui cum se numește firma unde lucrează Nea Săndel?
Să le facem o bucurie. În timpul programului, evident.

Cât despre topic, cred că ți-ai primit răspunsul la întrebare.

#7
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,428
  • Înscris: 10.08.2005

 born2lose, on 08 martie 2017 - 15:19, said:


in cazul 2, desi e nitel exagerat, patronul il plateste pe omul ala 8 ore pe zi ca sa efectueze lucrari pe care incaseaza bani, nu sa ofere servicii de call center. e un fel de conflict de interese. aici a fost si greseala ta nitel, eu nu zic sa nu ajute omul, dar pe timpul lui liber. si mai important, daca o face pe timpul liber, sa o faca cu contract, factura si chitanta, cum e civilizat.
se poate civilizat si fara contract, ca un favor, bem o bere mesterim o treaba - dar luata ca atare, fara alte pretentii ulterioare

#8
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Îi dau dreptate lui bladhaund , dar ce ne facem cu cei care inventează defecte ca să-ţi ia banii? Sau te sfătuiesc să schimbi totul (nu mă refer strict la auto) atunci când nu e nevoie? - bine, asta nu e ceva tipic Românesc.

Edited by djl, 08 March 2017 - 15:30.


#9
Margelatul_TR

Margelatul_TR

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 01.02.2017

 djl, on 08 martie 2017 - 15:28, said:

Îi dau dreptate lui bladhaund , dar ce ne facem cu cei care inventează defecte ca să-ţi ia banii? Sau te sfătuiesc să schimbi totul (nu mă refer strict la auto) atunci când nu e nevoie? - bine, aici nu e ceva tipic Românesc.

Ii ocolim cat putem. Daia m-am dus sa schimb uleiul la masina, am lasat masina acolo si la plecare nu mai mi-a mers pompa de combustibil Posted Image

#10
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

 MarianG, on 08 martie 2017 - 15:19, said:

Cum adica nevinovat?
Sa prepupunem ca ai un avocat pe care il platesti cu ora, tie ti-ar conveni ca acesta sa raspunda la telefon si sa dea sfaturi moca* altora?

moca* - pe banii tai evident
Ai mai spune sarmanul avocat?
Cazul nu e chiar asa. insa acel patron ar putea gandii si altfel: prin acel telefon isi putea face reclama buna la service. Daca un mecanic reuseste sa rezolve o problema prin telefon inseamna ca e un mecanic bun. Iar daca lumea afla ca la service-ul X e un mecanic bun, toti vor venii acolo. Dar nu toti gandesc asa ...

 spider_zero_sapte, on 08 martie 2017 - 15:20, said:

@initiator nu ne spui cum se numește firma unde lucrează Nea Săndel?
Să le facem o bucurie. În timpul programului, evident.

Cât despre topic, cred că ți-ai primit răspunsul la întrebare.
I-am facut destule necazuri ... daca mai dau si numele firmei iese si mai aiurea. Nu, prefer sa nu il dau.

#11
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,428
  • Înscris: 10.08.2005
Daca un mecanic rezolva problema prin telefon service-ul nu incaseaza bani.
Si lumea nu aflta ca service-ul este bun, ci doar ca "nea Sandel" se pricepe prin telefon.

Edited by MarianG, 08 March 2017 - 15:39.


#12
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
E util să înveţi să repari una-alta singur. Aşa nu vei mai avea nevoie să apelezi la meşteri  :)

#13
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016
Eu constat din alea doua situatii ca traim in epoca carpacelii si a rezolvarii la o bere.....

#14
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Depinde de ce şi cum cârpeşti   :)

#15
XL700VA

XL700VA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 29.04.2014

 Jammalan-the-Prophet, on 08 martie 2017 - 15:45, said:

Eu constat din alea doua situatii ca traim in epoca carpacelii si a rezolvarii la o bere.....
Jamlan, mi se pare absurd sa inlocuiesti un intreg bloc optic pentru un contact impuscat. Unul singir, atat. Macar daca ofereau ca piesa de schimb numai cablajul pe care sunt montate becurile. Dar nu, ei vand intreg blocul optic, cu sticla cu tot. Iar ceea ce am facut eu nu e chiar carpeala, s-ar putea sa ma tina mai mult decat originalul. Un fir lipit va face intodeauna un contact mai bun decat o mufa.
Partea a doua cu berea ... a fost o rezolvare amicala. Omul acela nu a facut-o pentru o bere, fi sigur. Insa mie mi-a facut placere sa ii dau o bere.
LE: si pe forumuri se dau sfaturi gratis. Fara sa tipe nimeni. Fara bere. Si multe din sfaturi sunt chiar ok.

Edited by XL700VA, 08 March 2017 - 15:53.


#16
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,428
  • Înscris: 10.08.2005

 Jammalan-the-Prophet, on 08 martie 2017 - 15:45, said:

Eu constat din alea doua situatii ca traim in epoca carpacelii si a rezolvarii la o bere.....
consumul de bere

#17
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010

 MarianG, on 08 martie 2017 - 15:39, said:

Daca un mecanic rezolva problema prin telefon service-ul nu incaseaza bani.
Si lumea nu aflta ca service-ul este bun, ci doar ca "nea Sandel" se pricepe prin telefon.
Tocmai asta vrea initiatorul sa semnaleze, ca patronii sunt hapsani si sunt in stare sa te ia la suturi  chiar daca ai dat sfaturi telefonic unui prieten . Nu cred ca era extrem de ocupat incat a prejudiciat servisul facand asta .

Eu unul daca am o problema ce nu o pot rezolva ma duc la nea Sandel daca stiu ca e mester bun .
Problema in capitalism e lipsa omeniei chiar si situatii din acestea , ca sa nu mai spun cati si-au lat tzepe pe la servis .

#18
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,428
  • Înscris: 10.08.2005

 XL700VA, on 08 martie 2017 - 15:50, said:

Partea a doua cu berea ... a fost o rezolvare amicala. Omul acela nu a facut-o pentru o bere, fi sigur. Insa mie mi-a facut placere sa ii dau o bere.
LE: si pe forumuri se dau sfaturi gratis. Fara sa tipe nimeni. Fara bere. Si multe din sfaturi sunt chiar ok.
da, o bere, in curte, in timpul liber -- de ce asa greu?
vrei lucru facut instant (ca ness-ul), atuncti platesti

 pacopaco1967, on 08 martie 2017 - 15:55, said:

Tocmai asta vrea initiatorul sa semnaleze, ca patronii sunt hapsani si sunt in stare sa te ia la suturi  chiar daca ai dat sfaturi telefonic unui prieten . Nu cred ca era extrem de ocupat incat a prejudiciat servisul facand asta .
vezi argumentul cu avocatul

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate