Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Sfat Achizitie SUV sau Crossover

- - - - -
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
JackDawson

JackDawson

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 13.09.2014
Dupa cum spune si titlul, am nevoie de sfaturi in achizitionarea unui SUV si ideea e urmatoarea:

Trebuie sa ma duca pe un drum neasfaltat, aproape forestier dar pietruit, are gropi, balti cand ploua, noroi foarte putin, cu un Opel Astra il parcurg destul de greu, aprox. 20km/h, in doua locuri cam ajung cu "burta", sunt aproximativ 7 km, deci 14 dus-intors.Imi trebuie un SUV dupa care sa pot lega si o remorca micuta, nu pun chestii grele, doar unelte si lucruri de genul asta, am o plantatie de dovleci, nu voi cara dovleci cu masina, pe langa asta masina o voi folosi si pentru concedii si cam zi de zi, pe oras nu fac chiar asa multi km, cred ca 30% oras si 70% afara. vrea sa fie confortabila, sa vina cu ceva dotari (clima automata, scaune el. incalzite, obligatoriu 6 viteze, antifonare decenta, etc).
M-am uitat la Touareg si am incetat sa ma uit cand am vazut consumul la motorul de 2.5l diesel, mi se pare exagerat de mare pentru ce ofera, puturos si consum enorm.Consumul in special ma intereseaza cam cel mai mult pentru ca merg destul de mult si merg mult in afara orasului iar un consum de peste 11% la 120km/h mi se pare exagerat, plus ca merg destul de des si in Germania si nu m-as limita doar la 120/h, pe langa asta am inteles ca motorul de 2.5 nu e cel mai reusit iar cel de 3.0 e prea mare.Prefer sa nu trec de 2.5l.
M-am mai uitat la X3, am citit cam de rau, ML nu imi place, nu imi place cum arata, nu imi place nimic la el, de la Audi nu imi pemit nimic.
De la Volvo imi place XC90 si XC70 dar nu prea stiu multe despre ele, m-am uitat si la Subaru Outback, dar cam toti zic ca e foarte scumpa de intretinut, de la Kia parca nu as vrea, Honda nu imi place ce imi permit, Mazda la fel, Suzuki nu, Mitsubishi cam la fel, de la Hyundai pare cat de cat ok Santa Fe, de la Toyota Rav4 e destul de ok, puternic, consum bun, intretinere ok, dar din ce am inteles cam lasa de dorit la confort, spatiu...mai sunt ceva de la Citroen si Peugeot, sunt la fel, dar la interior sunt absolut groaznice, amadoua.Dupa cum vedeti sunt destul de deschis pentru orice marca, insa bugetul de achizitionare e limitat, undeva la 7000 de euro, o iau din Germania, gasesc de fiecare din care am zis mai sus, in stare foarte buna, am ceva locuri si prieteni in Germania, cu ceva timp in urma mai mergeam dupa masini pentru prieteni, cunoscuti, etc, dar SUV-uri sau crossover-uri nu am adus niciodata.
Imi place Touareg-ul dar nu pot sa trec peste consum si faptul ca motorul e slab, consuma mai mult decat X5 si apropo de X5, din pacate l-am exclus pentru ca are motor de 3.0 si impozitul e 500 de euro pe an si mi se pare destul de mult.

#2
potae

potae

    Sorosist frumos si liber

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,429
  • Înscris: 20.08.2013
la 7000 mii abia daca gasesti un hatchback in mintile ei... prin urmare singura masina suv care nu ar fi cazatura e vreun Duster.

#3
JackDawson

JackDawson

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 13.09.2014

 potae, on 07 martie 2017 - 01:53, said:

la 7000 mii abia daca gasesti un hatchback in mintile ei... prin urmare singura masina suv care nu ar fi cazatura e vreun Duster.
Nu prea inteleg ce zici, eu cumpar de ani buni masini din Germania si in afara de chestii minore nu am avut probleme cu ele, daca tu vrei sa dai pe un hatchback in mintile lui 7000 de euro e problema ta...

#4
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
eu la 8500 euro dupa ce am intors piata din Ro si de afara pe dos timp de 2-3 saptamani, am ajuns la o singura concluzie.... 4x4/garda la sol/ dotari de bun simt/fiabilitate/confort= x3.

Acu tu ai citit la X3 despre problemele la motorul n47 cel de 177 CP pus din 2008 incoace, distributie pe lant care se rupe, asa este.

Insa sa stii ca s-a pus si motorizarea m47 2004-2007 pe x3 de 150 CP, aceea e cea mai fiabila pusa is pe 320d.

Consuma afara 6.5-7.5 depinde cum mergi, in oras sare in 10, 4x4 permament, asistare la coborare/urcare, dotari, scaune incalzite, navi, senzori parcare, xenon etc. In 7000-8000E e cea mai bun alegere, gasesti cu pana in 180-200.000km.

Altfel Duster insa alergat 160.000km +  si din 2010/2011.

Daca ar fi sa aleg intre x3 si duster as alege mereu x3 (are mici probleme insa se rezolva cu cateva sute de lei, nimic scump).

Variante mai ieftine insa tot vechi (hyundai Tucson 4x4 diesel 2.0 140 cp motor VW euro 4, sau Kia Sportage, euro 4. acelasi motor) masini produse 2005-2008, aspect vechi, dotari nu asa de bune, sunt oricum peste Duster.

singurul punct forte la duster este 4x4 si cam atat, in rest nu are nimic bun.

Edited by Deenman, 07 March 2017 - 02:19.


#5
JackDawson

JackDawson

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 13.09.2014
Deenman, multumesc de raspuns, da asa e, oricum nu cred ca imi permit din 2008, nu ma deranjeaza nici din 2005.Dupa cum ziceam, in oras merg putin, am zis 30% asa cu aproximatie, da nu cred ca merg si atata.Legat de micile probleme, masinile pe care le-am luat eu pana acum din Germania au fost ok, cel mai mult cred ca am bagat vreo 300 de euro in una dupa ce am ajuns cu ea...Duster nu vreau, am condus Duster destul de mult si la drumurile lungi pe care le fac eu ma rupe...
Cred ca pe locul 1 e X3, apoi RAV, apoi Santa Fe, X5 si Touareg.Sportage si Tucson nu imi plac cum arata, prefer in locul lor Antara sau chiar Sorento.

Legat de 4x4, nu pot sa zic ca ma intereseaza, ma intereseaza sa fie destul de inalta masina, drumul nu necesita 4x4 neaparat...doar asa ca idee.

X3-ul tau din ce an e?

Edited by JackDawson, 07 March 2017 - 02:30.


#6
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Eu am un golf 5 care e la vanzare si vreau sa-mi iau x3 (150Cp) sa merg in Germania sau Franta sa-l iau.

Opel astra H are 16cm inaltime de la sol, iar loganul are 15.5 cm inaltime de la sol.

Iti trebuie o masina mai inalta de 16 cm, si sa nu fie break (octavia scout) pt ca are unghiuri de atac slabe, daca iei un damb/groapa intre punti o sa atingi.

Eu fac delegatii prin tara +concedii si am condus Duster 10.000km 1.5 dci 2011 luat de nou la firma la care lucrez, si nu este ok la drumuri peste 3 ore, pt ca se simte lipsa confortului. Am condus si Logan, chiar acu avem masina de serviciu logan 2015 1.5 dci full,  la 75.000km troncane suspensia, intra vantu in ea, e slaba rau, doar consumul ce este de ea, in rest e foarte slaba. Masinile de servici sunt folosite pe drumuri prin tara + drumuri de sonda cu gropi, pietre, denivelari, dale.

Parerea mea, daca iti permiti Hyundai Santa Fe 2.2 diesel  cel de 150 CP sau cel din 2010 + de 197 CP e masina buna, simpla, usor de reparat, daca nu BMW x3.

Santa Fe are spatiu mult mai mare decat X3, exista versiuni cu 7 locuri, in caz de nevoie vreodata, portbagaj mai mare, interior mai spatios.

Ca si tinuta de drum x3-ul sta cel mai bine, toti spunem ca nu avem nevoie de 4x4, insa gandeste-te iarna de cate ori ti-ai fi dorit masina mai potenta ca sa nu-ti bati capu cu locuri de parcare, ca atingi, ca nu stiu ce:

uite ce usor urca o masina cu anvelope de strada/iarna pe panta respectiva:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kr7ApS8X1w8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


4x4 de la bmw e destul de potent, in comparatie cu alte pseudo 4x4.

Apoi, mai ai si alte optiuni:

nissan x-trail- e foarte misto masina insa doar pana in 2007/2008 inainte sa fuzioneze cei de la Nissan cu francezii, deci este nissan x-Trail T30 cea cu ceasurile de bord pe mijloc, dumnezeule e un tank de masina, pescuit, vanatoare, canale, ce vrei tu faci cu masina aia, si are un portbagaj imens, spatiu imens, masina fiabila, totusi consuma destul exterior, peste 7%.

mitsubishi Outlander - consuma cam mult si prost antifonat, eu unul nu-l suport.

taie de pe lista Subaru, sunt masini foarte foarte bune, performante, fiabile, insa sunt foarte foarte scumpe la piese, intreaba sa vezi cat costa un compresor de clima, sau un parbriz, e de ordinul miilor de lei, exclus fara doar si poate.


Toyota Rav4 as taia-o de pe lista, japonezii stiu sa faca masini, insa motorizarile lor diesel sunt meh, este si foarte ingusta la interior, e o masina mica.

Inainte sa treci de la masina mica/compacta la suv-uri sau crossovere, trebuie sa intelegi ca un suv/xover are peste 1600kg minim, unele au si spre 2 tone, si ca din cauza aerodinamicii cat si a greutatii, ele consuma evident mai mult de 5-6%. Dupa ce accepti ideea asta, nu o sa ti se mai pare mult consumuri de 6.5-8% extern cu ele. Intradevar de la 8 % in sus e un consum mare in viziunea mea pt o masina cu motorizare normala. Nu vorbim de monstrii cu cuplu de 500nm gen pajero.

Mercedes ML 270 crdi nu recomand, e o masina foarte foarte faina, plina de dotari, gadgeturi, insa este Mercedes, si daca iti cade ceva, o sa fie nevoie sa repari sau sa anulezi, iar odata cumparata, nu o mai vinzi usor, din cauza motorului de 2700cmc si din cauza consumului, care nu e tocmai omenesc.

Edited by Deenman, 07 March 2017 - 03:07.


#7
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003
Tu vrei ieftin, bun, mare, care sa consume putin :)

Pentru comfort Touareg este perfect, iar motare sub 3l diesel, nu vezi la suv-urile vechi decat pe masinile crossover.
Probloblema este ca aceste crossovere au niste suspensii "beton".

In gama 2l ai de unde alege: Tiguan, X3, Qashqai, X-trail

#8
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
De ce nu cumperi un 4x4 mic pentru dovlecarie ...si iti lasi masina de sosea pentru autostrazi de Germana . De aceea exista mai multe clase de masini , pentru a acoperi diferite tipuri de carosabil . Touareg cu remorca in dovlecarie nu prea merge. Bine ...eu am in oras un taran care cara lemne cu o remorca agatata de un Q7 dar este taran , are o scuza . Masinle de concedii nu sunt si masini utilitare . Masinile comode pe autostrada nu pot fi si tractoare de remorci iar cele de carat remorci nu pot fi comode . Cativa cm in plus la garda la sol nu o sa te scuteasca de probleme iarna  sau pe sleauri de noroi.

#9
Kobra2602

Kobra2602

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,353
  • Înscris: 09.11.2006
Salutare

Ca posesor de X3 iti spun cateva "bube" pe care le are:
- trebuie sa ai mare grija la DPF sa nu schimbi turbina din 50k in 50k km;
- nu stiu daca la toate e la fel dar trebuie sa pui toate 4 cauciucurile identice ca marime si marca altfel iti omoara cutia de transfer (pana am aflat si eu chestia asta am dat in cutia aia de i-au sarit ochii din cap);
- mare grija la turbina (BMW sunt cunoscute ca mari "mancatoare" de turbina);
- la motorul de 150CP fulia motorului nu are cant pt a fi prinsa pe arbore si trebuie stransa foarte bine pt a nu se roti pe arbore, sau varianta aleasa de mine: o solutie de lipit si stransa bine cu piulita (am vreo 20k km si nu are probleme);
- are suspensiile cam rigide si simti toate denivelarile de pe sosea daca ai cauciucuri de 235/55 r17 sau mai putin zgomotoase daca pui 215-60 r17;
- in rest filtre, ulei bun si motorina: toate la timpul lor.

#10
farausername

farausername

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,661
  • Înscris: 04.01.2017

 JurasikMan, on 07 martie 2017 - 08:27, said:

De ce nu cumperi un 4x4 mic pentru dovlecarie ...si iti lasi masina de sosea pentru autostrazi de Germana
Findca bugetul este de 7000 euro , de banii astia nu isi poate lua doua masini. Lui ii trebuie o struțo-camila buna la toate. Un C5 cu suspensie adaptiva ar impaca toate cerintele, problema ar fi ca la bugetul asta va mai baga ceva bani in el ! Un SUV in mintile lui la banii astia......chiar sunt curios !

Edited by farausername, 07 March 2017 - 08:53.


#11
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Nu exista masina buna la toate. Daca exista aveam si eu una . Exista compomisuri. cu 2500 de euro poate lua un Vitara 4x4 sau o  TATa telcoline ( pentru dovlecarie ) ...sau char o Mazda b2500/ Ford Ranger cu ceva rulaj si de prin 1999/2000  si cu restul ia o masina gen Fabia , sau Octavia Tour ...si are masina de sosea .

#12
farausername

farausername

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,661
  • Înscris: 04.01.2017
Eu mi-as lua un Oltcit , l-as ridica din bara de torsiune si as face din el crossover , m-ar costa maxim 500 de euro cu tot cu eventuale reparatii si altele ar fi variantele de restul 6500 de euro .
Dar, na , un beamveu tot nu mi-as lua de banii aia !

#13
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Cum spun si colegii mai sus: ia-ti o masina pentru drumuri proaste (ceva ieftin, benzina, 2.0, chiar pick-up ca sa scapi de remorca) si una de drumuri lungi pentru sosea.

#14
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,088
  • Înscris: 09.01.2007
https://www.olx.ro/i...aign=diplayLink

#15
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,044
  • Înscris: 02.03.2003
Vad ca sunt amestecate SUV-uri premium din clasa mare cu SUV-uri mici si ieftine si crossovere.
Bugetul este mic pentru a acoperi costurile un SUV multivalent.
Initiatorul discutiei ar trebui sa aleaga o clasa si sa studieze bine modelele.

Nu s-a discutat despre costurile de reparatie din perioada post achizitie. Toate marcile bune au costuri mari de intretinere.

#16
Alexandru611

Alexandru611

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 186
  • Înscris: 07.02.2017
La bugetul ala, poti sa iti iei un Sandero Stepway sau masini mai bune, dar mai vechi si mai uzate.

#17
JackDawson

JackDawson

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 13.09.2014

 JurasikMan, on 07 martie 2017 - 08:27, said:

De ce nu cumperi un 4x4 mic pentru dovlecarie ...si iti lasi masina de sosea pentru autostrazi de Germana . De aceea exista mai multe clase de masini , pentru a acoperi diferite tipuri de carosabil . Touareg cu remorca in dovlecarie nu prea merge. Bine ...eu am in oras un taran care cara lemne cu o remorca agatata de un Q7 dar este taran , are o scuza . Masinle de concedii nu sunt si masini utilitare . Masinile comode pe autostrada nu pot fi si tractoare de remorci iar cele de carat remorci nu pot fi comode . Cativa cm in plus la garda la sol nu o sa te scuteasca de probleme iarna  sau pe sleauri de noroi.
Am zis mai sus ca nu car dovleci...

#18
farausername

farausername

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,661
  • Înscris: 04.01.2017
Pai si cu remorca legata de masina ce faci? Orientare turistica?

Edited by farausername, 07 March 2017 - 12:13.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate