Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Sfat Achizitie SUV sau Crossover
Last Updated: Mar 22 2019 12:16, Started by
JackDawson
, Mar 07 2017 01:30
·
0
#1
Posted 07 March 2017 - 01:30
Dupa cum spune si titlul, am nevoie de sfaturi in achizitionarea unui SUV si ideea e urmatoarea:
Trebuie sa ma duca pe un drum neasfaltat, aproape forestier dar pietruit, are gropi, balti cand ploua, noroi foarte putin, cu un Opel Astra il parcurg destul de greu, aprox. 20km/h, in doua locuri cam ajung cu "burta", sunt aproximativ 7 km, deci 14 dus-intors.Imi trebuie un SUV dupa care sa pot lega si o remorca micuta, nu pun chestii grele, doar unelte si lucruri de genul asta, am o plantatie de dovleci, nu voi cara dovleci cu masina, pe langa asta masina o voi folosi si pentru concedii si cam zi de zi, pe oras nu fac chiar asa multi km, cred ca 30% oras si 70% afara. vrea sa fie confortabila, sa vina cu ceva dotari (clima automata, scaune el. incalzite, obligatoriu 6 viteze, antifonare decenta, etc). M-am uitat la Touareg si am incetat sa ma uit cand am vazut consumul la motorul de 2.5l diesel, mi se pare exagerat de mare pentru ce ofera, puturos si consum enorm.Consumul in special ma intereseaza cam cel mai mult pentru ca merg destul de mult si merg mult in afara orasului iar un consum de peste 11% la 120km/h mi se pare exagerat, plus ca merg destul de des si in Germania si nu m-as limita doar la 120/h, pe langa asta am inteles ca motorul de 2.5 nu e cel mai reusit iar cel de 3.0 e prea mare.Prefer sa nu trec de 2.5l. M-am mai uitat la X3, am citit cam de rau, ML nu imi place, nu imi place cum arata, nu imi place nimic la el, de la Audi nu imi pemit nimic. De la Volvo imi place XC90 si XC70 dar nu prea stiu multe despre ele, m-am uitat si la Subaru Outback, dar cam toti zic ca e foarte scumpa de intretinut, de la Kia parca nu as vrea, Honda nu imi place ce imi permit, Mazda la fel, Suzuki nu, Mitsubishi cam la fel, de la Hyundai pare cat de cat ok Santa Fe, de la Toyota Rav4 e destul de ok, puternic, consum bun, intretinere ok, dar din ce am inteles cam lasa de dorit la confort, spatiu...mai sunt ceva de la Citroen si Peugeot, sunt la fel, dar la interior sunt absolut groaznice, amadoua.Dupa cum vedeti sunt destul de deschis pentru orice marca, insa bugetul de achizitionare e limitat, undeva la 7000 de euro, o iau din Germania, gasesc de fiecare din care am zis mai sus, in stare foarte buna, am ceva locuri si prieteni in Germania, cu ceva timp in urma mai mergeam dupa masini pentru prieteni, cunoscuti, etc, dar SUV-uri sau crossover-uri nu am adus niciodata. Imi place Touareg-ul dar nu pot sa trec peste consum si faptul ca motorul e slab, consuma mai mult decat X5 si apropo de X5, din pacate l-am exclus pentru ca are motor de 3.0 si impozitul e 500 de euro pe an si mi se pare destul de mult. |
#3
Posted 07 March 2017 - 01:55
potae, on 07 martie 2017 - 01:53, said:
la 7000 mii abia daca gasesti un hatchback in mintile ei... prin urmare singura masina suv care nu ar fi cazatura e vreun Duster. |
#4
Posted 07 March 2017 - 02:18
eu la 8500 euro dupa ce am intors piata din Ro si de afara pe dos timp de 2-3 saptamani, am ajuns la o singura concluzie.... 4x4/garda la sol/ dotari de bun simt/fiabilitate/confort= x3.
Acu tu ai citit la X3 despre problemele la motorul n47 cel de 177 CP pus din 2008 incoace, distributie pe lant care se rupe, asa este. Insa sa stii ca s-a pus si motorizarea m47 2004-2007 pe x3 de 150 CP, aceea e cea mai fiabila pusa is pe 320d. Consuma afara 6.5-7.5 depinde cum mergi, in oras sare in 10, 4x4 permament, asistare la coborare/urcare, dotari, scaune incalzite, navi, senzori parcare, xenon etc. In 7000-8000E e cea mai bun alegere, gasesti cu pana in 180-200.000km. Altfel Duster insa alergat 160.000km + si din 2010/2011. Daca ar fi sa aleg intre x3 si duster as alege mereu x3 (are mici probleme insa se rezolva cu cateva sute de lei, nimic scump). Variante mai ieftine insa tot vechi (hyundai Tucson 4x4 diesel 2.0 140 cp motor VW euro 4, sau Kia Sportage, euro 4. acelasi motor) masini produse 2005-2008, aspect vechi, dotari nu asa de bune, sunt oricum peste Duster. singurul punct forte la duster este 4x4 si cam atat, in rest nu are nimic bun. Edited by Deenman, 07 March 2017 - 02:19. |
#5
Posted 07 March 2017 - 02:30
Deenman, multumesc de raspuns, da asa e, oricum nu cred ca imi permit din 2008, nu ma deranjeaza nici din 2005.Dupa cum ziceam, in oras merg putin, am zis 30% asa cu aproximatie, da nu cred ca merg si atata.Legat de micile probleme, masinile pe care le-am luat eu pana acum din Germania au fost ok, cel mai mult cred ca am bagat vreo 300 de euro in una dupa ce am ajuns cu ea...Duster nu vreau, am condus Duster destul de mult si la drumurile lungi pe care le fac eu ma rupe...
Cred ca pe locul 1 e X3, apoi RAV, apoi Santa Fe, X5 si Touareg.Sportage si Tucson nu imi plac cum arata, prefer in locul lor Antara sau chiar Sorento. Legat de 4x4, nu pot sa zic ca ma intereseaza, ma intereseaza sa fie destul de inalta masina, drumul nu necesita 4x4 neaparat...doar asa ca idee. X3-ul tau din ce an e? Edited by JackDawson, 07 March 2017 - 02:30. |
#6
Posted 07 March 2017 - 03:01
Eu am un golf 5 care e la vanzare si vreau sa-mi iau x3 (150Cp) sa merg in Germania sau Franta sa-l iau.
Opel astra H are 16cm inaltime de la sol, iar loganul are 15.5 cm inaltime de la sol. Iti trebuie o masina mai inalta de 16 cm, si sa nu fie break (octavia scout) pt ca are unghiuri de atac slabe, daca iei un damb/groapa intre punti o sa atingi. Eu fac delegatii prin tara +concedii si am condus Duster 10.000km 1.5 dci 2011 luat de nou la firma la care lucrez, si nu este ok la drumuri peste 3 ore, pt ca se simte lipsa confortului. Am condus si Logan, chiar acu avem masina de serviciu logan 2015 1.5 dci full, la 75.000km troncane suspensia, intra vantu in ea, e slaba rau, doar consumul ce este de ea, in rest e foarte slaba. Masinile de servici sunt folosite pe drumuri prin tara + drumuri de sonda cu gropi, pietre, denivelari, dale. Parerea mea, daca iti permiti Hyundai Santa Fe 2.2 diesel cel de 150 CP sau cel din 2010 + de 197 CP e masina buna, simpla, usor de reparat, daca nu BMW x3. Santa Fe are spatiu mult mai mare decat X3, exista versiuni cu 7 locuri, in caz de nevoie vreodata, portbagaj mai mare, interior mai spatios. Ca si tinuta de drum x3-ul sta cel mai bine, toti spunem ca nu avem nevoie de 4x4, insa gandeste-te iarna de cate ori ti-ai fi dorit masina mai potenta ca sa nu-ti bati capu cu locuri de parcare, ca atingi, ca nu stiu ce: uite ce usor urca o masina cu anvelope de strada/iarna pe panta respectiva: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kr7ApS8X1w8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 4x4 de la bmw e destul de potent, in comparatie cu alte pseudo 4x4. Apoi, mai ai si alte optiuni: nissan x-trail- e foarte misto masina insa doar pana in 2007/2008 inainte sa fuzioneze cei de la Nissan cu francezii, deci este nissan x-Trail T30 cea cu ceasurile de bord pe mijloc, dumnezeule e un tank de masina, pescuit, vanatoare, canale, ce vrei tu faci cu masina aia, si are un portbagaj imens, spatiu imens, masina fiabila, totusi consuma destul exterior, peste 7%. mitsubishi Outlander - consuma cam mult si prost antifonat, eu unul nu-l suport. taie de pe lista Subaru, sunt masini foarte foarte bune, performante, fiabile, insa sunt foarte foarte scumpe la piese, intreaba sa vezi cat costa un compresor de clima, sau un parbriz, e de ordinul miilor de lei, exclus fara doar si poate. Toyota Rav4 as taia-o de pe lista, japonezii stiu sa faca masini, insa motorizarile lor diesel sunt meh, este si foarte ingusta la interior, e o masina mica. Inainte sa treci de la masina mica/compacta la suv-uri sau crossovere, trebuie sa intelegi ca un suv/xover are peste 1600kg minim, unele au si spre 2 tone, si ca din cauza aerodinamicii cat si a greutatii, ele consuma evident mai mult de 5-6%. Dupa ce accepti ideea asta, nu o sa ti se mai pare mult consumuri de 6.5-8% extern cu ele. Intradevar de la 8 % in sus e un consum mare in viziunea mea pt o masina cu motorizare normala. Nu vorbim de monstrii cu cuplu de 500nm gen pajero. Mercedes ML 270 crdi nu recomand, e o masina foarte foarte faina, plina de dotari, gadgeturi, insa este Mercedes, si daca iti cade ceva, o sa fie nevoie sa repari sau sa anulezi, iar odata cumparata, nu o mai vinzi usor, din cauza motorului de 2700cmc si din cauza consumului, care nu e tocmai omenesc. Edited by Deenman, 07 March 2017 - 03:07. |
#7
Posted 07 March 2017 - 06:19
#8
Posted 07 March 2017 - 08:27
De ce nu cumperi un 4x4 mic pentru dovlecarie ...si iti lasi masina de sosea pentru autostrazi de Germana . De aceea exista mai multe clase de masini , pentru a acoperi diferite tipuri de carosabil . Touareg cu remorca in dovlecarie nu prea merge. Bine ...eu am in oras un taran care cara lemne cu o remorca agatata de un Q7 dar este taran , are o scuza . Masinle de concedii nu sunt si masini utilitare . Masinile comode pe autostrada nu pot fi si tractoare de remorci iar cele de carat remorci nu pot fi comode . Cativa cm in plus la garda la sol nu o sa te scuteasca de probleme iarna sau pe sleauri de noroi.
|
#9
Posted 07 March 2017 - 08:43
Salutare
Ca posesor de X3 iti spun cateva "bube" pe care le are: - trebuie sa ai mare grija la DPF sa nu schimbi turbina din 50k in 50k km; - nu stiu daca la toate e la fel dar trebuie sa pui toate 4 cauciucurile identice ca marime si marca altfel iti omoara cutia de transfer (pana am aflat si eu chestia asta am dat in cutia aia de i-au sarit ochii din cap); - mare grija la turbina (BMW sunt cunoscute ca mari "mancatoare" de turbina); - la motorul de 150CP fulia motorului nu are cant pt a fi prinsa pe arbore si trebuie stransa foarte bine pt a nu se roti pe arbore, sau varianta aleasa de mine: o solutie de lipit si stransa bine cu piulita (am vreo 20k km si nu are probleme); - are suspensiile cam rigide si simti toate denivelarile de pe sosea daca ai cauciucuri de 235/55 r17 sau mai putin zgomotoase daca pui 215-60 r17; - in rest filtre, ulei bun si motorina: toate la timpul lor. |
#10
Posted 07 March 2017 - 08:48
JurasikMan, on 07 martie 2017 - 08:27, said:
De ce nu cumperi un 4x4 mic pentru dovlecarie ...si iti lasi masina de sosea pentru autostrazi de Germana Edited by farausername, 07 March 2017 - 08:53. |
|
#11
Posted 07 March 2017 - 09:07
Nu exista masina buna la toate. Daca exista aveam si eu una . Exista compomisuri. cu 2500 de euro poate lua un Vitara 4x4 sau o TATa telcoline ( pentru dovlecarie ) ...sau char o Mazda b2500/ Ford Ranger cu ceva rulaj si de prin 1999/2000 si cu restul ia o masina gen Fabia , sau Octavia Tour ...si are masina de sosea .
|
#12
Posted 07 March 2017 - 09:31
Eu mi-as lua un Oltcit , l-as ridica din bara de torsiune si as face din el crossover , m-ar costa maxim 500 de euro cu tot cu eventuale reparatii si altele ar fi variantele de restul 6500 de euro .
Dar, na , un beamveu tot nu mi-as lua de banii aia ! |
#13
Posted 07 March 2017 - 09:41
Cum spun si colegii mai sus: ia-ti o masina pentru drumuri proaste (ceva ieftin, benzina, 2.0, chiar pick-up ca sa scapi de remorca) si una de drumuri lungi pentru sosea.
|
#15
Posted 07 March 2017 - 09:55
Vad ca sunt amestecate SUV-uri premium din clasa mare cu SUV-uri mici si ieftine si crossovere.
Bugetul este mic pentru a acoperi costurile un SUV multivalent. Initiatorul discutiei ar trebui sa aleaga o clasa si sa studieze bine modelele. Nu s-a discutat despre costurile de reparatie din perioada post achizitie. Toate marcile bune au costuri mari de intretinere. |
|
#17
Posted 07 March 2017 - 11:13
JurasikMan, on 07 martie 2017 - 08:27, said:
De ce nu cumperi un 4x4 mic pentru dovlecarie ...si iti lasi masina de sosea pentru autostrazi de Germana . De aceea exista mai multe clase de masini , pentru a acoperi diferite tipuri de carosabil . Touareg cu remorca in dovlecarie nu prea merge. Bine ...eu am in oras un taran care cara lemne cu o remorca agatata de un Q7 dar este taran , are o scuza . Masinle de concedii nu sunt si masini utilitare . Masinile comode pe autostrada nu pot fi si tractoare de remorci iar cele de carat remorci nu pot fi comode . Cativa cm in plus la garda la sol nu o sa te scuteasca de probleme iarna sau pe sleauri de noroi. |
#18
Posted 07 March 2017 - 12:10
Pai si cu remorca legata de masina ce faci? Orientare turistica?
Edited by farausername, 07 March 2017 - 12:13. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users