Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
norme aplicate la ITP
Last Updated: Mar 20 2017 14:55, Started by
Swerige
, Mar 06 2017 18:19
·
0
#1
Posted 06 March 2017 - 18:19
Bine v-am gasit.
Am o nedumerire. In cazul efectuarii inspectiei tehnice periodice la o masina veche aceasta trebuie sa iasa in parametrii furnizati de producator atunci cand e noua sau se aplica alte norme? Pentru ca nu mi s-ar parea normal sa se aplice aceleasi norme in cazul masina veche(uzata)/noua. E ca si cum ai avea pretentia de la o persoana de 60 ani sa alerge ca una de 20. Edited by Swerige, 06 March 2017 - 18:20. |
#2
Posted 06 March 2017 - 18:27
Masinile sunt omologate in niste intervale. De exemplu , o masina absolut noua , la primul ITP , poate sa iasa mai prost la noxe decat una cu 50.000 km utilizata corespunzator . Asezarea segmentilor face ca randamentul motorului sa creasca . Normele de omologare sunt niste intervale in care masina trebuie sa se incadreze . O masina veche trebuie sa franeze ca una noua , trebuie sa vireze ca una noua , etc.
|
#3
Posted 06 March 2017 - 18:32
In cazul motoarelor diesel presupun ca se aplica alte norme fata de benzina. Cum se procedeaza la testul de noxe? La cate turatii se efectueaza? Poate sa scoata fum si noxele sa iasa ok?
Edited by Swerige, 06 March 2017 - 18:34. |
#4
Posted 06 March 2017 - 18:41
normele folosite la ITP sunt astea: http://www.rarom.ro/...oads/RNTR 1.pdf
in principiu ele se "muleaza" pe caracteristicile masinii noi, adica se cere ca echipamentele masinii sa functioneze la parametrii producatorului. strict referitor la intrebarea privind diesel-ul, la noi se masoara opacitatea gazelor, deci daca scoate fum ai sanse foarte mici sa treci. |
#5
Posted 06 March 2017 - 18:46
Testul de noxe se rezolva astfel (din nefericire):
- Se aduce masina la stand; - Se introduce sonda pe teava de esapament; - Din calculator se alege un rezultat anterior care corespunde normei masinii testate care va fi atasat acesteia; - Daca inainte nu a mai fost nicio masina cu o norma similara, se scoate masina de pe linie si se asteapta pana este testata una care corespunde. A, am uitat ceva. Se introduce masina pe stand doar atunci cand inspectorii RAR au blocat o alta masina, la alta statie si pleaca la verificare. Edited by gabrieln2016, 06 March 2017 - 18:51. |
#6
Posted 06 March 2017 - 19:41
sa nu mai recomandati ilegalitati. sunt destule cazane pe drumurile noastre, nu e nevoie de altele in plus.
JurasikMan, on 06 martie 2017 - 18:27, said:
Normele de omologare sunt niste intervale in care masina trebuie sa se incadreze . O masina veche trebuie sa franeze ca una noua , trebuie sa vireze ca una noua , etc. de ar face toti la fel am fi scutiti de cateva accidente in fiecare zi. |
#7
Posted 06 March 2017 - 20:10
Swerige, on 06 martie 2017 - 18:32, said:
In cazul motoarelor diesel presupun ca se aplica alte norme fata de benzina. Cum se procedeaza la testul de noxe? La cate turatii se efectueaza? Poate sa scoata fum si noxele sa iasa ok? vei sesiza moacele mecanicilor şi injenerului .... cînd ies noxe de euro 7(electrică) Dany_Darke, on 06 martie 2017 - 19:41, said:
sa nu mai recomandati ilegalitati. sunt destule cazane pe drumurile noastre, nu e nevoie de altele in plus. de ar face toti la fel am fi scutiti de cateva accidente in fiecare zi. |
#8
Posted 06 March 2017 - 20:37
sarac.lipit, on 06 martie 2017 - 20:10, said:
la un motor clasic pui 2 litri ulei de floarea soarelui şi o laşi să meargă cît intră pe rampă. vei sesiza moacele mecanicilor şi injenerului .... cînd ies noxe de euro 7(electrică) Pai aia se intampla pentru ca in Romania masina polueaza nu carburantul ars. sarac.lipit, on 06 martie 2017 - 20:10, said: păi dacă-i pui discuri, plăcuţe noi, fabricate 2016...de ce o mai numeşti 'cazan'? nici nu pot compara un un Ford 1998 Ghia ...cazan ...cu o tigatie ce rugineşte-n 3 ierni din 2010... şi nici nu are aceleaşi 'obţiuni'...decît la un preţ astronomic... Acum orice nu e mai nou de 3-4 ani e cazan.In SUA sunt oameni care au masini de 40 de ani ca daily driver ,in Romania oamenilor mai bogati ca americanii orice mai vechi de 3-4 ani e un cazan.Sunt atatea basini si impresii in Romania ca poluarea de la masini e nimic fata de cat metan elimina oamenii. Ce e mai bun e cand ai aceeasi masina ,acelasi motor ,una e euro 3 iar alta e euro 4 doar pentru ca a fost facuta un an mai tarziu. Edited by amtct, 06 March 2017 - 20:39. |
#10
Posted 06 March 2017 - 20:51
Spre exemplu pentru masina mea diesel producatorul a trecut un parametru (se gaseste pe o placuta langa usa dreapta-fata) de 1.4 (nu stiu ce reprezinta sau unitatea de masura) si care nu trebuie depasit la testul de noxe. Dar dupa un numar de ani pe care care ai are masina, acel 1.4 e normal sa ramana la fel?
|
|
#11
Posted 06 March 2017 - 21:03
Deci de la ce mărime a fisurii parbrizului se retine talonul ??
|
#12
Posted 06 March 2017 - 21:07
#13
Posted 06 March 2017 - 21:29
Swerige, on 06 martie 2017 - 20:51, said:
Spre exemplu pentru masina mea diesel producatorul a trecut un parametru (se gaseste pe o placuta langa usa dreapta-fata) de 1.4 (nu stiu ce reprezinta sau unitatea de masura) si care nu trebuie depasit la testul de noxe. Dar dupa un numar de ani pe care care ai are masina, acel 1.4 e normal sa ramana la fel? Nu are nici o treaba cu aia ,probabil indicele e pentru ingineri nu Dorel de la ITP.Eu spre exmplu am la 300M 257g Co2/km pe CIV si la ITP mi-a iesit 205g Co2/km (nu ma intreba cum ca nu stiu ,masina avea @190,000km benzina) si nu a spus nimic ,nu a trecut in CIV sau pomenit ceva...a zis doar ca e ok ...doar nu eram prost sa comentez sau sa intreb ca imi era ca se razgandeste. |
#14
Posted 06 March 2017 - 21:30
gabrieln2016, on 06 martie 2017 - 18:46, said:
Testul de noxe se rezolva astfel (din nefericire): - Din calculator se alege un rezultat anterior care corespunde normei masinii testate care va fi atasat acesteia; Tipul care facea inspectia masinii s-a urcat la volan si cu usa deschisa, aplecat mult afara, a dat doua pedale de acceleratie si s-a uitat in spate (ca sa vada fum - masina era diesel). A zis ca e OK, s-a dus la tester si a scos o hartiuta. L-am intrebat cum stie ca e ok daca n-a cuplat testerul la masina. A zis ca la anii masinii si la cum arata n-are cum sa nu fie OK, iar testerul lui da niste erori si nu vrea sa ma incurce !!! A ramas ca el, oricum nu i-am dat nici un ciubuc. Dar am trait o vreme cu teama ca vreo inspectie RAR il prinde in offside si ii ia la bani marunti si pe cei ce si-au facut inspectia acolo. |
#15
Posted 06 March 2017 - 21:48
Swerige, on 06 martie 2017 - 18:32, said:
In cazul motoarelor diesel presupun ca se aplica alte norme fata de benzina. Cum se procedeaza la testul de noxe? silesax, on 06 martie 2017 - 20:50, said:
Cineva destept să îmi de norme cu parbrizele fisurate . Am vazut hartie doveditoare emisa de RAR in acest sens. |
|
#16
Posted 06 March 2017 - 21:50
#17
Posted 06 March 2017 - 21:56
Nu se numeste, ca nu se face.
Se face doar la inmatriculare, la RAR. |
#18
Posted 06 March 2017 - 21:59
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users