Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

norme aplicate la ITP

- - - - -
  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1
Swerige

Swerige

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,525
  • Înscris: 09.01.2010
Bine v-am gasit.
Am o nedumerire. In cazul efectuarii inspectiei tehnice periodice la o masina veche aceasta trebuie sa iasa in parametrii furnizati de producator atunci cand e noua sau se aplica alte norme? Pentru ca nu mi s-ar parea normal sa se aplice aceleasi norme in cazul masina veche(uzata)/noua. E ca si cum ai avea pretentia de la o persoana de 60 ani sa alerge ca una de 20.

Edited by Swerige, 06 March 2017 - 18:20.


#2
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Masinile sunt omologate in niste intervale. De exemplu , o masina absolut noua , la primul ITP , poate sa iasa mai prost la noxe decat una cu 50.000 km utilizata corespunzator . Asezarea segmentilor face ca randamentul motorului sa creasca . Normele de omologare sunt niste intervale in care masina trebuie sa se incadreze . O masina veche trebuie sa franeze ca una noua , trebuie sa vireze ca una noua , etc.

#3
Swerige

Swerige

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,525
  • Înscris: 09.01.2010
In cazul motoarelor diesel presupun ca se aplica alte norme fata de benzina. Cum se procedeaza la testul de noxe? La cate turatii se efectueaza? Poate sa scoata fum si noxele sa iasa ok?

Edited by Swerige, 06 March 2017 - 18:34.


#4
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
normele folosite la ITP sunt astea: http://www.rarom.ro/...oads/RNTR 1.pdf
in principiu ele se "muleaza" pe caracteristicile masinii noi, adica se cere ca echipamentele masinii sa functioneze la parametrii producatorului.


strict referitor la intrebarea privind diesel-ul, la noi se masoara opacitatea gazelor, deci daca scoate fum ai sanse foarte mici sa treci.

#5
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,212
  • Înscris: 04.11.2016
Testul de noxe se rezolva astfel (din nefericire):
- Se aduce masina la stand;
- Se introduce sonda pe teava de esapament;
- Din calculator se alege un rezultat anterior care corespunde normei masinii testate care va fi atasat acesteia;
- Daca inainte nu a mai fost nicio masina cu o norma similara, se scoate masina de pe linie si se asteapta pana este testata una care corespunde.

A, am uitat ceva. Se introduce masina pe stand doar atunci cand inspectorii RAR au blocat o alta masina, la alta statie si pleaca la verificare.

Edited by gabrieln2016, 06 March 2017 - 18:51.


#6
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
sa nu mai recomandati ilegalitati. sunt destule cazane pe drumurile noastre, nu e nevoie de altele in plus.

 JurasikMan, on 06 martie 2017 - 18:27, said:

Normele de omologare sunt niste intervale in care masina trebuie sa se incadreze . O masina veche trebuie sa franeze ca una noua , trebuie sa vireze ca una noua , etc.

de ar face toti la fel am fi scutiti de cateva accidente in fiecare zi.

#7
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006

 Swerige, on 06 martie 2017 - 18:32, said:

In cazul motoarelor diesel presupun ca se aplica alte norme fata de benzina. Cum se procedeaza la testul de noxe? La cate turatii se efectueaza? Poate sa scoata fum si noxele sa iasa ok?
la un motor clasic pui 2 litri ulei de floarea soarelui şi o laşi să meargă cît intră pe rampă.
vei sesiza moacele mecanicilor şi injenerului .... cînd ies noxe de euro 7(electrică)

 Dany_Darke, on 06 martie 2017 - 19:41, said:

sa nu mai recomandati ilegalitati. sunt destule cazane pe drumurile noastre, nu e nevoie de altele in plus.



de ar face toti la fel am fi scutiti de cateva accidente in fiecare zi.
păi dacă-i pui discuri, plăcuţe noi, fabricate 2016...de ce o mai numeşti 'cazan'? nici nu pot compara un un Ford 1998 Ghia ...cazan ...cu o tigatie ce rugineşte-n 3 ierni din 2010... şi nici nu are aceleaşi 'obţiuni'...decît la un preţ astronomic...

#8
amtct

amtct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 05.03.2009

 sarac.lipit, on 06 martie 2017 - 20:10, said:

la un motor clasic pui 2 litri ulei de floarea soarelui şi o laşi să meargă cît intră pe rampă.
vei sesiza moacele mecanicilor şi injenerului .... cînd ies noxe de euro 7(electrică)

Pai aia se intampla pentru ca in Romania masina polueaza nu carburantul ars.Posted Image

 sarac.lipit, on 06 martie 2017 - 20:10, said:

păi dacă-i pui discuri, plăcuţe noi, fabricate 2016...de ce o mai numeşti 'cazan'? nici nu pot compara un un Ford 1998 Ghia ...cazan ...cu o tigatie ce rugineşte-n 3 ierni din 2010... şi nici nu are aceleaşi 'obţiuni'...decît la un preţ astronomic...

Acum orice nu e mai nou de 3-4 ani e cazan.In SUA sunt oameni care au masini de 40 de ani ca daily driver ,in Romania oamenilor mai bogati ca americanii orice mai vechi de 3-4 ani e un cazan.Sunt atatea basini si impresii in Romania ca poluarea de la masini e nimic fata de cat metan elimina oamenii.

Ce e mai bun e cand ai aceeasi masina ,acelasi motor ,una e euro 3 iar alta e euro 4 doar pentru ca a fost facuta un an mai tarziu.

Edited by amtct, 06 March 2017 - 20:39.


#9
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Cineva destept să îmi de norme cu parbrizele fisurate .

#10
Swerige

Swerige

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,525
  • Înscris: 09.01.2010
Spre exemplu pentru masina mea diesel producatorul a trecut un parametru (se gaseste pe o placuta langa usa dreapta-fata) de 1.4 (nu stiu ce reprezinta sau unitatea de masura) si care nu trebuie depasit la testul de noxe. Dar dupa un numar de ani pe care care ai are masina, acel 1.4 e normal sa ramana la fel?

#11
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Deci de la ce mărime a fisurii parbrizului se retine talonul ??

#12
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006

 silesax, on 06 martie 2017 - 21:03, said:

Deci de la ce mărime a fisurii parbrizului se retine talonul ??
cred că depinde cîte bancnote...acoperă crăpătura.. .

#13
amtct

amtct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 323
  • Înscris: 05.03.2009

 Swerige, on 06 martie 2017 - 20:51, said:

Spre exemplu pentru masina mea diesel producatorul a trecut un parametru (se gaseste pe o placuta langa usa dreapta-fata) de 1.4 (nu stiu ce reprezinta sau unitatea de masura) si care nu trebuie depasit la testul de noxe. Dar dupa un numar de ani pe care care ai are masina, acel 1.4 e normal sa ramana la fel?

Nu are nici o treaba cu aia ,probabil indicele e pentru ingineri nu Dorel de la ITP.Eu spre exmplu am la 300M 257g Co2/km pe CIV si la ITP mi-a iesit 205g Co2/km (nu ma intreba cum ca nu stiu ,masina avea @190,000km benzina) si nu a spus nimic ,nu a trecut in CIV sau pomenit ceva...a zis doar ca e ok ...doar nu eram prost sa comentez sau sa intreb ca imi era ca se razgandeste.

#14
yetiro

yetiro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,656
  • Înscris: 16.12.2008

 gabrieln2016, on 06 martie 2017 - 18:46, said:

Testul de noxe se rezolva astfel (din nefericire):
- Din calculator se alege un rezultat anterior care corespunde normei masinii testate care va fi atasat acesteia;
Din pacate este adevarat ca se pot "rezolva". Am trecut si eu involuntar printr-o astfel de experienta, la o statie ITP mica dar vizitata de multi TAXIsti.
Tipul care facea inspectia masinii s-a urcat la volan si cu usa deschisa, aplecat mult afara, a dat doua pedale de acceleratie si s-a uitat in spate (ca sa vada fum - masina era diesel). A zis ca e OK, s-a dus la tester si a scos o hartiuta. L-am intrebat cum stie ca e ok daca n-a cuplat testerul la masina. A zis ca la anii masinii si la cum arata n-are cum sa nu fie OK, iar testerul lui da niste erori si nu vrea sa ma incurce !!!
A ramas ca el, oricum nu i-am dat nici un ciubuc. Dar am trait o vreme cu teama ca vreo inspectie RAR il prinde in offside si ii ia la bani marunti si pe cei ce si-au facut inspectia acolo.

#15
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

 Swerige, on 06 martie 2017 - 18:32, said:

In cazul motoarelor diesel presupun ca se aplica alte norme fata de benzina. Cum se procedeaza la testul de noxe?
La diesel nu se face testul de noxe.

 silesax, on 06 martie 2017 - 20:50, said:

Cineva destept să îmi de norme cu parbrizele fisurate .
Daca fisura nu-i in campul vizual, e ok.
Am vazut hartie doveditoare emisa de RAR in acest sens.

#16
Swerige

Swerige

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,525
  • Înscris: 09.01.2010

 ericmario, on 06 martie 2017 - 21:48, said:

La diesel nu se face testul de noxe.
Atunci cum se numeste testul?

#17
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Nu se numeste, ca nu se face.
Se face doar la inmatriculare, la RAR.

#18
Swerige

Swerige

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,525
  • Înscris: 09.01.2010

 ericmario, on 06 martie 2017 - 21:56, said:

Se face doar la inmatriculare, la RAR.

Dar la I.T.P pentru diesel ce masoara pe esapament cand o tureaza de sare motorul?

Edited by Swerige, 06 March 2017 - 22:00.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate