Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 

Aducere masini din alte tari

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#19
mihaitzar

mihaitzar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 724
  • Înscris: 29.05.2004
Ba da, merge, dar nu e nimeni fraier sa spuna. La xerox langa ANAF ceri un formular declaratie pe proprie raspundere ca masina a avut TVA platit in tara de origine. Nu verifica nimeni ca masina are sau nu TVA-ul platit in tara de origine.

#20
antic

antic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 04.12.2004

 mihaitzar, on 06 martie 2017 - 16:19, said:

Ba da, merge, dar nu e nimeni fraier sa spuna. La xerox langa ANAF ceri un formular declaratie pe proprie raspundere ca masina a avut TVA platit in tara de origine. Nu verifica nimeni ca masina are sau nu TVA-ul platit in tara de origine.

Problema nu este pentru cel care o inscrie, ci pentru cel care a cumparat-o din UE.

Firma acestuia va ramane inregistrata cu tranzactia intracomunitara.
Iar aceasta este raportata AUTOMAT catre fiscul din Romania.   Orice tranzactie fara TVA este trimisa pentru "inchidere"  in statul de destinatie.
Factura de achizitie trebuie inregistrata in termen de 30 de zile de la data emiterii.   Daca nu este,  fiscul vede ca exista o tranzactie  in neregula.  De obicei,  atunca cand apar astfel de probleme,  urmeaza un control tematic.   Daca apar brusc mai multe astfel de probleme, fiscul poate trece codul tva in regim de excludere de la plata tva.   Iar in afara tarii nimeni nu va vinde ceva fara tva daca la verificarea in sistemul VIES firma nu are VAT in ordine.  

Nu zic ca nu pot exista nebuni care sa creada ca pot eluda TVA-ul,  crezand ca nimeni nu baga de seama.    

O stratagema de marketing poate fi inselatoare.   La negociere, vanzatorul o tine langa cu pretul plus tva.   Aiurea, de fapt.  Este pretul mai mare cu circa 17-22% fata de cat vrea omul pe masina.    Daca vede ca cineva este interesant, o arunca la modul conspirativ cum ca ii face un favor si o vinde fara tva.   De fapt, el face un discout de 20%, in realtate.  Iar clientul ramane cu convingerea ca a cumparat fara tva.    Este ceva similat cu promotiile de supermarket in genul "iti dam TVA-ul inapoi".  

Treaba cu tva-ul poate fi ok doar pentru o firma care poate cumpara pentru uz propriu o masina din UE, fara sa o revanda.   In felul acesta nici nu plateste tva-ul la cumparare.
Dar de vandut, nu poate sa o vanda decat fara acte, in mod ilegal si fraudulos, daca nu o factureaza.

#21
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005

 mihaitzar, on 06 martie 2017 - 16:19, said:

Ba da, merge, dar nu e nimeni fraier sa spuna. La xerox langa ANAF ceri un formular declaratie pe proprie raspundere ca masina a avut TVA platit in tara de origine. Nu verifica nimeni ca masina are sau nu TVA-ul platit in tara de origine.
Ba nu merge, pt ca nu ti-o mai da neamtul/turcul fara TVA. Ii platesti masina cu tot cu TVA si abia dupa ce ai facut actele in Romania (pe bune) si ii trimiti copie dupa ele, iti transfera banii in contul pe care i l-ai lasat la incheierea tranzactiei.
Duse sunt vremurile cand aveau vanzatorii din Germania bibliorafturi intregi de contracte cu firme fantoma, facute pe numele vreunui boschetar, inregistrate in registrul comunitar si dupa ce masinile ajungeau in Romania inchise fara sa plateasca vreo taxa. Dupa ce te viziteaza Finanzamt-ul de cateva ori, nu mai vinzi pe incredere. Nu de alta, dar cand vine Finanzamt-ul peste tine, nu vine doar pt masinile din Romania. Te ia si te purica mai rau ca ANAF-ul nostru si sigur gaseste si altele, asa ca mai bine eviti astfel de batai de cap.

#22
antic

antic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 982
  • Înscris: 04.12.2004
Depinde si de firma care vrea sa cumpere.
Este foarte adevarat ceea ce ai scris mai sus, in sensul ca daca i se pare clientul a fi ceva mai dubios, nu ii va vinde fara TVA, pe incredere.

Exista un formular pe care fiscul german il solicita de vreo cativa ani pentru toate tranzactiile intracomunitare executate fara transportator  - terta parte - si fara CMR.
Acest formular este o declaratie pe care cel care cumpara ceva din UE si se ocupa de transport, are obligatia de a o returna catre furnizor, dupa ce tranzactia s-a incheiat.
Implica doar niste date de indentificare ale furnizorului, cumparatorului, tipul marfurilor, actul (factura) si data la care bunul a ajuns in tara de rezidenta a cumparatorului.  
In mod normal,  toate tarile din UE au obligatia aceasta, dar, cel putin in cazul firmei mele, doar din Germania mi-a fost ceruta o asemenea declaratie.  Si asta doar atunci cand, in trecere fiind, am ridicat niste marfuri mai putin voluminoase.    Pentru toate acestea mi se solicita sa completez un astfel de formular pe care trebuie sa-l trimit furnizorului.  

Ceea ce doresc sa subliniez este faptul ca legislatia a devenit mult mai restrictiva.   Un furnizor care factureaza fara TVA,  va fi obligat sa plateasca TVA la factura care nu se inchide in mod legal.   Si atunci se fereste ca de dracu.   La masini, unde taxa pe valoarea adaugata este mare,  intotdeauna firma cumparatoare trece printr-un proces de verificare, inainte de a i se vinde fara tva.   Dar si aceasta oportunitate se inchide din ce in ce mai mult, pentru ca romanii (si toti esteuropenii) nu prezinta credibilitate.

#23
ioiSeb

ioiSeb

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 13.03.2017

 Marcous, on 05 martie 2017 - 23:36, said:

Poate cunoasteti acest domeniu mai bine... se mai merita in zilele noastre sa aduci masini din alte tari si sa le revinzi in tara?

ATENTIE: NU ma gandesc la tepe, la luat masini lovite, reparat si revanzare sub ideea ca nu au fost implicate in niciun incident, etc.

Pur si simplu, cautarea de masini in stare decenta si la preturi bune, aducerea lor in tara si revanzare. Totul bazat pe respect fata de cumparator, nu pe a incerca sa-l tepuiesti cat mai mult, cum se intampla in cazul multora ce fac o astfel de activitate.
Avand in vedere ca s-a scos taxa de mediu da, domeniu infloreste din nou anul acesta. Pe langa aducerea de masini ai putea chiar sa te orientezi spre detailing auto. (gasesti detalii despre cati bani ai nevoi sa deschizi asa ceva aici : https://ideideviata....nvestitie-mica/)
Eu zic ca merita mai mult treaba asta decat sa te apuci sa aduci masini, mai ales ca samsarii.... sunt peste tot si-s tari pe preturi (si manevre). Mi se pare mai "curat" detailingul auto.

#24
barladi

barladi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 413
  • Înscris: 10.01.2011
Sunt oarecum in domeniu sau mai bine zis foarte aproape de respectiva activitate. Ca sa ai profit la vanzarea unei masini trebuie sa indeplinesti una dintre cele 4 conditii:

- km dati inapoi (se practica din ce in ce mai rar si pe masini relativ vechi)
- masina avariata si reparata in tara (pondere undeva la 40%)
- masina cu probleme tehnice si reparata in tara (pondere 50 %)
- pe TVA (din ce in ce mai rar si in 90% din cazuri la masini scumpee sau foarte scumpe)

  Concomitent cu una dintre conditiile de mai sus mai este si factorul ca masina sa se vanda intr-un termen cat mai scurt (ideal 2-3 luni maxim). Cu cat stai mai mult cu ea la vanzare ii scade valoarea si cresc costurile (parcare, anunturi, targuri etc)

Este o regula dar nu o stiu exact: daca vinzi mai mult de X masini sau daca suma depaseste 30 000 euro (nu sunt 100% convins ca am retinut bine suma dar pe aici se invarte) esti trecut automat ca persoana juridica deci platesti taxe din vanzarea masinii respective. Am o cunostinta care s-a trezit dupa 5 ani cu dari catre Anaf de 400 000 lei. Prostia lui a fost ca a scos fiscal la majoritatea masinilor. Cei destepti iti fac "kauvertrag-ul" direct pe numele tau, ca si cand te-ai fi dus personal sa iti iei masina.

In ultimii ani Anaful sta in vama si verifica de multe ori pana si masinile cu numere de Zoll. Inainte verificau doar tirurile. Sunt unii care folosesc diverse buletine ale rudelor, prietenilor daca le este luata in evidenta masina

Cum vrei tu sa faci totul corect si sa aduci doar masini bune, este din start sortit esecului. Romanului ii place sa fie mintit. Chiar daca are dubii asupra unei masini, tot va alege pretul cel mai mic. Si chiar daca ai vinde doar la cunostinte, deci se presupune ca ar avea incredere in tine, tot vor fi tentati de pret in ciuda unei garantii ca masina adusa e ok si nu a fost reparata . Cei care nu au incredere in samsarii de la noi se duc si isi iau personal masina. La fel am procedat si eu, stiind cum e cu piata de la noi. M-am dus personal in Germania si am preferat sa dau cu cca 5000 euro mai mult pe o masina fata de cum era piata la noi, decat sa iau cine stie ce epava reparata

Pana si firmele mari care aduc masini, procedeaza la fel. Multe dintre ele chiar si-au facut alaturat service cu vopsitorie. Atat doar ca romanul are impresia ca daca ia de la firma si nu de la PF, masina respectiva chiar e pe bune si exact asa a fost adusa

Concluzie - merge doar daca aduci masini cu probleme si le repari in tara, plus ca trebuie sa vanezi ofertele, oferte care de obicei dispar in primele 30 de secunde de la publicare (exista niste programe platite la care beneficiezi de o vizualizare cu 1-2 minute mai rapida decat ceilalti  - gen cu programul respectiv apare pe mobile.de anuntul cu 1-2 minute mai devreme decat ar aparea daca ai intra de pe un calculator normal. Plus optiunea sa preselectezi anumite date si sa te anunte cand a intrat masina care indeplineste conditiile necesare. In cazul de fata programul respectiv face diferenta - poti lua o masina si nu cateva sute de euro mai ieftina fata de "pulyme")

#25
SmurfK

SmurfK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,149
  • Înscris: 11.04.2015

 barladi, on 05 ianuarie 2019 - 02:24, said:

Este o regula dar nu o stiu exact: daca vinzi mai mult de X masini sau daca suma depaseste 30 000 euro (nu sunt 100% convins ca am retinut bine suma dar pe aici se invarte) esti trecut automat ca persoana juridica deci platesti taxe din vanzarea masinii respective. Am o cunostinta care s-a trezit dupa 5 ani cu dari catre Anaf de 400 000 lei. Prostia lui a fost ca a scos fiscal la majoritatea masinilor. Cei destepti iti fac "kauvertrag-ul" direct pe numele tau, ca si cand te-ai fi dus personal sa iti iei masina.

Nu e nicio regulă, ai reținut prost.
Dacă tu cumperi o mașină în vederea vânzării și obținerii de profit, automat trebuie să-ți plătești dările, să ai o formă de funcționare care permite comerțul auto. Indiferent de valoare.
Acum, intenția e greu de demonstrat. Sămsarii spun că au cumpărat mașina pentru ei și s-au hotărât s-o vândă. E bunul lor, îl pot vinde. Dar dacă devine un obicei, poți fi descoperit și pus la plată inclusiv din urmă, cât timp se poate demonstra intenția ta, de a obține profit din treaba asta.


 barladi, on 05 ianuarie 2019 - 02:24, said:

Ca sa ai profit la vanzarea unei masini trebuie sa indeplinesti una dintre cele 4 conditii:

- km dati inapoi (se practica din ce in ce mai rar si pe masini relativ vechi)
- masina avariata si reparata in tara (pondere undeva la 40%)
- masina cu probleme tehnice si reparata in tara (pondere 50 %)
- pe TVA (din ce in ce mai rar si in 90% din cazuri la masini scumpee sau foarte scumpe)

De acord cu tine în privința asta. Ca să ai profit trebuie să faci niște lucruri extraordinare. Iar asta se datorează faptului că piața în domeniu e la pământ, plină de evazioniști, iar unul care vrea să facă treaba asta pe bune nu poate concura cu ei. Românului îi place să fie mințit, vrea să ia Audi din 2015, cu 4000 de euro, condus de o băbuță din Germania. Dacă românul cere un produs care nu există, sămsarul face pe dracu'-n patru și i-l pune la dispoziție, indiferent dacă trebuie să măsluiască istoricul sau să înșele pentru asta. E o situație penibilă, dar meritată.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate