Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cum se porneste o masina?
Last Updated: Mar 05 2017 22:36, Started by
YOUR_GOD
, Mar 01 2017 08:44
·
0
#91
Posted 02 March 2017 - 23:01
eu n-am inteles-o pe-asta cu "incarcatul" motorului sau "al bateriei". e ilogic pt mine sa pun greutate pe motor, alternator.
|
#92
Posted 03 March 2017 - 07:42
41ex, on 02 martie 2017 - 23:01, said:
eu n-am inteles-o pe-asta cu "incarcatul" motorului sau "al bateriei". e ilogic pt mine sa pun greutate pe motor, alternator. orice sarcina aplicata pe motor, fie ca e un alternator, un compresor de clima, un scarificator...sau chiar o frana hidraulica, produce o incarcare a acestuia mai mica sau mai mare. Adica, cu alte cuvinte, iti va solicita motorul mai mult sau mai putin, in functie de marimea sarcinii aplicate. chiar si mersul pe drum reprezinta o incarcare. (la motoarele mai mici care dispun de cuplu mic la turatii reduse , in momentul cand cuplezi ac-ul o sa observi o mica crestere a turatiei, pentru ca atunci vor intra in functiune atat ventilatorul de racire cat si compresorul de clima, care vor incarca motorul, adica ii vor consuma din putere. tocmai din aceasta cauza a incarcarii motorului cu un consumator in plus) doar la mersul in gol, fara consumatori de putere, motorul nu este incarcat. Edited by Dude_2nd, 03 March 2017 - 07:44. |
#93
Posted 03 March 2017 - 20:47
ma gandesc ca inginerii au proiectat corect cat sa stea motoarele turate la rece.
|
#95
Posted 05 March 2017 - 22:36
YOUR_GOD, on 05 martie 2017 - 10:55, said:
Unchiul meu are Passat cu meleonu' de km si nu l-am vazut o data sa stea ca sa se inclazeasca ceva. Ca fapt divers, si eu cunosc un sofer profesionist a carui masina de servici (MB Sprinter) a fost adusa in tara prin 2007-2008, cu aprox. 140.000 km pe bord (probabil mai multi in realitate, masina fiind din 2001). De cand a primit-o "pe inventar", omul e la extrema cealalta fata de unchiul tau: incepand din toamna, cum scad temperaturile sub 10 grade dimineata, el cand ajunge la servici primul lucru o porneste si-o lasa cam 10 minute sa se incalzeasca, chiar si daca nu are de plecat imediat cu ea. Asa, sa fie calda... si asa face in fiecare dimineata, pana spre inceputul verii. Acu', masina are pe bord undeva peste 700.000 (in realitate posibil / probabil sa bata tot spre milion), iar motorul nu da absolut niciun semn de oboseala, merge absolut impecabil si nu completeaza ulei intre 2 schimburi. In tot timpul asta, a schimbat, daca nu ma insel, cred ca 1 sau 2 injectoare, in rest filtre si ulei. Motivul pentru care povestesc toata nuvela asta, e ca - asa cum rezulta si din aceste 2 exemple antagoniste, unchiul colegului Your_God si cunostinta mea - toata chestia asta cu pornirea conteaza mult mai putin fata de alti factori. Ca o lasi sa se-ncalzeasca pe loc sau nu, nici n-ajuta cine stie ce, nici nu dauneaza prea tare. Mult mai important (in special la motoarele turbo) e sa eviti turatiile si sarcinile mari pana cand motorul nu s-a incalzit (adica nu incepi sa schimbi vitezele cand turometrul ajunge pe rosu, in primul minut dupa pornire) - motiv pentru care, intr-adevar, colegul Dude are dreptate cu privire la functia "cold mode" implementata in multe motoare de uz profesional, controlate electronic. Si, bineinteles, sa respecti calendarul de intretinere, folosind consumabile de buna calitate. Astea sunt aspectele care conteaza mult mai mult pentru o viata cat mai lunga a motorului... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users