Cum se porneste o masina?
#19
Posted 01 March 2017 - 09:42
#20
Posted 01 March 2017 - 09:43
Ar trebui sterse comentariile noastre care fac referire la mici,gratar si alte acareturi care n-au nici o legatura cu pornirea motorului.
Suna ca dracu' in tema de fata. |
#21
Posted 01 March 2017 - 09:45
Cand e vorba de mici si bere se face asa: te urci si pleci instant in tromba de parca ai fi cu racheta. Altfel sunt ceva diferente in functie de anul de fabricatie al masinii, daca e benzinar sau motorinar etc. S-au expus mai sus...
|
#22
Posted 01 March 2017 - 09:48
S-a stricat topicul, era mai funny: cum se porneste motorul la mici.
adisz, on 01 martie 2017 - 09:43, said:
Ar trebui sterse comentariile noastre care fac referire la mici,gratar si alte acareturi care n-au nici o legatura cu pornirea motorului. Suna ca dracu' in tema de fata. rugam un moderator sa modifice titlul in: "cum se porneste o masina la gratar?" Edited by arg, 01 March 2017 - 09:50. |
#23
Posted 01 March 2017 - 09:57
Este deja scris in primul post. Omul a scris si circumstantele. Resul sunt detalii dezbatute deja de ani de zile pe zeci de topicuri. Stii si tu ca pe softpedia suntem toti mecanici, doctori, experti militari, analisti politici, constructori, ghizi turistici etc etc.
|
#24
Posted 01 March 2017 - 10:03
YOUR_GOD, on 01 martie 2017 - 08:44, said:
Dacă se poate, v-aş ruga și să vă explicați punctele de vedere. Mulțumesc! daca pest e faptul ca e rece, mai adaugi si sarcina/turatie ridicata, accentuezi uzura. totusi, uleiurile actuale performante reusesc sa faca fata cu brio acestei nerespectari a regulilor de bun simt al exploatarii unui motor. motoarele termice care antreneaza generatoarele de backup sunt intotdeauna prevazute cu incalzitor al lichidului de racire. asta, pentru ca odata pornite vor functiona in turatie si sarcina maxima, fara perioada de incalzire normala. orice motor are nevoie de incalzire la pornire, inclusiv cel de pe masina ta. chiar daca mersul in gol e pagubos mai ales din considerente de poluare, e indicat sa-l lasi sa mearga cateva minute asa. apoi, sarcina progresiva, odata cu incalzirea motorului, nu dintr-o data maxima. asta nu inseamna ca daca nu respecti regulile, o sa-l distrugi instantaneu, dar in mod sigur durata de viata o sa se scurteze. Edited by Dude_2nd, 01 March 2017 - 10:06. |
#25
Posted 01 March 2017 - 10:10
Dude_2nd, on 01 martie 2017 - 10:03, said:
orice motor are nevoie de incalzire la pornire, inclusiv cel de pe masina ta. chiar daca mersul in gol e pagubos mai ales din considerente de poluare, e indicat sa-l lasi sa mearga cateva minute asa. apoi, sarcina progresiva, odata cu incalzirea motorului, nu dintr-o data maxima. asta nu inseamna ca daca nu respecti regulile, o sa-l distrugi instantaneu, dar in mod sigur durata de viata o sa se scurteze. Dude, parca in ultimul timp citisem ca nu mai e necesar sa stai sa se incalzeasca nici macar cateva minute ca mai bine ar fi sa o faca "in sarcina". Cate bordeie atatea obiceie. Eh, hai ca nu face "greseala" asta zilnic a spus ca fac gratarul saptamanal si poate fac si ei cu randul la aprovizionare. |
#26
Posted 01 March 2017 - 10:17
Deci , ma sui in masina apas ambreiaju si apas butonu de pornire, scurt ,
|
#27
Posted 01 March 2017 - 10:19
Nero-d, on 01 martie 2017 - 09:13, said:
explicatiile e in felul urmator! motor rece inseamna ulei mai vascos si lufturi de dilatare respectiv compresie mai mica! pana cand motorul nu intra in parametrii termici, uzura e mai mare si performantele mai scazute (consum mai mare) motoatele moderne (benzinare), teoretic nu au nevoie de incalzire... practic daca pornesti motorul rece si-i dai 7000 de ture... te-ai cacat pe el... e indicat sa nu forjezi cu motorul rece... evident ca o pornesti pe liber si cu ambreiajul apasat pentru ca motorul se invarte mai usor... uzura mai redusa a demarorului si curent mai putin supt din baterie cu frana de mana nu pot sa te ajut... n-o folosesc niciodata! (exagerez, am folosit-o odata cand m-a lasat frana de serviciu) exista sansa ca cablul franei de mana sa inghete iarna si sa ramana blocate rotile dizelul e bine sa-l lasi putin sa se incalzeasca iarna... macar pana dezgheti parbrizul... |
#28
Posted 01 March 2017 - 10:27
@myshyk
Chestia cu calculatorul masinii e ca si cum ai intra pe net fara ca sistemul de operare sa se incarce. Iti dau un exemplu simplu TV-urile smart. Pornesc afiseaza repede i imaginea si sunetul dar pana devin active toate functiile mai dureaza 1-2 minute. Logic ar fi si la masini sa fie cam la fel: prioritar este sa poti pleca repede de pe loc, iar restul de functi se incarca mai greu. p.s. aveam un vecin cu un Renault Megane care pleca de pe loc cu electromotrul, nu a tinut prea mult masina aia. Edited by arg, 01 March 2017 - 10:33. |
|
#29
Posted 01 March 2017 - 10:28
YOUR_GOD, on 01 martie 2017 - 08:44, said:
Salutare tuturor! Duminică a devenit tradițional să mă întâlnesc cu prietenii la grătar. Cum nu aveam cărbuni suficient, cineva a fost desemnat să meargă la magazin, pentru a rezolva problema. Și de aici au început toate. Se urcă în mașină și demarează. Stupoare! "Nu așa se conduce dom'le", spune un vecin. "Lași calculatorul să se reseteze, mașina pe liber (oprită rămâne în viteze) și motorul să se încălzească câteva minute". Mare neliniște și imense controverse a născut această remarcă, mai ales că dacă ar fi să bifez, eu pornesc mașina imediat ce urc, încălcând toate punctele de mai sus. Deci, lăsăm calculatorul să se reseteze (să se stingă becurile din bord)? Lăsăm motorul câteva minute pornit pe liber pentru a se încălzi? Mașina staționează numai în viteză (eu o las cu frâna de mână...Nu am avut probleme nici iarna)? Dacă se poate, v-aş ruga și să vă explicați punctele de vedere. Mulțumesc! Serios??? Trebuie mutat pe "fun". |
#30
Posted 01 March 2017 - 10:29
dreaQ, on 01 martie 2017 - 10:10, said:
Dude, parca in ultimul timp citisem ca nu mai e necesar sa stai sa se incalzeasca nici macar cateva minute ca mai bine ar fi sa o faca "in sarcina". iar timpul de ajungere, depinde de cat de mare sii de rece e motorul. in rest, ai dreptate, mersul in gol prelungit sau in sarcina redusa continua, sunt extrem de paguboase pentru motor. asta e una din cauzele pentru care rodajul motoarelor nici nu se face in gol, ci in sarcina. |
#31
Posted 01 March 2017 - 10:35
Nero-d, on 01 martie 2017 - 09:13, said: pana cand motorul nu intra in parametrii termici, uzura e mai mare si performantele mai scazute (consum mai mare) Uzura de care vorbesti nu intervine si la ralanti? Sau tu crezi ca motorul stie daca rotile se invart sau nu? 4, stai jos! |
#32
Posted 01 March 2017 - 10:37
p.s. de ce numele marcilor de masini se transforma in link?
renault Volkswagen Volvo Mercedes seat ericmario, on 01 martie 2017 - 10:35, said:
Si pana intra "in parametrii termici", ce faci inginerule? Uzura de care vorbesti nu intervine si la ralanti? Sau tu crezi ca motorul stie daca rotile se invart sau nu? 4, stai jos! |
#33
Posted 01 March 2017 - 10:47
arg, on 01 martie 2017 - 10:37, said:
p.s. de ce numele marcilor de masini se transforma in link? Reclama platita (Contextual advertising). Ontopic: e clar ca toti ne pricepem hai sa tragem o concluzie dar sa nu fie radicala, oricum nu e nimic general valabil. - daca e pe motorina e bine ca sa lasi sa se stinga macar becurile de la bujii si apoi sa pornesti motorul (iar masina sa o pui in miscare dupa ce spui Tatal Nostru). Dar nu e bine nici sa stai prea mult sa se incalzeasca. - daca e pe benzina o poti poni mai repede la drum. E fair concluzia? Hai inginerii... Edited by dreaQ, 01 March 2017 - 10:48. |
|
#34
Posted 01 March 2017 - 10:49
YOUR_GOD, on 01 martie 2017 - 08:44, said:
Salutare tuturor! Duminică a devenit tradițional să mă întâlnesc cu prietenii la grătar. Cum nu aveam cărbuni suficient, cineva a fost desemnat să meargă la magazin, pentru a rezolva problema. Și de aici au început toate. Se urcă în mașină și demarează. Stupoare! "Nu așa se conduce dom'le", spune un vecin. "Lași calculatorul să se reseteze, mașina pe liber (oprită rămâne în viteze) și motorul să se încălzească câteva minute". Mare neliniște și imense controverse a născut această remarcă, mai ales că dacă ar fi să bifez, eu pornesc mașina imediat ce urc, încălcând toate punctele de mai sus. Deci, lăsăm calculatorul să se reseteze (să se stingă becurile din bord)? Lăsăm motorul câteva minute pornit pe liber pentru a se încălzi? Mașina staționează numai în viteză (eu o las cu frâna de mână...Nu am avut probleme nici iarna)? Dacă se poate, v-aş ruga și să vă explicați punctele de vedere. Mulțumesc! La benzinar nu sint motive sa stai mai mult de 2-3 secunde dupa ce ai pus contactul, la diesel stai pana se stinge becul de la bujii.Apoi cu incalzitul pe loc, iar sint mai multe variante, eu stau 1-2-5 min, depinde de situatie si de vremea de afara.La imobilizarea masinii, iar e chestie de preferinta, eu pe loc drept o las in viteza, fara frana de mana, in panta, o las in viteza cu frana de mana, indifrent de anotimp.Cei care au probleme cu frana de mana, vor evita folosirea acesteia pe timp de iarna. |
#35
Posted 01 March 2017 - 10:58
dupa, mine:
YOUR_GOD, on 01 martie 2017 - 08:44, said:
Deci, lăsăm calculatorul să se reseteze (să se stingă becurile din bord)? da, cel putin la diesel unde ai buji incandescente. Lăsăm motorul câteva minute pornit pe liber pentru a se încălzi? daca masina e veche, ar fi indicat in special iarna. nu neaparat sa se incalzeasca motorul ca nu se incalzeste in 2 min, ci sa-si faca ungerea mai bine inainte de a pleca cu turatii mai mari. De incalzit, se incalzeste din mers. Mașina staționează numai în viteză (eu o las cu frâna de mână...Nu am avut probleme nici iarna)? din ce-mi aduc aminte asta era prevedere in codul rutier cand am dat eu de permis. Acum depinde si de masina ca la unele nu se aplica. Cele cu buton de start/stop e simpla treaba, isi face masina ce are nevoie. La cele cu cutie de viteze automata iar e simplu - o lasi la P cand e oprita, doar nu o lasi in D Edited by un_dac, 01 March 2017 - 11:00. |
#36
Posted 01 March 2017 - 10:58
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users