Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Land Rover - Freelander 2

- - - - -
  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#19
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016

View Postbarbosa, on 28 februarie 2017 - 18:01, said:

Ai si poze cu interiorul?

Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, cateva poze cu interiorul masinii.

Va trebui sa duc utilajul la un curatat interior, cu atat mai mult cu cat am fost vreo 4 zile la tara pe o vreme ploioasa in care au fost destul de multe lucruri de facut.

Calitate indoielnica a schimbatorului si a husei lui. Se pare ca asa au fost facut si husa se cojeste daca nu e daca cu crema prea des (poza 2) :|

Poza 5 arata si dimensiunea spatiului pentru picioare de la sofer. Tinand cont ca eu stau cu scaunul tras putin mai in fata, e deranjant la nivelul genunchiului care are tendinta sa loveasca / atinga marginea consolei centrale. Inca nu am reusit sa gasesc o pozitie mai confortabila incat sa dau scaunul mai in spate.

O sa mai pun niste poze in momentul in care apare soarele si e mai multa lumina afara.


In alta ordine de idei, am facut si prima revizie de dupa cumparare... cu totul, un pic peste 1200 RON care a inclus:
- revizia propriu-zisa (uleiuri si filtre)
- verificare anuala (ceruta de mine) din bara in bara
- o diagnoza (ceruta de mine) completa

Acum daca m-a mancat undeva sa le cer baietilor sa verifice masina mai amanuntit, m-am procopsit cu inca o lista cu lucruri de facut; o lista de vreo 4000 RON. Din care ceva mai mult de jumatate sunt piesele de la sistemul de franare. Restul e o lista lunga de furtunase, simeringuri si garnituri... totusi masina are o varsta si daca astea se schimba ar trebui sa tina inca pe atat.

Nu e nimic urgent, sunt lucruri care vor trebui facute in decursul anului asta :)

Masina merge bine si nu s-a schimbat nimic in comportamentul ei... aceeasi aerodinamica de frigider, mai ales pe autostrada cu vant din fata. Peste 115-120 km/h , cu vant din fata, oglinzile laterale devin putin zgomotoase.

Am avut de carat (din nou) cam vreo 500 kg de pamant de sera. Greutatea in plus s-a simtit doar la plecarea de pe loc, masina ramanand in mare la fel de elastica in plaja de 70-140 km/h, adica vivace in treptele 2-5, al naibii de puturoasa in treapta 6 dupa 130 km/h.

Ultimii aproape 900 de km au fost facuti pe autostrada care abia au crescut viteza medie de deplasare de la 36 km/h la 39 km/h. De la plin la plin, masina a luat cam 8.4 l/100 km in ciuda pamantului de sera cu care a fost incarcata.

View Postcatavencuadelin, on 15 martie 2017 - 12:46, said:

Inițial am constatat că nu se aprinde când frânez. Am dus mașina la un service Land Rover pentru schimbarea unor piese la sistemul de fânare și le-am cerut să rezolve și problema becului. Nu știu ce au făcut, acum se aprinde pe frână și nu am poziție. Mi-au spus că este o problemă de la instalația electrică și trebuie investigație mai îndelungată. Am deschis modulul de confort și am găsit siguranța arsă. Am înlocuit-o, dar nu s-a schimbat situația.

Să fie de la ECU?

Cel mai sigur este sa verifici partea electrica mergand pe schita circuitului de la producatorul masinii. Daca nu poti / vrei sa o faci tu, mergi la un service decent de care esti sigur ca nu lucreaza dupa ureche si ca lucreaza cu schema circuitelor langa ei. E cea mai buna recomandare.

Nu ai raspuns la cele 4 puncte din mesajul meu anterior. Ce numar avea siguranta respectiva? (foarte posibil sa nu aiba nimic de-a face cu problema ta).

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   479.01K   211 downloads
  • Attached File  2.jpg   214.83K   212 downloads
  • Attached File  3.jpg   510.12K   188 downloads
  • Attached File  4.jpg   434.47K   171 downloads
  • Attached File  5.jpg   459.78K   167 downloads
  • Attached File  6.jpg   322.64K   165 downloads


#20
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012

View PostQuoriah, on 15 martie 2017 - 11:44, said:

Vezi ca sunt multe povesti cu becuri care "par" sa se potriveasca (ca dimensiune) dar care nu sunt compatibile cu socket-ul din tripla de la LR2 (inclinate diferit, filet prea scurt si asa mai departe).

As verifica urmatoarele:
1) Daca becul de pe dreapta functioneaza bine, muta-l pe stanga si vezi daca are aceeasi problema.
2) La becul de pe dreapta, e bec cu 1 sau 2 filamente si cate puncte de contact are la baza? Apoi vezi la becurile cumparate de tine daca sunt toate reperele astea prezente.
3) Eventuale pete de rugina / mizerie pe soclu - curata-le daca e cazul.
4) Schitele cu circuitele electrice din masina ca sa pot verifica punctual ce se poate strica. Partea buna e ca pe schitele astea iti sunt aratate contacte, relee etc.

Sa nu fie si un releu de vina pentru problema ta. Si.... mare grija cu aparatele de masura, se pare ca Freelander-ul 2 e "sensibil" si se pot arde sigurante destul de usor.

EDIT: Ce fel de bec ai cumparat pentru spate?

1. Am mutat becul și se comportă la fel ca celelalte, deci, nu este de la bec.
2. Am verificat aceste aspecte. Ambele cu două filamente, cu două contacte, aceleași specificații tehnice.
3. Curățate toate contactele de la soclu.
4. Aici nu știu exact ce ai nevoie. M-am uitat prin manualul mașinii dar nu am găsit o schemă electrică. Am găsit asta: http://schema.emotic...iring-diagrams/
5. Am făcut niște poze cu siguranțele, dar nu reușesc să le încarc.

Edited by catavencuadelin, 20 March 2017 - 12:44.


#21
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Și imaginile.

#22
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Ai nevoie de cineva care sa iti verifice tot traseul pe partea stanga daca face la fel cu becul de pe dreapta.

Recomand fie un service bun, fie un electrician bun care sa stea cu schema si sa iti verifice totul punctual. Pot fi o multitudine de cauze: FET-uri, relee, fir intrerupt.

Circuitele electrice nu sunt in manualul masinii, ci e un "volum" enciclopedic separat (o sa vad daca am pe undeva ceva care sa te ajute).

Esti cumva din Bucuresti sau ai drumuri prin Bucuresti?

#23
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012

View PostQuoriah, on 21 martie 2017 - 10:58, said:

Ai nevoie de cineva care sa iti verifice tot traseul pe partea stanga daca face la fel cu becul de pe dreapta.

Recomand fie un service bun, fie un electrician bun care sa stea cu schema si sa iti verifice totul punctual. Pot fi o multitudine de cauze: FET-uri, relee, fir intrerupt.

Circuitele electrice nu sunt in manualul masinii, ci e un "volum" enciclopedic separat (o sa vad daca am pe undeva ceva care sa te ajute).

Esti cumva din Bucuresti sau ai drumuri prin Bucuresti?


Sunt din București.

#24
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Cum ma plictiseam, am renunta la fumat de cateva saptamani.

Asa ca am abuzat de banii de tigari si am luat un aparat de spalat cu presiune, Karcher. S-a dovedit ok si e de ajutor pentru dat jegul jos. Pentru fineturi, tot 2 galeti si o manusa foarte fina raman baza. Dar acum masina arata omeneste spre bucuria pasagerilor care acum nu se mai murdaresc atunci cand se urca in utilaj. Am uitat sa fac o poza inainte, dar diferenta e incredibila. Totul a durat aproximativ 2 ore.

Sincer, mai bine lasam masina murdara... Asa am putut observa toate loviturile vecinilor de parcare (nu e parcare de la ADP); clar e vorba de masinii rosii, albastre, verzi si negre. Plus 2 ciupituri (lacul si vopseaua sarita pana la tabla) de pe un drum plin de criblura. Posted Image

Dar... Viva El Ebay! ...unde am gasit kit-uri corectoare de vopsea pe culoarea masinii asa ca astept sa treaca weekend-ul urmator si voi repara toate ciupiturile pana nu apuca sa rugineasca zonele respective.

Si ca sa fie tacamul complet si prietena ofuscata, am luat si un set de jante in stare buna pe 17" (verificate, cantarite etc.). Asta inseamna ca am si un set de 4 anvelope pe vine, imediat ce mituiesc contabilul cu o excursie la mare. Optiunile se rezuma momentan la Nokian Rotiiva AT sau Cooper Discoverer AT3 deoarece sunt printre putinii care au all terrain pe 235 / 65 / 17.

Attached Files


Edited by Quoriah, 10 April 2017 - 13:39.


#25
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Revin la dvs cu rezolvarea problemei electrice la LR2. Am reuşit în cele din urmă să merg cu maşina la service. Am fost iniţial la Land Atelier, unde mi+au cerut 238 lei/h manoperă, şi m-au speriat că poate dura ore întregi. Bineînţeles că am plecat. Am mers la alt service printr-o recomandare şi acolo am rezolvat. Problema a fost la computerul maşinii, acolo sub bord, nu mai închidea circuitul stg, traseul faţă cu traseul spate. Ma costat fix 70 lei. A durat aprox. 2,5h totul.

#26
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Nu am mai scris demult aici...

Pe scurt... de cand am luat-o, am facut deja ~27,000 KM in aproximativ 1 an si 3 luni. Urmeaza revizia la inceputul lui februarie.

Cu ocazia reviziei este in plan sa schimb la motor cateva semeringuri, garnituri si niste cleme. Pierd cam 150-200 ML de ulei intre revizii. Nu lasa balta si nici nu pica incat sa imi fie rusine cu masina, dar stiu ca trebuie schimbate lucruri. Plus, ca sunt pe lista de asteptare de aproape un an de zile.

Asa ca acum  in februarie vine Mos Craciun pentru utilaj:
- discuri si placute de frana noi
- sufe si saboti pentru frana de mana
- garnituri, furtunase si simeringuri pentru motor

Cu totul se duce pe la vreo 3,500 RON. Era in plan pentru vara trecuta, dar de atunci s-au intamplat multe (inclusiv vreo 6 luni fara loc de munca).


Aventurile (a se citi cheltuieli) de la ultima postare includ

1) Un nou set de roti - de vara (jante SH 17 inch + anvelope noi): 900 EUR

In mai anul trecut, pentru numai 1,000 EUR am luat un set de jante separat pentru vara plus un set de 4 cauciucuri Nokian Rotiiva AT de care sunt foarte multumit cum s-au comportat pe pietris, pamant si iarba. Nu au profilul unui BFGoodrich AT3, dar e suficient de proeminent incat sa mearga bine pe drumuri de pamant cu putin noroi sau nisip.

2) Amortizoare haion (SH) - 13 EUR

Am gasit super ieftin 2 amortizoare pentru haion de la dezmembrari ca apoi sa imi dau seama ca nu am nici o problema cu amortizoarele mele, era doar extrem de frig afara. Dar am 2 amortizoare aproape noi la imbatabilul pret de 40 RON (a fost mai scump sa cumpar cateva flacoane cu vopsea, 40ml, pentru acoperirea unor ciupituri)

3) Furtun intercooler (nou) - 200 EUR

Dupa un traseu mai greu pe niste dealuri, furtunul de intercooler si-a dat demisia. Recapituland simptomele (lipsa de putere, nor negru la acceleratie) clar e turbo defect (ma si vedeam cum scoteam banii din buzunar pe un turbo nou)

Ma tarai pana in Bucuresti cu 80 km/h incercand sa nu ii umplu de funingine pe cei din spatele meu. Cat timp nu fortez masina, totul e ok. Doar par un pensionar care a iesit la plimbare pe E85 Posted Image
In Bucuresti sun la service-ul meu, programez si apoi merge cu mare grija pana acolo sa schimb furtunul doar; nu de alta, imi era rusine ca lasam norisorii negri in spate. Intr-o ora am masina gata, achit oamenilor si am plecat.

Imi fac drum catre A2 (aveam treaba pe langa Fundulea oricum) si imi fac planul ca o sa curat evacuarea pe autostrada. Inca 2 km pana la autostrada si pot sa ii dau sa scot funinginea din evacuare. Apare imediat unul nervos u flash-uri sa ma dau la o parte si se propteste la 2 metri fix in spatele meu (prima banda e full). Vazand ca omul insista sa mearga la aspiratie, ii dau instant talpa masinii si urmaritorul dispare intr-un nor imens de funingine neagra. A luat cam vreo 30 de km sa se curete evacuare.

De atunci nu am mai avut probleme cu turbo la masina.

4) Parbriz schimbat sa pot trece ITP-ul - 450 EUR

2 saptamani ramase pana la anul nou si imi dau seama ca imi expira ITP-ul. Dupa un moment de panica, imi dau seama ca de fapt nu am cum sa fac ITP-ul pentru ca eu am parbrizul crapat pe partea mea. E doar o dunga  de 30 cm dar e pe partea mea.

Sun la service, imi pot oferi un parbriz original (OEM) la doar 800 EUR, Pilkington la 450 EUR (e de fapt OEM minus inscriptia Land Rover de pe el) sau un chinezism no-name la 350 EUR. Mergem pe varianta Pilkington. ITP-ul facut pe ultima suta de metri undeva prin Voluntari fix pe 29 decembrie, cu un parbriz nou prin care totul se vede incredibil de clar.

Masina a ramas in continuare extrem de confortabila la drum lung. Totusi, oricat ar fi de confortabil, un drum de 1000 km pana in Lefkada tot m-a lasat intepenit. Acum , in schimb, am putut testa aerodinamica masinii: pot sa spun cu mana pe inima ca lipseste cu desavarsire. Consum de 9-9,2% cu cruise control la 140 km/h si cu ceva vant din fata. Daca merge cu 120-125 km/h consumul e super ok pe la un 8.2-8.3%.

In schimb, a condus doamna in vacanta de iarna acum... consum de 7,8%. Incredibil!!!!!

As vrea sa spun ca am mai mesterit pe la masina... dar bucur ca nu am cu ce sa ma laud. Masina nu a mai cerut nimic altceva, doar sa o spal acum de noroiul de anul trecut Posted Image

Singura cheltuiala in 2017 cauzata de varsta masinii a fost furtunul de intercooler care a crapat la aproape 170,000 km dupa ce a fost stresat pe drumuri forestiere si dealuri.

Edited by Quoriah, 19 January 2018 - 14:50.


#27
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Era sa uit... Prin decembrie, un domn de bine s-a gandit sa faca o gluma proasta.

Am avut de mers pana in Branesti (langa Bucuresti) si cum ii dau peste 70 la ora vad cum masina incearca sa o ia dreapta pe camp. Sub 60 la ora nu se simte nimic. Imi zic ca e ori un rulment ori s-a dezechilibrat o roata ori s-a strambat janta. Ajung la Branesti, si vad ca aveam roata pe dreapta fata dezumflata. Imi fac tot felul de scenarii cu cuie, lipsa de etanseitate, janta ciobita etc.

Noroc ca am mereu in masina un compresor de aer pentru umflat barca mea pneumatica. Asa ca pun mana pe "Vesnica Pomenire", ridic capota, leg compresorul la baterie si 40 de minute mai tarziu am si roata umflata de la 0,9 la 2,2 cat e in carte.

M-am gandit ca o umflu, merg cu ea asa pana la service si repar acolo daca e cazul. 6 ore mai tarziu verific presiunea si tot 2,2 indica. 4 zile mai tarziu tot 2,2. 1 luna mai tarziu, presiunea tot 2,2 arata. Si e momentul in care imi pica fisa... Inainte sa plec spre Branesti, am lasat masina la 35 metri fata de unde o lasam deobicei pentru vreo 2 zile.

Nu sunt parcari amenajate in zona ca sa fi luat locul cuiva; oricum am numarul in geam. Doar rotile din dreapta erau accesibile pentru a fi dezumflate din ventil asa ca un domn de bine  mi-a dezumflat o roata ca sa ma atentioneze probabil ca nu sunt binevenit. Credeam ca au fost abandonate practicile de genul asta.

Poza atasata cu "vesnica pomenire": compresorul sta intr-o punga pe care scrie vesnica pomenire ca imbatranesti langa el pana cand umfla barca mea.

Attached Files


Edited by Quoriah, 19 January 2018 - 15:17.


#28
pajeroking

pajeroking

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 03.10.2010
Felicitari, sa o stapanesti cu placere. Tare faza cu pomenirea.

Ti-am citit topicul linistit pana cand am dat de numarul "32", dupa care mi-a crescut instant pulsul.
Am vazut o singura data un E32 pe Banu Manta. Pfoai, fenomenal(si nu sunt fan BMW). Ce motor aveai pe el? Cum se simtea tancul?L-ai dat macar vreunui pasionat?

Oricum, felicitari!

--
Andi

Edited by pajeroking, 19 January 2018 - 15:24.


#29
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Aveam motorul M60B40 - V8, benzina aspirat, 4L.

Extrem de faina masina, dar aveam nevoie de o masina cu garda de +20 cm.

Pe scurt, in E32 te simteai ca intr-o compacta super fasneata cu motor de +150 CP. Motorul de 300 CP si 440 NM era si cuplat la o cutie automata ZF cu convertizor de cuplu si nu se simtea nici un lag cand aveai nevoie sa accelerezi. Cuplul facea ca masa de 2 tone a masinii sa nu se simta deloc.

Transmisia pe spate producea multe senzatii misto si multe zambete tampe cand foloseai kickdown-ul :D Efectiv simteai masina cum se arunca inainte si cum esti presat in scaun.

Ce regret de la E32, in afara de motorizare si tren de rulare? Confortul scaunelor. Stiu, scaune si bancheta vechi de 25 de ani (aproape), dar inca nu am gasit alta masina in afara de BMW / Audi (Merc nu am incercat) care sa se apropie cat de cat de confortul unor vechituri de 25 de ani.

Comparatia intre confortul scaunelor de pe Freelander-ul meu si E32 nu isi are sens. E ca si cum ai compara o placa de lemn cu o saltea Relaxa.

Scaunele nu sunt rele pe Freelander, masina beneficiaza si de niste suspensii mai moi care nu zdruncina; dar sunt ligi diferite. Comparand cu Qashqai, Duster, CX3, Mazda 3/6, Passat sau Tiguan, eu prefer scaunul meu de pe Freelander.

Daca imi rezolv problema de spatiu (aka garaj), posibil sa ma apuce damblaua sa iau un E32 sau E38 cu acelasi motor ca proiect de restaurare si masina de duminica :)

Fix din cauza E32-ului ma gandeam la urmatoarea masina: fie SUV pe benzina (deobicei cu niste V8-uri deosebite) unde as avea Land Cruiser-ul sau un F150. Ceva mare aspirat, fara stres pe coclauri sau la temperaturi extrem de mici.

Trebuie sa incalzesc bujiile de vreo 3 ori ca sa porneasca fara sughituri la sub -25 Celsius.

#30
pajeroking

pajeroking

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 03.10.2010
Mda, te inteleg, nu se mai fac masini ca pe vremuri. Eu conduc un 75 din 99 cu 2.5 V6 (aspirat benzina, normal) si simt ce simteai tu la E32, la o scara mai mica.
Un prieten bun mi-a scos ochii cu E38 si la un moment dat imi voi lua asa ceva, probabil 4.0 sau 4.5 V8. Dar mai trebuie sa treaca ceva ani pana mi-l voi permite asa ca intre timp poate o sa incerc o Alfa Busso(3.2 V6)- orice sofer trebuie macar o data in viata sa o cunoasca.

View PostQuoriah, on 19 ianuarie 2018 - 17:26, said:


Fix din cauza E32-ului ma gandeam la urmatoarea masina: fie SUV pe benzina (deobicei cu niste V8-uri deosebite) unde as avea Land Cruiser-ul sau un F150. Ceva mare aspirat, fara stres pe coclauri sau la temperaturi extrem de mici.


Am avut un Pajero 3.2, a venit si pe varianta de 3.6 V6 ..... Nu stiu ce sa zic. In momentul de fata sunt indragostit de Range Rover P38(Mk2), care a avut 4.0 si 4.5 V8-uri de Rover parca. Dar trebuie sa ai niste asi in maneca pentru un Range V8. Am citit destul de mult pe forumuri britanice si e delicata treaba, nu pare gen" se strica ca nu ai intretinut-o".

#31
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Si cateva poze de asta vara de la Dunare. S-au lasat masinile in buza Dunarii si de acolo pana la locul de campare cu barcuta.

Da, masina era proaspat spalate; ceva ce a nu a prea vazut in ultima vreme.

1. Utilajul cu barcutele. Din fericire a avut un amic un compresor mai potent si nu m-a apucat seara umfland barca. Stiu, imi trebuie o barca mai mare (chila solida etc.); faci un cardio de invidiat dand la vasle

2. Meniul din primele 2 zile... Pui la ceaun cu mamaliga si mujdei de usturoi si o iahnie de fasole cu carnati si muraturi.

3. Privelistea din fata cortului.

Attached Files



#32
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Ieri seara sa imi stea inima in loc, nu alta, cand am incercat sa plec cu masina dupa o pauza de aproape 1 luna si jumatate in care a somat.

1. Plec eu frumos ca o floricica de acasa cu 1 cheie dupa mine (masina e la vreo 1200 m de casa).
2. Ajung la masina si vad pe ea un strat uniform de zapda de o palma jumatate.
3. Scot cheia si apas pe unlock (eu fiind in spatele masinii de la 3 m de ea).
4. liniste.....
5. apas din nou...
6. liniste....
7. Ma duc fix in fata masinii si indrept cheia catre parbriz.
8. apas...
9. liniste....

Buuun... ma duc, iau a doua cheie si o pereche de manusi. Incerc sa deschid  usa.... NIMIC!

Buuun... dau zapda jos de la usa soferului, scot cheia (adica scot cheia din teelcomanda), scot capacelul de la portiere si foloses cheia sa deschid usa (cat de primitiv).  Zis si facut, usa se deschide si in acelasi moment, PANICA!!!! Incepe alarma masinii... si dai si urla cat o tine plamanul!

Lumea incepe deja sa se uite suspicios la mine (aia putin care treceau pe strada). Asta in cazul in care deja se uitau la mine ca prea ma chinuiam sa deschid usa masinii mai devreme.

Dau sa scot cheia din buzunar, era deja facuta in 2 bucati... se imprastie pe jos in zapada. Masina continua cu scandalul... oamenii se uita ca la urs. Incepe deja sa bata la ochi. Scot a doua cheie, o asamblez in fuga, ma arunc in masina si pun cheia in dock-ul ei. LINISTE!!!! Lumea isi vede de treaba si nu mai imi da atentie! PHEW!

Pasul 1 terminat cu doar un atac minor de apoplexie!!!!

Pun contactul, lasa 2 minute sa se incalzeaza bujiile, apas butonul si surpriza! Masina porneste la sfert la -2 grade fara nici cel mai mic sughit. Gata! Sunt in culmea bucuriei! Ce masina grozava am!

Las masina sa se incalzeasca cat curat zapada. Ma sui sa plec in treaba mea. Bag in viteza, eliberez frana de mana, semnalizez frumos ca ies din parcare, ma asigur,  dau sa plec, HAIT!!!!! Masina infranata se opreste brusca, moare motorul.

PANICA! In gandul meu: "Pastele mamii ei de treaba!!!! Au ramas pe blocat sabotii de la frana de mana si nu mai plec de aici fara platforma". Ma dau jos, ma uit la rotile din spate, la discuri. Rugina cat cuprinde. M-am linistit un pic; sanse mare ca de la stat, s-au lipit franele pe disc de la vreme.

Suit inapoi in masina si frecat masina inainte si inapoi! Pana la urma cel mai inteligent a cedat si intr-un zogomot asurzitor de frane care se dezlipesc si care sunt aproape blocate, plec de pe loc si ma duc in treaba mea.

Pasul 2 terminat si el cu un mic atac de apoplexie!

Ce seara minunata!

#33
catavencuadelin

catavencuadelin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 491
  • Înscris: 07.10.2012
Revin pentru dvs cu o situație nou întâlnită. Pornire greoaie la rece sau deloc. Inițial am dat vina pe baterie, un posibil consumator sau alternator defect. Nimic pe parte electrică. Problema a fost de la aprindere. Mai exact, bujiile nu mai funcționau deloc. Pornirea se făcea doar prin compresie. Am schimbat bujiile și merge perfect.

Dacă vă loviți de această problemă verificați bujiile. Apropos, trebuie dată galeria de admisie jos, asta implică schimarea unor garnituri.

#34
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Posibil ca jurnalul asta sa se apropie de sfarsit in cateva saptamani...

Pe scurt, sunt 2 probleme mari si late:

1. genunchiul stang a devenit neprietenos si la o investigatie superficiala se pare ca vina este a unor cartilagii - ramane de vazut daca e o problema cu meniscul. Cert este ca mestecatul de mamaliga in conditii de trafic de Bucuresti devine dupa jumatate de ora extrem de iritant. Da, iritant, nu e durere acuta, dar devine deranjant incat sa imi strice mojo-ul pe ziua respectiva.

Din pacate, fac dublu ca timp cu autobuzul sau metroul pana la birou. Desi bicicleta este o alternativa, am interzis pana cand nu rezolv cu genunchiul, plus ca nu sunt fan sa trag pe nas mirosuri de esapament.

2. capacitatea de incarcare a devenit insuficienta atat ca volum cat si din punctul de vedere al greutatii.

Asa ca in acest moment sunt in proces de a schimba masina si am incercat sa o vand eu, pe persoana fizica...

Experienta 1 -  cunoscut:

Am zis ca pot sa il las sa conduca masina sa vada cum se comporta. Cum s-a suit, a schimbat treptele 1 si 2 numai la turatii extrem de inalte (+3,500 rpm) pentru un diesel cu socuri puternice trimise in cutia de viteza pentru ca omul nu era obisnuit cu ambreiajul de pe masina mea... Ba ii da dea drumul prea repede si smucea din cauza franei de motor, ba prea tarziu si acelera si patina ambreiajul de il innebunea,

Scurt pe 2, a picat din start....

Experienta 2 - prieten de familie:

Fix ca persoana anterioara, schimba aiurea / prost, grabit, socuri, smucituri... Fix lucruri pentru care te pica la examenul de permis. Chipurile voia sa auda motorul - nu inteleg asta ca la +3,000 rpm nu auzi decat un motor extrem de turat care acopera oricare alt zgomot.

Pe asta dupa 400 m l-am dat jos si i-am explicat ca nu ii dau masina sub nici o forma.

Mai ales ca incepusera cu criticile vis-a-vis de masina mea de pe "bursa zvonurilor" in conditiile in care nici nu se suisera in masina sa vada despre ce este vorba. Enervant mai ales cand vorbeau despre probleme caracteristice Freelander -ului 1


Experienta 3 - dealeri Ford (discutii despre buyback):

Sunt in continuare fan Ford Ranger / F150 - cel putin o sa vreau sa imi iau si un F150 la un momentdat. Dar modul in care au decurs ostilitatile (discutiile) cu dealerii Ford m-au facut sa ma razgandesc in cumpara ceva de la dealerii Ford din Romania. Pur si simplu nu ne-am inteles si nu am reusit sa dialogam...

Dealerul 1: a fost cat de cat ok; a spus din start ca masina nu poate fi subiectul unui buy-back / trade-in din cauza varstei / kilometrajului. Nu e bai, politica firmei; putin deranjant tonul oarecum superior inspre "hai mai, ce e cu harbul asta!?" fara sa vada masina. Din nou, nu e bai - e politica firmei.

Dealerul 2: mers la dealer, nici nu am intrat bine, ca omul a inceput sa imi descrie cat de naspa e masina mea, cu problemele mai ales la motor (culmea motor Ford - PSA) ca ei stiu mai bine ca doar ei au facut motorul. rromeala pe fata, desi dealerul a insistat sa vin cu masina sa o vada. Am retezat-o scurt cu "dar voi ati facut motorul, deci e vina voastra si cum pot avea incredere ca nu se va repeta cu motoare mai noi" si "pai FORD inseamna Fix Or Repair Daily in folclorul international" si am plecat.

Dealerul 3: aproape ca dealerul 2, dar putin mai voalat. Dar aceeasi impresie de rromeala cu "hai sa ma pis pe masina ta, sa fiu sigur ca o iau la un pret bun". La fel in conditiile in care ei au vrut sa vada masina. Probabil ca ar fi acceptat daca o lasam la un pret de nimic...


M-am mai gandit sa o pun pe Autovit / OLX etc. Am vorbit cu amici care au vandut recent masini si toti au spus ca au dat peste oameni ca primele 2 experiente... Ca nu am cum sa ii evit.

Eu m-am lasat de fumat de ceva vreme, dar o parte din iritabilitate mi-a ramas... Am zis ca e mai intelept sa renunt la planul cu Autovit / OLX si mai bine gasesc un dealer care vinde ce am nevoie (pick-up) cu care sa ma pot intelege omeneste - mai pe scurt, no bullshit.

Candidati pe care ii luasem in considerare pentru masina urmatoare - automata si 4x4:
- Grand Cherokee din 2014 - pret bun, masina ingrijita, sursa de incredere - confort extrem de bun cu ceva potential mai mic de modificari (si mai scumpe) pentru off road
- Nissan Navara - pare scumpa pentru ce ofera, pare ca pretul e asa mare doar sa se incadreze in plaja de pret a celorlalti
- Mitsubishi L200 - pret echilibrat, dar cam vechiut dpdv design / tehnologie, DAR vine cu SuperSelect II which is pretty cool
- Hilux - mult prea scumpa pentru ce ofera deci pica
- Ranger Wildtrak - a cam picat, preturile in Romania sunt mult prea mari si dealerii prea cu nasul pe sus (nu numai in Bucuresti); de asemenea, majoritatea preturilor "decente" sunt doar pentru PJ (nu inteleg politica asta); daca voi lua un Wildtrak / F150, cel mai probabil voi apela la dealeri din afara Romaniei (cel putin pentru Ford e o diferenta destul de mare)
- Amarok - e prea de oras desi e un pickup cu un nivel de confort peste ce ofera restul si permite 4x4 si in afara drumurilor neamenajate

#35
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Buy back la o masina de 10 ani nici nu incape discutia . Nici la 5 ani nu ti-o ia nimeni ....
Pana la urma daca vrei sa vinzi masina pui anunt pe olepix etc si o dai la primul venit care o vrea si cu care te intelegi la pret

Cel mai bine o vinzi la un necunoscut decat la prieteni , parerea mea !

#36
Quoriah

Quoriah

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 05.06.2016
Nu stii de unde sare iepurele, dar inteleg ce zici. Pana la urma totul se rezuma la bani.

O sa mai aman treaba cu OLX  / Autovit pentru o vreme - nu am dispozitia (rabdarea) necesara pentru asa ceva. Cine stie, poate devin mai zen dupa Pastele asta :D

Legat de necunoscuti vs apropiati - asa se pare :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate