Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vand Proiect AI cu ChatGPT 4(Gene...

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

În locul timbrului de mediu, Guvernul pregătește o taxă auto de intrare în orașe, cu stickere colorate

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
23 replies to this topic

#1
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,716
  • Înscris: 26.02.2010

Quote

Guvernul pregătește pentru proprietarii de mașini, în locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferențiată ca valoare în funcție de gradul de poluare al autoturismului, șoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor orașe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Sistemul este deja aplicat în Germania și pregătit acum și pentru România.
  
Informațiile Profit.ro, obținute din surse convergente, au fost confirmate și de surse oficiale din Ministerul Mediului, instituție care coordonează grupul de lucru ce lucrează la introducerea noului sistem.
Valoarea taxei va fi stabilită în funcție de normele de poluare Euro, emisiile de noxe, dar și de carburantul folosit.

În București a apărut la un moment ideea ca circulația mașinilor să fie interzisă în centrul orașului, dar nu a fost introdusă.
Compania de Drumuri cere șoferilor să ignore un document

Acum, Guvernul încearcă să oprească invazia actuală de mașini second-hand, resimțită încă din această lună după eliminarea timbrului de mediu, cu o taxă similară celei care i-a ajutat pe germani să scape de mașinile vechi.
"Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în orașe mari. Pentru România, este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile orașe, care presupune o plată în funcție de noxe și de combustibil plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraș. Astfel, pentru ca un șofer să poată intra cu o mașină poluantă în centrul orașului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă și va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul. Din acest moment este în lucru și o «zonare» a Bucureștiului", au arătat sursele autorizate, la solicitarea Profit.ro.
În Germania, pentru mașini este eliberată o vignetă care permite sau nu accesul în orașe, în zone numite "Umwelt". Astăzi, limita de acces este Euro 4, iar mașinile sub acest nivel nu au dreptul să circule pe teritoriul marilor orașe. De asemenea, nivelul impozitelor este diferențiat în funcție de gradul de poluare - și aici fiind vorba despre o ierarhizare - în momentul verificării periodice a mașinii.

Sursele citate au arătat însă că oficiali din conducerea Ministerului Mediului se opun unui impozit diferențiat.
Guvernul estimează însă că va dura o anumită perioadă până când noul sistem va fi introdus, deoarece este nevoie ca Registrul Auto Român să se doteze cu echipamente eficiente de măsurare a noxelor și a emisiilor de CO2, dar și a altor tipuri de emisii.

UPDATE 14:20 Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a confirrmat vineri că grupul de lucru format la ministerul pe care îl conduce s-a inspirat în elaborarea înlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor orașe precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor în centrul acestor orașe prin plata unei taxe.
Ministrul a subliniat că în Uniunea Europeană există în acest moment trei tipuri de sisteme, și anume o taxă introdusă în prețul combustibilului, idee analizată și în România, o taxă de primă înmatriculare aplicată tuturor automobilelor, inclusiv celor înmatriculate deja la introducerea taxei, și un impozit anual în funcție de motorizare și carburantul folosit.
Constantin a confirmat însă că ministerul nu vrea să propună o nouă “taxare suplimentară și general valabilă”.
“Există și mijloace moderne, combinate, și din acestea ne-am inspirat, după modelul unor orașe ca Londra, Milano și, mai recent, Budapesta, prin care autovehiculele au acces în anumite zone în funcție de norma de poluare, iar altele au acces prin plata unei taxe”, a explicat ministrul Daniel Constantin.
El a amintit că Bucureștiul, de pildă, trebuie să răspundă în acest moment unei proceduri de infringement deschisă de Comisia Europeană privind calitatea aerului.
”Această soluție este una modernă, care poate fi luată în calcul, și putem în felul acesta stimula și transportul comun, putem folosi acest moment pentru dezvoltarea infrastructura de transport în comun”, a mai declarat ministrul Mediului.
Acesta adăugat că în calitate de ministru al Mediului preocuparea sa principală este reducerea poluării și nu încasarea unor taxe, dând asigurări însă că programul Rabla va continua și anul acesta, deși probabil veniturile la Fondul de Mediu vor fi în 2017 de dor 500 mil. lei, în scădere la jumătate față de 2016, ca rumare a eliminării timbrului de mediu.

Eliminarea timbrului de mediu a generat o creștere considerabilă a numărului de programări în această perioadă pentru eliberarea actelor necesare înmatriculării mașinilor second-hand, cumpărate din străinătate.
Pofit.ro a anunțat de altfel că prima zi în care românii și-au putut cumpăra și înmatricula autoturisme fără impunerea vreunei taxe, 1 februarie, a adus în ghișeele serviciilor de înmatriculări dosarele a 6.791 vehicule. Cifrele reprezintă un record absolut pentru o singură zi în activitatea de înmatriculare vehicule.
Recent, primarul general al Budapestei a interzis circulația în oraș, pe timpul zilei, a mașinilor poluante, încadrate în clasa de poluare 0,1,2,3,4 sau neîncadrate în nicio clasă de poluare, șoferii care nu respectă interdicția urmând să fie amendați cu aproximativ 500 de euro.
Oslo, capitala Norvegiei, a anunțat că interzice accesul mașinilor în zona de centru până în 2019, Madridul (Spania) a anunțat în 2015 că va interzice utilizarea autoturismelor în 2020, Parisul (Franța) a interzis într-o perioadă apropierea mașinilor de obiective turistice precum Turnul Eiffel sau Catedrala Notre Dame, iar șoferilor din Milano (Italia) le-au fost promise bilete gratuite pentru transportul în comun dacă își lasă mașinile acasă, toate fiind încercări de a reduce poluarea.

http://www.profit.ro...lorate-16719546

Scoaterea taxei se va intoarcere inzecit impotriva contribualilor romani de buna credinta.

#2
Yukoto

Yukoto

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,248
  • Înscris: 11.09.2012
Daca au in vedere asa ceva, sa scoate toate accizele din carburanti, pentru ca nu mi se pare normal sa sugi la doua tate.

Mie unul mi se pare mai complicat sistemul asta, era mult mai simplu un impozit auto regandit pentru poluare (la calcul sa se aibe in vedere capacitate cilindrica, emisii, combustibil, vechime).

Varianta lor vine la pachet cu alte cheltuieli, camere pentru verificat treaba asta, politisti, plus sistemul de emitere al vignetelor..

Edited by Yukoto, 24 February 2017 - 14:46.


#3
kapio

kapio

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 112
  • Înscris: 07.10.2008
Daca platesti o taxa de poluare, nu mai polueaza masina ? Trebuie sprijinita populatia sa poate sa cumpere o masina noua, eco-friendly, de ex in rate - fara dobanda. Si promovate si cele electrice, dezolvatare infrastructura in acest sens, etc.

#4
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016
Loganul cam de la ce model/an are euro 5?

#5
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
E perfect așa. Dacă vin cu troaca mea Diesel Euro 3 în București, o las în parcare la margine și mă duc cu metroul sau plătesc taxă de fumărit urbanul. Așa nu mi se mai plânge Ionescu melteanul că îl sufoc eu cu noxe din provincie neplătind 2000 de euro taxă de fraier.

#6
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,276
  • Înscris: 30.10.2003

View Postkapio, on 24 februarie 2017 - 14:49, said:

Daca platesti o taxa de poluare, nu mai polueaza masina ? Trebuie sprijinita populatia sa poate sa cumpere o masina noua, eco-friendly, de ex in rate - fara dobanda. Si promovate si cele electrice, dezolvatare infrastructura in acest sens, etc.
Din punct de vedere al sanatatii, aceasta metoda e mai buna decat taxa veche. Majoritatea oamenilor stau in orase, tot acolo se aglomereaza masinile care polueaza. Cum poluarea nu pleaca nici unde ramane in orase, care e apoi inhalat de populatie. Daca prin aceasta metoda se tine departe de orase masinile foarte poluante, e un pas inainte. Nu zic ca e ideal, insa e mai bine.

#7
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,701
  • Înscris: 25.11.2014
Si cei care avem platita taxa la masini? Vom fi scutiti de aberatia asta de taxa?

#8
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Daca nu se aplica si la mobre e beton !

#9
pastel3005

pastel3005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,379
  • Înscris: 11.08.2006
sa puna taxa in combustibil acolo se reflecta in km poluarea.
unul care face 1000 km pe an, altul cu acelasi tip de masina, 50000, de ce sa plateasca la fel?

#10
djl

djl

    Smrt faąizmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004
Să văd cum o vor aplica în Bucureşti sau în Ploieşti. Hai, că Ploeiştiul nu e mare şi mai merge cu transportul în comun, dar în Bucureşti bulevarde între cartiere ioc + transport în comun care este.
Ah, iar D.N. 1 trece prin oraşe   :naughty:

#11
Serafim606

Serafim606

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,701
  • Înscris: 25.11.2014

View Postpastel3005, on 24 februarie 2017 - 15:15, said:

sa puna taxa in combustibil acolo se reflecta in km poluarea.
unul care face 1000 km pe an, altul cu acelasi tip de masina, 50000, de ce sa plateasca la fel?

Ca si asa sunt prea ieftini carburantii raportat la ce salarii sunt prin Romania..... Cat la suta din salar reprezinta un plin pentru roman si cat pentru neamt?

#12
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,716
  • Înscris: 26.02.2010

View Postpastel3005, on 24 februarie 2017 - 15:15, said:

sa puna taxa in combustibil acolo se reflecta in km poluarea.
unul care face 1000 km pe an, altul cu acelasi tip de masina, 50000, de ce sa plateasca la fel?

Dacă o pune în combustibil, indirect , plătești și tu, prin prisma prețului final la produsul finit.

#13
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004

Quote

Daca platesti o taxa de poluare, nu mai polueaza masina ?
banii se duc in alta parte... la programul rabla spre exemplu (care fara fonduri, nu poate exista)
deci o alta forma de finantare era de asteptat...
orice masura pentru descurajarea inmatricularii pe bulgaria si/sau punerea la plata si a masinilor bulgaresti e buna!
nu am fost niciodata deranjat in vreun fel de poluarea auto in bucuresti
nesimtitii care lasa in urma nori de fum sunt foarte putini... pe cale de disparitie!

Edited by Nero-d, 24 February 2017 - 15:29.


#14
takemeintoyourskin

takemeintoyourskin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 14.05.2010
O sa fie o nebunie totala, mai ales la cate masini nu sunt inmatriculate la politie pe numele posesorilor, sunt tare curios cum vor amenda pe cei ce nu vor plati taxa, o sa fie un show total, nici nu vreau sa stiu ce va fi prin tribunale.

#15
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View PostNero-d, on 24 februarie 2017 - 15:25, said:

orice masura pentru descurajarea inmatricularii pe bulgaria si/sau punerea la plata si a masinilor bulgaresti e buna!
Mama ce prostie!!!
Pai masura asta loveste in toata lumea, nu doar in aia care au numere bulgaresti.
Si in plus, aia oricum plateau rovigneta!

#16
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,836
  • Înscris: 06.01.2008

View Postaris86, on 24 februarie 2017 - 14:41, said:

http://www.profit.ro...lorate-16719546
Scoaterea taxei se va intoarcere inzecit impotriva contribualilor romani de buna credinta.
Asta-i scoasa exact din filmul ala cu "trebuie asigurate cate 3 locuri pentru biciclete / apartament" intr-un oras mare din nordul tarii. Nu stiu daca e ceva nou introdus la nivel national din 2017 sau un regulament local/hotarare de consiliu, dar e pur si simplu un lucru idiot.


View PostSerafim606, on 24 februarie 2017 - 15:17, said:

Ca si asa sunt prea ieftini carburantii raportat la ce salarii sunt prin Romania..... Cat la suta din salar reprezinta un plin pentru roman si cat pentru neamt?
Si stai, ca asta nu-i tot. Noi deja platim chiar si de 2 ori mai mult decat nemtii pe combustibil, plus ca ei mai au si discount daca isi fac plinul in weekend.

Edited by Hider141, 24 February 2017 - 15:31.


#17
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,283
  • Înscris: 07.02.2003
O sa fie ca in EU, get over it, asta e... toata lumea Posted Image

Edited by andreic, 24 February 2017 - 15:34.


#18
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004

Quote

Mama ce prostie!!!
Pai masura asta loveste in toata lumea, nu doar in aia care au numere bulgaresti.
da, si?

Quote

Si in plus, aia oricum plateau rovigneta!
asta de unde ai mai scos-o?!?
aia cu numere de bulgaria plateau rovigneta exact ca si aia cu numere de RO... nici mai multi, nici mai putini!
ca sa nu mai zic ca-i durea in cur ca curgeau amenzile in bulgaria!

intr-un fel sau altul, timbrul de mediu trebuia inlocuit cu alta masura... cu alta taxa!!!... asta e clar!!!... si a fost clar de la bun inceput!!!...
oricum era discriminatoriu...
si aceasta masura e discriminatorie!... ca si masinile care nu circula in orase polueaza!

Edited by Nero-d, 24 February 2017 - 15:37.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate