Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...
 

transmisie Mazda vs restul

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#19
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,088
  • Înscris: 09.01.2007
Eu nu am intrebat.
Am pus textul Mazda care te lasa sa crezi ca a inventat cutia cu convertor.


#20
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
Orice text de marketing direct de la producator nu valoreaza mai nimic, mai ales cand vorbim de lucruri care URMEAZA sa fie lansate si testate in timp.

Fiabilitate = teste in timp.

nu stim inca nimic. Mazda a mai dat si in trecut rateu la fiabilitate, ramane de vazut ce va aduce in viitor.

Problema la cutiile automate este ca, indiferent de la ce producator sint, sint mai complexe si cresc costurile de intretinere si nu rezista la second handurile de peste 200.000km aduse in romania ca o cutie manuala, si e si normal sa fie asa. Acum se incurajeaza pe toata planeta productia de masa, consumul si inlocuirea cat mai rapida a masinilor. Cele vechi? Incasam o prima si le casam. Si luam alta noua cu piese din aluminiu, plastic care sa tina 3-4 ani.

#21
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,088
  • Înscris: 09.01.2007
De acord ca e trendul de a construi jucarii in loc de auto.
Totusi, mie mi se pare ca o automata trebuie sa tina mai mult si mai bine decat o manuala, cu rezerva asupra conceptiei/ proiectarii.
Desigur, automata are costuri de intretinere.
Eu am dus un DSG6 la 230k si e bine mersi, dar in timp am mai platit-o odata prin schimbul de ulei + filtru.
Despre cele cu convertor de cuplu se spune ca sunt chiar mai fiabile.

Edited by overseas, 23 February 2017 - 15:07.


#22
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,661
  • Înscris: 24.10.2015
Eu am un Mercedes cu 318.000 km, cutie automata. Cutia nu da nici un semn de oboseala si nu a fost reparata niciodata.

#23
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006
Am condus Mazda 6, 2.5 + automata in discutie si desi este o cutie automata clasica cu convertor, dpdv al schimabarilor cand te dai la ea se simte mult mai aproape de un DSG decat de o automata clasica. Adica, la retrogradare de exemplu (6 in 2) s-a simtit exact cum trebuie, cu impins in scaun si brutal, nici o urma de patinare. La mers normal daca nu auzi motorul / te uiti in bord nu o simti cand schimba.
Despre rapiditatea schimbarilor, nu mi-am dat seama, de mari diferente, nu cred ca un utilizator obisnuit face diferenta la nivel de zecimi / sutimi de secunda (cum ne lasa sa credem unele posturi de mai sus).
Ultimele variante de automate cu convertor de cuplu sunt la ani lumina fata de ce stie romanul (hidramatele vechi, lenese). Ideea este sa le apropie cat mai mult de cele de tip robotizat in ceea ce priveste rapiditatea si modul in care se simt schimburile la mers sportiv pastrand avantajele constructive ale acestora.

Edited by closchkutza, 10 March 2017 - 10:20.


#24
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 overseas, on 23 februarie 2017 - 15:07, said:

De acord ca e trendul de a construi jucarii in loc de auto.
Totusi, mie mi se pare ca o automata trebuie sa tina mai mult si mai bine decat o manuala, cu rezerva asupra conceptiei/ proiectarii.
Desigur, automata are costuri de intretinere.
Eu am dus un DSG6 la 230k si e bine mersi, dar in timp am mai platit-o odata prin schimbul de ulei + filtru.
Despre cele cu convertor de cuplu se spune ca sunt chiar mai fiabile.
Daca ai putea sa mentionezi costul filtrului si schimbului de ulei.

In afara de cutiile automate de pe Mercedes si BMW modelele vechi, care erau practic indestructibile, toate cutiile automate de pe orice masini, indiferent ca sint nemtesti, frantuzesti, japoneze, au avut tot felul de probleme si in general e doar o chestiune de CAND pica, nu DACA pica.

Nu vreau sa te speriu, dar si a ta va pica, ramane de vazut cand, pana la urma poate ca vinzi masina inainte sa o patesti.

Repet, nu cobesc, nu iti doresc asta etc. Oricum costurile de intretinere ale unei astfel de cutii e enorm, eu stiu de 800 ron numai filtru parca

#25
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,466
  • Înscris: 15.06.2007

 overseas, on 22 februarie 2017 - 16:07, said:

Conform linkului, transmisia Mazda e mai buna decat cele 3 posibileL DSG, CVT, convertor de cuplu.
Asta insemnand ca Mazda  a inventat a 4-a forma de transmisie ?

http://www.mazda.com...skyactiv-drive/

  Features of SKYACTIV-DRIVE
・Combines all the advantages of conventional automatic transmissions, continuously variable transmissions, and dual clutch transmissions
Si o fi mai durabila si mai ieftina decat toate trei la un loc. Au inventat a 4 -a gaura la macaroana.  Ce mai, este tigaia magica a cutiilor de viteze.

Edited by tfmercedez, 11 March 2017 - 11:08.


#26
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006
Deocamdata practica dovedeste ca cele de tipul convertor de cuplu sunt mai fiabile in exploatare decat suratele lor robotizate. Mazda nu a inventat nimic, doar s-au jucat cu setarile cutiei si structura interna a o face sa functioneze cat mai potrivit aplicatiei date (rapiditate, compacta) fara sa compromita rafinamentul inerent unei cutii cu converor de cuplu. Nu e cea mai buna, ci doar o cutie automata buna.

Ca zicea cinva mai sus de ZF 8HP si aia tot cutie de viteze cu convertor de cuplu este si nu vad ca se plange cinva de ea ca de ce nu e robotizata cu dublu ambreiaj. Nu poate fi folosita insa pe aplicatii cu motor transversal, doar layout longitudinal.

Oricum, daca vorbim de gauri de covrigi, astea clar se nasc in europa. Cand lexus a scos prima transmisie automata cu 8 trepte, toti criticau de zor ca-s prea multe, ca schimba cutia prea des, ca ce e nevoie de atatea, etc. Acum 8 devine standard si au aparut deja cu 9/10 trepte...

Edited by closchkutza, 11 March 2017 - 23:41.


#27
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
@overseas- Cele mai fiabile cutii automate sunt cele CVT. De cativa ani a aparut eCVT la care chiar nu mai are ce sa se strice.
@closcuta- Mazda nu face cutii de viteze, doar cumpara de la Aisin (in cazul asta). E interesant ce spui, pe forumul de profil Mazda multi spun ca este sub cutiile cu dublu ambreiaj. Nu mult, dar se simte.

#28
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006

 edi10000, on 12 martie 2017 - 09:55, said:

@overseas- Cele mai fiabile cutii automate sunt cele CVT. De cativa ani a aparut eCVT la care chiar nu mai are ce sa se strice.
@closcuta- Mazda nu face cutii de viteze, doar cumpara de la Aisin (in cazul asta). E interesant ce spui, pe forumul de profil Mazda multi spun ca este sub cutiile cu dublu ambreiaj. Nu mult, dar se simte.
Evident ca nu le face Mazda insa personalizarea unei cutii de viteza este facuta de multe ori de fabricantul auto / producatorul cutiei + fabricantul auto. Da, in cazul de fata cutia este dezvoltata de Aisin.
Legat de parerea de pe forum, da-mi si mie un link pls, eu am gasit discutii doar despre modelul anterior.
Inca o chestie: in D, pentru economia de combustibil, cutia se comporta diferit fata de cum o face in Sport in sensul ca retrogradeaza doar daca insisti Posted Image. Deci nu e chestia ca nu poate mai repede, asa s-au gandit ei s-o seteze.

Edited by closchkutza, 13 March 2017 - 11:49.


#29
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,088
  • Înscris: 09.01.2007
La DSG6, svhimbul de ulei e cca 1200 lei inclus filtrul cutiei. Am condus At6 Kia, e f. aproape de Dsg.

CVT am condus dar nu, multumesc.

#30
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

 edi10000, on 22 februarie 2017 - 18:07, said:

Mazda nu face si nu a facut niciodata cutii de viteza. De regula foloseste transmisii Aisin dar si de la alti producatori. Ce ai citit acolo e marketing ieftin. In momentul de fata Mazda foloseste cutii de viteza cu convertor de cuplu (taranii le spun hidramate, o denumire folosita in anii '90) ce are avantaje legate de costurile de intretinere dar dezvantaje legate de rapiditate (mai slaba ca DSG-ul sau alte cutii dublu ambreiaj) si consum de combustibil (comparativ cu CVT). Cu alte cuvinte, este o cutie mediocra (mediocru nu inseamna rau, inseamna in media clasei!). Cea mai buna cutie cu convertor din clasa asta este ZF8 folosita de marcile premium, dar este prea scumpa pentru a putea fi pusa pe masinile de volum.


Eronat.
Skyactiv, motor si transmisie sunt realizari foarte bune, oricat s-ar stradui scribii platiti de concurenta sa minimalizeze.
Se vand foarte bine pe pietele mature din vest, fiecare nou cumparator fiind impresionat de performanta si calitate. Desigur ca nimic nu e perfect, sunt si probleme dar foarte putine.
Mazda face transmisiile la uzina sa din Hofu (JPN) cu o productie de cca 1,1 milioane transmisii de acest tip anual (inca din 2012), la uzina deschisa in Thailanda (0.4 mil/an) si in Salamanca (MEX) alta fabrica, pentru transmisiile si modelele din clasa mica.

Atat motorul cat si transmisia sunt proiectate a lucra impreuna (nu se transmit fara modificari importante la alte transmisii/motoare, oricum inca nu sa incercat  asa ceva) si reprezinta o solutie mecanica foarte buna in ceea cfe priveste atat reducerea consumului cat si dinamica. Cel putin la acest capitol, dinamism, conducere, SUV urile mic si mediu bat constant concurenta.

Am cu SkyActiv cca 50.000 km pe o masina, iar pe alta am avut 12000, nu sunt probleme, nici nu stii ca exista transmisie, masina e foarte vioaie, gata oricand sa "decoleze" daca vrei, nu sunt nici un fel de zgomote sau vibratii la schimbarea treptelor in sus sau in jos. Rareori acul turometrului trece de 3000 si atunci cand motorul e fortat, de obicei sunt nu mai mult 2000 ture/m la 100km/h.
Consumul depinde de motor si masina dar este foarte bun fata de concurenta de pe piata respectiva (dar nu este atat de mic incat sa satisfaca si coate goale care numara fiecare gram de benzina consumata din cauza ca n-are bani sau ca e taxat la cilindree)

Edited by Rosebud09, 10 April 2017 - 01:38.


#31
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,088
  • Înscris: 09.01.2007
Cu motorizarea Skyactiv 2.2 diesel nu te cred, in sensul ca sunt raportate f. multe probleme la turbo, vacuum, arbore cu came, pe forumuri Germania, Franta, Australia. As fi bucuros de un argumentca s-ar fi rezolvat la facelift 2015, fiindca am prieteni care vor acest model sh. In prjvinta cutiei te cred, am co dus 6at Kia si e super misto.


#32
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
Poate ca la Diesel e alfel.
Nu stiu cum merge plus ca nu ma intereseaza, nu dau doi bani pe el. Ca marea majoritate (aproape de totalitatea celor de aici)
E normal sa fie probleme, ca de aia e Diesel, sa aiba.

Cu Dieselul situatia a fost din cauza pretului benzinei, a  impozitarii la cilindree si consumului specific mai mic: lumea s-a repezit la un moment dat, adica lumea mai satramtorata la bani (si uneori la minte, cu voia dvs, intrucat motoarele pe motorina sunt mai bune doar in anumite domenii si conditii).

Foarte posibil ca unele din avantajele SkyActiv, cum ar fi compresia marita sa nu fie relevante acolo unde ea e deja mare iar autoaprindrea sa nu poata fi controlata asa precis. Tot asa, avantajul simplificarii drastice constructiei blocului motor sa nu se vada in cazul diesel. Totusi, ca vorbim de transmisie, n-ar trebui sa fie modificari importante. Desigur, vorbesc de cutia automata, cea clasica nu mai exista demult pentru mine (adica din momentul in care am avut transmisii automate bune pe masina cea manuala a incetat sa-si justifice existenta; nu conduc tractoare sau masini sport).

#33
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Rosebud, nu te pot contrazice. Tu scrii ce ai citit intr-un manual de marketing al companiei, te inteleg...Din pacate pt. tine mai sunt si altii care au mers cu 3 si 6 si nu au fost incantati (asta ca sa vorbesc in numele meu). Se vand foarte bine pe pietele mature (SUA o intra aici?) incat au scaderi pe linie la modelele de baza: https://insidemazda....ch-2017-sales/. Vorbesc de SUA pt. ca acolo vand, in Europa sunt la 1,...% cota de piata. Cat despre Skyactiv nu vreau sa-ti pun link-uri cu frustrarile australienilor sau americanilor (ca tot suntem pe terenul tau) despre ele. Dar ce rost are sa intram in conflict? Oricum viitorul este electric si hibrid, cu toata investitia Mazda in motoare aspirate sau nu...timpul vine peste ei.

#34
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
N-am citit nici un manual. Ma uit pe strada si vad plin de Mazda CX-5, CX-3, destule 3, uneori 6 sau Cx-9 mai nou. Plus ca merg zilnic cu asa ceva,
Tanand cont ca e o firma relativ mica, si cu cine se "bate", e foarte mult. Fiecare piata e diferita, de fapt fiecare regiune.  Prin campie n-ai sa vezi multe cu AWD de exemplu. Apoi, valoarea unei masini nu e data doar de numarul de masini vandute, pentru ca intervin si multe alte lucruri. mai ales cand vorbim de un anume component al masinii.  Eu zic ca Mazda a facut un lucru foarte mare in ultimii 5-6 ani, chiar cu modelele mai vechi, ca si Hyundai de altfel, o transformare fundamentala, iesind din monotonia plicticoasa a masinilor fiabile dar urate si parca vesnic aceleasi, cum ar fi Toyota care nu mai atrag decat prin pret.

Cand va fi o optiune mai buna, voi lua alta masina, fara sa stau pe ganduri, chiar am primit oferte sa schimb iar masina cu modelul 2017, la fel si la MB, "avantajos" desigur, am zis pas, nu am nevoie de altceva acum si in viitorii cativa ani. Masina electrica nu cred ca voi apuca sa am,  tipul este inca departe de a rupe o bucata consistenta din piata. De fapt, cu toata reclama teribila facuta in ultimii ani, ponderea masinilor elecrtrice este inca foarte mica, iar hibride se mai cumpara doar pentru flota de taxiuri, altfel e ca si moarta pentru piata larga de aici.

Revenind la subiect eu nu vad nici un motiv de frustrare pentru SkyActiv, din contra, e King of the Road daca-ti pui mintea dar desigur ca fiecare cu parerea lui, cu modul lui de conducere, pretentii, etc. Aici e loc de pareri si discutii intre noi si mai putin de comentat statistici.
Cred ca o frustrare a aparut din cauza ca la modelul CX-5 sau la 6 s-a cumparat varianta cu motor mic, 2000 cmc, care nu e la nivelul concurentei. De fapt a si fost eliminata de pe piata dupa primul an pe aici, dar cred ca a ramas prin alte parti. Apoi, cum am spus nu stiu nimic de diesel, probabil ca e nevoie de un motor mai dinamic pentru a pune in valoare calitatile transmisiei.

Edited by Rosebud09, 11 April 2017 - 04:12.


#35
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,141
  • Înscris: 19.09.2005
nu compara masinile din sua cu restul...
in us pentru marea majoritate si cele doua pedale (acceleratie si frana) sunt prea mult...
sa vorbim de latimea strazilor si razele curbelor? in us se merge drept si se sta in trafic.

#36
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,432
  • Înscris: 08.12.2006
@edi: ziceai ceva de discutii pe forumul Mazda despre transmisia in discutie si te-am rugat sa-mi dai si mie un link pentru ca eu nu am gasit. Poti sa ma ajuti cu link-ul in cauza?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate