Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...
 Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 

Pierdut zbor de legatura: ce-i de facut?

- - - - -
  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1
meowth

meowth

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 14.01.2006
Salutare tuturor!
Ce optiuni sunt in situatia neplacuta in care, avand un zbor mai lung (transatlantic), cu escala, pierd pe aeroportul de tranzit cel de-al doilea zbor ? Ce obligatii are compania aeriana care opereaza al doilea zbor fata de pasager?
M-as bucura sa raspunda aceia dintre voi care au trecut efectiv prin situatii de acest gen: cum v-ati descurcat, ce greutati ati intampinat din partea functionarilor de la tranzit, eventual ce sfaturi aveti?

#2
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,485
  • Înscris: 19.04.2009
Eu ti-o zic pe aia proasta, ca aia buna depinde de companie, noroc si privilegii.

daca pierzi oricare din tronsoane (NOSHOW) atunci TOATE tronsoanele din intinerariu iti vor fi anulate

Este o regula general valabila, asa lucreaza sistemul, indiferent de companie.

Spune-mi te rog ca nu e vorba de CDG...

Acum, aia buna:

Depinde de companie, de bunatatea lor si daca esti client privilegiat (membru silver+). Dar nu au nicio obligatie, absolut nici una.

Apoi, depinde si de compania care a emis ticketul. Pentru ca poate operatorul aerian vrea sa-ti refaca intinerariul dar te trezesti ca partea emitenta nu e de acord (patit). Asta se intampla pe codeshare, adica tu cumperi de pe siteul United bilet insa e operat de KLM sau AF. Teoretic tu stii ca zbori cu KLM sau AF insa drepturile asupra ticketului le are United.

Sincer, in situatia ta sunt foarte multi factori care trebuie luati in calcul. Suna la Callcenter musai.

#3
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
eu am pierdut din cauza Air France un zbor de legatura. M-am dus la biroul lor si mi-au dat cazare in Paris o noapte si bilet a doua zi spre Bucuresti. A fost relativ ok, hotel bun cu cina si mic dejun.

#4
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006

 meowth, on 21 februarie 2017 - 20:17, said:

....... avand un zbor mai lung (transatlantic), cu escala, pierd pe aeroportul de tranzit cel de-al doilea zbor ? Ce obligatii are compania aeriana care opereaza al doilea zbor fata de pasager?.....

in principiu nu are nici o obligatie.

#5
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,485
  • Înscris: 19.04.2009
Daca il pierzi din cauza companiei atunci evident ca te rezolva.
Dar asta se poate intampla doar in 2 cazuri:
zborul 1 are intarziere si pierzi legatura
zborurile sunt facute de o proasta intr-o agentie si nu iti da destul timp sa faci transferul (se poate intampla pe intinerariile facute manual. Nu-i click click click e cod intr-un terminal antic. Paradoxal, inca e metoda comuna si in anul 2017 Posted Image ). Si AF/ CDG sunt cazuri clasice la ticketing in Romania pe transatlantice cu layover aiurea.

Edited by Lex404, 21 February 2017 - 20:39.


#6
Fjell

Fjell

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 21.08.2012
Daca pierzi zborul din cauze care nu-ti apartin : zbor intarziat, amanat, conditii nefavorabile pentru zbor, atentate, etc, vei primi un alt zbor...depinde de legatura ! Poate fi in aceeasi zi, a doua zi, etc ! Compania aeriana are obligatia sa-ti asigure zborul pana la destinatie, cazare, mancare, despagubiri. De zbori cu o companie europeana, poti citi despre drepturile pe care le ai ca pasager sau poti aplica pentru acel formular pe care-l gasesti online . Ti-o spune unul care zboara in fiecare luna ! Succes in calatorie si zbor fara peripetii !

Edited by Fjell, 21 February 2017 - 20:41.


#7
meowth

meowth

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 14.01.2006
:-) Nu CGD, francezii sunt renumiti si din cauza grevelor dese !
Intr-adevar e complicat, pentru ca intr-o situatie din asta, automat sunt implicate doua companii diferite. Biletul e cumparat online.
Din cate stiu, obligatia lor e sa asigure bilet la alt zbor, dar la care ? La cel mai apropiat ca timp (chiar daca e al altei companii din cadrul aliantei) sau la care au ei chef ca asa le convine ca sa aiba ocupare la o anumita cursa proprie ?

#8
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,485
  • Înscris: 19.04.2009
Nu au nicio obligatie...decat daca e din vina lor. Si daca ai achizitionat online intr-un singur ticket atunci nu ai cum face greseli la timpii de conexiune.
Nu conteaza daca sunt companii diferite, daca e un singur ticket atunci inseamna ca sunt codesahre.

Detaliaza putin cazul... adica care-i motivul pierderii?

Dar de exemplu daca tu pierzi legatura din cauza unei intarzieri (sa zicem ca aeroportul ala are timp de conexiune minim 2 ore, conexiunea ta era de 4 insa cu o intarziere de 2:10 ore) atunci da, ei trebuie sa iti asigure loc pe urmatorul zbor al lor sau al unei companii din alianta.

Insa daca ai pierdut zborul pentru ca te-ai plimbat aiurea sau ai avut 20h conexiune si ai iesit din aeroport insa nu ai ajuns la timp la zbor, atunci compania nu are nicio responsabilitate si e la latitudinea lor daca iti da un loc sau nu. De obicei, daca esti membru al aliantei se rezolva mult mai usor...

Problema aici e in felul urmator.
Cand se emite un ticket, se emite pe o anume clasa tarifara cu anume reguli. Unele clase au reguli de genul "all flights in the same fare class".

Regula asta nu poate fi incalcata.

Atunci cand ai NOSHOW la unul dintre tronsoane, toate celelalte ramase se anuleaza. Rebooking se poate face doar pe o clasa care este libera pe toate cele ramase.


In functie de clasa (Y/J/W) si reguli, poate sau nu sa iti refaca conexiunea.

Dar in general, daca e din vina ta, platesti.

Daca esti membru al aliantei/ programului companiei atunci ai posibilitatea sa nu platesti, pentru ca membrii au prioritate in orice.

#9
meowth

meowth

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 14.01.2006
Zborul 1 a avut probleme tehnice, a plecat cu intirziere de trei ore. Timpul de legatura intre cele doua zboruri era de o ora jumatate.

#10
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,635
  • Înscris: 21.06.2016

 meowth, on 21 februarie 2017 - 20:17, said:

Salutare tuturor!
Ce optiuni sunt in situatia neplacuta in care, avand un zbor mai lung (transatlantic), cu escala, pierd pe aeroportul de tranzit cel de-al doilea zbor ? Ce obligatii are compania aeriana care opereaza al doilea zbor fata de pasager?
M-as bucura sa raspunda aceia dintre voi care au trecut efectiv prin situatii de acest gen: cum v-ati descurcat, ce greutati ati intampinat din partea functionarilor de la tranzit, eventual ce sfaturi aveti?

Daca e din vina lor, uneori hotel (depinde cit ai de stat), bonuri de mincat modest, plus alt zbor.
Daca insa ai venit cu alta companie, low cost etc si nu e itinerariul cumparat dintr-o bucata e nasol.

#11
Fjell

Fjell

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 21.08.2012
Esti despagubit si de pierzi avionul din cauza ta ! Am avut coleg arestat in aeroport (betie), pierdut avion, etc. A aplicat pentru banii dati pe bilet folosind acel formular de care spuneam (vezi gugal) . Am renuntat la un zbor spre Frankfurt din motive personale. Nu mi-am primit banii, dar am avut biletul pe aceeasi ruta timp de un an de zile . Companiile aeriene au obligatia sa-ti asigure transportul pana la destinatie daca zborul a fost pierdut din cauze ce nu-ti apartin ! La fel se intampla si cu banii pentru mancare sau cazare !
Pentru cei care tot insista ca nu obligatii : pierdut zbor Lituania (cazare hotel, mancare, taxi) ; pierdut zbor Berlin (cazare, mancare, taxi), pierdut zbor Amman (idem), pierdut zbor Otopeni, Oslo, Bologna,...
O singura data am avut ceva complicatii cu Austrian. Au incercat sa ma faca sa stau in aeroport ! Calatoresc mult !

#12
meowth

meowth

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 14.01.2006
E vorba de un singur itinerariu, care cuprinde doua zboruri cu companii de linie, nu low cost.
Daca la tranzit imi ofera ei un alt zbor in locul celui pierdut, eu sunt obligat sa il accept sau pot insista ca vreau la altul mai convenabil pentru mine ?

#13
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,635
  • Înscris: 21.06.2016

 meowth, on 21 februarie 2017 - 20:47, said:

:-) Nu CGD, francezii sunt renumiti si din cauza grevelor dese !
Intr-adevar e complicat, pentru ca intr-o situatie din asta, automat sunt implicate doua companii diferite. Biletul e cumparat online.
Din cate stiu, obligatia lor e sa asigure bilet la alt zbor, dar la care ? La cel mai apropiat ca timp (chiar daca e al altei companii din cadrul aliantei) sau la care au ei chef ca asa le convine ca sa aiba ocupare la o anumita cursa proprie ?

Cred ca care au ei chef, dar de obicei e cel mai apropiat daca au locuri.
Pe vremuri am ajuns si la business prin metoda asta.

 meowth, on 21 februarie 2017 - 21:12, said:

E vorba de un singur itinerariu, care cuprinde doua zboruri cu companii de linie, nu low cost.
Daca la tranzit imi ofera ei un alt zbor in locul celui pierdut, eu sunt obligat sa il accept sau pot insista ca vreau la altul mai convenabil pentru mine ?

Poti insista dar nu e obligatoriu sa ti-l dea, si nu e obligatoriu sa aiba locuri chiar daca sint bine intentionati.

#14
Fjell

Fjell

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 932
  • Înscris: 21.08.2012
Asta nu o stiu ! Nu stiu daca poti refuza, dar mi s-ar parea normal sa o poti face ! Am avut o ''problema'' venind din Corea de Sud ! ''V-ar deranja daca va oferim un loc la bussines class ?'' . A fost o incurcatura cu biletele ! Locul meu fusese vandut de doua ori :D .

#15
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,485
  • Înscris: 19.04.2009

 meowth, on 21 februarie 2017 - 21:08, said:

Zborul 1 a avut probleme tehnice, a plecat cu intirziere de trei ore. Timpul de legatura intre cele doua zboruri era de o ora jumatate.
Atunci ar trebui sa te transfere by default. Adica de obicei te asteapta la transfer sa iti spuna.

Dar te va pune pe primul loc disponibil (al lor sau al altei companii din aceiasi alianta). Depinde si cat de aglomerate sunt.

@Vrajitorul, in ziua de azi ajungi la Business sau First fara sa pierzi zborul :D

#16
meowth

meowth

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 14.01.2006
Aspectul asta cu alianta din care fac parte companiile mi se pare foarte interesant ! Pentru ca interesul companiei X e sa imi dea zbor tot de-al lor, ca sa pastreze banii. Cineva mi-a spus ca daca ei imi ofera zbor la o terta companie (membra si ea a aliantei), banii corespunzatori biletului meu vor fi transferati intre companii , deci ii va incasa compania terta. In cazul asta, compania X are tot interesul sa ma urce intr-o cursa tot a lor, chiar daca e peste 24 ore. Ori interesul meu este sa ajung cat mai devreme la destinatie. Pot sau nu sa bat cu pumnul in masa si sa cer zborul care imi convine mie mai mult?

#17
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,485
  • Înscris: 19.04.2009

 Fjell, on 21 februarie 2017 - 21:16, said:

Asta nu o stiu ! Nu stiu daca poti refuza, dar mi s-ar parea normal sa o poti face ! Am avut o ''problema'' venind din Corea de Sud ! ''V-ar deranja daca va oferim un loc la bussines class ?'' . A fost o incurcatura cu biletele ! Locul meu fusese vandut de doua ori Posted Image .


Nicio incurcatura. Toate companiile fac over booking. Adica au 300 de locuri si vand 330. Pentru ca sunt multe NOSHOW in general. Dar si cand nu sunt si se trezesc overbooking..asta e. Daca au loc la alta clasa te pune pe aia :)

Trebuie doar sa te duci tarziu la check in, dupa ce au umplut economy-ul :lol:

#18
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,635
  • Înscris: 21.06.2016
Cu mica problema ca poti sa ramii pe dinafara complet. Si pe mine nu ma incazeste voucherul lor.

Edited by vrajitoruldinoz, 21 February 2017 - 21:23.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate