Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Focus 1.6 diesel 109hp vs. Megane 1.5 dci 110hp

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
AdrianV93

AdrianV93

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 21.02.2017
Salut!
Sunt in apropierea achizitionarii unui autoturism.
Am ajuns la aceste doua din titlu:

Ford Focus 1.6 TDCI 109hp sau Renault Megane 1.5 DCI 110hp ( ambele 2010 ).

As dori ca cei ce poseda una dintre aceste masini sa imi dea cateva detalii pro si contra si de ce ar fi peste cealalta masina:

Ex : fiabilitate/consum/confort/pret piese si cat de des trebuie schimbate/ un cost aproximativ anual cu toate platile ( ITP, asigurare ), intelegeti voi ideea.

Mersi, o zi buna sa aveti!

#2
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,039
  • Înscris: 26.04.2007
Nici una nu exceleaza la calitate.
Totusi ti-as recomanda o SKODA
este mult mai fiabila ...un 1.9TDI.

Edited by Adm, 21 February 2017 - 17:02.


#3
AdrianV93

AdrianV93

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 21.02.2017

 Mihai_3, on 21 februarie 2017 - 15:10, said:

s
Nu, nu, scuze, am uitat sa specific. O sa o cumpar second hand.

#4
ionut_blue

ionut_blue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 07.08.2011

 Mihai_3, on 21 februarie 2017 - 15:10, said:

Nici una nu exceleaza la calitate.
Totusi ti-as recomanda o S K O D A...
este mult mai fiabila ...un 1.9TDI.
Fiabile, de calitate si mari iubitoare de rugina.
Recomand Focusul.

#5
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
Ia-o pe aia care are km cat mai aproape de realitate. Acum vreo jumatate de an am verificat impreuna cu un prieten vreo 5 Megane-uri d-astea si niciuna nu avea km reali.

Daca sunt modele break aduse de afara au fara niciun dubiu peste 200.000 km.

Si inca un aspect, daca nu faci macar vreo 30.000km pe an mai bine te orientezi spre benzina fiindca ai sanse sa gasesti una mai putin rulata.

#6
AdrianV93

AdrianV93

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 21.02.2017

 devlin2427, on 21 februarie 2017 - 15:17, said:

Ia-o pe aia care are km cat mai aproape de realitate. Acum vreo jumatate de an am verificat impreuna cu un prieten vreo 5 Megane-uri d-astea si niciuna nu avea km reali.

Daca sunt modele break aduse de afara au fara niciun dubiu peste 200.000 km.

Si inca un aspect, daca nu faci macar vreo 30.000km pe an mai bine te orientezi spre benzina fiindca ai sanse sa gasesti una mai putin rulata.
Bine de stiut, oricum am luat in calcul posibilitatea kilometrilor in plus, de asta sunt dispus sa o trec prin cateva teste indiferent de masina la un service, ca sa fiu lamurit de ce achizitionez.

 Mihai_3, on 21 februarie 2017 - 15:10, said:

Nici una nu exceleaza la calitate.
Totusi ti-as recomanda o S K O D A...
este mult mai fiabila ...un 1.9TDI.
Am un prieten care lucreaza pentru Renault, a avut cuvinte destul de bune petru modelul in cauza si un coleg de lucru care are un focus 2008, aceeasi motorizare, din nou cuvinte bune.
Insa, am luat in calcul posibilitatea faptului ca sunt fani stricti ai firmelor respective, de asta voiam o parere impartiala.
Legat de Skoda, stiu ca sunt masini fiabile, dar la banii pe care ii am cel mai probabil o sa pot lua un model 2006 fara prea multe optionale, ceea ce face parte din dorinta mea de a gasi la noua masina.

#7
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016
Iti recomand Focus, dar nu 1.6 TDCi.
Skoda Octavia e sub Focus.
Focus se compara cu Golf.

Edited by notrust, 21 February 2017 - 17:38.


#8
turbocompresor

turbocompresor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 300
  • Înscris: 17.06.2013
Am eu focus 1.6 TDCI, is multumit de el, chiar si comparat cu c5-u ce l-am avut inainte. Il recomand. NU recomand masinile frantuzesti de niciun fel

#9
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,904
  • Înscris: 07.11.2006

 AdrianV93, on 21 februarie 2017 - 15:26, said:

Insa, am luat in calcul posibilitatea faptului ca sunt fani stricti ai firmelor respective, de asta voiam o parere impartiala.

Parere impartiala?
Asa ceva vei obtine doar daca exista cineva care are simultan si masini frantuzesti si italiene si nemtesti si japoneze si coreene,etc.Lucru clar imposibil.
Este foarte logic ca un posesor de o anumita marca isi lauda masina pe care o detine.
Daca te uiti pe forum,doar un procent mic din totalul de detinatori a unei marci au pareri proaste despre masinile lor.
In cazul tau,strict dintre cele doua (ca-ti plac daca le-ai ales) sa o cumperi pe ceea care ti se pare mai inchegata.Si de asemenea,pe cea mai ieftina.
Topicele de pe forum nu te vor ajuta prea mult,ele transformandu-se invariabil intr-o disputa pro sau contra,initiatorul ramanand la fel de buimac ca in momentul deschiderii temei.

#10
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Ford are motor Psa. Fiabil

#11
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 23.09.2016
Ford are motor proiectat de Peugeot. Cele aduse la noi din Germania sunt cu rulaj mare ( 300.000 km si peste), eventual accidente grave. Compara preturile de la noi cu cele din Germania - mobile.de, mai adauga un 500-800 de euro drumul si profitul samsarului si vezi ce gasesti acolo la preturile de la noi ( cazaturi , masini rulate mult sau cu accident, de provenienta si istoric dubios, care sunt aduse si polishate si vandute cu pana in 200.000 km). E valabil si la Renault si in general la orice marca.

Motorul nu e rau, e suficient de puternic, dar e sensibil, ca orice diesel modern si trebuie bibilit destul de des si intretinut preventiv daca vrei sa ai viata lunga si placuta cu el.

Probleme uzuale pe 1.6 Tdci / Hdi 110 PS:

- circuitul de tur de ungere a turbinei are o sita in capatul de jos, dinspre blocul motor, care cu timpul se infunda, provocand cedarea prematura a turbinei ( si a turbinelor noi de dupa la cateva mii de km pana nu se rezolva problema de ungere). Problema a fost cat de cat rezolvata abia la Mk3, marind diametrul acelui furtun. Sita se scoate preventiv si se evita problema cu totul - orice service mai de Doamne-ajuta ar trebui sa stie deja asta.

- EGR-ul mai cedeaza ( doar partea electronica, nu ajuta curatarea, nu e ca la VAG sa se umple cu funingine) - As verifica si galeria de admisie sa nu aiba depuneri ( data jos si curatata), pentru ca daca se desprind si intra in turbina bucatele de funingine, iarasi fac varza.

- Garniturile injectoarelor cedeaza in timp si pufaie (sufla motorina) care se arde si duce la un amestec de carbon ars care se depune incet in jurul injectoarelor, cauzand tot felul de probleme (mers neregulat, tacanit, fum in habitaclu) - cauta injector black death (alea is doar cazurile extreme de neglijenta)
Iti recomand schimbate preventiv toate garniturile la cele 4 injectoare si stranse la cuplul recomandat ( sau poate chiar putin mai mult).
ATENTIE la modelele samsarite: samsarii au prostul obicei de a ascunde acest defect, "etansand" injectoarele cu diverse cleiuri/poxipoale, care nu rezista mult timp la temperaturile de acolo si va fi pe urma un chin sa scoti injectoarele de acolo ca sa schimbi garniturile - se poate lasa cu demontare chiulasa.
Spre deosebire de Focus Mk3, injectoarele sunt ok, nu prea au probleme in general.

- Ambreiaj/Volanta cu masa dubla - la mine se cereau schimbate pe la 160.000 km, mi se pare cat de cat decent, dar eu am mers cu ea cam 90% extraurban. Bugeteaza-ti asta in functie de rulaj, totodata fulia de la cureaua de accesorii se cere schimbata pe la rulajul asta si tampoanele motor - altfel vei avea vibratii neplacute in habitaclu

- Este vital sa schimbi uleiul la maxim 10-12.000 km pt viata lunga a motorului, tine cont ca Formula Ford e o porcarie care isi pierde proprietatile dupa aprox. 5-6000 km, as merge mai degraba pe ulei Peugeot, dar scurtezi viata filtrului de particule.

- Filtrul de particule la modelul 2010 ar trebui sa fie uscat ( CDPF) - rezista mult mai mult decat modelele cu aditiv la o rulare preponderent extraurbana ( chiar si 200.000 km). Dupa, se cere schimbat / anulat - daca il anulezi la colt de bloc si nu la profesionisti cu palmares si recomandari, o sa-ti faca varza din electronica motorului, eventual o sa-ti stearga tabela de erori si ajungi cu probleme mai mari decat cu ce ai plecat. Daca mergi cu el infundat sau crezi in "curatari" , freci turbina.

Specific Ford Focus mk2:

- Se mai duc bucse/brate pe spate, dar asta e valabil la orice suspensie multi-link, nu e ceva de speriat, in acelasi timp, nu e facuta pt "carat". Daca mergi des cu 5 persoane si portbagajul plin, poti sa te uiti la un model cu o suspensie tip punte semi-independenta.

- Inca nu a dat vizibil/grav rugina in ele, dar in modelul prefacelift deja incepe pe la aripile spate - au niste bureti pusi intre aripile spate, inveliti intr-un sac, care in timp se sparge, se acumuleaza acolo mizerie si umezeala si apare rugina de la interior la exterior. Verifica si sub garnitura de la portbagaj, se iveste si pe acolo

- Servodirectia electronica e iarasi sensibila - vezi sa aiba tot timpul ulei curat si plin ( e greu de ajuns la canistra, sub farul din stanga)

- Receptie Radio cam proasta, defect de proiectare a antenei

Despre 1.5 dci nu stiu, nu am avut, dar, inafara de problemele specifice modelului, multe din cele de mai sus sunt comune unui diesel si le vei intalni pe orice diesel modern (Euro 4 in sus) in functie de rulaj. In rest, specifice modelului, vezi si forumurile monomarca. Din cat am mers cu Megane, mi s-a parut mai bine antifonat, dar am auzit ca trebuie atentie suplimentara la injectoare ( din nou, nu o lua de buna, nu cunosc in detaliu).

Daca nu faci peste 80% rulaj extraurban si peste 20.000 km/ an, mergi pe benzina. Eu nu zic ca vei intalni toate problemele de mai sus, dar daca masina ta are peste 150.000 km si nu au fost abordate de proprietarii anteriori, vei intalni cel putin jumatate din ele (daca ai noroc) in urmatorii 100.000 km. Pur si simplu asa sunt proiectate.
Daca o iei de la samsari cu 250-300.000 km, cum ti-e norocul, in functie de ce s-a schimbat pe ea pana acum. Nu te-as sfatui, majoritatea probabil au fost carpeli de proasta calitate.

L.E.: sa nu fi speriat de ce am zis mai sus si sa crezi ca e Ford masina proasta, sunt transant si ti-am enumerat problemele modelului in detaliu pentru ca il cunosc foarte bine. E la fel cam pentru orice alta masina moderna din categoria compacta de consum, doar ca nu ma bag la ce nu cunosc, te pot lamuri mai bine proprietari / fosti proprietari / alti oameni cu experienta. Daca cineva iti zice ca un model n-are probleme, n-a mers suficient cu el. Problemele incep sa apara cam dupa 150.000 km - 170.000 la marcile de consum si cam dupa 200.000 - 250.000 la marcile premium - aici depinde, nici premiumul nu mai e ce a fost in ultimii ani.
O masina pe benzina aspirata iti reduce mult din procentul de probleme posibile si bataia de cap ce o poti avea ulterior. Ramai doar cu cele specifice modelului ( fiecare cu-ale lui) si eventualele ghinioane.

Edited by Mihai_mb, 22 February 2017 - 14:04.


#12
AdrianV93

AdrianV93

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 21.02.2017

 Mihai_mb, on 22 februarie 2017 - 13:40, said:

Mersi pentru ca ai acordat timp sa imi raspunzi atat de detaliat, o sa retin indrumarile tale in viitoare alegeri, indiferent de model, o sa incerc sa aflu cat mai mult despre aceste lucruri. O zi buna!


#13
Mihai_mb

Mihai_mb

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 23.09.2016
Hai sa-ti dau si niste info despre vestitul 1.9 TDI, ca tot a fost recomandat ( nu stiu atat de multe despre el ca la Ford, mai pot completa altii) :

- Motorul a fost proiectat sa functioneze cu ungere mai "imbelsugata" spre deosebire de cele de generatie mai noua - 1.5 dci, 1.6 tdci ( care au caneluri fine in camasile cilindrilor pt lubrifiere, permitand etanseitate mai buna piston-cilindru). Drept urmare, mai mananca ulei. Daca la 1.6 Tdci, 200 ml intre schimburi la 15.000 km deja e mult, 1.9 Tdi e mult mai gurmand din punctul asta de vedere. Asta nu e un lucru neaparat rau, daaar se ajunge la dezvantajul urmator: Mai multe particule de ulei in diverse stari de ardere ajung recirculate de EGR inapoi in admisia motorului => EGR-ul se umple de funingine des, mai ales la rulaj preponderent urban ( turatii mici si variate) => trebuie curatat des, impreuna cu admisia, pentru a proteja si alte ansambluri rotative => nu este recomandat acest motor pentru rulaj preponderent urban decat eventual cu EGR off

- Are nevoie de bujii incandescente bune pentru pornire pe vreme rece, ai grija, se pot rupe in chiulasa la extragere si schimbare.

- Probleme uzuale cu debitmetrul (MAF) - aici conteaza si cat de des schimbi filtrul de aer, eu as face-o la cel putin 10.000 km pt Romania.

- Nu stiu daca a venit cu filtru de particule, motorul pe care l-am avut eu nu avea.

- Ansamblul ambreiaj - volanta cu masa dubla e in general mai rezistent, te tine cam cu 50.000 km in plus fata de Ford/PSA, veriga slaba: rulmentul de presiune

- Motorul are o curba de cuplu complet diferita fata de diesel-urile moderne, practic este mult mai tentant de condus " in cuplu", unde simti ca te baga in scaun, decat in putere (turatii mari), unde nu pare ca reusesti mare lucru. Din nou, senzatia de impins in scaun e subiectiva, ca performante dinamice nu e mult peste 1.6 Tdci / 1.5 Dci in ciuda cilindreei suplimentare, e pur si simplu diferit - le-as conduce pe toate ca sa-mi fac o impresie generala

- Mai ieftin de intretinut ca piese uzuale.

- Motoarele astea au fost in general proiectate sa mearga cu motorina mai grasa pe injectie pentru lubrifiere suplimentare ( continut mare de compusi de sulf), daca vrei sa eviti span pe injectie ar trebui sa gasesti o modalitate sa mai ' ingrasi' motorina, unii folosesc un amestec cu o proportie de ulei 2T - nu face rau nici la 1.5 Dci si 1.6 Tdci daca ai filtrul de particule scos - daca nu, strangi din dinti si mergi mai departe, altfel cauzezi bube mai mari.

- Mai rezistent in timp ca motor, tocmai datorita ungerii bogate pe care am mentionat-o. De aceea plus disponibilitatea si pretul mai redus de piese (plus imaginea buna de brand pe care VAG inca o mai avea - cumva la noi inca o are din motive ce tin in general de lipsa de cultura tehnica) , majoritatea au rulaje foarte mari. Sa gasesti unul in stare buna si putin rulat e mai greu decat la concurenta.

Bafta!

Edited by Mihai_mb, 22 February 2017 - 14:38.


#14
gtr2rr3

gtr2rr3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 18.09.2016
Focus 1.8 115cp !

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate