Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 Infiltratii casa noua

sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...
 

masini calitatea a 2-a in RO ?

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#19
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 cobi1, on 19 februarie 2017 - 19:02, said:

Mai ales alea de la dezmembrari !

Nu stiu de ce ai impresia, ca daca cineva isi ia o masina sh, traieste numai cu piese din dezmembrari. Daca pui pe masina doar piese OE noi cand mai pica, cate una... o sa mearga mult si bine. Lasati treaba cu dezmembrarile, vulpea cand nu ajunge la struguri spune ca sunt acrii. Posted Image
Exemplu: Un rezervor la un Nissan patrol nou era aproximativ 1000euro, din dezmembrari l-am luat cu 50euro (stare perfecta) trimis pe curier pana acasa. Posted Image
Am avut in familie si masina noua euro 5 ... si stiu care-i treaba unui low-cost vs o masina sh in acelasi buget (euro 3).

#20
hydema

hydema

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 18.11.2015
Sa incepem printr-o intrebare: cati au fost intr-o fabrica de asamblare masini?
Un producator care fabrica acelasi model in 2 fabrici diferite ar putea avea, teoretic, linii diferite pentru masini care sunt adresate unor piete diferite. Dar nu o fac dintr-un motiv simplu - logistica necesara ar fi mult mai costisitoare decat beneficiile.
Masinile primesc seria de sasiu in momentul in care sunt alocate pe linia de fabricatie si pe baza seriei de sasiu se fac achizitiile de subansable pentru acea masina:
- scaunele de un anume fel: tapiterie piele, stofa, electrice etc
- dotari de confort: navigatie, pilot automat, senzori, etc
- dotari exterioare: jante de o anume dimensiune, etc
- motorizare + cutie viteza, suspensii, esapament, etc
Toate aceste subansable sunt comandate la furnizori si acestia se ocupa de livrarea lor la data si ora stabilita. NU SE DEPOZITEAZA LA UZINA DE ASAMBLARE DECAT PENTRU MAXIM 6-12 ORE.
Fiecare subansamblu vine pe linii diferite la statiile de montaj si montatorii, in functie de ce scrie pe foaia masinii, pun componentele. Vezi foto http://www.senseands...sembly-line.jpg
Tot ce difera sunt finisarile masinii in functie de piata si de preturile negociate pe acea piata sau dotarile pentru pietele speciale (zonele nordice cu sisteme de incalzire si preincalzire, zonele calde cu sisteme de climatizare mai puternice).
Sa o luam pe partea cu furnizorul de elemente de suspensie (cunosc situatia bine).
Este o firma care livreaza direct la fabrica pe baza specificatiilor primite. A ajuns sa fie firma de prim montaj (pe linia de asamblare) doar dupa certificari, analize, teste ale pieselor, etc. Aceleasi piese de prim montaj sunt livrate ulterior si pentru servisare. In functie de defectele care apar anual la masinile livrate pot intra sub supraveghere si daca depasesc un anumit numar de defecte la x produse pot sa piarda contractul.
Aceeasi firma produce si sub marca proprie dar si pentru altii piese care sunt identice calitativ intre ele dar au ambalaj diferit.
Oricum, majoritatea - adica peste 90% - produselor forjate sunt facute cu materie prima din china - chiar si cea mai tare marca din lume pune produse de acest fel.

#21
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

 Tort, on 19 februarie 2017 - 17:44, said:

Gandeste si din perspectiva fabricantului, cat te-ar costa sa tot schimbi tehnicile saptamanal si cat ai scoate pe plus dupa toata bataia asta de cap?

destul de puțin pe o linie de asamblat modernă.

#22
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005

 mufasa, on 19 februarie 2017 - 17:40, said:

Vorbeam zilele trecute cu cineva care a avut atat experiente personale cu acest topic, cat si faptul ca are un prieten care lucreaza la Mercedes care i-a confirmat aceasta si anume :
Cel putin producatorii germani (poate si alte natii, el imi spunea de astia), fac masini calitatile A, B, C si D, cu prima cea mai buna. Cele 4 calitati nu sunt mult diferite, practic masina este aceeasi, diferentele de pret dintre ele fiind de ordinul (probabil) a max. 1...5% din valoarea masinii. Omul imi spunea ca a vazut diferente mari in antifonare si chiar mici diferente constructive pe dedesubt. Cum functioneaza : dealerul comanda masina de calitatea A sau D (si se pare ca nemtii pentru piata autohtona merg pe A sau B, iar cei din RO pe C si D). Fabrica strange comenzi A, B C si D. Saptamana asta se asambleaza A, sapt. viitoare B, .... Iar dealerul te informeaza cu zambetul pe buze ca masina ta se fabrica in saptamana X.

Teoria conspiratiei sau nu ?
Personal nu stiu ce sa cred, sunt argumente pro si contra, ma gandeam ca sunt multi colegi de forum care lucreaza sau colaboreaza cu firme constructoare de autoturisme care ne pot lumina.
Si daca speli toaletele la reprezentanta Mercedes din Galati, tot la Mercedes se cheama ca lucrezi. Ala abereaza, n-a vazut in viata lui o linie de asamblare de furnizor, cu atat mai putin o uzina Mercedes (pun pariu ca nu stie nici de Rastatt, nici de Kecskemet). Stii ce cosmar logistic reprezinta o "mica diferenta constructiva pe dedesubt" atat la procurare, cat si la asamblare si apoi la livrare? Stii ce inseamna dpdv R&D (desene, calcul de tolerante, teste, etc) acea "mica diferenta constructiva"? Te stiu de pe aria asta ca fiind unul din userii seriosi, nu mai pune botul la toti pacalicii.

 hydema, on 19 februarie 2017 - 20:19, said:

Sa incepem printr-o intrebare: cati au fost intr-o fabrica de asamblare masini?
[...]
Oricum, majoritatea - adica peste 90% - produselor forjate sunt facute cu materie prima din china - chiar si cea mai tare marca din lume pune produse de acest fel.
Corecta toata postarea, cu mentiunea ca Mercedes de ex a inceput de ceva vreme sa renunte la furnizorii chinezi care s-au dovedit neseriosi, inclusiv pt piata chineza. Pt piata din Europa cel putin, numarul furnizorilor chinezi a scazut simtitor (au ramas insa toolmakerii pt matritele de injectie, pt ca lucreaza ieftin si chiar daca ar fi sa nu fie 100% ok scula, se poate remedia si in Europa) si a crescut numarul furnizorilor din Cehia, Slovenia, Ungaria si Romania. Pt piata chineza au in continuare furnizori chinezi, dar au facut curatenie si printre aia.

#23
hydema

hydema

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 18.11.2015
Chestia e ca produsele din China pot fi si foarte bune. Sa vezi cu ce preturi vin turcii - chiar stai sa te intrebi din ce dracu e facuta piesa aia.

 DaculScoril0, on 19 februarie 2017 - 21:51, said:

destul de puțin pe o linie de asamblat modernă.
Da da, ca doar e badea Gheo care da cu bidineaua antifonu pe la pasaje....

Intelegeti odata ca profitul producatorilor de masini nu vine din faptul ca tie iti face o masina cu piese naspa si aluia din germania una cu piese bune - profitul ii vine din optimizarile fluxului tehnologic si de aprovizionare, de negocierile dure pentru subansamble in functie de rulaj si cantitati. Nu-si face hala pentru depozitare jante si anvelope, scaune si alte nazdravanii pentru perioade lungi de timp ca poate o sa avem nevoie si prefera sa le comande la furnizor cu livrare inainte de montaj, ca pune acelasi tip de adeziv la parbriz ca nu merita sa tina 2 produse pe stoc, ca pune acelasi tip de disc si pentru romania si pentru germania, etc.
Ei daca castiga 3 centi la fiecare pivot, 5 centi la fiecare disc de frana - la cateva milioane de masini...se cam aduna.

Edited by hydema, 20 February 2017 - 08:51.


#24
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,293
  • Înscris: 12.08.2006

 hydema, on 19 februarie 2017 - 20:19, said:

Sa incepem printr-o intrebare: cati au fost intr-o fabrica de asamblare masini?

Eu.
Vreo 3 fabrici.
De acord cu tine cu mentiunea ca sunt piese care se monteaza exclusiv in fabrica, in piese schimb gasesti echivalente superioare ca functii pentru simplificarea reperelor.
Unle piese se fabrica local, am vazut cum se facea un vibrochen, motoare.. bascule...etc.

Nu intereseaza pe nimeni unde se duce masina. Ce nu corespunde calitatii ajung in service-ul fabricii pentru remedieri. Daca sunt defectiuni grave, gen caroserie ...siguranta...ajung in scoli(centre training) fara serie de sasiu.

#25
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,024
  • Înscris: 07.11.2006

 Tort, on 19 februarie 2017 - 17:44, said:

Gandeste si din perspectiva fabricantului, cat te-ar costa sa tot schimbi tehnicile saptamanal si cat ai scoate pe plus dupa toata bataia asta de cap?

Nu se schimba nici o tehnologie.
Calitatea A este constant aceeasi la fabrica din localitatea A.
Calitatea B este constatnt aceeasi la fabrica din localitatea B.
Fabrica din localitatea A nu produce masini de calitatea B.
Si tot asa.

#26
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Sunt cel mai mare adept al teoriei conspiratiei DAR...
Nu e posibil sa fabrici mai multe calitati in aceeasi fabrica, pe aceeasi linie.
Cred ca sunt calitati usor diferite prin prisma fabricii respective. De ex:
  • Reno made in Turcia vs made in France (celebrul Megane Sport Tourer)
  • in RO se vinde Jetta made in Mexic DESI Jetta se fabrica si in Slovacia (!?!?!?)
  • recall-uri masive sunt si pe plaiuri cu apa calda
  • iau masinile foc singure si in Australia, Germania etc
  • celebra problema cu injectoarele pe VAG a lovit si Italia, Germania etc


#27
Lowrider

Lowrider

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,439
  • Înscris: 22.05.2005

 adisz, on 20 februarie 2017 - 10:31, said:


Nu se schimba nici o tehnologie.
Calitatea A este constant aceeasi la fabrica din localitatea A.
Calitatea B este constatnt aceeasi la fabrica din localitatea B.
Fabrica din localitatea A nu produce masini de calitatea B.

Si tot asa.
Ti-am bolduit afirmatiile gresite. Daca era asa cum zici, nu mai aveam nevoie de intregul sistem de management al calitatii.

#28
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012
Legenda urbana. Costurile si logistica nu se justifica, in plus estul Europei nu mai e o piata chiar de mana a 10 a, e importanta pentru mai toti producatorii de anvergura. Daca ne-ar da masini de calitate inferioara nu ne-ar mai da si atata garantie la ele. Motivul pentru care unele masini sunt mai ieftine in Romania este ca fiecare producator cauta sa ia cota de piata, si ajusteaza preturile in functie de asta. Unele sunt chiar mai scumpe aici decat in vest.

Va dati seama ce scandal ar iesi daca s-ar afla asa ceva, mai ales ca nu exista nici un fel de informatii oficiale despre asta? Daca credeati ca dieselgate a fost mare, asta le-ar pune capac.

 overseas, on 20 februarie 2017 - 11:48, said:

Sunt cel mai mare adept al teoriei conspiratiei DAR...
Nu e posibil sa fabrici mai multe calitati in aceeasi fabrica, pe aceeasi linie.
Cred ca sunt calitati usor diferite prin prisma fabricii respective. De ex:
  • Reno made in Turcia vs made in France (celebrul Megane Sport Tourer)
  • in RO se vinde Jetta made in Mexic DESI Jetta se fabrica si in Slovacia (!?!?!?)
  • recall-uri masive sunt si pe plaiuri cu apa calda
  • iau masinile foc singure si in Australia, Germania etc
  • celebra problema cu injectoarele pe VAG a lovit si Italia, Germania etc

Fals VW Jetta se fabrica exclusiv in Mexic. Se asambleaza si in China sau Africa de sud pentru pietele de acolo din cauza taxelor. Si o Jetta vanduta in Germania si una vanduta in Ro, provine de la aceeasi fabrica la generatia actuala.

Edited by emil_sv, 21 February 2017 - 20:04.


#29
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014
Multi dintre cei care a-ti raspuns, ati considerat ca eu cred in aceasta situatie. Din contra, am fost intotdeauna de partea cealalta a baricadei, argumentand fata de "ceilalti" cu tot ceea ce ati argumentat si voi. Dar povestile persoanei cu care am vorbit m-au pus pe ganduri si asa cum am spus din enunt, speram sa gasesc colegi de forum (care stiu ca exista) care lucreaza in domeniu si ne pot lumina obiectiv. Ceea ce credem unul sau altul este irelevant, sunt doar pareri personale si deductii logice. Insa nu este de ajuns. Mai ales acum cand Polonia, Cehia, Ungaria, ..., au deja studii si dovezi ca multe produse alimentare sau din industria chimica sunt diferite vest-est.
Personal cu masinile cred ca nu (datorita complicatiilor logistice care ar fi pe banda de productie), dar n-as baga mana in foc.

#30
hydema

hydema

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 275
  • Înscris: 18.11.2015
Eu am fost in fabrici de asamblare si am avut tangenta cu domeniul. La ce flux este pe banda de asamblare nu merita sa ai piese de calitati diferite si sa lasi la latitudinea montatorului sa puna piesa care trebuie.
In industria alimentara sau chimica fluxul tehnologic este mult mai simplu - toci niste carne (depinde in ce procent), bagi niste prafuri si aditivi si ti-a iesit carnatu. Pe aceeasi linie poti fabrica carnati cu 90% carne sau cu 40% carne.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate