Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Exploatare centrala termica Viadrus 45 kw

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
6 replies to this topic

#1
ciprianned

ciprianned

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,347
  • Înscris: 16.04.2007
Se dau :
-centrala Viadrus 45 kw
-amprenta la sol 11x9
-suprafata incalzita : P+1 E
-h nivel : 2,85 parter , 2,70 etaj ( aici un + - 5,10 cm )
- casa nu e izolata
- camera centralei e la 2 m de prima camera

Sunt nemultumit de :
1. Autonomie ( caloriferele sa fie cel putin caldute ) . Cu lemne daca o umplu si trag trapa de fum 3 degete nu tine mai mult de 2h , hai 2 h jumatate maxim ! Lemnele nu sunt foarte groase si sunt din 2015 . Cu carbuni daca o umplu tine undeva la 6,7 h maxim , dar trebuie sa fie mult jar . La fel ca lemnele si carbunii sunt tot din 2015 . Asta in conditiile in care focarul e plin . Daca e pe jumatate plin cu lemne dupa 1 h trebuie sa alimentez , iar cu carbuni dupa 2 h jum ~ ! Stiu ca lemnele si carbunii trebuie sa arda mocnit . Concluzia e ca imediat se racesc caloriferele desi in centrala mai e jar 20-25 % din capacitatea focarului .
2. Temperatura din casa . Este una scazuta chiar si atunci cand caloriferele ard ! Nu ma refer neaparat numai atunci cand sunt de la -10 grade afara . Nu cred ca au fost vreodata mai mult de 18-20 grade in casa . Asta in cel mai fericit caz . De obicei e undeva pe la 17 grade . Stau cu 2 perechi de pantaloni si 3 bluze si tot imi e frig .
Ce ar trebui sa fac pentru a avea o temperatura normala in casa , constanta si cu o autonomie a centralei decenta ?
Partea cu izolatul cade avand in vedere ce am scris mai sus . Sunt n case neizolate in care temperatura din camere si autonomia sunt normale .

#2
Daco_Get

Daco_Get

    Green Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,529
  • Înscris: 30.01.2008
In ce oras esti ,ce fel de geamuri ai ,ce izolatie ai la acoperis ?

Unde sunt casele alea neizolate in care autonomia si temperatura sunt normale si ce inseamna "normal" in viziunea dumitale .

Daca iau doar fraza asta si  iti arata ca te contrazice :

 ciprianned, on 19 februarie 2017 - 11:14, said:

2. Temperatura din casa . Este una scazuta chiar si atunci cand caloriferele ard !

Edited by Daco_Get, 19 February 2017 - 11:25.


#3
4di

4di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 981
  • Înscris: 05.04.2006
@ daco_get Daca nu fac fata caloriferele e normal sa friga dar sa fie racoare...
@ciprian, ai putea reduce din dimensiunea tavanelor, 2.85/2.5 inseamna un 14 % necesar mai mic, care se duce fie in economie de combustibil fie in caldura mai multa.

#4
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,072
  • Înscris: 17.03.2005
Casa e ca un butoi cu apa care are 2 gauri...una sus prin care tu torni apa, alta jos prin care apa curge.
Adica, pe o parte tu bagi caldura"pe sus" iar pe alta parte caldura iese afara , pierderile prin podea, pereti, tavan.

Ca sa mentii nivelul constant de apa in butoi( 20 grade sau orice alta valoare) trebuie sa bagi o cantitate de apa egala cu cea care iese prin spartura de jos.

Ca tu completezi apa cu pipeta, cu cana sau cu o pompa, mai performanta sau mai lutin performanta(cismea cu manivela sau ppmpa electrica) e irelevant...
Sa intrebi cum exploatezi centrala dau ce fel de centrala sa iei e ca si cum ai intreba cat de repede sa dai la manivela sau sa torni cu cana...

Nu asta e problema, problema e ca la tine gaura e atat de mare incat apa/ caldura iese atat de repede incat nu reusesti sa mentii un nivel dorit....



Solutia e sa mai astupi gaura prin care apa/caldura se scurg din vas/casa...
Modul in care produci/pompezi apa/ caldura e irelevant, cantitatea e cea care e problema, consumul adica, pierderile.

Solutia e deci sa micsorezi pierderile in asa fel incat sa fie nevoie de o cantitate mai mica pt a pune la loc ce se pierde.
Cand in loc de ditamai gauroiul tu vei avea o mica fisura, si pierderile vir fi mici, abia atuncinse pot face mici ajustari care tin de confort( adica in ce fel in loc sa produci Xkw de caldura in 6 ore si sa ai 35 de grade pt 3 ore si apoi 17 pt alte 3 ore ii loti produce in asa fel incat sa ai 22 de grade in toate cele 6 ore).

Ce se intampla in cazul tau e perfect normal, bici altii cu case la fel de.prost izolate nu o duc mai bine...daca exista mici diferente inseamna ca exista si diferente de pierderi, doar pare ca acele 2 case comparate sunt"la fel", dpdv al consumului  energetic sunt diferite..lucrurile astea se vad la calcule care tin cont de orice mic detaliu , nu se vad cu ochiul liber trecand pe strada pe langa o casa.

Pana cand nu iti vei izola casa o sa faci frigul si o sa consumi de 2-3 ori mai milt decat daca ar fi bine izolata.


Iti dau un exemplu.
Casa mea, 85mp, polistiren de 8 afara, izolatie foarte slaba dedesubt, vata de 5 pe interior, 10cm vata la tavanul de lemnt si rigips plus o veranda de 25mp inchisa mai slab izolata dar cu 15-20 va la invelitoare.. un foc pe zi, am variatii dar e ok.

O alta casa, neizolata dar cu suprafata de maxim 55-60 mp.
E nevoie de 2 focuri si consumul  e de 2.5 oro mai mare sau mai mult.

Eu cu o imbunatatire a izolatiei pot sa mai scad costurile si sa cresc putin co fortul, deci e mult, foarte mult loc de mai bine.
Apropos, eu in cost am si apa calda menajera care nu e putina la consum, casa din comparatie o plateste separat.


Asadar solutia e una singura, o buna izolare pt a micsora co sumul/pierderile de caldura.
Cu bagi la loc ce se pierde e secundar si devine o problema mult mai usoara daca pierderea e mica(asa cum spuneam in exemplul cu butoiul, daca pierzi 100ml pe zi ii poti pune cu lipeta, cu cana, cu galeata sau pompa , daca tu pierzi 1000 l pe zi cu pipeta nicio sansa, cu cana nu prea, cu galeata merge dar e munca multa , trebuie pompa, apa costa si curentul pt pompa costa deci totul costa enorm.)


Ca sa ai acum caldura..probabil ca trebuie o centrala mai mare, mai multe calorifere, implicit mai mult combustibil pt a putea baga im casa o cantitate mai mare de caldura care sa fie egala cu cat se pierde.




#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,136
  • Înscris: 22.05.2003
Pana la urma casa/camera e un sistem in care intra caldura de la CT si iese prin pereti (pierderi).
In cazul de fata pierderile sunt prea mari, iar (probabil) sistemul de incalzire e dimensionat pt o casa izolata.

45 kW (putere maxima) suna acceptabil ochiometric pt 200mp.
Puterea maxima la centralele cu lemne greu de atins si cu siguranta extrem de greu de pastrat constanta...

#6
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,316
  • Înscris: 21.01.2009
@initiator . Masoara temperatura pe tur / retur  si in camere  si discutam pe date nu pe impresii .

#7
silverflower

silverflower

    Anti-dogmatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,828
  • Înscris: 04.05.2008
- Eu am subdimensionate caloriferele. Dacă ai din oțel, scoate grilajul de deasupra (și lateralul din partea returului) și eventual pune un ventilator mic pe un taburet să sufle deasupra caloriferului în lungul său (ex. unde-i robinetul de tur sau tot sus în partea opusă, puțin deasupra, spre calorifer, în lungul peretelui). Obții astfel o termosuflantă care extrage mai multă căldură decît prin radiație și convecție naturală, caloriferul putînd debita astfel în cameră 3-4kW.

- Degeaba ai cazan de 45kW dacă ai 3 calorifere de cîte 2kW (de exemplu). Cum a spus ggelu, măsoară temperaturile, iar dacă nu ai termometru pe retur, pune mîna sus și jos pe calorifer, diferența trebuie să fie sensibilă și să crească dacă faci cum am zis și apoi eventual să crești viteza apei dacă ai reglaj de debit (viteze) la pompa de retur dacă diferența e prea mare.

- Pentru că nu e nimeni acasă dimineața, fac focul în centrala Viadrus de 24kW abia pe la ora 17 (am calorifere 2x2kW), iar seara mai pun vreo doi butucei. Obțin 16-18 grade iarna (mai scăzut cînd e ger mare), cu casa din cărămidă izolată cu 10cm polistiren și termopan ieftin. Aerul în schimb trebuie să-l dau cu multă zgîrcenie, ca să nu se încingă, folosesc o tăbliță pe care o plimb pe laterala clapetei de jos, iar cînd am jar sau peste 80C, o las jos de tot, cu 1mm deschidere.

Edited by silverflower, 19 February 2017 - 13:38.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate