Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Orange anunța mariri de preț, iar...

Recomandare casti audio over ear ...

La multi ani @Ann0nyym0us!

La multi ani @Andrei11161810!
 Glume cu si despre Dacii

Ati cumparat de pe acest site? Es...

Gand

Diametru si "model" teava...
 Eroare L3 dezumidificator StarLight

caut si nu gasesc Philips casetofon

Cum trec la noul Google Analytics?

problema logare pe iCloud si tele...
 Ce sa aleg dintre urmatoarele mod...

Carduri microSD comparatie

Spiritism

Evacuare condes centrala termica ...
 

Campionatul Mondial de Formula 1 ediția 2017

- - - - -
  • Please log in to reply
343 replies to this topic

#37
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017

View PostIon_de_la_Raion, on 01 martie 2017 - 16:04, said:

Omule, gandeste putin inainte de a posta. Cum dracu sa se invarta cu 125.000 RPM ? Asta e peste 2000 rotatii pe secunda. Imposibil la greutatea aia. Ar prinde masinile alea vreo 2.000 km/h. E un typo, sint 12.500 RPM.

nu vă înțeleg frustrarea (neînțelegerea), vi-am pus sursele, ce-ar fi să ignorați postările mele, chiar v-aș ruga !

#38
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
Induci in eroare lumea. Vine omul si te corecteaza (si asa nu stiu cati iti citesc copy-paste-urile) si tu te superi. Tu realizezi cum ar trebui sa arate un motor cu combustie, de 1.6 litri, care sa se invarta la 125.000 RPM ?

Ia de aici, site-ul oficial al F1 (mai oficial de atat, nu exista)

https://www.formula1...it_and_ERS.html

"The internal combustion engine of a Formula One car must 1.6-litres in capacity and rev-limited to 15,000rpm."

#39
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017

View PostIon_de_la_Raion, on 01 martie 2017 - 18:53, said:

Induci in eroare lumea. Vine omul si te corecteaza (si asa nu stiu cati iti citesc copy-paste-urile) si tu te superi. Tu realizezi cum ar trebui sa arate un motor cu combustie, de 1.6 litri, care sa se invarta la 125.000 RPM ?

Ia de aici, site-ul oficial al F1 (mai oficial de atat, nu exista)

https://www.formula1...it_and_ERS.html

"The internal combustion engine of a Formula One car must 1.6-litres in capacity and rev-limited to 15,000rpm."

te rog frumos lasă-mă în pace ! asta-i ultimul comentariu la care-ți mai răspund !

#40
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
Bine, scrie de unul singur aici. Scrie toate ineptiile, si asa nu le citeste nimeni.

#41
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017

Teste Barcelona ziua 2 – Ferrari nu arată rău !



Ferrari pare la prima vedere să aibă motive de bucurie, Kimi Raikkonen încheind în vârf a doua zi de teste de pe circuitul de la Montmelo, cu cel mai bun rezultat de până acum al erei hibride. Postând un 1’20”960, campionul mondial din 2007 a fost marginal mai rapid decât Lewis Hamilton (1’20”983). Cu precizarea că rezultatul finlandezului a fost realizat cu pneuri soft, iar cel al britanicului cu super soft. Estimările privind diferenţa de performanţă dintre cele două compoziţii se învârt în jurul valorii de 0.6s/tur. Kimi a acoperit un total de 108 tururi la Barcelona, doar Kevin Magnussen(Haas) depăşindu-l la acest capitol, cu 119 tururi în dreptul său.

Max Verstappen a completat un “podium” imaginar al zilei la Barcelona, adolescentul olandez de la Red Bull fiind net mai lent decât primii doi, cel mai rapid tur al său fiind stabilit pe softuri. Rulând în aceeaşi configuraţie low drag, fără apendice aerodinamice, RB13 a fost cea mai bună maşină în speedtrap, ca şi în ziua precedentă. Cu 1’22”204, Kevin Magnussen s-a dovedit a fi cu doar 4 miimi de secundă mai lent decât Verstappen, cele 119 tururi din dreptul său aducând satisfacţie pentru echipa americană. Al cincilea s-a clasat Esteban Ocon (Force India), cu cel mai bun timp realizat cu supersoft, la 3 zecimi în spatele aparent impresionantului Haas.

Toro Rosso a urcat pe şase prin Daniil Kvyat, urmată de Bottas şi Jolyon Palmer (Renault). Valteri Bottas a preluat frâiele Mercedes-ului de la Hamilton după pauza de prânz şi s-a concentrat pe o simulare de cursă, neţintind timpi foarte rapizi, ci mizând pe constanţă. Mercedes a acumulat din nou cei mai mulţi kilometri, cei doi piloţi parcurgând azi 168 de tururi împreună.

[ http://www.pitstops.ro/wp/wp-content/uploads/2017/02/C5xMODwWMAANLiR.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by 3xteam, 02 March 2017 - 15:27.


#42
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
Posted Image

Teste Barcelona ziua 3


Valtteri Bottas a readus Mercedes AMG pe prima poziţie în a treia zi de teste de pe traseul de la Montmelo, cu un timp de 1’19”705 realizat în prima parte a zilei cu pneuri ultrasoft. Finlandezul a rulat cu mai multe compoziţii de pneu, diferenţele dintre acestea fiind mai mici decât se anticipa, cu toate că în cel mai rapid tur al său nu a reuşit un sector final grozav. Monopostul W08 nu arată chiar atât de impunător cum s-a crezut, acuzând un comportament subvirator mai pronunţat decât Ferrari-ul SF70-H şi fiind mai oscilant per ansamblu în abordarea traselor, în special pe pneuri medium.

La 0.25s în spatele Mercedes-ului cu nr.77 s-a clasat Sebastian Vettel, omul care a acoperit cele mai multe tururi azi la Barcelona-139. Germanul a postat un 1’19”952 cu pneuri soft, circulând constant sub 1’21” echipat cu această compoziţie. Monopostul italian pare de pe margine cel mai sigur în abordarea virajelor 1-3, cu cea mai bine plantată punte faţă, un comportament general perfect neutru şi un PowerUnit încurajator. Cu mai puţin de 10 minute rămase până la final, cvadruplul campion s-a oprit pe linia de start- sosire, posibil rămas în pană de benzină, lucru uzual în astfel de condiţii.
Ȋn spatele celor două maşini dominante ale testelor de până acum s-a plasat Daniel Ricciardo, cu al său Red Bull RB13, în continuare cea mai low drag maşină, propulsată de cel mai silenţios motor. Trăgând destul de tare, australianul a fost cu aproape o secundă şi jumătate mai lent decât Bottas, iar comportamentul dinamic al monopostului nu apare deloc special urmărit de pe marginea pistei de la Barcelona.

Piloţii Renault s-au încolonat pe poziţiile 4 şi 5, cu Palmer înaintea lui Hulkenberg, ambii utilizând anvelope soft în tururile cele mai rapide. Marcus Ericsson s-a plasat pe şase, cu un Sauber ce este considerat deocamdată drept cea mai lentă maşină, graţie şi PU Ferrari 2016.

Lewis Hamilton a stabilt numai al 7-lea timp al sesiunii, dar triplul campion britanic s-a concentrat pe simularea unui GP, efectuând şi două pitstop-uri, abia la încălţarea softurilor maşina simţindu-se în apele sale. La câteva fracţiuni în spatele său  -Romain Grosjean , cu un timp modest (1’22”118) realizat cu supersofturi.

Debutantul Lance Stroll (Williams) a reuşit de data aceasta să acopere 98 de tururi la Barcelona, cel mai rapid dintre acestea oferindu-i locul 9 la finalul zilei. Dar pentru a păstra tradiţia, la finalul zilei a mai comis-o încă o dată, în virajul 5, încheind subit programul. 1 martie a fost şi prima zi decentă pentru McLaren, Fernando Alonso putând pune la pământ un număr rezonabil de kilometri. Dacă unităţii Honda i se pot reproşa destule până acum, inclusiv o lipsă de cai putere deloc neglijabilă, nici despre monopost per ansamblu nu se poate vorbi laudativ, lipsa de aderenţă în virajele 1-3 şi 9 fiind evidentă, la fel şi comportamentul supravirator greu de strunit. Locul 10 pentru spaniol astăzi, cu 1’22”598.

Toro Rosso a avut parte de o zi liniştită, Carlos Sainz concentrându-se pe evaluarea pneurilor medium, timpul său pe această compoziţie fiind bun doar pentru poziţia a 11-a, în timp ce coechipierul său rus, Daniil Kvyat a încheiat în coada plutonului. Niciunul dintre piloţi nu simte deocamdată vreo diferenţă clară între propulsorul Renault 2017 şi cel Ferrari 2015 utilizat anul trecut. Prins în sandvișul STR a fost Alfonso Celis Jr în monopostul Force India.

Edited by 3xteam, 02 March 2017 - 19:47.


#43
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
O primă concluzie după testele de la Barcelona !

Mercedes AMG Petronas

Mercedes continua să fie considerată de cei mai mulţi marea favorită  a sezonului 2017.  Deocamdată , după 4 zile de teste, maşina nu pare atât de dominantă, în primul rând datorită comportamentului imprevizibil din virajele de viteză mare. Asta în special pe pneuri medium şi cu shark fin. Atât Hamilton cât şi Bottas nu au dovedit consistenţă în pilotarea monopostului german în cadrul simulărilor de cursă atâta timp cât au fost folosite pneurile medium, iar pe soft după 4-5 tururi maşina a început să derapeze uşor la intrarea în viraje, pentru deja celebrul viraj 3 ambii piloţi fiind nevoiţi să ia puţin piciorul din gaz. Iar trasele urmate au fost un amalgam, cu pneuri uzate părând că la volan e Jack Brabham. Dintre echipele de vârf, Mercedes W08 a prezentat cel mai pronunţat comportament subvirator, mai ales în versiunea cu shark fin.

Pe de altă parte, echipa campioană mondială este singura care a reuşit simulări complete ale unui GP cu tot ce ţine de asta, chiar dacă în ultima zi o problemă electrică l-a ţinut pe tuşă pe Lewis Hamilton. Power Unit-ul este bănuit a depăşi 1000CP în maparea de calificări (exclusivitate Mercedes AMG) şi probabil va fi etalonul, cel puţin la începutul anului. Aplicând algoritmul folosit încă de prin 2000 de Autosport şi F1 Racing în calcularea potenţialului maşinilor, cel mai bun timp ajustat pentru Mercedes W08 la Barcelona ar fi teoretic 1’19”555. Există însă suspiciuni că echipa germană a rulat cu un motor mai “detunat” decât în alte ocazii.

Ca și în anii trecuți, Mercedes a adus update-uri în prima sesiune de teste. Deja celebra T-Wing (încercată de Valtteri Bottas în shakedown) a fost schimbată, Mercedes optând pentru un Double T-Wing.

[ http://www.pitstops.ro/wp/wp-content/uploads/2017/03/17017217_692425557596509_7841626280381780123_o-952x634.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Dacă e vorba de o întărire a apendicelui aerodinamic sau dacă dubla aripă în T oferă performanțe mai bune decât simpla T-Wing nu vom afla, însă din a doua zi de teste până la sfârșitul zilei de joi Mercedes a rămas cu Double T-Wing. O altă noutate văzută pe monopostul W08 este shark-fin-ul. Inginerii germani au venit cu două variante ale acestuia.
[ http://www.pitstops.ro/wp/wp-content/uploads/2017/03/C5r-qwtXQAEHjSz-952x634.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Un shark-fin convențional, în genul Sauber și un shark-fin mai mare, care încorporează un outlet pentru aerul fierbine de sub capota motorului. Această variantă cu outlet suplimentar a fost folosită numai în ziua a doua, în rest Mercedes a folosit outlet-urile convenționale din jurul cockpit-ului.

Evaluare Pitstops: 9.50/10

Edited by 3xteam, 04 March 2017 - 18:32.


#44
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
O primă concluzie după testele de la Barcelona !

Scuderia Ferrari

Ȋn ultimii ani Ferrari a rulat în teste cu mai puţină benzină decât Mercedes sau Red Bull, de aici şi timpii ce au luat ochii presei. Dar niciodată după 2010 un Ferrari nu a arătat atât de bine pe pistă, nu a prezentat un comportament aşa neutru în viraje. Iar consistenţa tur după tur, indiferent de cât de vechi erau pneurile a fost la alt nivel faţă de toate celelalte echipe. Cel mai îmbucurător a fost ritmul dezarmant pe pneuri medium, în trecut piloţii Scuderiei optând pentru cele mai moi compoziţii în cea mai mare parte a timpului. Cu pneu soft, teoretic mai lent cu 0.6s/tur ca ultrasoft-ul, Vettel a venit doar la 2 zecimi de Mercedes-ul lui Bottas. Folosind acelaşi algoritm menţionat mai sus, cel mai bun timp pentru Ferrari ar fi fost teoretic 1’19”202.

Prin ochiul observatorilor avizaţi de pe marginea pistei punctăm următoarele aspecte: SF70-H are cea mai promptă punte faţă, nu subvirează deloc, indiferent de compoziţia pneurilor sau de vechimea acestora maşina nu se abate nici milimetric de la trasele abordate, mergând aproape ca pe sine, are cel mai puternic sistem de frânare iar Power Unit-ul se află cam în acelaşi raport cu Mercedes ca în 2016. Exact situaţia în care se afla înaintaşul său legendar în 1934. Doar că faţă de mica echipă de curse a lui Enzo de atunci, actuala Scuderie nu are nicio constrângere privitoare la buget.


P.S: Pentru prima dată, Ferrari a utilizat o singură unitate de propulsie pentru toate cele 4 zile.

P.S. 2: Oare modul în care maşina se lipeşte de asfalt în viraje să aibă legătură cu acei senzori termici de pe podea ce au dus la speculaţii privind generarea de efect de sol prin intermediul unui material special care s-ar deforma in contact cu căldura generată de motor?

Dacă în anii trecuți Ferrari folosea în primul test de iarnă exact monopostul prezentat publicului, fără nici un fel de noutate, iată că Mattia Binotto face ceea ce a declarat la lansare. Și anume: ”Ne-am dat seama că o parte a problemei a fost lipsa dezvoltării continue. Din acest sezon vom accelera procesul de dezvoltare.”. Iar Ferrari a venit deja cu noutăți încă din ziua a doua.


Inginerii au modificat inlet-ul S-duct-ului, aducând o variantă cu suprafață deschisă mai mare. Noutatea a rămas pe monopost până la finalul zilei de joi. O altă noutate a fost o nouă aripă spate.

Dacă prima variantă propunea un mainplane al aripii spate orizontal, varianta nouă este un fel de Spoon Rear Wing (asemănătoare cu cea Mercedes), dar nu atât de agresivă. Și pentru că am pomenit mai sus de senzorii termici să spunem că aceștia au fost observați prima oară în a doua zi de teste.


Tot atunci au apărut și întrebările referitoare la rolul lor. Ba că este un oil duct care vine din dinspre inlet-urile din sidepod (unde s-ar afla un radiator pentru ulei) si duce spre cutia de viteze, ba că senzorii au legătură cu măsurători de presiune, densitate sau temperatură pentru corelare cu informațiile furnizate de CFD. S-a mai avansat ipoteza că Ferrari ar fi intercalat între straturile de fibră de carbon ce compun podeaua un anume material termosenzitiv care duce la o mică deformare a podelei atunci când acesta atinge o anume temperatură. Oricare ar fi motivul pentru care Ferrari ar fi plasat acolo senzorii de temperatură, acesta încă nu a fost descoperit.

Evaluare Pitstops: 9.25/10

Edited by 3xteam, 04 March 2017 - 20:03.


#45
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
O primă concluzie după testele de la Barcelona !

Red Bull Racing

Austriecii joacă deocamdată cu cărţile prea aproape de piept pentru a emite o sentinţă definitivă  privitoare la potenţialul noului RB13. Fără apendice aero, maşina a fost cea mai bună în speedtrap (330km/h pentru Ricciardo), dar la prima vedere pare a fi pierdut unul din atuurile sale din 2016: stabilitatea impecabilă pe frânare. Ȋn complexul 1-2 şi apoi în virajul 9 monopostul acuză un comportament subvirator evident şi ambii piloţi au fost observaţi că se luptă cu volanul pentru a struni bolidul. La fel ca şi Mercedes, nici RBR nu poate trece prin virajul 3 cu pedala de acceleraţie la podea, lucru ce rămâne deocamdată apanajul exclusiv al Ferrari. Noul PU Renault este evaluat în paddock la circa 960-970CP, asta insemnand un câştig de circa 30CP raportat la anul trecut.

Ȋn spatele uşilor închise se vorbeşte însă că Adrian Newey a insistat ca adevăratul pachet aero al RBR să nu fie prezentat aici pentru a nu fii copiat de rivali, o parte din noile soluţii apărând la sesiunea de săptămâna viitoare. Cel mai bun timp teoretic pentru RBR cu ajustările folosite mai sus este 1’20”353.

Red Bull au folosit în teste monopostul prezentat în clipul video. Atât și nimic mai mult. Ne-am așteptat cu toții ca Adrian Newey să ne spulbere arătându-ne exact de ce este în stare să facă atunci când monoposturile devin din nou aerodependente, dar designer-ul britanic ne-a lăsat să visăm.

Singura noutate de menționat o reprezintă jantele trenului spate care sunt cel puțin neobișnuite. Materialul cu striații folosit în trecut pe interiorul jantelor pentru un control optim al temperaturii pneurilor prin incălzirea jantelor, a fost montat și pe exterior. Să aibă Red Bull probleme cu încălzirea pneurilor ?

Evaluare Pitstops: 8.75/10

Edited by 3xteam, 04 March 2017 - 20:35.


#46
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
O primă concluzie după testele de la Barcelona !

Renault

Poate fi Renault în 2017 ceea ce britanicii denumesc “the dark horse”? După aceste 4 zile în care nu a ieşit prea mult în evidenţă, dar şi-a văzut de treaba sa, “tăcând şi făcând” fără să le pese de alţii, răspunsul nu poate fi decât pozitiv. Ȋn spatele celor “trei mari”, echipa franceză se prezintă cel mai promiţător. Nu are aderenţa văzută la Mercedes sau RBR (nu mai vorbim de Ferrari),  piloţii abordează mai larg trasele şi trebuie să ridice mai des piciorul din gaz în virajele rapide, dar per ansamblu nu arată rău, iar subvirarea e şi ea în limite decente. Motorul e şi el un pas înainte, chiar dacă nu e la nivelul Mercedes sau Ferrari. O maşină solidă pentru care obiectivul trasat de conducere: locul 5 la finalul sezonului, este fezabil. Cel mai bun timp teoretic: 1’20”146.

Renault a prezentat primul monopost construit în întregime de ei. După sezonul trecut în care au participat cu o struțo-cămilă, anul acesta constructorul francez are aspirații mai mari. Da, monopostul prezintă niște soluții interesante și probabil că pe parcursul anului vor apărea și altele. În primul test însă, Renault s-a concentrat pe muncă de corelare.
[ http://www.pitstops.ro/wp/wp-content/uploads/2017/03/C58LWFjWQAAnBs7-952x634.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
A venit însă cu un singur update, și anume o aripă spate nouă cu un V pronunțat pe planul DRS și extremități rotunjite, aripă evaluată în ultimele 2 zile.

Evaluare Pitstops: 8/10

Edited by 3xteam, 04 March 2017 - 21:06.


#47
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
O primă concluzie după testele de la Barcelona !

Williams Martini Racing

E greu de apreciat valoarea reală a monopostului deoarece doar o singură zi-şi aia prima, a fost pe mâna unui pilot experimentat. Ȋn zilele 2 şi 3 cu debutantul Stroll la volan nu a arătat nimic special, adolescentul de 18 ani arătând mai tot timpul crispat şi copleşit de sarcina sa. De pe margine, FW40 se prezintă într-o formă oarecum similară Renault-ului, dar beneficiind de un mic boost pe liniile drepte datorită propuslorului Mercedes. Cel mai bun timp teoretic: 1’20”876.

La fel ca Red Bull, Williams pare un monopost prea simplu pentru noul set de reguli. Dar poate că știu ei ceva ce le scapă celorlalți.
Singurul update și-a făcut apariția în prima zi. Un T-wing pe shark-fin, dublat de un inverted V-wing ceva mai jos, în același plan.

Evaluare Pitstops: 7.75/10

#48
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
O primă concluzie după testele de la Barcelona !

Haas F1 Team

Deocamdată lucrurile arată promiţător cu acest Ferrari american detunat. Ȋncălţat cu pneurile de compoziţie mai moale, al doilea monopost Haas din istorie se ţine relativ bine în viraje, cam la nivelul Williams. Cu medium însă spatele pare uneori scăpat de sub control. Dar în continuare persistă aceeaşi misterioasă problemă cronică pe frânare, deşi împarte aceleaşi componente (etrieri, discuri, plăcuţe) cu Ferrari. Dacă acest neajuns va fi depăşit, atunci Grosjean se va bate regulat pentru zona inferioară a punctelor. Cel mai bun timp teoretic: 1’21”818.

Monopostul VF-17 a fost spionat sâmbăta trecută pe pista de la Barcelona. Duminică au lansat livery-ul prin prezentarea virtuală a monopostului, iar luni, înainte de începerea primei sesiuni de teste ne-a fost arătat monopostul propriu-zis. Față de aceste 3 monoposturi văzute înainte de prima zi de teste, inginerii lui Gunther Steiner au adus un singur update – un T-Wing.

Problema lor însă este că T-Wing-ul pare adăugat la repezeală: dintre toate monoposturile care folosesc acest apendice aerodinamic, cel al americanilor vibrează extem de puternic. Este de mirare că nu s-a rupt la trecerile mai agresive peste vibratoare.

Evaluare Pitstops: 7.25/10

Edited by 3xteam, 04 March 2017 - 22:20.


#49
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
O primă concluzie după testele de la Barcelona !

Sauber Ferrari

Echipa elveţiană a parcurs cel mai mare număr de kilometri la Barcelona – 1620, după Mercedes şi Ferrari, ceea ce e încurajator raportat la buget şi pretenţii. Nu are aderenţă în viraje nici măcar la nivelul Williams, subvirarea e subliniată de trasele largi abordate, dar în linie dreaptă nu stă deloc rău. Asta poate şi pentru că motorul Ferrari 2016 este unul de încredere şi a putut fi rulat cu o mapare mai agresivă. Plus că de obicei echipele mici aleg să meargă cu mai puţină benzină pentru a lua ochii sponsorilor potenţiali. Poate că maşina nu va câştiga prea multe puncte în 2017, dar măcar încântă ochiul esteţilor. Cel mai bun timp teoretic: 1’21”374.

Monopostul C36 a ajuns să fie ultimul pe linia standurilor. Asta pentru că echipa Manor și-a retras cererea de participare în sezonul 2017. Este deci, un fel de lanternă roșie a Dormulei 1. Iar faptul că a ales să folosească motoarele Ferrari specificație 2016 ne arată că, deși au găsit finanțare, echipa Sauber este încă foarte strânsă la pungă. Iar acest lucru s-a văzut prin lipsa update-urilor. Bine, au adus ceva – un monkey seat. Se pune? Poate la testul 2.

Evaluare Pitstops: 7/10

#50
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
O primă concluzie după testele de la Barcelona !

Toro Rosso

Maşina are unele similitudini cu Mercedes, şi nu doar ca idei tehnice  ci şi pe pistă, chiar dacă comportamentul subvirator al STR este ceva mai pronunţat ca al lui W08. Piloţii deocamdată spun că nu simt o diferenţă clară între vechiul Ferrari 2015 şi actualul hibrid Renault, chiar dacă James Key e de altă părere. Una din probleme poate fi inconsistenţa: uneori monopostul merge curat şi fluent, alteori dezordonat, iar în cele mai multe cazuri parcă ar avea un deficit de 100CP faţă de orice altă maşină cu excepţia McLaren.

Nu e un capăt de ţară, trebuie doar multă muncă pentru a nimeri calea optimă de urmat. Cel mai bun timp teoretic: 1’22”156.

Monopostul STR12 arată foarte bine. Nesperat de bine. Poate din cauza asta inginerii au ales să nu aducă niciun update, pentru a nu strica tabloul. Lasând gluma la o parte, noul STR12 este totuși un monopost complet nou față de cel din 2016. Este nevoie de multă muncă cu aero rake-urile pe monopost pentru a vedea dacă ceea ce a ieșit din fabrică în urma analizei CFD și a testelor efectuate în tunelurile de vânt este corect. Cu toate asteea, STR a venit cu o mică modificare la podea.

Evaluare Pitstops: 7/10

Edited by 3xteam, 04 March 2017 - 23:48.


#51
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
O primă concluzie după testele de la Barcelona !

Force India

Echipa cu cel mai urât monopost a preferat o abordare tăcută la Barcelona, a încercat să îşi vadă de treaba sa, în maniera Renault, nu a căutat în niciun moment să epateze, dar totuşi ceva nu e în regulă cu VJM10. Lăsând la o parte timpul în care a fost pilotat de Alfonso Celis Jr. noul monopost a arătat ca un frate geamăn al celui STR-bine plantat la prima vedere, dar asta datorită vitezelor mai reduse cu care aborda virajele. Cel mai bun timp teoretic: 1’22”059.

O barcă. Cu asta se poate asemăna cel mai bine monopostul VJM10. De ce? Din cauza velei enorme de pe cocoașă. Shark-fin-ul este atât de mare încât monopostul este împins de aer și mai tare spre exteriorul virajului. Inginerii SFI, deși beneficiază de PU-ul Mercedes, mai au de lucru până când progenitura lor să înceapă să semene măcar cu cea de anul trecut. În primele 4 zile de teste nu au adus nimic nou pe monopost. Poate la următorul test vom vedea ceva. Măcar un shark-fin micșorat și tot ar fi un pas.

Evaluare Pitstops: 7/10

#52
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
O primă concluzie după testele de la Barcelona !

McLaren-Honda

McLaren e în impas. Din nou. Şi nu e vorba doar de PU-ul Honda. Maşina, cu tot aspectul său fioros, are multe lacune, de la subvirarea pronunţată la pierderi rapide de aderenţă şi nervozitate la începutul virării. La trecerea prin deja celebrul viraj trei, piloţii sunt nevoiţi să reducă sesizabil gazul, luptând totodată să ţină monopostul pe trasă. PU Honda nu e nici pe departe acea unitate miraculoasă anunţată cu tam-tam acum o lună şi ceva, în continuare fiind cel mai slab propulsor de pe grilă. Cu 308km/h în speedtrap e posibil şi ca inginerii să fi folosit o mapare foarte conservatoare din cauza fiabilităţii.

La câte probleme au avut, ba cu design-ul rezervorului de ulei care din cauza forțelor G mărite față de anul trecut a dus la apariția probemelor de ungere generate de un pick-up deficitar, ba cu o altă problemă mecanică la PU pe care au reușit s-o identifice dar nu înțeleg de ce apare, mă mir că inginerii McLaren au găsit puterea psihică să facă muncă de evaluare aerodinamică. Monopostul este unul extrem de activ din punct de vedere aerodinamic. Iar faptul că McLaren a rulat destul de puțin cred că deja le-a dat peste cap planul de dezvoltare. Dacă Honda își rezolvă problemele relativ repede, atunci vor apărea și update-urile din partea McLaren.

Una peste alta, aplicând aceeaşi ajustare, McLaren-ul MCL32 a fost cea mai lentă maşină de la Barcelona: 1’22”448.

Evaluare Pitstops: 6.5/10

Edited by 3xteam, 05 March 2017 - 01:07.


#53
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
A 4-a zi de teste de pe Circuit de Barcelona Catalunya a fost rezervată pentru evaluarea pneurilor Pirelli pentru pistă udă.

Ziua a început cu 8 cisterne de mare tonaj care au inundat circuitul catalan, iar la aprinderea culorii verzi pe semaforul de la capătul liniei boxelor, doar patru echipe au avut curajul să se aventureze – Ferrari, Red Bull, Sauber şi McLaren Honda. Toţi ceilalţi au aşteptat ca pista să se mai usuce.

Trebuie să spunem că la jumătatea sesiunii de dimineaţă, Mercedes a anunţat că monopostul lor are o problemă electrică şi că din cauza asta întârzie apariţia pe pistă. Spre prânz însă, Lewis Hamilton a scris pe Twitter că a decis împreună cu echipa să nu participe la test întrucât nu ar avea foarte multe de învăţat.

În pauza de prânz, Pirelli a inundat din nou pista (la cererea Mercedes), iar la restart, echipa germană l-a trimis pe pistă pe Valtteri Bottas. Ceilalţi competitori au mai zăbovit puţin la boxe. Pe măsură ce pista a început să se usuce, atmosfera s-a mai animat. Numai Toro Rosso a rămas la boxe, echipa italiană având probleme cu power-unit-ul Renault pe care au decis să-l înlocuiască, dar timpul rămas la dipoziţie nu le-a mai permis să iasă pe pistă.

Aşadar, la sfârşitul zilei, Kimi Raikkonen şi Ferrari au ocupat prima poziţie. Finlandezul a stabilit cel mai bun timp pe pneurile soft, în ultima jumătate de oră a testului. El a parcurs 93 de tururi. Locul 2 i-a revenit lui Max Verstappen. Red Bull a avut o zi plină, olandezul schimbând locurile cu Raikkonen de mai multe ori pe durata ei. Personal best-ul lui Max a fost stabilit tot pe pneurile soft, iar până la sfârşitul zilei echipa din Milton Keynes a parcurs circuitul din Montmelo de 85 de ori.

Pe 3 s-a clasat un surprinzător Jolyon Palmer. Britanicul a reuşit performanţa în ultimele 20 de minute ale zilei, iar recordul său a fost stabilit cu pneurile soft. Palmer a acoperit 39 de tururi, care împreună cu cele 51 ale germanului Hulkenberg din sesiunea de dimineaţă duc totalul Renault la 90.

Englezul a fost urmat de Romain Grosjean de la Haas F1 Team, care a urcat în prima jumătate a clasamentului cu puţin timp înainte de încheierea sesiunii, inginerii lui Gene Haas hotărând să încerce pneurile Ultra Soft. Haas F1 a stabilit şi recordul de tururi parcurse astăzi, încheind ziua cu 118 bucle completate.

Pe locul 5 a terminat rookie-ul Antonio Giovinazzi de la Sauber. Italianul a făcut 84 tururi la Barcelona, iar cel mai bun timp al său a fost înregistrat cu 14 minute înainte de finalul zilei, când monopostul Sauber C36 a a fost şi el încălţat cu pneurile Ultra Soft. Locul 6 a fost ocupat de Sergio Perez de la Force India. Mexicanul a parcurs 82 de tururi, majoritatea efectuate cu pneurile de compoziţie medie.

McLaren a efectuat astăzi 67 de tururi, fără mari probleme, cel mai probabil cu motorul la 70% din putere. Stoffel Vandoorne a efectuat jumătate din tururi în sesiunea de dimineaţă, când echipa a vrut să testeze şi pneurile full wet sau intermediare. Cel mai bun timp al belgianului, care l-a dus pe locul 7, a fost stabilit însă după amiază, atunci când monopostul MCL32 a fost încălţat cu pneurile Ultra Soft.

Mercedes a încheiat ziua pe un suprinzător loc 8. Cel mai bun timp al lui Valtteri Bottas (cu 2.5 secunde mai lent decât al lui Kimi Raikkonen) a fost stabilit cu pneurile soft. Finlandezul a parcurs doar 68 de tururi. Cu 3 ore înainte de finalul zilei, Mercedes avea să anunţe că inginerii echipei germane au decis să încheie ziua mai repede din cauza unor probleme descoperite la monopost.

Nico Hulkenberg a fost al 9-lea, dar germanul a rulat numai în prima jumătate a zilei, în principal cu pneurile Wet şi Intermediare. Williams nu a participat astăzi la teste. Inginerii lui Frank Williams au descoperit fisuri în şasiul monopostului FW40 (survenite în urma accidentelor lui Lance Stroll de ieri) şi ca măsură de precuţie au ales să nu ruleze.
Formula 1 se va reîntoarce la Barcelona începând cu 7 martie pentru a doua şi ultima sesiune de teste dinaintea începerii oficiale a sezonului 2017.

http://www.pitstops....din-nou-in-top/

#54
3xteam

3xteam

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,267
  • Înscris: 10.01.2017
[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4d/Kimi_Raikkonen_2008.jpg/132px-Kimi_Raikkonen_2008.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Kimi-Matias Räikkönen  Scuderia Ferrari



„Ne-am învățat lecțiile din sezoanele precedente”


    Finlandezul Kimi Raikkonen este încrezător că Ferrari a învățat din greșelile făcute în anii precedenți, după ce a reușit să fie cel mai rapid timp în două dintre cele patru zile de teste, ce au avut loc săptămâna aceasta la Barcelona.

Raikkonen spune că monopostul Ferrari cu care va concura anul acesta este mult mai competitiv decât cele din sezoanele precedente, însă nu se avântă să dea un pronostic pentru șansele Scuderiei la titlul mondial.

„În fiecare an suntem optimiști, dar este greu de spus cum vor sta lucrurile la final. Cred ca ne-am învățat lecțiile din ultimii ani. Echipa a făcut o treabă foarte bună în această iarnă, dar rămâne să vedem pe parcursul sezonului dacă este suficient. Până acum totul mers bine, deci nu avem de ce să ne plângem. Comparativ cu anul trecut, este mult mai bine, dar doar datorită regulamentului. Ne-am făcut treaba și suntem fericiți de cm stau lucrurile,” a declarat Raikkonen, conform site-ului motorsport.com.

Pilotul de 37 de ani este încântat de modul în care noul SF70H s-a comportat pe circuitul din Catalunia și consideră că a noile reguli cu privire a aerodinamica monoposturilor și pneurile mai late din acest an au ajutat echipa italiană să fie mai competitivă.

„Schimbările de regulament influențează foarte mult comportamentul monoposturilor, dar nu poti face comparație cu cele din alți ani, pentru că mașina trebuie să fie mai bună în urma introducerii noului regulament. Dar vom vedea pe parcursul sezonuui dacă este destul de bună pentru a câștiga campionatul. Suntem fericiți de modul în care au decurs testele,” a adăugat finlandezul.

Raikkonen este la al patrulea sezon de când s-a întors la Ferrari, însă nu a reușit să obțină nicio victorie în cele 59 de curse la care a luat startul.

sursa

Edited by 3xteam, 07 March 2017 - 18:26.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate