Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Legea care permite returul produselor dupa x zile de la data cumpararii

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1
BG_183

BG_183

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,125
  • Înscris: 08.04.2008
Salut.

Caut textul exact de lege care sa-mi permita sa returnez un produs. Stiu ca nu era nevoie de nici un fel de explicatie, daca il returnezi in x zile de la data cumpararii. Sau ma rog, data ridicarii produsului, eu l-am comandat prin telefon.

Este vorba de o tastatura cu defecte de fabricatie (tastele sunt inscriptionate gresit). Ei au zis ca nu mi-o vor inlocui, dar o vor primi in service. Doar ca singura modalitate de retur e, citez: ''returul produselor se va face doar prin curierat.'' si ''Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.'', citate luate din politica lor de retur, aici: http://www.dc-shop.r...ain_page=retur. Dupa mine e un abuz sa platesc eu transportul.

Si mai e ceva, eu am comandat pe de dc-shop.ro. Cand am ridicat produsul la sediul lor, pe factura primita scria Cel ca fiind vanzatorul. Daca stiam dinainte de unde cumpar de fapt, evitam. Reviewurile despre firma Cel sunt dezastruase: https://www.trustpil...iew/www.cel.ro.

Vreau sa returnez tastatura si in cateva zile sa imi iau de la alt magazin. Nu, nu vreau sa intru cu ea in service pentru ca in cel mai bun caz mi-o vor tine acolo 15 zile (timp in care eu stau fara tastatura la calculator) si mi-o vor inlocui, asa cum am cerut initial, ca nu cred ca pot ei sterge tastele si sa le inscriptioneze din nou corect, cu laser. Sunt sanse foarte mici sa se intample asa, daca cititi povestile horror cu garantia la ei din linkul de mai sus.

Vreau sa scap cat mai repede de produsul asta defect si sa nu mai am de a face cu firma Cel.

Edited by BG_183, 11 February 2017 - 21:14.


#2
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Cred ca este cel putin al treilea topic pe care il deschizi cu subiectul asta.

View PostBG_183, on 11 februarie 2017 - 21:09, said:

Salut.

Cand am ridicat produsul la sediul lor, pe factura primita scria Cel ca fiind vanzatorul.
Din cate stiu eu, acea returnare in 10 zile nu functioneaza daca ai ridicat produsul de la sediu. Se presupune ca l-ai vazut si ai fost de acord sa il cumperi.
Ramane service-ul.

Edited by pasilla, 11 February 2017 - 21:26.


#3
ndor

ndor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,352
  • Înscris: 21.04.2005
Nu e nici un abuz . Te supui conditiilor vanzatorului de care se presupune ca ai luat la cunostinta cand ai comandat . Nu sunt obligati sa schimbe produsul daca se presupune ca este un viciu de fabricatie care se poate remedia in service-ul propriu .
Si nu cred ca esti calificat sa emiti pareri asupra unui lucru despre care nu stii nimic !
Poate schimba tastele respective . Nu construiesc rachete !!!

View PostBG_183, on 11 februarie 2017 - 21:09, said:

ca nu cred ca pot ei sterge tastele si sa le inscriptioneze din nou corect, cu laser. Sunt sanse foarte mici sa se intample asa, daca cititi povestile horror cu garantia la ei din linkul de mai sus.
Plus ca daca ai ridicat-o de la sediu , e normal sa ti-o repare in service . Altfel, te speli cu ea pe cap .

Edited by ndor, 11 February 2017 - 21:41.


#4
Manasu

Manasu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,879
  • Înscris: 25.12.2016
Perioada in care se poate returna un produs este de 14 zile, insa cumparatorul va plati transportul. OUG 34/2014 reglementeaza acest lucru. In cazul tau, fiind vorba de un produs nefunctional, ar fi trebuit sa-l schimbe cu altul sau sa-l trimita in service (ceea ce se pare ca le convine). Fa sesizare la ANPC.

#5
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
Nu conteaza de unde ridici produsul, conteaza unde semnezi contractul. Daca l-ai comandat de pe internet, e comert la distanta.

#6
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,292
  • Înscris: 12.08.2006
Returnare in 14 zile numai daca l-ai primit prin curier.
Daca l-ai cumparat de la sediu nu se aplica.

De ce nu o duci si o lasi la ei sa o repare?
Vanzatorul e obligat sa o preia si sa o trimita un vor ei pentru reparatii, nu trebuie sa umbli tu.

Edited by alexa32, 11 February 2017 - 22:12.


#7
BG_183

BG_183

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,125
  • Înscris: 08.04.2008

View PostManasu, on 11 februarie 2017 - 21:42, said:

Perioada in care se poate returna un produs este de 14 zile, insa cumparatorul va plati transportul. OUG 34/2014 reglementeaza acest lucru. In cazul tau, fiind vorba de un produs nefunctional, ar fi trebuit sa-l schimbe cu altul sau sa-l trimita in service (ceea ce se pare ca le convine). Fa sesizare la ANPC.

Merci de raspuns. Chiar acum faceam si sesizare la ANPC.

View Postpasilla, on 11 februarie 2017 - 21:24, said:

Cred ca este cel putin al treilea topic pe care il deschizi cu subiectul asta.

Din cate stiu eu, acea returnare in 10 zile nu functioneaza daca ai ridicat produsul de la sediu. Se presupune ca l-ai vazut si ai fost de acord sa il cumperi.
Ramane service-ul.

Corect. L-am ridicat de la sediul lor. Greseala mea...deci nu se aplica legea cu returul in cazul meu. Pacat, data viitoare stiu. Merci de ajutor.

Am deschis alt topic aici pe 'Juridic' sa intreb concret de aspecte legale. Pentru ca am intrebat in celalalt topic pe aria 'Hardware' si n-am primit raspuns.

View Postndor, on 11 februarie 2017 - 21:39, said:

Nu e nici un abuz . Te supui conditiilor vanzatorului de care se presupune ca ai luat la cunostinta cand ai comandat . Nu sunt obligati sa schimbe produsul daca se presupune ca este un viciu de fabricatie care se poate remedia in service-ul propriu .
Si nu cred ca esti calificat sa emiti pareri asupra unui lucru despre care nu stii nimic !
Poate schimba tastele respective . Nu construiesc rachete !!!
Plus ca daca ai ridicat-o de la sediu , e normal sa ti-o repare in service . Altfel, te speli cu ea pe cap .

Cum recunosti un angajat Cel de la o posta ? Iti spune pe un ton agresiv ca nu esti calificat sa emiti pareri, ca n-ai dreptate, ca ei nu sunt obligati la nimic Posted Image))) Si ca sa te speli cu produsul lor pe cap. Tipic.

Sunt sigur ca cei de la Cel au alte mii de astfel de tastaturi din acelsi model pe stoc (a mea a durat 6 zile pana sa ajunga, deci aveau 0) si multe multe piese de schimb fix pentru modelul asta specific.

De ce spun ca e un abuz ? Pentru ca vreau sa trimit in service un produs pe care l-am primit cu defect din fabrica si trebuie sa o fac pe banii mei. Si nu, nu vreau sa ma supun abuzu.....aaa, conditiile vanzatorului, cum ai spus tu.

View Postalexa32, on 11 februarie 2017 - 22:10, said:

Returnare in 14 zile numai daca l-ai primit prin curier.
Daca l-ai cumparat de la sediu nu se aplica.
De ce nu o duci si o lasi la ei sa o repare?
Vanzatorul e obligat sa o preia si sa o trimita un vor ei pentru reparatii, nu trebuie sa umbli tu.

Dar am fost deja cu ea la sediul lor sa le-o las acolo, ca asa vorbisem cu ei la telefon, doar ca odata ajuns acolo au zis ca doar prin curier pot sa le-o trimit in service.

Edited by BG_183, 11 February 2017 - 22:16.


#8
Manasu

Manasu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,879
  • Înscris: 25.12.2016

View PostBG_183, on 11 februarie 2017 - 22:13, said:

Corect. L-am ridicat de la sediul lor. Greseala mea...deci nu se aplica legea cu returul in cazul meu. Pacat, data viitoare stiu. Merci de ajutor.
Nu este nicio greseala, ai dreptul la cele 14 zile de retur. Tu ai comandat prin telefon, ceea ce se considera "contract la distanta" si nu are nicio importanta cum ai intrat in posesia produsului.

7. contract la distanţă – orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul; (Articolul 2 Definiții punctul 7)

#9
ndor

ndor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,352
  • Înscris: 21.04.2005
Nu sunt angajat acolo , nu am nici o tangenta cu respectivii , de fapt habar nu am cu ce se ocupa firma aia si nici nu ma intereseaza .
Dar asta denota inca odata ca faci afirmatii aiurea .

View PostBG_183, on 11 februarie 2017 - 22:13, said:

Cum recunosti un angajat Cel de la o posta ? Iti spune pe un ton agresiv ca nu esti calificat sa emiti pareri, ca n-ai dreptate, ca ei nu sunt obligati la nimic Posted Image))) Si ca sa te speli cu produsul lor pe cap. Tipic.


#10
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012

View PostManasu, on 11 februarie 2017 - 22:21, said:

Nu este nicio greseala, ai dreptul la cele 14 zile de retur. Tu ai comandat prin telefon, ceea ce se considera "contract la distanta" si nu are nicio importanta cum ai intrat in posesia produsului.

7. contract la distanţă – orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul; (Articolul 2 Definiții punctul 7)
In momentul in care ai ridicat marfa de la ei, nu poti sa spui ca ai contract la distanta. Se prezuma ca ai vazut si stiut ce cumperi.

#11
zzhunt

zzhunt

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,261
  • Înscris: 28.03.2015
Eu nu înțeleg de ce cumpărați de la o firma care nu are nici ne de telefon din showroom?

Am dat acum 2 luni comanda la ăștia la un Motorola care era pe stoc

Am vrut să-l ridic sâmbătă, nici un ne de telefon

Nu e cam bizar?

Nu e cam bizar că au sediu de unde se poate ridica produse dar nu ai cum sa le lași la garanție personal?
Nu e cam bizar că de 2_3 luni nu se poate lăsa în service sau returna personal pe motiv de relocare?
Nici de 3 luni nu au terminat cu relocare?

Legea e clară daca de face comanda online de poate returna in 14 zile.




Daca un produs vine din fabrica defect este DOA și se înlocuiește cu unul nou nu de repara.

#12
Manasu

Manasu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,879
  • Înscris: 25.12.2016

View Postpasilla, on 11 februarie 2017 - 22:26, said:

In momentul in care ai ridicat marfa de la ei, nu poti sa spui ca ai contract la distanta. Se prezuma ca ai vazut si stiut ce cumperi.
Legea spune clar ce inseamna "contract la distanta". O comanda plasata prin telefon sau pe net exact asta implica: un contract la distanta, pe baza caruia cumparatorul si vanzatorul s-au inteles asupra termenilor: livrare, plata, etc.

#13
Phobos

Phobos

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,017
  • Înscris: 23.09.2005

View Postpasilla, on 11 februarie 2017 - 22:26, said:

In momentul in care ai ridicat marfa de la ei, nu poti sa spui ca ai contract la distanta. Se prezuma ca ai vazut si stiut ce cumperi.

Si eu am comandat online de la E-mag un monitor, l-am ridicat personal de la ei de la sediu, si l-am returnat dupa vreo 10 zile, cu toate ca functiona perfect (si le-am spus si eu ca n-are nimic si merge perfect doar ca "nu e cum am crezut eu"). Nimeni n-a comentat nimic, l-au luat inapoi.
In orice caz nu stiu cum s-ar putea prezuma ca "stii ce cumperi" cand era ambalat in cutie, asa a ramas pana acasa. Doar ei nu stau la sediu sa ti-l desfaca, sa il incerci. Faptul ca l-am ridicat de la sediu nu m-a facut sa stiu mai multe despre ce am cumparat decat am stiut cand l-am comandat de pe net.

Edited by Phobos, 12 February 2017 - 00:26.


#14
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View Postpasilla, on 11 februarie 2017 - 22:26, said:

In momentul in care ai ridicat marfa de la ei, nu poti sa spui ca ai contract la distanta. Se prezuma ca ai vazut si stiut ce cumperi.

Nu l-a vazut, doar l-a ridicat.

#15
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View PostManasu, on 11 februarie 2017 - 22:21, said:

Nu este nicio greseala, ai dreptul la cele 14 zile de retur. Tu ai comandat prin telefon, ceea ce se considera "contract la distanta" si nu are nicio importanta cum ai intrat in posesia produsului.
7. contract la distanţă – orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul; (Articolul 2 Definiții punctul 7)
Voi cititi macar ceea ce citati si/sau dati ca exemplu?!

"până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul" = momentul in care ai intrat in posesia bunurilor/serviciilor comandate. Daca ai intrat in posesia lor "la sediu"/"showroom", nu se mai aplica (nici nu ar avea, de altfel, logica sa se aplice - se presupune ca te-ai decis asupra achizitiei in momentul in care ai ridicat, voluntar, produsul).


View PostBG_183, on 11 februarie 2017 - 21:09, said:

Si mai e ceva, eu am comandat pe de dc-shop.ro. Cand am ridicat produsul la sediul lor, pe factura primita scria Cel ca fiind vanzatorul. Daca stiam dinainte de unde cumpar de fapt, evitam. Reviewurile despre firma Cel sunt dezastruase: https://www.trustpil...iew/www.cel.ro.
Cand comanzi ceva online nu te uiti si tu la Contact sau la Termeni si Conditii? Daca nu te uiti - nu te supara - esti doar tu vinovat.

Edited by dexterash, 12 February 2017 - 01:36.


#16
Manasu

Manasu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,879
  • Înscris: 25.12.2016

View Postdexterash, on 12 februarie 2017 - 01:35, said:

Voi cititi macar ceea ce citati si/sau dati ca exemplu?!

"până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractul" = momentul in care ai intrat in posesia bunurilor/serviciilor comandate. Daca ai intrat in posesia lor "la sediu"/"showroom", nu se mai aplica (nici nu ar avea, de altfel, logica sa se aplice - se presupune ca te-ai decis asupra achizitiei in momentul in care ai ridicat, voluntar, produsul).
Confunzi incheierea unui contract cu momentul intrarii in posesia bunurilor. Odata contractul la distanta incheiat (comanda acceptata de catre comerciant) nu mai conteaza modalitatea de livrare/ridicare a produselor.
Aceste lucruri sunt stabilite clar de lege de cativa ani, totusi observ ca sunt multi care nu stiu de aceste prevederi... de aceea magazinele isi permit sa aiba tot felul abateri.

#17
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
Nu confund nimic. Contractul se incheie in conditiile specificate de catre furnizor: daca el specifica faptul ca acesta se incheie la emiterea facturii (un exemplu), iar acest lucru se intampla atunci cand produsul este ridicat din showroom, incheierea nu s-a facut doar de la distanta. La fel si in cazul in care confirmarea comenzii (si incheierea contractului) are loc dupa livrare...

Am si explicat de ce mai sus, inclusiv legat de perioada de razgandire...care inlocuieste faptul ca o persoana poate "cerceta" produsul inainte de a-l cumpara, cum este in cazul magazinelor fizice.

Desigur, daca exista nelamuriri, se poate cere un punct de vedere oficial de la ANPC.

P.S. Daca toate contractele se incheie strict in momentul plasarii comenzii, atunci utilizatorul ar fi responsabil si bun de plata inclusiv in cazul in care nu ridica produsele - suportand toate taxele aferente+eventuale despagubiri (daca este posibil)/cheltuieli cauzate prin nerespectarea contractului. Asa ca atentie ca drepturile pe care vi le atribuiti sa nu se transforme in obligatii costisitoare.

#18
BG_183

BG_183

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,125
  • Înscris: 08.04.2008

View Postdexterash, on 12 februarie 2017 - 02:59, said:

Nu confund nimic. Contractul se incheie in conditiile specificate de catre furnizor: daca el specifica faptul ca acesta se incheie la emiterea facturii (un exemplu), iar acest lucru se intampla atunci cand produsul este ridicat din showroom, incheierea nu s-a facut doar de la distanta. La fel si in cazul in care confirmarea comenzii (si incheierea contractului) are loc dupa livrare...

Am si explicat de ce mai sus, inclusiv legat de perioada de razgandire...care inlocuieste faptul ca o persoana poate "cerceta" produsul inainte de a-l cumpara, cum este in cazul magazinelor fizice.

Chiar si asa, dupa ce am achitat produsul si am primit factura in mana si am semnat, m-a trimis la alt stand ca sa vina baietii sa imi dea produsul din depozit. Tu zici ca puteam sa il refuz atunci, dupa ce achitasem si dupa ce imi daduse deja factura, si dupa ce mi-l transportasera practic de la furnizorul lor, ca ei initial nu-l aveau pe stoc. Mi-e greu de crezut ca il puteam refuza in acel moment pe motiv ca nu s-a incheiat inca contractul, eu fiind cu contractul in mana.

Edited by BG_183, 12 February 2017 - 05:39.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate