Probleme pornire same MINITAURO 60
Last Updated: Sep 25 2020 11:00, Started by
Adi-Arad
, Feb 09 2017 12:18
·
0
#1
Posted 09 February 2017 - 12:18
Sunt începător în domeniu, am un tractor same MINITAURO 60, tractor bun, insa ca toate sculele la moment dat sa defectat. Am avut probleme cu discul de la priza de putere. Dacă tot am desfăcut acolo am zis să fac si motorul pentru ca mi sa părut un pic obosit. Intradevar demontand am găsit perechea de cuzineti de la volanta de porc vibrochen praf. In fine am băgat cuzineti noi, am rectificat vibrochenul, am facut scaunul la supape, am segmentat, doua pistoane noi, am montat totul sus, am pus distributia la semne cum a fost si acuma cand porneste, destul de greu in aproximativ 20 de secunde de tureaza la maxim (aproximativ 1700 de ture) mi s-a sugerat ca problema ar fi montarea gresită a capacului de la distributie care are pe el o parghie legată la pompa de injecție, am verificat, am pornit si merge tot asa, mi s-a mai sugerat ca ar fi probleme cu pompa de injecție (la pompa nu s-a intervenit deloc, nici la injectoare iar înainte de reparație mergea normal, doar mi se părea ca câteodată nu are putere tractorul), ultima sugestie a fost să verific distributia daca e pusa la semne, iar daca este pusă sa o decalez cu un dinte înainte sau înapoi si sa verific dupa fiecare procedura de felul acesta. Cei care ati intalnit problema asta, ce ar putea fi va rog? Eu va pot ajuta cu manualul tehnic de la same MINITAURO 60 in limbile italiană engleză spaniola si franceza. Va multumesc!
|
#2
Posted 09 February 2017 - 14:11
prima operatie ai montat capacele la biela care unde au fost, ai aerisit tot circuitul de motorina. , ai strans suficient injectoarele ;daca toate acestea le-ai realizat dai avans sau ia dupa cum merge motorul pompa baga presiune suficienta la injectoare -- verific-o
Edited by Agricultorul01, 09 February 2017 - 14:12. |
#3
Posted 09 February 2017 - 14:53
Multumesc pt.promptitudinea raspunsului;da capacele la binele au fost puse la locul lor (au semne fiecare,nu se pot gresi)circuitul de motorină a fost aerisit (altfel nu porneste,O spun din experiență) si zic ca injectoarele au fost stranse (toate astea le-a facut un specialist,eu sunt începător, cum spuneam)mă intriga mersul turat (aproape la maxim)pt.ca la pompa nus-a intervenit,iar înainte mergea frumos,care ar fi explicatia acestei tururi?!?!Multumesc anticipat
|
#4
Posted 09 February 2017 - 15:36
salut
vreau sa imi spun si eu o parere. dar inainte de toate, atentie, nu sint specialist in motoare, doar arunc o parere. nu raspund pentru sfatul meu: deconecteaza epuratorul de gaze de la baia de ulei, catre galeria de admisie si mai incearca o data. |
#5
Posted 09 February 2017 - 15:37
#6
Posted 09 February 2017 - 17:08
Va multumesc pt răspuns colegi.Bogdane dragă epuratorul meu nu e atasat la baia de ulei,e sus in capătul persoanelor, pe blocul motor,dar sunt curios:de unde stii asta?ce stii si nu ne spui?ce tractor ai si ce experiențe ai avut cu el?Agricultorule,am văzut mai înainte locul sugerat de tine,dar e o diferenta esențială intre d-l in cauza si mine:tractorul meu dupa ce porneste de tureaza foarte tare (de ce?)dacă tin cu mana de tija accelerație din pompa de injecție se mai reduce(insa imi opune rezistența tot cu tendinta de a se accelera (de ce?)dacă îl las se accelerează instantaneu.Asta era intrebarea:in situatia asta ce e de facut?Multumesc pt sugestii,am sa incerc cate ceva din cele ce mi-ati spus.
|
#7
Posted 09 February 2017 - 17:18
Deconecteaza toata timoneria de la pompa de injectie (tijele) si porneste fara. Trebuie sa fiti doua persoane unul sa accelereze pompa si unul sa dea la automat. Eu suspectez ca tijele nu sunt reglate sau sunt agatate pe undeva si sta accelerat.
La pompele de injectie pentru tractoarele din generatia acestuia mai este un țâmburuș care se trage pentru pornirea la rece care lasa pompa accelerata la maxim pentru a usura pornirea si care se deconecteaza cand este trasa accelertia la maxim. Încerc sa îți fac o poza la la pompa de la tractorul meu daca nu iti gasesc un exemplu pe net Edited by IdI1, 09 February 2017 - 17:19. |
#8
Posted 09 February 2017 - 17:53
Va multumesc pt răspuns colegi.Bogdane dragă epuratorul meu nu e atasat la baia de ulei,e sus in capătul persoanelor, pe blocul motor,dar sunt curios:de unde stii asta?ce stii si nu ne spui?ce tractor ai si ce experiențe ai avut cu el?Agricultorule,am văzut mai înainte locul sugerat de tine,dar e o diferenta esențială intre d-l in cauza si mine:tractorul meu dupa ce porneste de tureaza foarte tare (de ce?)dacă tin cu mana de tija accelerație din pompa de injecție se mai reduce(insa imi opune rezistența tot cu tendinta de a se accelera (de ce?)dacă îl las se accelerează instantaneu.Asta era intrebarea:in situatia asta ce e de facut?Multumesc pt sugestii,am sa incerc cate ceva din cele ce mi-ati spus.
Mersi colegi pt răspunsuri, O sa incerc sigur cate ceva din toate cele sugerate ,Va doresc multa sanatate si spor la treaba! Mersi colegi pt răspunsuri, O sa incerc sigur cate ceva din toate cele sugerate ,Va doresc multa sanatate si spor la treaba! |
#9
Posted 09 February 2017 - 18:01
Verifica acceleratia de mana
La parghiile de actionare a acceleratiei sunt incluse si arcuri pentru compensare, daca cumva sunt agatate de ceva le simti ca un resort. Si acel ”șoc” care daca se trage cu acceleartia la maxim aceasta ramane aproape la maxim pana tragi din nou accelaratia. DSC_0003 (2).JPG 271.98K 44 downloads DSC_0002 (2).JPG 188.63K 45 downloads in ”butoiașul” care se vede in continuarea tijei este un arc care face legatura intre doua tije de acceleratie, daca acela a ramas ințepenit va fi accelerat la maxim sau de loc. Pozitiile pot sa difere (arc, țâmburuș) sau poti sa nici nu ai acel țâmburuș. sau sa nu fie problema din timoneria accelerației. Edited by IdI1, 09 February 2017 - 18:02. |
#10
Posted 09 February 2017 - 18:50
Eu,pe de alta parte,nu stiu sa am nici un soc sau altceva pt. pornirea la rece adică nici o tija in plus,decat cele doua:cea pt. accelerație,conectată la pedala de acc.la picior(legată si de acc.de mana)si parghia de oprire ce duce direct la furca de oprire de pe capacul de distributie.Ca o chestie care nu stiu ce face am legat de un lateral al filtrului de aer un furtunas ce duce ca la o supapă de vacuum prinsa la nivelul podelei chiar sub volan,care e din plastic (supapă asta)cu un butonas tot de plastic in capat,care, repet, nu stiu ce face.Asta e tot ce stiu, multumesc.Orice sugestie e binevenită.
Tija a aceea ce ai pus-O Ldi,O am,am bazait-O adică am umblat la ea,dar nu-i blocata,n-am stiut rolul ei,am scos-O cu totul afară,am remontat-doar nici o schimbare..... Adică nici o schimbare dupa ce am repornit... |
|
#11
Posted 09 February 2017 - 18:51
wrong post
Edited by pimi, 09 February 2017 - 19:00. |
#12
Posted 09 February 2017 - 19:04
Multumesc pt.poze, oricum mai sap,pana rezolv cumva problema...
Mersi pimi,mă uit acolo dar sa vad ce limba mi-e mai accesibilă. |
#13
Posted 10 February 2017 - 18:37
Domnilor,cel putin teoretic,am o solutie:azi a venit mesterul la mine,a pornit,a verificat,a vorbit cu prieteni de-ai lui(tot mesteri si ei)am vorbit cu italianul de la care am luat tractorul,i-am descris situatiasi cam toți au ajuns la aceeasi concluzie:regulatorul de acceleratie din pompa de injecție blocat cel putin partial,din cauza motorinei pt ca tractorul a stat nepornit cateva luni.Solutia e cam costisitoare:O pompa reconditionta la italianul de care vorbeam e 350€.
|
#14
Posted 10 February 2017 - 19:10
Zice si mesterul si italianul ca astfel de pompe nu se pot proba/reconditionta la noi,cel putin nu in zona mea,iar ca sa bazaie oricine in ea nu merge...o sa mai intreb in stânga in dreapta, dar de pare ca cea mai suna solutie ramane tot italianul,imi da si garantie pe pompazice ca le face in Italia la SAME,ca el de acolo a iesit la pensie.Acu in cele din urmă va multumesc la toți pt.ajutor sugestii si păreri si Dumnezeu sa va ajute in toate cele bune,probabil dacă rezolv problema o sa lipsesc de pe site,cel putin o vreme...Toote cele bune la toți!
|
#15
Posted 10 February 2017 - 19:20
Daca esti din arad probabil ai auzit de salajan care se ocupa de pompe de injectie are si banc pentru proba .
Edited by Garcione1984, 10 February 2017 - 19:21. |
|
#16
Posted 10 February 2017 - 20:55
Mersi Garcione,nu am auzit de D-l mentionat de tine,sunt din judet,nu chiar din Arad,dar o sa incerc si propunerea ta,încă odată mersi.
|
#17
Posted 13 February 2017 - 21:44
Salut colegi,revin cu o intrebare:in motor refacut(segmentat,cuzineti noi,scaun supape refacut)se poate pune aditiv?pt.ulei?De ce intreb asta?Reparând,revopsind am găsit sub un stat de vopsea mai vechi uleiul folosit in Italia:Agip Super Motoroil 15w50,eu acu folosesc,la recomandarea italianului de la care am cump.tractorul ulei Akros 15w40,deci de vascozitate mai slaba.Intentionez sa pun auditiv Dura Lube (auditiv de lubrifiere nu de depunere)Ce stiti?Ce ma sfatuiti?
Cred ca(urmează să ma interesez) ulei Agip de care s-a pus în Italia nu găsesc la noi si n-as vrea sa stric tot ce-am investit pt un amărât de ulei...(mecanicul mi-a spus că din cauza uleiului cuzinetii mei mai ales cei de la volanta care au fost praf,s-au uzat.)Va multumesc |
#18
Posted 26 February 2017 - 22:22
Salutare colegi!Am rezolvat problema cu supraturarea (Same Minitauro 60).Am făcut pompa de injectie(350€)si tot asa mergea.A mai ramas o sigura varianta:regulatorul de pe capacul de distributie.Asa ca impreuna cu un văr mecanic ne-am pus pe treaba:am desfăcut capacul si ochiul specialistului si-a spus cuvantul:pe capacul distribuției e o furcă externă care printr-un bolt comunica cu cea internă.Înăuntru,pe axul cu came e un fel de fulie cu două canale.Pe cel dinspre intreior sunt două contragreutati.Pe celălalt(dinspre exterior)e furca noastră(care comunica cu cea din afară.În capetele furcii e câte o rola circulară prinsă cu un bolt nituit.Acest nit a frecat in fundul fuliei respective dând nastere la o forță de frecare ce nu lasa regulatorul sa-si faca treaba(din cauza boltului care leaga furca externă de cea internă.Acesta a făcut o uzura in capacul de aluminiu suficientă ca nitul cu care e prinsă acea mică rola sa ajunga în fundul fuliei respective si sa frece acolo).În fine,am pus o saiba distantier sa ridice nitul din fundul fuliei sa nu mai frece,nitul l-am îndreptat la polizor(vreo zecime)am montat,am pornit si totul a fost ok.Am vrut să va spun toate astea sa stiti si voi,poate o patiti ca mine (sper să nu fie)Acu la final va multumesc la toți pt.pareri si sugestii si va doresc sanatate si spor la treaba!
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users