Sfat achizitie furgoneta 3.5 t
Last Updated: Apr 10 2017 16:42, Started by
Johnny19dc
, Feb 08 2017 14:17
·
0
#1
Posted 08 February 2017 - 14:17
Salut,
Ma intereseaza sa achizitionez o furgoneta de 3.5 t pentru cat. B, care va avea o incarcatura de 1500 kg (in permanenta) + 5-600 kg si sa se ajunga chiar si la + 1300 kg ocazional. Deci sa poata sa duca 2000 kg, sau 2700-3000 ocazional. Spre ce producator / model sa ma orientez? Criteriile de clasificare sunt: pret achizitie, fiabilitate, cost intretinere / piese schimb / consumabile... Multumesc! |
#2
Posted 08 February 2017 - 14:28
Johnny19dc, on 08 februarie 2017 - 14:17, said:
Salut, Ma intereseaza sa achizitionez o furgoneta de 3.5 t pentru cat. B, care va avea o incarcatura de 1500 kg (in permanenta) + 5-600 kg si sa se ajunga chiar si la + 1300 kg ocazional. Deci sa poata sa duca 2000 kg, sau 2700-3000 ocazional. Spre ce producator / model sa ma orientez? Spre producatorii de camioane. Edited by adisz, 08 February 2017 - 14:34. |
#3
Posted 08 February 2017 - 14:32
Peste 1.5 tone nici una nu duce legal. Daca pui 3000 mai ramane tara de 500 kg. Adica mai usoara cu vreo 300 de kg decat un matiz. Cam greu cu 3/4 de matiz sa cari 3 tone.
Ai 2 variante. Ori B+E si iei si remorca de 3.5 tone, ori camion cu MMA pe la 6-7 tone. Edited by PoeOvidiu, 08 February 2017 - 14:36. |
#5
Posted 08 February 2017 - 15:21
La sarcina indicată de tine,legal poți numai cu cel puțin 7490 ,masă maxim total autorizată.
Deja ești pe categoria C,atestat profesional,tahograf,program de muncă și odihnă obligatoriu. |
#6
Posted 08 February 2017 - 15:50
Camioneta Ford transit 2002. Punte dubla spate. Modelul cu sasiul cel mai lung. Duce lejer 2.5m3, la 3, parca se simte un pic mai supraincarcata.Este vorba de agregat balastiera. Adica 3.5-4.5 tone. Stiu di vazute si condus. Are un prieten.
Bineinteles ca incarcatura la masa aceasta este ilegala. 1,5 tone maxim poti duce lejer si pe punte simpla. |
#7
Posted 08 February 2017 - 16:28
Iveco sunt cele mai robuste in momentul de fata. Daca pui arcuri intarite sau perne poti transporta si peste 3t. In Romania inca nu te verifica nimeni la greutate daca pe certificat ai total maxim autorizat 3.5t. Chiar si asa nu e recomandat sa depasesti cu mult greutatea admisa.
|
#8
Posted 08 February 2017 - 16:47
Asa, si de unde mierla mea sa stiim noi ce buget ai ? Vrei 2017, 1997 ?
|
#10
Posted 08 February 2017 - 19:17
Ford Transit V184 2000 - 2006 motor 2.4 cu punte dubla spate si caroserie Jumbo.
|
|
#11
Posted 08 February 2017 - 22:52
domnilor
suprasarcina inseamna sasiu independent sasiu independent inseamna : iveco renault mascott mitsubishi canter nissan atleon ceva isuzu |
#12
Posted 09 February 2017 - 15:54
shmecherul, on 08 februarie 2017 - 15:50, said:
Camioneta Ford transit 2002. Punte dubla spate. Modelul cu sasiul cel mai lung. Duce lejer 2.5m3, la 3, parca se simte un pic mai supraincarcata.Este vorba de agregat balastiera. Adica 3.5-4.5 tone. Stiu di vazute si condus. Are un prieten. Bineinteles ca incarcatura la masa aceasta este ilegala. 1,5 tone maxim poti duce lejer si pe punte simpla. 2.5 m3 la 3, te referi la m3 sau la tone? |
#13
Posted 09 February 2017 - 16:19
[mc]xtrem, on 08 februarie 2017 - 16:28, said: Iveco sunt cele mai robuste in momentul de fata. Daca pui arcuri intarite sau perne poti transporta si peste 3t. In Romania inca nu te verifica nimeni la greutate daca pe certificat ai total maxim autorizat 3.5t. Chiar si asa nu e recomandat sa depasesti cu mult greutatea admisa. Am facut o intrebare la un dealer Iveco, asa mi-a spus si reprezentantul de vanzari, ca suporta si 4 tone. Eu probabil o sa am nevoie sa pun max. 3 tone de cateva ori pe an, in rest va avea o incarcatura max. 2 tone sau chiar mai putin... TruculMagic, on 08 februarie 2017 - 16:47, said: Asa, si de unde mierla mea sa stiim noi ce buget ai ? Vrei 2017, 1997 ? Initial ma interesa un SH, nu mai vechi de 2012, dar cel mai probabil o sa merg pe una noua, prin leasing, deci 2016-2017... Celtic, on 08 februarie 2017 - 19:17, said: Ford Transit V184 2000 - 2006 motor 2.4 cu punte dubla spate si caroserie Jumbo. Iau in considerare si un Transit (n-am reusit sa ajung intr-o reprezentanta Ford), cel mai probabil "batalia finala" se va da intre Iveco Daily si Ford Transit, ambele cu punte dubla... Nu a zis nimeni nimic de Crafter si Sprinter, nu stiu daca se incadreaza la nevoile mele, dar probabil imi depaseste bugetul care ar fi undeva la 30000 cu tot cu T.V.A. pimi, on 08 februarie 2017 - 22:52, said: domnilor suprasarcina inseamna sasiu independent sasiu independent inseamna : iveco Renault mascott Mitsubishi canter Nissan atleon ceva isuzu Am citit pe un topic mai vechi (2007), ca la o verificare RAR, un Iveco de 3.5 t avea o incarcatura de 4.2 t |
#14
Posted 10 February 2017 - 21:30
Daca ajungi doar ocazional la 3t poti ramane cu arcurile de fabrica. De crafter nu stiu nimic. De sprinter dupa 2008-2013 stiu ca sunt extrem de proaste si paguboase. De modele mai noi nu stiu pentru ca nimeni din cunoscutii mei a mai indraznit sa le cumpere.
|
#15
Posted 11 February 2017 - 12:18
[mc]xtrem, on 10 februarie 2017 - 21:30, said:
Daca ajungi doar ocazional la 3t poti ramane cu arcurile de fabrica. De crafter nu stiu nimic. De sprinter dupa 2008-2013 stiu ca sunt extrem de proaste si paguboase. De modele mai noi nu stiu pentru ca nimeni din cunoscutii mei a mai indraznit sa le cumpere. Corect, arcurile(cu foi duble) fac fata si unei sarcini de 3t , dar chiar daca te tine sasiul si arcurile nu au probleme, ai mare grija cu pneurile. Vorbesc, in cunostinta de cauza, de Ducato, model care prin prisma pretului, a sarcinii utile si a volumului, a dimensiunilor interioare generoase, a costurilor de intretinere, etc se situeaza printre primele LCV -uri de pana in 3.5t cu tractiune fata, implicit punte simpla. Sarcinile (legale, trecute in CIV) pentru Ducato furgon sunt cuprinse intre 1450 kg la varianta de 13mc si 1335 kg la cea de 17mc (lunga si suprainaltata). Motoarele sunt cele pe care le regasim si la Iveco Daily (normal de altfel, sunt in acelasi grup) , respectiv 2.3 Mjet de 130, respectiv 180cp (la variantele Maxi -cele lungi). Garantia este de 3 sau 4 ani in limita a 250000 km, intervale revizii la 48.000 km (clar schimbul de ulei mai des) , costuri rezonabile ( aprox 1000 lei per revizie). Motoare Euro 6 fara Ad Blue. Preturi cuprinse intre 21K Euro (TVA inclusa) pentru versiunea de 130cp , 13mc Euro 5 si 27k Euro pentru cea de 180 cp, 17mc, Euro 6 (toate cu AC inclus). Revenind la pneuri ,daca ramai cu cele din fabrica , ai o mare problema .Ex : varianta de 13 mc vine cu 215/70 R15C si indice de sarcina 106/107 (total sarcina maxima suportata de cele 4 anvelope - 3850 kg , rezultand o sarcina utila de 1800 kg ; daca pui peste 2t , te trezesti cu pneurile in asfalt) ; varianta de 17mc vine cu 215/75 R16 si indice de sarcina 114/116( sarcina totala suportata de pneuri 4860 kg , rezulta ca poti pune aproape 3t util, cu conditia , repet, sa te tina arcurile). Ca sa stai linistit, indiferent ce marca/model/versiune alegi, schimba anvelopele cu care vine utilitara din fabrica cu unele cu indice de sarcina mare sau f mare; eu am luat pentru vara cu indice 120/121 (ma tin anvelopele pana la 3.7 t util) si pentru iarna 116/118 (vreo 3.1 t util). Este o investitie necesara si utila pentru cei care depasesc constant sarcina maxima recomandata de producator. Revenind si la Ford, Transit-ul nu are punte dubla decat la versiunile de peste 3.5t , respectiv la 4.3 si 4.7t; sarcina legala la Transit pana in 1400 kg ( la variantele cu tractiune fata, de volum maxim 11.5mc - L3H2). Edited by haga, 11 February 2017 - 12:20. |
|
#16
Posted 13 February 2017 - 12:15
haga, on 11 februarie 2017 - 12:18, said:
Corect, arcurile(cu foi duble) fac fata si unei sarcini de 3t , dar chiar daca te tine sasiul si arcurile nu au probleme, ai mare grija cu pneurile. Vorbesc, in cunostinta de cauza, de Ducato, model care prin prisma pretului, a sarcinii utile si a volumului, a dimensiunilor interioare generoase, a costurilor de intretinere, etc se situeaza printre primele LCV -uri de pana in 3.5t cu tractiune fata, implicit punte simpla. Sarcinile (legale, trecute in CIV) pentru Ducato furgon sunt cuprinse intre 1450 kg la varianta de 13mc si 1335 kg la cea de 17mc (lunga si suprainaltata). Motoarele sunt cele pe care le regasim si la Iveco Daily (normal de altfel, sunt in acelasi grup) , respectiv 2.3 Mjet de 130, respectiv 180cp (la variantele Maxi -cele lungi). Garantia este de 3 sau 4 ani in limita a 250000 km, intervale revizii la 48.000 km (clar schimbul de ulei mai des) , costuri rezonabile ( aprox 1000 lei per revizie). Motoare Euro 6 fara Ad Blue. Preturi cuprinse intre 21K Euro (TVA inclusa) pentru versiunea de 130cp , 13mc Euro 5 si 27k Euro pentru cea de 180 cp, 17mc, Euro 6 (toate cu AC inclus). Revenind la pneuri ,daca ramai cu cele din fabrica , ai o mare problema .Ex : varianta de 13 mc vine cu 215/70 R15C si indice de sarcina 106/107 (total sarcina maxima suportata de cele 4 anvelope - 3850 kg , rezultand o sarcina utila de 1800 kg ; daca pui peste 2t , te trezesti cu pneurile in asfalt) ; varianta de 17mc vine cu 215/75 R16 si indice de sarcina 114/116( sarcina totala suportata de pneuri 4860 kg , rezulta ca poti pune aproape 3t util, cu conditia , repet, sa te tina arcurile). Ca sa stai linistit, indiferent ce marca/model/versiune alegi, schimba anvelopele cu care vine utilitara din fabrica cu unele cu indice de sarcina mare sau f mare; eu am luat pentru vara cu indice 120/121 (ma tin anvelopele pana la 3.7 t util) si pentru iarna 116/118 (vreo 3.1 t util). Este o investitie necesara si utila pentru cei care depasesc constant sarcina maxima recomandata de producator. Revenind si la Ford, Transit-ul nu are punte dubla decat la versiunile de peste 3.5t , respectiv la 4.3 si 4.7t; sarcina legala la Transit pana in 1400 kg ( la variantele cu tractiune fata, de volum maxim 11.5mc - L3H2). Fiat-ul nu ma avantajeaza, in oferta Iveco cu punte dubla am urmatoarele valoari: masa maxima autorizata (kg) 3500 - din care se scade greutatea masinii = (masa maxima - sarcina utila) 2535 masa totala maxima autorizata (kg) 7000 - masina suport o incarcatura de 4465? (masa totala - greutatea masinii) sarcina utila* (kg) 965 sarcina maxima pe axa fata (kg) 2100 sarcina maxima pe axa spate (kg) 2600 Am inteles eu bine, calculele sunt corecte? Masina se poate reautoriza RAR pana la 7000 kg? Asta inseamna permis cat. C? Pe langa cat. C. ce alceva mai presupune ca sa fiu in legalitate? |
#17
Posted 13 February 2017 - 12:50
Licenta de transport marfa pentru firma, copie conforma pentru masina, atestat transport marfa pentru sofer, persoana desemnata cu atestat in acest sens la firma, respectarea timpilor de conducere si odihna. In mare.
|
#18
Posted 13 February 2017 - 13:04
Johnny19dc, cred ca ai inteles bine. Cum ti-am scris si mai sus, in Romania nu te cantareste ( inca) nimeni daca nu ai peste 3.5t, deci esti intr-o legalitate relativa. Nu stiu daca merge cineva cu incarcatura trecuta in carte...
Edited by [mc]xtrem, 13 February 2017 - 13:08. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users