Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Intrebare despre cutremur

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
skillzking

skillzking

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 10.10.2016
Salut....in primul rand imi cer scuze daca postez unde nu trebuie((foarte probabil) insa nu prea am gasit pe nicaieri treaba asta. Ce se intampla cu trenurile atunci cand este un cutremur? Ma refer la cele in miscare aproape de cutremur,cu sinele etc.

#2
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Se hîțînă.

#3
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Plus ca la curbe, sinele troznesc.

#4
GoldMasters

GoldMasters

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,690
  • Înscris: 19.08.2012
Cred ca e destul de ok in tren . Se misca putin :)) si aia e

#5
Rhastalord

Rhastalord

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 163
  • Înscris: 19.01.2015
Trenurile de viteză din Japonia ( Shinkansen care depășesc 300 km/h )  primesc alerta cu 10 sec înainte, timp în care se activează frânele de urgență.La noi nu cred că există așa ceva, mai mult ca sigur.

#6
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,502
  • Înscris: 20.10.2015

View Posta3ds, on 08 februarie 2017 - 02:17, said:

Plus ca la curbe, sinele troznesc.

:lol:

in curba nu la curbe, :lol:

View PostRhastalord, on 08 februarie 2017 - 03:22, said:

Trenurile de viteză din Japonia ( Shinkansen care depășesc 300 km/h )  primesc alerta cu 10 sec înainte, timp în care se activează frânele de urgență.La noi nu cred că există așa ceva, mai mult ca sigur.

La noi merg deja infranat prevazator. Cand vine cutremurul le gaseste stationand sau alergand cu 30km/h

#7
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
La noi este masura de siguranta viteza "mare" ca in caz de ceva, sari din tren fara sa patesti nimic.

On. Depinde cat de mare e cutremurul. Unul pana in 4, nici nu ai cum sa-l simti in tren sau masina.

#8
claudiu1

claudiu1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,795
  • Înscris: 01.10.2004
Cu finantare externa, mai ales de la japonezi, in Romania exista un sistem de monitorizare si semnalizare a cutremurelor. La producerea unui seism peste un anumit grad anumite institutii primesc in timp real o atentionare, existand un anumit timp pentru a reactiona. Acest (ras)timp este dat de viteza de propagare a undelor seismice (P si S). http://www.alertacut...m-functioneaza/ Din Vrancea pana in Bucuresti intervalul de timp este de 25-30 secunde. Prima nu este atat de periculoasa, fiind pe verticala, dar a doua este pe orizontala si are efect de forfecare. Din cate retin aceste informatii se primesc de cei de la IGSU, distributie gaze si SNCFR pentru a lua ceva masuri in cele cateva secunde.
Nu este anuntata si populatia, motivul fiind ca se poate produce panica, iar victimele pot fi mai mari din acest motiv decat din cutremurul propriu-zis. La trenuri este indicat sa fie oprite si deschise usile.

Cat despre ce se intampla cu ele ca si obiecte, sau cu sinele... Exact ce se intampla si cu celelalte cladiri. Daca seismul a fost serios, dupa el intra in actiune cei de la siguranta circulatiei, care verifica integritatea caii ferate si a automatizarii/semnalizarii aferente.

Edited by claudiu1, 08 February 2017 - 09:15.


#9
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005
Citeşte despre efectele cutremurelor pentru fiecare grad de pe scara de intensitate seismică Mercalli (atenţie, nu cea de magnitudine Richter) şi vei putea înţelege şi singur.

#10
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,769
  • Înscris: 06.09.2004

View PostRhastalord, on 08 februarie 2017 - 03:22, said:

Trenurile de viteză din Japonia ( Shinkansen care depășesc 300 km/h )  primesc alerta cu 10 sec înainte, timp în care se activează frânele de urgență.La noi nu cred că există așa ceva, mai mult ca sigur.

trenuri care sa mearga cu 300 km/h? nu, nici eu nu cred ca exista....

#11
Neaceasca85

Neaceasca85

    UE se va scinda pana in 2040

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 88,383
  • Înscris: 14.10.2008
Maica-mea a fost prinsa in tren pe 04.03.1977, trenul s-a oprit brusc desi era diesel, nu electric, apoi maica-mea s-a mirat ca se oprise curentul la ALRO, zona in care se afla, de fapt se oprise in toata tara.

Deci daca locomotiva este electrica, evident ca se va opri odata cu sistarea intregului SEN cum se intampla, teoretic, la peste 7 Richter, daca e diesel, se franeaza de urgenta ca sa nu deraieze probabil.

#12
skillzking

skillzking

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 10.10.2016
Ok am inteles,si sinele nu patesc nimic? Adica nu se misca/rup etc daca sunt aproape de zona afectata? Ma refer la cutremure de 6-7

#13
ursamajor

ursamajor

    Anonymous

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,410
  • Înscris: 08.12.2005
Repet, nu confunda Mercalli cu Richter. Corespondenţa dintre gradele Richter şi cele Mercalli nu e exactă, fiindcă nici cutremurele nu sunt toate la fel. Una este un cutremur crustal/mai de suprafaţă (gen San Andreas, Turcia etc.) şi alta unul subcrustal/de adâncime (gen Vrancea). Deasemenea şi normal contează foarte mult zona, adică cât de departe eşti de epicentru.
În mod normal până la VIII-IX grade Mercalli nu apar fenomene de rupturi, contorsionări ale şinelor. De acolo în sus pot apărea probleme. Dar asta înseamnă deja cutremure devastatoare, cataclisme. Şi atunci nu mai are rost să-ţi faci griji de ce se întâmplă cu şinele de tren, că beleaua e mai mare. Posted Image

Edited by ursamajor, 08 February 2017 - 11:50.


#14
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,917
  • Înscris: 25.04.2006
La curemure Vrancene nu se pot intampla contorsionari ale sinelor. Din cauza alertei de cutremur  la peste 6, taie baietii curentul automat.

#15
all41

all41

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 04.02.2017

View Postserginho74, on 08 februarie 2017 - 07:33, said:

La noi este masura de siguranta viteza "mare" ca in caz de ceva, sari din tren fara sa patesti nimic.

On. Depinde cat de mare e cutremurul. Unul pana in 4, nici nu ai cum sa-l simti in tren sau masina.

Chiar a fost azi unul de 4,4 grade in jurul prânzului. Cine l-a simtit?

#16
skillzking

skillzking

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 10.10.2016
Parca am simtit ceva insa nu sunt sigur ca dormeam :)
Chiar,de ce aici pe forum nu se prea discuta de cutremure? Am vazut un topic dar nu prea se mai posteaza in el

#17
spiderpc

spiderpc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 575
  • Înscris: 14.01.2007
Nu exista un sistem de protectie al trenurilor la cutremure. Depinde de mecanic sa opreasca cat mai repede. Cele pe curent se vor opri oricum daca se opreste curentul.
Dar nu cred ca avem cutremure care sa deraieze trenuri. :)

A deraiat vreo unul in 1977?

#18
all41

all41

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 60
  • Înscris: 04.02.2017

View Postskillzking, on 08 februarie 2017 - 18:42, said:

Parca am simtit ceva insa nu sunt sigur ca dormeam Posted Image
Chiar,de ce aici pe forum nu se prea discuta de cutremure? Am vazut un topic dar nu prea se mai posteaza in el

Si a mai fost unul de vreo 5 grade pe la ora 5pm.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate