Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Intrebare despre cutremur
Last Updated: Apr 30 2017 15:47, Started by
skillzking
, Feb 08 2017 02:08
·
0
#1
Posted 08 February 2017 - 02:08
Salut....in primul rand imi cer scuze daca postez unde nu trebuie((foarte probabil) insa nu prea am gasit pe nicaieri treaba asta. Ce se intampla cu trenurile atunci cand este un cutremur? Ma refer la cele in miscare aproape de cutremur,cu sinele etc.
|
#4
Posted 08 February 2017 - 02:32
Cred ca e destul de ok in tren . Se misca putin ) si aia e
|
#5
Posted 08 February 2017 - 03:22
Trenurile de viteză din Japonia ( Shinkansen care depășesc 300 km/h ) primesc alerta cu 10 sec înainte, timp în care se activează frânele de urgență.La noi nu cred că există așa ceva, mai mult ca sigur.
|
#6
Posted 08 February 2017 - 03:27
a3ds, on 08 februarie 2017 - 02:17, said:
Plus ca la curbe, sinele troznesc. in curba nu la curbe, Rhastalord, on 08 februarie 2017 - 03:22, said:
Trenurile de viteză din Japonia ( Shinkansen care depășesc 300 km/h ) primesc alerta cu 10 sec înainte, timp în care se activează frânele de urgență.La noi nu cred că există așa ceva, mai mult ca sigur. La noi merg deja infranat prevazator. Cand vine cutremurul le gaseste stationand sau alergand cu 30km/h |
#7
Posted 08 February 2017 - 07:33
La noi este masura de siguranta viteza "mare" ca in caz de ceva, sari din tren fara sa patesti nimic.
On. Depinde cat de mare e cutremurul. Unul pana in 4, nici nu ai cum sa-l simti in tren sau masina. |
#8
Posted 08 February 2017 - 09:10
Cu finantare externa, mai ales de la japonezi, in Romania exista un sistem de monitorizare si semnalizare a cutremurelor. La producerea unui seism peste un anumit grad anumite institutii primesc in timp real o atentionare, existand un anumit timp pentru a reactiona. Acest (ras)timp este dat de viteza de propagare a undelor seismice (P si S). http://www.alertacut...m-functioneaza/ Din Vrancea pana in Bucuresti intervalul de timp este de 25-30 secunde. Prima nu este atat de periculoasa, fiind pe verticala, dar a doua este pe orizontala si are efect de forfecare. Din cate retin aceste informatii se primesc de cei de la IGSU, distributie gaze si SNCFR pentru a lua ceva masuri in cele cateva secunde.
Nu este anuntata si populatia, motivul fiind ca se poate produce panica, iar victimele pot fi mai mari din acest motiv decat din cutremurul propriu-zis. La trenuri este indicat sa fie oprite si deschise usile. Cat despre ce se intampla cu ele ca si obiecte, sau cu sinele... Exact ce se intampla si cu celelalte cladiri. Daca seismul a fost serios, dupa el intra in actiune cei de la siguranta circulatiei, care verifica integritatea caii ferate si a automatizarii/semnalizarii aferente. Edited by claudiu1, 08 February 2017 - 09:15. |
#9
Posted 08 February 2017 - 10:16
Citeşte despre efectele cutremurelor pentru fiecare grad de pe scara de intensitate seismică Mercalli (atenţie, nu cea de magnitudine Richter) şi vei putea înţelege şi singur.
|
#10
Posted 08 February 2017 - 10:42
Rhastalord, on 08 februarie 2017 - 03:22, said:
Trenurile de viteză din Japonia ( Shinkansen care depășesc 300 km/h ) primesc alerta cu 10 sec înainte, timp în care se activează frânele de urgență.La noi nu cred că există așa ceva, mai mult ca sigur. trenuri care sa mearga cu 300 km/h? nu, nici eu nu cred ca exista.... |
|
#11
Posted 08 February 2017 - 10:47
Maica-mea a fost prinsa in tren pe 04.03.1977, trenul s-a oprit brusc desi era diesel, nu electric, apoi maica-mea s-a mirat ca se oprise curentul la ALRO, zona in care se afla, de fapt se oprise in toata tara.
Deci daca locomotiva este electrica, evident ca se va opri odata cu sistarea intregului SEN cum se intampla, teoretic, la peste 7 Richter, daca e diesel, se franeaza de urgenta ca sa nu deraieze probabil. |
#12
Posted 08 February 2017 - 11:36
Ok am inteles,si sinele nu patesc nimic? Adica nu se misca/rup etc daca sunt aproape de zona afectata? Ma refer la cutremure de 6-7
|
#13
Posted 08 February 2017 - 11:47
Repet, nu confunda Mercalli cu Richter. Corespondenţa dintre gradele Richter şi cele Mercalli nu e exactă, fiindcă nici cutremurele nu sunt toate la fel. Una este un cutremur crustal/mai de suprafaţă (gen San Andreas, Turcia etc.) şi alta unul subcrustal/de adâncime (gen Vrancea). Deasemenea şi normal contează foarte mult zona, adică cât de departe eşti de epicentru.
În mod normal până la VIII-IX grade Mercalli nu apar fenomene de rupturi, contorsionări ale şinelor. De acolo în sus pot apărea probleme. Dar asta înseamnă deja cutremure devastatoare, cataclisme. Şi atunci nu mai are rost să-ţi faci griji de ce se întâmplă cu şinele de tren, că beleaua e mai mare. Edited by ursamajor, 08 February 2017 - 11:50. |
#14
Posted 08 February 2017 - 11:56
La curemure Vrancene nu se pot intampla contorsionari ale sinelor. Din cauza alertei de cutremur la peste 6, taie baietii curentul automat.
|
#15
Posted 08 February 2017 - 16:43
serginho74, on 08 februarie 2017 - 07:33, said:
La noi este masura de siguranta viteza "mare" ca in caz de ceva, sari din tren fara sa patesti nimic. On. Depinde cat de mare e cutremurul. Unul pana in 4, nici nu ai cum sa-l simti in tren sau masina. Chiar a fost azi unul de 4,4 grade in jurul prânzului. Cine l-a simtit? |
|
#16
Posted 08 February 2017 - 18:42
Parca am simtit ceva insa nu sunt sigur ca dormeam
Chiar,de ce aici pe forum nu se prea discuta de cutremure? Am vazut un topic dar nu prea se mai posteaza in el |
#17
Posted 08 February 2017 - 22:25
Nu exista un sistem de protectie al trenurilor la cutremure. Depinde de mecanic sa opreasca cat mai repede. Cele pe curent se vor opri oricum daca se opreste curentul.
Dar nu cred ca avem cutremure care sa deraieze trenuri. A deraiat vreo unul in 1977? |
#18
Posted 09 February 2017 - 14:31
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users