Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Consumul de combustibil vs grame CO2/km
Last Updated: Mar 12 2017 23:39, Started by
tfmercedez
, Feb 07 2017 14:35
·
0
#1
Posted 07 February 2017 - 14:35
Peste tot se iau in calcul ca si "etalon" emisiile de gaze poluante, exprimate in grame CO2/km.
Eu personal, am un dubiu. Folosesc doua masini si ce am observat: astra G 2004, 1.7 CDTI euro 4 fara DPF consuma in oras cel mult la fel ca Skoda Octavia 1.6 TDI 2016 euro 6 cu DPF. Skoda are cu 30 kg in plus fata de Opel, si motorul desi este cu 100cmc mai mic, are 30 CP mai mult. Ambele consuma aproximativ la fel in oras, poate si in afara. La opel consumul la calculat la pompa, si iarna este de 7.5 - 8L/100km. La skoda din ce imi afiseaza CB variaza intre 6.5-10L. Dar dupa o luna de circulat numai in oras, consumul pe termen lung a fost de 8.6L Opelul nu mai retin exact ce emisii are declarate, undeva intre 130-140g/km, in timp ce skoda are 99g/km. Ce vreau eu sa zic, mi se pare irelevanta cifra, atata timp cat fiecare litru de motorina sau benzina arsa degaja o cantitate standard de CO2, iar masinile au declarate niste emisii care nu se pupa cu consumul. 1kg de motorina arsa/ consumata, prin consum de oxigen, cate grame de CO2 va degaja? Mi se pare o inducere in eroare faptul ca o masina noua este considerata nepoluanta prin considerarea emisiilor de grame CO2/km, atata timp cat consuma aproape la fel cu una mai vechie cu 12 ani. |
#2
Posted 07 February 2017 - 14:59
99g ala e datorita DPF, zic ei. Eu zic ca e datorita marketingului si a testelor facute in gol, cu motorul pe banc, "softul" bine pus la punct. Eventual si cu un indian care sa citeasca datele in spatele mufei OBD, indian platit cu un castron de curry. In multe state cifra aia de sub 100g CO2 e magica la "road tax". Asta a cerut poporul, asta primeste poporul.
|
#3
Posted 07 February 2017 - 15:17
tfmercedez, on 07 februarie 2017 - 14:35, said:
in timp ce skoda are 99g/km. |
#4
Posted 07 February 2017 - 15:33
chestiunea e simplă
este goanga secolului asta pînă găsesc ei o formă de impozitare a soarelui. apoi vor renuţa la petrol pe drum. dau ex. orăşelul nostru deşi are cel mai mare nr de automobile-cap locuitor, nu are smog. dar nici industrie, nici agricultură, nici... Edited by sarac.lipit, 07 February 2017 - 15:38. |
#5
Posted 07 February 2017 - 16:06
pt ca orasel?
ce inseamna precizia germana! "99 it`s a heartbeat" |
#6
Posted 07 February 2017 - 19:19
tfmercedez, on 07 februarie 2017 - 14:35, said:
Peste tot se iau in calcul ca si "etalon" emisiile de gaze poluante, exprimate in grame CO2/km. Eu personal, am un dubiu. Folosesc doua masini si ce am observat: astra G 2004, 1.7 CDTI euro 4 fara DPF consuma in oras cel mult la fel ca Skoda Octavia 1.6 TDI 2016 euro 6 cu DPF. Skoda are cu 30 kg in plus fata de Opel, si motorul desi este cu 100cmc mai mic, are 30 CP mai mult. Ambele consuma aproximativ la fel in oras, poate si in afara. Treaba e foarte simplă. 1)Energia necesară să deplasezi un kg sau o tonă în unitatea de timp/unitatea de distanță e tot aia indiferent că e vorba de Skoda, VW, Audi sau Ford. 2)Motoarele actuale lucrează foarte aproape de randamentul maxim. Rezultă că mașini de greutate comparabilă, cu motoare comparabile vor consuma aproximativ la fel. Tot (aproximativ) la fel vor fi și emisiile. sarac.lipit, on 07 februarie 2017 - 15:33, said:
dau ex. orăşelul nostru deşi are cel mai mare nr de automobile-cap locuitor, nu are smog. dar nici industrie, nici agricultură, nici... ..nici bani de benzină sau motorină... |
#7
Posted 07 February 2017 - 22:17
DaculScoril0, on 07 februarie 2017 - 19:19, said: Treaba e foarte simplă. 1)Energia necesară să deplasezi un kg sau o tonă în unitatea de timp/unitatea de distanță e tot aia indiferent că e vorba de Skoda, VW, Audi sau Ford. 2)Motoarele actuale lucrează foarte aproape de randamentul maxim. Rezultă că mașini de greutate comparabilă, cu motoare comparabile vor consuma aproximativ la fel. Tot (aproximativ) la fel vor fi și emisiile. ..nici bani de benzină sau motorină... La baremele de taxare te indoaie azi pentru 140g CO2/km, comparativ cu 99g. Si gramele CO2 dar euro X se platesc diferit fata de euro Y. S-ar putea ca 140g CO2 dar euro 6 sa aibe pret diferit de 140g CO2 dar euro 4. Dar parca taxa aia cretina s-a scos. |
#8
Posted 17 February 2017 - 04:57
Treaaba e sinpla de tot, suntem prisyiti pe fata la faza vu gramele pe km. Si la faza vu euro 6 dar aici e mai complicat. Eu am vonsumat la fel vu toate masinile diesel de 2 litri si din vlasa medie sau mare. Desi pe hartie erau diferente de pana la 3 litri sau chiar mai mult in oras. Conteaza foarte mult stilul de condus in schimb, pe acelasi traseu la aceeasi ora, cu aceeasi viteza medie si aceeasi masina pot aparea diferente enorme intre doi soferi.
|
#9
Posted 17 February 2017 - 05:42
Cred că desi consumă la fel cea noua poluează mai putin datorita catalizatorului care este mai performant si opreste mai multe noxe pe kg de combustibil ars .zic ei ...
|
#10
Posted 17 February 2017 - 11:42
tfmercedez, on 07 februarie 2017 - 14:35, said:
Opelul nu mai retin exact ce emisii are declarate, undeva intre 130-140g/km, in timp ce skoda are 99g/km. Partea buna este ca emisia suplimentara de CO2 a Skodei este mult mai putin daunatoare decat emisia de particule a Opelului. Vorba colegului: ce cere poporul, asta primeste poporul. Similar e si cu samsarii de masini. Toata lumea alearga dupa masini ieftine si km putini, sub 100.000. Dupa care samsarii sunt acuzati ca dau km inapoi. Pai daca poporul cere asta? Problema este in alta parte |
|
#11
Posted 17 February 2017 - 17:39
waw.... ce discutii pe aici.
1 g de co2 este tot 1g de co2 indiferent ca provine de la un noneuro sau un euro6 cu dpf. diferenta dintre ele este ca pentru a merge 100km cu noneuro consumi 10 L de motorina iar cu euro6 ai nevoie de 6L. De aia masina noneuro e vazuta ca produce mai mult co2 ca arde mai mult combustibil. co2-ul este ceea ce rezulta din arderea combustibilului, NU SUNT EFECTIV NOXELE CARE SE MASOARA LA ITP! co2-ul nu se masoara!!! calculul este simplu: producatorul ofera consumul oficial al masinii. in functie de cat este consumul se aplica o formula si iese cantitatea de co2. producatorii nu pot mintii asupra cantitatii de co2, e de ajuns sa minta asupra consumului. sa mai dau un exemplu pentru intelegere: Dacia spune ca Logan 1.5 dci are consum mixt 5.4L (dau o cifra aiurea, doar ptr exemplificare nu stau sa caut cifra exacta). De aici reiese ca masina are 105g/co2. Skoda spune ca Octavia 1.6 tdi are consum mixt 5.4L. Automat masina aia tot 105g co2 va avea ... despre discutia de mai sus a celui care a deschis topicul este vorba de tendinta producatorilor. care, fortati fiind de reglementarile astea privind poluare etc s-au vazut nevoiti sa minta asupra consumului oficial. consumul asta oficial se realizeaza dupa standarde, certificari...adica nu poate - in mod normal - Dacia sa spuna ba a mea consuma 3 si la revedere. Sunt niste standarde care sunt aceleasi la toti producatorii. Dar aici intervine ocolisul la care multi (poate chiar toti? )) ) au apelat. Au pacalit testele de consum (vezul cazul VAG) pentru a iesi un consum mai mic si pentru ca a iesit consum mic a reiesit si un co2 f mic. In orice caz masinile cu cat sunt mai noi cu atat consuma mai putin. In fix aceleasi conditii nu prea are voie sa consume identic 1.6 tdi-ul tau cu un batran 1.7 dti sau cdti ce ai tu acolo. aaa, ca e o diferenta mica (oricum atat unul cat si altul consuma putin, cat ati vrea sa fie diferenta?) da, dar diferenta exista. cat ai vrea sa scada extraurban unde scoti fara probleme cu opelul un 4 la mers normal spre incet. Edited by bossake, 17 February 2017 - 17:45. |
#12
Posted 17 February 2017 - 17:46
Nu cred .trabantul meu consuma 5.4 la sută tot 105 g ca Skoda Octavia are norma de poluare ??
|
#13
Posted 12 March 2017 - 23:39
bossake, on 17 februarie 2017 - 17:39, said: waw.... ce discutii pe aici. 1 g de co2 este tot 1g de co2 indiferent ca provine de la un noneuro sau un euro6 cu dpf. diferenta dintre ele este ca pentru a merge 100km cu noneuro consumi 10 L de motorina iar cu euro6 ai nevoie de 6L. De aia masina noneuro e vazuta ca produce mai mult co2 ca arde mai mult combustibil. co2-ul este ceea ce rezulta din arderea combustibilului, NU SUNT EFECTIV NOXELE CARE SE MASOARA LA ITP! co2-ul nu se masoara!!! calculul este simplu: producatorul ofera consumul oficial al masinii. in functie de cat este consumul se aplica o formula si iese cantitatea de co2. producatorii nu pot mintii asupra cantitatii de co2, e de ajuns sa minta asupra consumului. sa mai dau un exemplu pentru intelegere: Dacia spune ca Logan 1.5 dci are consum mixt 5.4L (dau o cifra aiurea, doar ptr exemplificare nu stau sa caut cifra exacta). De aici reiese ca masina are 105g/co2. Skoda spune ca Octavia 1.6 tdi are consum mixt 5.4L. Automat masina aia tot 105g co2 va avea ... despre discutia de mai sus a celui care a deschis topicul este vorba de tendinta producatorilor. care, fortati fiind de reglementarile astea privind poluare etc s-au vazut nevoiti sa minta asupra consumului oficial. consumul asta oficial se realizeaza dupa standarde, certificari...adica nu poate - in mod normal - Dacia sa spuna ba a mea consuma 3 si la revedere. Sunt niste standarde care sunt aceleasi la toti producatorii. Dar aici intervine ocolisul la care multi (poate chiar toti? )) ) au apelat. Au pacalit testele de consum (vezul cazul VAG) pentru a iesi un consum mai mic si pentru ca a iesit consum mic a reiesit si un co2 f mic. In orice caz masinile cu cat sunt mai noi cu atat consuma mai putin. In fix aceleasi conditii nu prea are voie sa consume identic 1.6 tdi-ul tau cu un batran 1.7 dti sau cdti ce ai tu acolo. aaa, ca e o diferenta mica (oricum atat unul cat si altul consuma putin, cat ati vrea sa fie diferenta?) da, dar diferenta exista. cat ai vrea sa scada extraurban unde scoti fara probleme cu opelul un 4 la mers normal spre incet. Dar pe hartie opelul scoate 13xg/km iar skoda are 99g/km. De aia mie imi dadea cu virgula. La opel in carte consumul minim dat este de 3.8L/100 iar la skoda este de 3.3L/100. Cu opelul recordul de consum a fost de 4.2 (masina incarcata pentru concediu) Cu skoda am reusit 3.6 doar cu 2 pasageri si masina cam goala. Edited by tfmercedez, 12 March 2017 - 23:42. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users