Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Redirectionare 2% impozit catre organizatie non-profit
Last Updated: Feb 14 2023 20:08, Started by
pushtiulica
, Feb 01 2017 12:40
·
0
#1
Posted 01 February 2017 - 12:40
Deschid un topic pe aceasta tema de 2% impozit pe venit ce pot fi redirectionati unei organizatii non-profit deoarece ma intereseaza redirectionarea lor catre asociatia de proprietari din care fac parte, in ideea de a folosi acei bani pentru hidroizolatie, varuit pe scara, cumparat afisier, reparatie tevi subsol sau pe un anumit tronson, schimbat lift, si alte chestii gospodaresti de interes comun.
Scriu aici in ideea ca poate exista cineva cu experienta pe acest subiect, m-ar interesa sa raspund la urmatoarele intrebari: - pot directiona cei 2% din impozitul pe salariu/venit catre asociatia de proprietari din care fac parte ? - daca obtin formulare completate de catre persoane care nu locuiesc in bloc, sunt valide ? - odata primiti banii de catre asociatie, trebuie sa ii cheltuie intr-un timp anume, anul urmator, sau anul in curs? sau se pot cumula pe mai multi ani in ideea de a face o investitie mai consistenta. - exista si experiente neplacute pe care le putem intampina din partea organelor fiscale facand acest demers ? (de la depunerea actelor, pana la controale care pot sfarsi prin cheltuieli mai mari decat sumele obtinute) Poate ca unele intrebari/afirmatii par stupide, din pacate nu ma pricep la treburile astea de aceea orice alta parere din partea cuiva cu experienta pe acest subiect este binevenita. Multumesc. |
#2
Posted 01 February 2017 - 13:00
"Daca reprezentati o organizatie nonprofit (asociatie, fundatie, organizatie sindicala, patronat, partid politic, asociatie de proprietari, case de ajutor reciproc ale salariatilor) sau unitate de cult, atunci puteti beneficia de prevederea 2% din Legea 571/2003!
Prin aceasta lege, contribuabilii persoane fizice pot sa directioneze catre organizatia dvs. 2% din impozitul pe venit platit de ei (care ar ajunge, altfel, la bugetul statului)." orice salariat isi poate redirectiona cei 2% unde doreste, la partid, asociatie, organizatie non-profit, etc. sursa, aici, dar asigura-te ca nu s-a modificat ceva intre timp (informatiile erau pentru anul 2016 privind virarea a 2% din impozitul pe veniturile realizate in 2015); poate ca ar trebui sa ceri informatii suplimentare la administratia fiscala, serviciul contribuabili persoana fizice. http://www.finantare...d-2-doi-la-suta Edited by corinadaniela, 01 February 2017 - 13:00. |
#3
Posted 01 February 2017 - 13:00
Poate redirecționa oricine, nu trebuie să fie proprietar în bloc, iar de folosit îi puteți folosi cum stabiliți în AG.
N-are de ce să vă controleze ANAF. |
#4
Posted 01 February 2017 - 13:12
Conform definitiei ai avea voie sa redirectionezi cei 2%:
Asociatie de proprietari Definitie: Forma de asociere autonoma si nonprofit a majoritatii proprietarilor dintr-un condominiu. http://www.dreptonli... de proprietari La ONG-uri functioneaza asa (probabil este valabil si pentru asociatia de locatari): Impozitarea profitului l) sumele primite ca urmare a nerespectării condiţiilor cu care s-a făcut donaţia/sponsorizarea, potrivit legii, sub rezerva ca sumele respective să fie utilizate de către organizaţiile nonprofit, în anul curent sau în anii următori, pentru realizarea scopului şi obiectivelor acestora, potrivit actului constitutiv sau statutului, după caz;" Cred ca la sponsorizare este dubla impozitare, sau scutim intr-o parte ca sa impozitam in alta parte = Legi facute de si pentru P****I. Idem pentru donatie. |
#5
Posted 01 February 2017 - 13:26
Da, trebuie să fie atenți unde repartizează sumele primite.
Aiciscrie că nu se impozitează Quote Daca veniturile urmeaza a fi utilizate pentru imbunatatirea utilitatilor si a eficientei cladirii, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune, atunci asociatia este scutita de la plata impozitului pe profit Edited by althea, 01 February 2017 - 13:46. |
#6
Posted 01 February 2017 - 15:24
Multumesc tuturor pentru detalii.
Inca trei chestii nu tocmai pe intelesul meu: - pot sa le dau oamenilor un forumular care sa fie pre-completat cu datele asociatiei de proprietari catre care se face donatia? cu scopul de a facilita o completare cat mai rapida si evitarea greselilor pe care oamenii pot sa le faca atunci cand completeaza. - intentionez sa le fac viata cat mai usoara, de-aia ideal ar fi ca eu sau Presedintele de asocitie sa adunam si sa depunem aceste formulare la ANAF, trebuie sa completeze ei cine este imputernicit pentru a le depune? sa punem datele astea direct in formularul pre-completat urmand doar sa semnam la imputernicit? - prin inputernicire legala, vorbim de procura la notar? sau e de-ajuns sa completeze datele celui care le va depune in acel formular ? Multumesc. Edited by pushtiulica, 01 February 2017 - 15:48. |
#7
Posted 01 February 2017 - 16:45
1. da
2. dupa ce strangeti formularele, le puteti trimite cu posta la administratia financiara, cu confirmare de primire. 3. nu e cazul. de aici poti descarca formularul sau gaseste o varianta editabila, sa-l poti completa cu datele asociatiei de proprietari inainte de a-l da la completat/semnat locatarilor. http://static.anaf.r...atii_R/230.html n-ar fi rau sa le explici locatarilor ca nu le ia nimeni nici-un ban, ei doar redirectioneaza 2% din impozitul pe veniturile realizate in 2016, bani care ar fi ajuns in bugetul statului daca nu sunt redirectionati. |
#8
Posted 01 February 2017 - 17:37
CorinaDaniela, cu siguranta voi explica locatarilor toate lucrurile acestea, intrebarile sunt mai mult pentru mine, sa stiu ce sa fac, cum sa procedez astfel incat sa nu trebuiasca sa ma intorc la oameni sa le cer sa completeze din nou, sau sa editeze cererile ce le-au dat, si binenteles sa nu ma trezesc in fata faptului ca desi mi-am dat silinta sa conving locatarii sa completeze, ajung sa ma invart in jurul cozii pe bazaconii birocratice, gen .. trebuia si imputernicit, trebuia scris de mana, trebuia sa faci x,y ..
|
#9
Posted 01 February 2017 - 18:26
Chiar acum am discutat cu casierul asociatiei mele, la sedinta din februrie va distribui formularele 230 celor interesati. Deci se poate si e perfect legal.
|
#10
Posted 01 February 2017 - 21:00
althea, on 01 februarie 2017 - 13:00, said:
Poate redirecționa oricine, nu trebuie să fie proprietar în bloc, iar de folosit îi puteți folosi cum stabiliți în AG. N-are de ce să vă controleze ANAF. |
|
#11
Posted 02 February 2017 - 13:58
O sa incerc cat de curand sa vedem ce iese, in 2-3-4 ani, la cati locatari sunt in bloc .. cred ca reusim sa adunam o suma de-ajuns de consistenta pentru a fi folosita in lucrari de anvergura, lucrari cu care de obicei nu sunt de acord locatarii datorita costurilor ridicate, certurilor intre ei etc.
|
#12
Posted 02 February 2017 - 15:22
hm, nu-ti face iluzii prea mari, daca salariile locatarilor sunt mici/medii, 2% din 16% (impozitul pe venit) poate sa fie o suma de tot rasul. incearca sa faci un calcul, o simulare la salariul minim sau mediu pe economie. iar daca cei care doresc redirectionarea sunt doar cativa...
intr-adevar, sunt bani care se strang. dar se vor aduna mai greu, atata tot. iar pana strangeti banii (2-3-4 ani), lucrarile acelea se vor tot scumpi.... de curiozitate, care sunt acele lucrari si cum se iau la voi in asociatie deciziile privind efectuarea lor ? |
#13
Posted 03 February 2017 - 10:23
Nu-mi fac iluzii ca vor fi sume exorbitante, sau ca vor dori toti sa completeze acel formular, totusi vorbim de o suma de bani complementara veniturilor actuale ale asociatiei. La un calcul simplist, la un "salariu in mana"(net) de 1.000 lei, cei 2% pe impozitul dintr-un an vor fi undeva la ~40 lei. Avand in vedere ca populatia din bloc este majoritar activa, cred ca se poate aduna o suma decenta.
Daca din 30 apartamente arondate asociatiei, vor completa aceast formular 15 apartamente, considerand o medie de 4000 lei venit net pe locuinta, atunci vorbim de o suma de ~ 2400 lei ce o putem obtine. Nu e mult, dar nici de neglijat. Tind sa cred ca daca dam curs acestei actiuni, si lumea vede (prin informare la afisier) ca se aduna acei bani pentru a fi folositi in asociatie, anul urmatori vor fi mai multi dispusi sa completeze acest formular. Exemple de lucrari de luat in considerare: zugravit pe casa scarii, hidroizolatie casa liftului, reparatii ori investitie in instalatia electrica de pe casa scarii, inlocuit tevi la subsol, si de ce nu .. o reconditionare serioasa a liftului ori schimbarea acestuia. Incerc sa dau curs acestei actiuni, revin cu detalii in ceea ce priveste rata de success, si daca totul e bine, poate la sfarsit de an va pot spune si ce suma s-a adunat, ca sa fie exemplu pentru cei care se gandesc la o actiune similara. |
#14
Posted 03 February 2017 - 11:14
la blocul in care locuiesc, in 2014 a fost inlocuit liftul. bloc cu 9 etaje. a costat in jur de 12.000-13.000 euro = 58.500 lei la cursul de azi (aproximativ)..am strans banii timp de un an de zile, platind cate 100-120 lei/luna in perioada de primavara-toamna (in functie de numarul de camere, fiecare locatar a platit suma corespunzatoare, calculata conform cotei indivize aferente tipului de apartament), pentru a strange suma necesara investitiei (mai erau ceva bani in fondul de reparatii, asociatia incaseaza si doua chirii de la niste spatii inchiriate la parter).
nu stiu in ce oras locuiesti tu, ar trebui sa te interesezi la una dintre firmele autorizate sa monteze/intretina lifturi, sa vezi un pret orientativ. vreau sa spun sa nu va puneti sperantele in fondurile care se vor aduna ca urmare a acestei initiative. dar voi nu aveti fond de reparatii la asociatie ? constituirea acestuia este obligatorie, cuantumul se stabileste in adunarea generala, am inteles ca de curand a redevenit obligatoriu si fondul de rulment. inteleg ca ai locatari pe scara cam recalcitranti sau care nu vor sa contribuie cu bani pentru reparatii sau modernizari. la sedinte se prezinta ? vin majoritatea, toti, sau doar cativa ? asta se poate rezolva foarte simplu : convocati adunare generala, daca nu se prezinta jumatate+1 din nr de locatari, sedinta se reprogrameaza peste minim 10 zile, iar in acea sedinta hotararile se pot lua cu jumatate+1 din votul celor prezenti. daca vin 6 la sedinta reprogramata, cu 4 voturi "pentru" puteti adopta hotararea de a zugravi pe scara, de exemplu. |
#15
Posted 03 February 2017 - 15:03
Deviem de la subiect, asa ca o sa-ti raspund prin mesaj privat pentru ca nu doresc inchiderea/stergerea sau mutarea acestui topic.
|
|
#16
Posted 27 January 2018 - 14:42
Intrebare:PFA cu norma de venit poate depune formularul 230?
|
#17
Posted 27 January 2018 - 18:47
Nu, D230 e pentru veniturile din salarii și/sau pensii. PFA are rubrică pe D200.
LE: III. DESTINAŢIA SUMEI REPREZENTÂND PÂNĂ LA 2% DIN IMPOZITUL DATORAT PE VENITUL NET/ CÂŞTIGUL NET ANUAL IMPOZABIL. Edited by althea, 27 January 2018 - 18:47. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users