Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Canon 10-18mm STM vs 24 STM
Last Updated: Feb 15 2017 21:24, Started by
AddRien
, Jan 31 2017 12:47
·
0
#1
Posted 31 January 2017 - 12:47
Salutare tuturor.
Am un Canon 70D pe care îl folosesc în regim amator. Momentan am un 50 mm STM și un 55-250 STM. Am nevoie de un wide și m-am decis să iau unul dintre cele două modele enumerate: Canon 10-18mm STM sau Canon 24 STM. Canon 24 STM Avantaje: - Sharp - Ușor - F 2.8 - Preț Canon 10-18mm STM Avantaje: - Wide - Stabilizare Ideal ar fi să-mi permit să le iau pe amândouă, dar nu prea pot, din păcate. Obiectivul îl voi folosi atât pentru poze (peisaje mai ales, aș încerca și un pic de astro) cât și video (în casă, mai fac clipuri cu mine la chitară). Pentru video, aș prefera wide-ul de pe 10-18mm, problema e însă focala doar de 4.5. Am avut obiectivul 18-55 STM care, în condiții de lumină obișnuită de cameră, avea noise pronunțat, ceea ce era destul de enervant. Cu 50-ul e altă treabă (noise free), însă mă încadrez mai greu cu el în spațiu strâmt. Lipsa IS-ul la filmare nu e așa relevantă pentru că folosesc trepied. Are cineva ambele obiective să-mi spună cum se comportă? Aștept sfaturi, mulțumesc! Edited by AddRien, 31 January 2017 - 12:50. |
#2
Posted 31 January 2017 - 12:55
Eu îl am pe primul. Dar pe crop nu prea e wide. Equ 38mm FF. În rest e OK.
24mm f/2.8 pe crop nu prea cred e adecvat pentru peisaje astro; ar trebui ceva mai wide cu f/2,8 sau mai mare. La peisaje de zi eu unul folosesc mult mai mult 100-300mm decât focale wide. Dar nu e o regulă. Edited by calexe, 31 January 2017 - 12:57. |
#3
Posted 31 January 2017 - 13:02
In acelasi buget gasesti un Samyang 14/2.8 care impaca mai bine toate doleantele tale. Renunti la autofocus dar ai F/2.8 la un echivalent de 22mm.
24mm/2.8 nu e wide ci mai mult un normal din moment ce focala echivalenta e mai aproape de 39mm decat de 24-28mm care e considerata limita superioara wide. 10-18 e un obiectiv foarte respectabil, mult mai versatil decat un prime, e chiar ultra-wide dar nu e luminos. |
#4
Posted 31 January 2017 - 13:20
La ultrawide nu iti trebuie neaparat sa fie luminos, adica nu e ca la tele unde 300 f2.8 e cu totul alceva decat 300 f5.6.
Astrofoto vrei sa faci de pe trepied? Sau ai montura dedicata cu tracking? Quote în condiții de lumină obișnuită de cameră, avea noise pronunțat, Edited by crokodilu, 31 January 2017 - 13:22. |
#5
Posted 31 January 2017 - 13:22
Da, 24mm nu e wide, mai wide decât 50, în mintea mea.
M-am uitat și la alternative de tipul Samyang. Deși par ok (diafragma manuală nu mă deranjează), ideea de a mă lipsi de autofocus la filmare nu prea mă încântă. Legat de autofocus, am senzația că 10-18mm stă mai bine la focalizare decât 24mm. Cu 50mm am hunting, comparativ cu fostul 18-55. @croko trepied simplu. Dacă aș avea montură cu tracking, 10-18mm all the way. |
#6
Posted 31 January 2017 - 13:26
AddRien, on 31 ianuarie 2017 - 13:22, said:
@croko trepied simplu. Dacă aș avea montură cu tracking, 10-18mm all the way. http://www.teleskop-...y-platform.html http://skywatcher.ro...rAdventurer.htm Edited by crokodilu, 31 January 2017 - 13:27. |
#7
Posted 01 February 2017 - 23:46
devlin2427, on 31 ianuarie 2017 - 13:02, said:
In acelasi buget gasesti un Samyang 14/2.8 care impaca mai bine toate doleantele tale. Renunti la autofocus dar ai F/2.8 la un echivalent de 22mm. 24mm/2.8 nu e wide ci mai mult un normal din moment ce focala echivalenta e mai aproape de 39mm decat de 24-28mm care e considerata limita superioara wide. 10-18 e un obiectiv foarte respectabil, mult mai versatil decat un prime, e chiar ultra-wide dar nu e luminos. De 16mm f/2 ce părere ai? Pe dxomark reiese că e foarte sharp. |
#8
Posted 02 February 2017 - 08:29
Eu nu vad rostul unui obiectiv cu focala fixa exclusiv crop. 16/2 pare sa fie un obiectiv foarte reusit, daca prinzi unul centrat, dar e echivalent la 25,6 mm care nu e extrem de wide.
Eu as lua 10-18 pentru faptul ca are AF, e ultra wide si e Canon. |
#9
Posted 02 February 2017 - 12:36
Am dat peste un Samyang 16mm T2.2 cine lens la un preț bun. Problema e că nu-l pot testa, e la noroc să zic așa.
Partea aiurea cu 10-18 STM e că are noise pronunțat pe low light. În interior o să fie execrabil... M-aș lipsi de autofocusul ăsta în favoarea luminozității și a calității. |
#10
Posted 02 February 2017 - 12:39
Quote Partea aiurea cu 10-18 STM e că are noise pronunțat pe low light. |
|
#12
Posted 02 February 2017 - 12:50
Nici nu produce.
Cum ti-ai dat seama că are noise pronunțat pe low light iar in interior o să fie execrabil...? |
#13
Posted 02 February 2017 - 12:54
Păi ia zi-mi, cum e corect?
Am văzut o filmare pe YT. În zonele întunecate era evident zgomotul, asemănător obiectivului 18-55 stm pe care l-am avut. |
#14
Posted 02 February 2017 - 13:00
Zgomotul e apanajul senzorului-aparatului. Desi daca la 18mm il folosesti tot la f5.6 ca si ob. de kit proabil ca da, ai acelasi zgomot. Dar niste noise n-a omorat pe nimeni, mai ales ca tu faci clipuri cu muzica, nu interfera .
Edited by crokodilu, 02 February 2017 - 13:08. |
#15
Posted 02 February 2017 - 13:17
Înțeleg, ai dreptate. Însă vina pentru zgomotul respectiv nu aparține numai senzorului, deși el îl produce. Depinde și de capacitatea obiectivului de a aduce lumina la el.
Însă, în aceleași condiții de luminozitate, un 18-55mm F/3.5 „va produce senzorului” mai mult zgomot decât un 50 la F1/8. Eu așa înțeleg problema. Că nu am exprimarea potrivită, mă scuzi. Sunt începător, dar, cred eu, știu ce vreau: un obiectiv luminos, wide, cu autofocus, ieftin, eventual STM, și de la Canon, dacă se poate. Ori asta nu s-a inventat încă, nu la Canon. Cel mai aproape de 24 STM, dar nu e chiar wide, nu pe crop. Revenind, cu Samyangul pierd autofocusul la filmare. Nu e la fel de wide ca 10-18 STM e și mai greu.IQ-wise, însă, dacă dau peste unul fără probleme, e mult peste 10-18 stm. |
|
#17
Posted 02 February 2017 - 14:53
Bun. Să-i explicăm omului mai clar, mai ales că pare un coleg onest.
Zgomotul de imagine este dat strict de către senzor. Obiectivul are numai sticlă în calea luminii și nu poate produce zgomot de imagine. Tipic pentru aparatele foto digitale este faptul că zgomotul se vede cu precădere pe zonele cu tonalitate închisă din imaginea rezultată. Zgomot există de fapt în toată imaginea, numai că în zonele cu tonalitate deschisă se vede mai puțin sau deloc. Nu intru în detalii tehnice despre motive. Acuma, când tu, AddRien, faci o poză cu focală 18mm vei obține o anumită reprezentare a realității care va include în cadru mult mai multe elemente decât dacă ai fotografia aceeași scenă cu focală de 50mm. Ca atare sunt șanse foarte mari ca în cadru să apară zone de tonalitate închisă care pur și simplu nu erau cuprinse în cadrul aceleiași scene tras cu 50mm. La interior ai întotdeauna numeroase zone de tonalitate închisă în scenă, cu atât mai mult ele vor fi "prinse" în poza trasă cu 18mm față de aceeași scenă trasă cu 50mm. Și, cum spuneam, în aceste zone vei vedea zgomot. Dar nu e datorat opticii. Concret la cazul tău, filmare la interior: Lumina este constantă. Ca atare pui camera pe mod M, T la valoarea optimă (să zicem 1/100s pentru filmare cu 50 cps), A probabil pe deschidere maximă (pentru că la interior lumina "normală" e slabă) și reglezi ISO minim la care imaginea se vede adecvat pe LCD-ul camerei. Nu știu dacă e valabil și la camera ta, dar ar trebui să poți vedea și o histogramă pe LCD suprapusă pe imagine (citește despre histogramă și despre interpretarea acesteia). Ideea e să reglezi ISO la valoarea minimă la care imaginea să fie cât mai luminoasă, dar fără să apară zone "arse". Câteva poze de control te pot lămuri rapid care este ISO optim în condițiile de mai sus. Și dai drumul la filmare. Dacă tot te deranjează unghere de tonalitate închisă atunci mai poți băga surse suplimentare de lumină pe ele. Care e obiectivul adecvat pentru aplicația ta e greu de spus. În general în spații înguste (tipic cameră de apartament) focalele de 15-25mm (pe camere cu crop 1,5-1,6) sunt cele mai utile. Dacă mergi mai wide apar distorsiuni geometrice. Obiectele din marginile cadrului vor avea dimensiuni exagerate. Necesită ceva experiență utilizarea unor astfel de obiective. Despre necesitatea AF - asta poate fi o discuție separată. E o chestie delicată, mai ales la filmare, chiar și pe camere de genul 70D. Eu aș zice să acumulezi ceva experiență cu filmări cu focus fix, după care mai judeci odată problema. Mai sunt multe alte aspecte, dar mă opresc aici. Edited by calexe, 02 February 2017 - 14:55. |
#18
Posted 02 February 2017 - 18:28
Doar ca ai niste zgomot intr-un colt eu n-as renunta la 10-18... Aplici niste NR daca chiar e o problema, mai adaugi lumini pe ici pe colo. Filmele cu noise au un aspect mai stilish, dar eu nu vad fir de noise aici:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/_ZcSkksOEdc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by crokodilu, 02 February 2017 - 18:31. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users