Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sincronizare declansator cu recep...

Cat trebuie sa fie pauza dupa Det...

La multi ani @A-ONE!

Ghimbalul DJI Osmo 5 strica telef...
 Sfat cumparare masina incepator

Recomandare Camera supraveghere ...

Apart-hotelurile, spaima rentieri...

ROA-Difuzor (2023)
 Rezervare zbor cu pașaport e...

The Super Mario Bros (2023)

Mozzarella fresh mai ieftina ca l...

Zilieri muncitori necalificati.
 Amenajare teren pe langa casa

Chat engleza cu robot propozitii ...

Intrebari cheie dinamometrica

Satele raman fara medici de famil...
 

Afacere service auto + vulcanizare

- - - - -
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013
Considerati un service auto afacere profitabila in ziua de azi? Avand in vedere ca terenul il detin, nu trebuie inchiriat. Ma gandeam unadeva la 2 elevatoare maxim. Cu alte cuvinte nu ceva de dimensiuni foarte mari. Din calculele mele investitia ajunge pe la 60-70.000 euro. M-as baza pe tinichigerie si mecanica in principiu, iar daca functioneaza sa investesc ulterior si in vopsitorie si electronica. Exceptand cele "n" detalii pe care ar trebui sa le dau pentru a va face o idee despre ce investitie, cum am gandit-o, ce timp/costuri si probleme impune, voi ce credeti? Un service auto creat in acest an ar putea functiona?

#2
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
dacă ai meseriaşi, da
sculele scumpe nu repară
merg la cineva fără elevatoare

#3
StickyFingaz

StickyFingaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,694
  • Înscris: 17.02.2016

 sarac.lipit, on 31 ianuarie 2017 - 09:20, said:

dacă ai meseriaşi, da

Asta. Service-urile auto merg inca destul de bine.

Edit: Vezi daca poti face si evacuari. La noi este unul singur cunoscut care se ocupa numai cu evacuari, si trebuie sa-ti faci programare cu cateva zile inainte ca sa prinzi rand.

Edited by StickyFingaz, 31 January 2017 - 09:28.


#4
kapio

kapio

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 07.10.2008
Cel mai important factor sunt mecanicii, sa fie priceputi si seriosi. (greu de gasit). Conteaza si elevatoarele, sa creezi conditii bune de lucru, altfel lucrezi si pui diagnostic cu elevator decat pe canal, si nici nu-s asa scumpe.
Te uiti si la concurenta putin si te uiti ce ai putea aduce in plus, desi cum ziceam cel mai important e sa ai oameni priceputi care lucreaza bine. Teoretic piata e destul de mare si ai loc si tu.

#5
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Sunt cateva piedici :
- Principala  este legata de achizitia si autorizarea SDV-urilor pe fiecare tip /marca . Altfel te geherlesc de bani controalele .
- Este nevoie de o investitie initiala mult mai mare . Doar un set bun de dinamometrice costa cateva mii de euro iar verificarea lor metrologica inca cateva sute lunar .
- un robot universal pentru clima costa cat investitia ta intiala .
- Daca faci doar tinichigerie pierzi jumatate din clienti . Nu risca nimeni sa mearga la vopsitor separat si  sa ii zica ala : " tinichigiul a facut treaba de rahat " .
- poti incepe cu schimbari de consumabile ( placute , uleiuri , distributii ) si vezi daca merge dar cumva pe genunchi , ca daca nu merge nu mai scoti banii .
- si conteaza pretul . Oamenii vor preturi mici si la lucrare , nu la ora .

Vulcanizarea merge de doua ori pe an .Cand se schimba obligatoriu anvelopele de sezon. In rest , slab si foarte slab .

Edited by JurasikMan, 31 January 2017 - 09:37.


#6
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013
Am in familie inca doua persoane care asta au lucrat toata viata in schimb nu au facultate in domeniu, nu sunt ”ingineri mecanici” este asta o problema? Trebuie trimisi la specializare pentru a fi in legalitate? Pe aceste persoane ma pot baza 100% iar daca voi fi nevoit sa aduc din exterior, e destul de greu sa gasesti persoane de incredere, dar nu imposibil.

Multumesc de sfaturi.
Ce alte sfaturi imi puteti da?
Ce am vazut ca e in crestere pe piata romaneasca ar fi chip tuning-ul. Ce parere aveti?

 StickyFingaz, on 31 ianuarie 2017 - 09:27, said:


Edit: Vezi daca poti face si evacuari. La noi este unul singur cunoscut care se ocupa numai cu evacuari, si trebuie sa-ti faci programare cu cateva zile inainte ca sa prinzi rand.
Prin ”poti face” te referi la reparatii sau la evacuari custom?

#7
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Nu poti face chip tuning pe genunchi . Poti doar daca faci contract cu o firma cunoscuta . Ai nevoie de stand sa masori puterea motorului inante sa faci tuning-ul . Si este nevoie de stiinta multa . Este un domenu mai de nisa si se baga doar ce foarte priceputi si care au lucrat in domeniu pentru alte firme . .

#8
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013

 JurasikMan, on 31 ianuarie 2017 - 09:47, said:

Nu poti face chip tuning pe genunchi . Poti doar daca faci contract cu o firma cunoscuta . Ai nevoie de stand sa masori puterea motorului inante sa faci tuning-ul . Si este nevoie de stiinta multa . Este un domenu mai de nisa si se baga doar ce foarte priceputi si care au lucrat in domeniu pentru alte firme . .
Intrebarea mea este daca acest domeniu poate avea succes in viitorul apropiat 2-3-4 ani in Romania? Sau daca ar putea functiona asa ceva la noi, unde, inca piata e acaparata de masini relativ vechi.
Momentan vreau sa-mi fac doar idei despre ce as putea aduce eu in plus fata de restul, ca sa stiu pe ce sa incerc sa pun accentul.

Edited by mihai_costea, 31 January 2017 - 09:57.


#9
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Eu nu o vad ca pe o afacere de succes . In general sunt vizate motoarele diesel cu turbina care au capacitate mica pana in 2 litri . Cine are astfel de motoare ? Cetateanul familist este majoritar. Vrea el tuning ? Nu ....tuning vrea un plod amator de liniute . Este plodul respectiv reprezentant ? Nu ....este un accident . The end !

#10
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,527
  • Înscris: 09.01.2007
Service-ul merge, mai ales acum ca se scoate taxa.
Fara complicatii gen tuning.

#11
inevitabil

inevitabil

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 652
  • Înscris: 06.10.2008
O nisa interesanta e in zona reparatiilor de cutii de viteza automate. De cand romanul a descoperit acest minunat dispozitiv, nu mai revine la manuala in ruptul capului. Ce nu stiu multi e ca automatele au si ele intretinere, pe care utilizatorii nu o fac (schimb ulei&filtre). Automat, hopa cu masina in service. Aici apare problema: exista servceurile care spun: nu ne bagam (majoritatea), exista cei care se baga fara sa stie ce fac (cativa, ca sa ia banul) si mai exista cateva (nu multe) serviceuri care stiu cu ce se mananca asa ceva, la care costurile  preturile reparatiei pornesc de la 4-500 de euro in sus. Cum scule prea exotice nu au (o pompa de vid si o placa de verificare valve, un strung), iar un mecanic priceput la asa ceva castiga net cam 4-500 de euro, eu estimez ca e potential de facut bani.

#12
florinbad

florinbad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,103
  • Înscris: 14.11.2006

 mihai_costea, on 31 ianuarie 2017 - 09:12, said:

Considerati un service auto afacere profitabila in ziua de azi? Avand in vedere ca terenul il detin, nu trebuie inchiriat. Ma gandeam unadeva la 2 elevatoare maxim. Cu alte cuvinte nu ceva de dimensiuni foarte mari. Din calculele mele investitia ajunge pe la 60-70.000 euro. M-as baza pe tinichigerie si mecanica in principiu, iar daca functioneaza sa investesc ulterior si in vopsitorie si electronica. Exceptand cele "n" detalii pe care ar trebui sa le dau pentru a va face o idee despre ce investitie, cum am gandit-o, ce timp/costuri si probleme impune, voi ce credeti? Un service auto creat in acest an ar putea functiona?
Daca ai spatiu mai mare poti sa incerci un Hotel pentru anvelope.

#13
1orgu

1orgu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 06.10.2012
Gandeste-te si studiaza piata. La banii aceia poti sa faci un atelier occidental de geometrie. Eventual si de echilibrare roti. Se pupa una cu alta.
Sunt pe piata utilaje foarte performante. Nu cumpara aparate sau scule made in China. Sunt ieftine si te lasa in pana foarte des.Nu angaja rude care au de la gradul 1 in sus. Fara neamuri.Curatenie, exprimare civilizata, Nu cauta sa lucrezi sub tariful pietii. Dai de banuit. Concetatenii nostri devin suspiciosi.
Acum intra in tara foarte multe auto care sunt cum sunt. Stare drumurilor te ajuta la asa ceva.
Vei avea nevoie de multe, foarte multe aprobari. astea costa si ele destul.
Nu ataca prea multe operatii de service. Poate dupa un timp mai indelungat.

#14
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Trebuie multa stiinta sa repari o cutie automata si , de cele mai multe ori , cand o faci la loc si o pui pe masina huruie ma rau decat huruia cand ai dat-o jos . O cutie isi face o suma de jocuri care este "personalizata " . Ca sa schimbi totul ( si astfel sa ai garantia ca va merge bine ) nu merita , ca te duce la niste preturi de mai bine dai masina la rabla iar ca sa schimbi numai perechi de pinioane uzate ...este prea riscant . Eu as da la topit orice cutie , manuala sau automata , atunci cand are probleme . Am avut astfel de probleme la niste masini. Am regretat interventia in cutie la fiecare dintre ele .

Edited by JurasikMan, 31 January 2017 - 10:36.


#15
mihai_costea

mihai_costea

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 31.12.2013
Interesant, intalnisem aspectul asta dar nu l-am luat in calcul pana acum (cutiile de viteze automate). Pentru service ai nevoie de autorizatie de la RAR, pentru vopsitorie ai nevoie si de la mediu. Deasta nu stiu daca nu cumva m-as aventura prea mult sa investesc de la inceput si in asa ceva. O alta intrebare ar fi cat de mari sunt sansele de faliment? Nu vreau profit de la inceput, pentru ca e nevoie "sa ti se duca vestea" ca sa ajungi sa ai destui clienti cat sa iasa si profitul. In schimb vin cu o intrebare putin ciudata, cam cat timp voi fi nevoit sa vin cu bani de acasa pentru a-mi acoperi cheltuielile? Probabil asta depinde in principal de planul de afacere pe care-l fac si munca pe care sunt dispus s-o depun. Dar aproximativ in cat timp incasarile ar trebui sa fie suficiente cat sa-mi acopar cheltuielile lunare, ca mai apoi si sa fac profit sa-mi acopar investitia.

#16
StickyFingaz

StickyFingaz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,694
  • Înscris: 17.02.2016

 mihai_costea, on 31 ianuarie 2017 - 09:43, said:

Prin ”poti face” te referi la reparatii sau la evacuari custom?

Reparatii mai ales. Evacuarile custom nu merita, pentru aia sunt altii specializati. Pentru un schimb de flexibil am platit 300 de lei acum 3 luni, si a durat 20 de minute.

#17
1orgu

1orgu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 06.10.2012
@initiator
Daca ai notiuni in domeniul unde doresti sa investesti, continua.
Daca nu, cauta alceva!
Apreciaza sinceritatea mea! De vreo 40 de ani lucrez in domeniu.

#18
inevitabil

inevitabil

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 652
  • Înscris: 06.10.2008

 mihai_costea, on 31 ianuarie 2017 - 10:37, said:

Interesant, intalnisem aspectul asta dar nu l-am luat in calcul pana acum (cutiile de viteze automate). Pentru service ai nevoie de autorizatie de la RAR, pentru vopsitorie ai nevoie si de la mediu. Deasta nu stiu daca nu cumva m-as aventura prea mult sa investesc de la inceput si in asa ceva. O alta intrebare ar fi cat de mari sunt sansele de faliment? Nu vreau profit de la inceput, pentru ca e nevoie "sa ti se duca vestea" ca sa ajungi sa ai destui clienti cat sa iasa si profitul. In schimb vin cu o intrebare putin ciudata, cam cat timp voi fi nevoit sa vin cu bani de acasa pentru a-mi acoperi cheltuielile? Probabil asta depinde in principal de planul de afacere pe care-l fac si munca pe care sunt dispus s-o depun. Dar aproximativ in cat timp incasarile ar trebui sa fie suficiente cat sa-mi acopar cheltuielile lunare, ca mai apoi si sa fac profit sa-mi acopar investitia.


Documentul ala din care sa reiasa ce vrei tu (si multe altele) se numeste business plan si trebuie sa imi dai bani ca sa ti-l fac.

Vestea ti se duce daca faci treaba buna (lucrare corecta + pret corect + servicii post vanzare corecte). Daca mai ai si vad, mai pescuiesti si ceva new business.

Edited by inevitabil, 31 January 2017 - 10:49.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate