Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata
 Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 

Dreptul de a repara produse electronice si de catre service-uri ''third-party''!

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#19
mircea812

mircea812

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,936
  • Înscris: 08.06.2005
Cu tot respectul pentru postul detaliat al lui digioptic, problema mea ca beneficiar al unui produs final pe o piata libera (se presupune) este urmatoarea: cand imi vinzi o camera nu semnez cu tine un contract in care imi pui conditia sa repar pe vecie camera la tine! Daca as semna asa ceva nu as mai comenta, am semnat, respect contractul. Nu! Tu, producatorul imi vinzi o camera pe o piata libera si ma obligi fara a semna nimic(prin faptul ca tu nu vinzi componente catre terti) sa-mi repar camera la tine forever. Nu e asta monopol?

Problema nu are legatura cu garantia, calitatea service-ului sau a cumparatorilor.

Edited by mircea812, 25 January 2017 - 15:11.


#20
Lexon

Lexon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,600
  • Înscris: 07.08.2011

View PostManasu, on 25 ianuarie 2017 - 15:01, said:

Ce garantie? unii reusesc sa distruga si produsul: https://forum.softpe...torului-note-5/
Nu-i de mirare, din cate stiu telefoanele Samsung sunt recunoscute ca fiind greu de reparat si ca se pot deteriora la demontare. Chiar as zice ca asta e un caz fericit...
Aviz celor care merg pe SH in ideea ca schimba o baterie si au telefon "ca nou".

#21
ASCENDED

ASCENDED

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,749
  • Înscris: 02.07.2010

View PostLexon, on 25 ianuarie 2017 - 13:34, said:


Teoretic si CosticăGSM trebuie sa dea garantie pentru reparatie si cred ca in cele mai multe cazuri asa se si intampla. Legile sunt destul de aspre si cred ca nu risca nimeni.
Spun asta pentru ca un fost prieten avea service si respecta cu strictete conditiile de garantie.
Problema e ca romanul nu prea intelege garantia pe reparatie si crede ca este totuna cu garantia pe produs.
La camere e chiar mai complicat... Daca la o camera foto se curata obiectivul intepenit, ce garantie poate sa-ti dea? Ca nu o s-o mai tii in nisip sa se blocheze din nou? Nu prea merge...
La un telefon i se schimba displayul defect si iti da garantie 6 luni. Peste 3 luni se arde altceva in el. N-are nicio treaba cu garantia anterioara, e reparatie noua care se tarifeaza ca atare.
Ca e vechea reparatie a favorizat noul defect e alta poveste si nu poti demonstra asta! Pana la urma e un risc pe care ti-l asumi cand optezi pentru un service neautorizat.
Teoretic.
Dar practic,ciu-ciu garanție.
Prietenul tău era de pa altă planetă(poate).
Eu personal am dus telefonul la reparat,la Xgsm.Mi-a reparat problema.Când am ajuns acasă,am constatat că stricaseră altceva.
L-am dus înapoi,au reparat(remediat) și acea problemă,ajung acasă constat și a treia problemă.Am renunțat să-l mai duc sau la ei,sau la alții,și acum am problema respectivă(ultima).
De fiecare dată,contra-cost.
Deci ei au reparat o "bubă",sau intenționat sau din greșeală,au creat alta.
Să meargă biznisu'.
Greșeala mea a fost că am zis să mă comport civilizat,nu cum fac de obicei în cazuri din astea.

#22
Lexon

Lexon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,600
  • Înscris: 07.08.2011
E trist...
Prietenul de care iti vorbesc nu are un service mare dar e destul de apreciat. Culmea, chiar daca nu mai suntem in relatii bune, eu il recomand oridecate ori am ocazia.
Daca imi amintesc bine, clientul nu pleca pana nu era etichetat totul in fata lui: telefonul, capacul, acumulatorul, incarcatorul, si platea o suma pentru constatare, suma care se scadea mai apoi din costul reparatiei sau se pierdea daca nu se mai facea reparatia.
Dupa reparatie, pe telefon (sub baterie sau in interior) ii lipea un autocolant cu holograma pe care erau trecute data reparatiei si nr. de ordine din registrul lor, in asa fel incat sa fie deteriorat daca telefonul va fi demontat. Oricand revenea, vedea daca s-a mai umblat in telefon iar in registru gasea imediat cand si ce anume s-a facut.
Sunt convins ca a avut si el probleme pana sa ajunga la formula asta. Parerea mea este ca iti dai seama de un service si dupa formalitatile pe care le intreprind la preluarea produsului...

#23
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 920
  • Înscris: 30.10.2007

View Postmircea812, on 25 ianuarie 2017 - 15:10, said:

Cu tot respectul pentru postul detaliat al lui digioptic, problema mea ca beneficiar al unui produs final pe o piata libera (se presupune) este urmatoarea: cand imi vinzi o camera nu semnez cu tine un contract in care imi pui conditia sa repar pe vecie camera la tine! Daca as semna asa ceva nu as mai comenta, am semnat, respect contractul. Nu! Tu, producatorul imi vinzi o camera pe o piata libera si ma obligi fara a semna nimic(prin faptul ca tu nu vinzi componente catre terti) sa-mi repar camera la tine forever. Nu e asta monopol?

Problema nu are legatura cu garantia, calitatea service-ului sau a cumparatorilor.

Repet !  Cred ca a doua oara. Nimeni nu te obliga sa repari in service-ul respectivului brand. Iti impune asta, macar pe timpul perioadei de garantie ca sa beneficiezi de acea garantie. Altfel, in post-garantie daca te descurci sa repari in alta parte si ESTI MULTUMIT de ce primesti, nu te poate obliga nimeni sa apelezi numai la service-ul reprezentantei. Am incercat sa detaliez si din punctul de vedere al celui hulit de catre multi utilizatori.

Sa vorbim si de piese. Nu cred ca un producator chinez sau mai stiu eu pe unde prin Asia, care are un contract cu un gigant precum Canon, Nikon, Sony sau altii cati mai sunt, sa-si permita sa vanda la terti. Cat ar castiga din asta si mai ales cat ar pierde daca incalca acel contract. Service-urile, parca am mai zis asta, intocmesc rapoarte periodice catre firma mama. Daca defectele nu sunt accidentale, la o componenta sau doua si au o frecventa mare intr-o anumita zona, atunci service-ul primeste o componenta de schimb cu alt COD !  Astfel incat produsele care sufera de boli de proiectare sunt rezolvate in garantie, urmatoarele produse urmand a fi produse fara acel potential defect. Intrebare retorica, cum ar putea fi comunicarea in acest sens cu firma mama, daca service-ul e facut de terti ?!?!
   Si tot ca o masura de protectie a...know how-ului, inlocuiesti o piesa, nu e greu asta pana la urma, daca are si rol de executie intr-un produs complex, pai nu ai terminat, trebuie sa o "inveti" sa mearga. Ajustari pe dispozitive specifice, comunicare cu laptopul in programe de test etc etc. Piesa ca piesa, dar programele astea nu o sa le gasesti la oricare chinez sau mergi pe net si le descarci de pe...torente, sa fim seriosi. Le gasesti DOAR in serverul firmei mama si nu patrunzi in el decat daca esti un service agreeat de ei.

Eu am incheiat activitatea asta, de asta imi si permit sa fiu transparent cu dumneavoastra si "sa dau putin din casa" . Dar nu pot sa stau pasiv sa vad ca multi sunt intr-o grava eroare, aducand critici in necunostinta de cauza. Este o munca deosebit de solicitanta, nu stiu daca si banoasa la cat efort se depune si cate trebuie sa suporti. Am incheiat activitatea din motiv de alte proiecte, pe care le poti face o singura data in viata. Nu intru in amanunte, nu tine de subiectul discutat.

Va marturisesc sincer, eu care am fost intr-un astfel de service, nu stiu cum s-ar putea face un service tert si sa ai si garantia unor lucrari de calitate de asa maniera ca atunci cand iti primesti produsul sa se incadreze in parametri dati de fabricant. E greu sa faci asta fara o dotare intr-o dugheana inghesuita cu doar  o trusa de surubelnite fine si un veler, cum fac multi "priceputi" cu telefoane si tablete... :)

#24
mircea812

mircea812

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,936
  • Înscris: 08.06.2005
Iti repet si eu!  :)

Nu poti repara pentru ca firma producătoare nu vinde piese de schimb către terti.

Spui ca nu poti sa existi ca service decât daca esti agreat de ei. De ce agreează doar UN service? De ce nu instruiesc si dezvolta o retea de service-uri aflate in concurenta intre ele? Repet un cuvânt,monopol. :)

#25
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,888
  • Înscris: 28.12.2006
Ce sa zica legiuitorul? Ok, de maine oricine poate sa repare camera X. Cu ce piese, cine face trainingul reparaciosilor? O sa reglementeze si preturile de vanzare a pieselor? Daca piesa furnizata de X se strica iar, serviceul e obligat sa o inlocuiasca pe garantia lucraturii initiale dec pe cheltuiala lui? Deconteaza cheltuiala la firma X?

Edited by crokodilu, 25 January 2017 - 18:44.


#26
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 920
  • Înscris: 30.10.2007
Pai dezvolta o retea in fiecare capitala, cel putin in Europa si parca am intalnit in grup, un baiat din Republica Sud-Africana. Mi-e greu sa te fac sa intelegi, cat de complicat e un service din asta agreat de brand, daca nu ai face o vizita "la fata locului" . Din pacate nu se poate. :)  Scuze daca am parut cam rigid in exprimare cu repetari si un ton prea ferm, dar asa stau lucrurile.

Aaa si sa mai amintesc ceva. Dotarea service-ului. Reprezentanta din capitala respectiva, trebuie sa fie capabila sa achizitioneze toate sculele, standurile si dispozitivele de evaluare si masura, fabricate de brandul respectiv. Crede-ma pe cuvant, nu sunt deloc ieftine. Doar un exemplu cu care am avut mai mult de-a face. Proiectorul pentru evaluarea rezolutiei la lensuri costa mai bine ca un automobil de clasa D. Si cate altele nu sunt. Crede-ti dumneavostra ca orice service mic, care abia se zbate sa supravietuiasca in lupta cu chiriile (am dat un exemplu :)  ), isi permite sa se doteze astfel ?  Eu nu cred.

#27
mircea812

mircea812

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,936
  • Înscris: 08.06.2005
Cum ar fi ca de maine firma cutare de masini sa spuna: vindem piese de rezerva produse de noi sau de alte firme sub licenta noastra numai service-lui din colt de la Lizeanu, ca atare  gasiti piese numai la ei si tot la ei o sa va reparati masina. :)

?

Edited by mircea812, 25 January 2017 - 20:48.


#28
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006
Mă tem că nu nu înțelegi că nu e vorba numai de piese. E vorba de scule, training specializat, etc.. Iar astea costă. În plus, spre deosebire de domeniul auto - toate lumea are mașină și puțini se codesc să dea de ex. 500 EUR pe schimbatul unui parbriz spart de gheață (cazul meu recent Posted Image ), chiar și la un service diferit de cel "din colt de la Lizeanu", la foto mulți se scobesc despre cum să-și curețe senzorul cu bețișoare de urechi ca să scutească 20-40 EUR în service. Vezi cazuri chiar pe acest forum. Și câte altele.

Într-adevăr, e un monopol, dar eu unul nici nu văd unde ar fi loc de mai multe firme de service de brand pe o zonă demografică / geografică restrânsă cum e România. Dau un exemplu pe care îl cunosc. Eu îmi curăț senzorul camerei și verific obiectivele 1 / an. Timpul de așteptare e de cca. 2-3 zile, absolut rezonabil din punctul meu de vedere. Dacă ar exista 2-3 service-uri Canon în București bănuiesc că și-ar strica reciproc prețurile, la început spre avantajul clienților, dar cu siguranță toate în afară de unul vor ieși relativ repede din piață din motive de nerentabilitate.

Edited by calexe, 25 January 2017 - 21:10.


#29
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008

View Postmircea812, on 25 ianuarie 2017 - 18:22, said:

Iti repet si eu!  Posted Image

Nu poti repara pentru ca firma producătoare nu vinde piese de schimb către terti.

Spui ca nu poti sa existi ca service decât daca esti agreat de ei. De ce agreează doar UN service? De ce nu instruiesc si dezvolta o retea de service-uri aflate in concurenta intre ele? Repet un cuvânt,monopol. Posted Image

Au monopol fiindca e o piata extrem de mica. Skin, sau cum s-or chema, a platit si sigur plateste la Nikon pentru aceasta exclusivitate. Si fiindca nu au suficient de mult de munca nu le convine sa externalizeze operatiunea. Nu e nimic anormal. La Xerox, de exemplu, e aceeasi treaba si doar service-urile partenere agreate de catre Xerox Romania au acces la piese si materiale de service.

#30
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 920
  • Înscris: 30.10.2007
Daca ar fi atat de simplu ca la masini, ar face service oricine, mai toti stim sa dam pedale sa aerisim un circuit de frana, sau sa schimbam un ulei, ori mai stiu eu ce. La camere e mai complicat din pacate. Poate ca se pot vinde si piese catre terti, sa zicem niste "rubber-e" pentru camera sau lens. Le poate monta oricine e mai priceput. Sau chiar o baioneta de plastic de la lensurile mai ieftine, desi si aici, conform manualului de service, orice demontare de lens trebuie urmata de verificarea pe colimator. Nu stiu, zau ce ai face cu piesele fara dotarea unui service agreat. Posted Image

Edited by digioptic, 25 January 2017 - 21:27.


#31
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,888
  • Înscris: 28.12.2006
In prezent opreste cineva pe altcineva sa-si faca service canon de ex?

#32
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
S-ar putea ca investitia in tot ceea ce presupune un service pe bune sa nu poata fi amortizata intr-un interval rezonabil.

#33
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,888
  • Înscris: 28.12.2006
Pai si ce ar trebui sa zica legea: sa oblige canon sa vanda scule, piese si training ieftin ca sa supravietuiasca third party-urile?

#34
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
Don't look at me, nu eu am pornit discutia.

#35
mircea812

mircea812

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,936
  • Înscris: 08.06.2005

View Postcrokodilu, on 25 ianuarie 2017 - 21:56, said:

In prezent opreste cineva pe altcineva sa-si faca service canon de ex?

View Postcrokodilu, on 25 ianuarie 2017 - 22:03, said:

Pai si ce ar trebui sa zica legea: sa oblige canon sa vanda scule, piese si training ieftin ca sa supravietuiasca third party-urile?

Nu te opreste nimeni sa-ti faci service, problema este ca producatorul nu-ti vinde piese de schimb. Pentru ca nu vrea muschii lui. Posted Image

Iti citez din linkul pus de mine pe care nu cred ca l-ai citit, daca ma iau dupa dilemele tale.

"Lawmakers in five US states have introduced legislation that would give you the “right to repair” electronics, including smartphones. This means manufacturers will have to sell replacement parts to independent repair shops.
The monopoly, created by companies themselves with their “authorized repair” shops will be disrupted in Nebraska, Minnesota, New York, Massachusetts and Kansas, if passed...........
Legislators from New York say that "limited authorized channels result in inflated, high repair prices and high overturn of electronic items.''

Edited by mircea812, 25 January 2017 - 23:05.


#36
edri

edri

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,688
  • Înscris: 26.02.2008

View Postcalexe, on 25 ianuarie 2017 - 21:09, said:

... la foto mulți se scobesc despre cum să-și curețe senzorul cu bețișoare de urechi ca să scutească 20-40 EUR în service. Vezi cazuri chiar pe acest forum. Și câte altele....


Eu as prefera sa platesc 20-40 euro pentru o curatare de senzor in service-ul autorizat daca ar fi acest service in orasul in care locuiesc, sau la o distanta rezonabila ca sa ajung eu acolo, altfel tinand seama de modul in care functioneaza firmele de curierat e preferabila curatarea cu swab, eclipse, etc, nici alea nu sunt pe gratis. Asa ca nu scobeala :) e principala cauza pentru care multi nu ajung sa-si curete senzorul in service.

.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate