Dreptul de a repara produse electronice si de catre service-uri ''third-party''!
#19
Posted 25 January 2017 - 15:10
Cu tot respectul pentru postul detaliat al lui digioptic, problema mea ca beneficiar al unui produs final pe o piata libera (se presupune) este urmatoarea: cand imi vinzi o camera nu semnez cu tine un contract in care imi pui conditia sa repar pe vecie camera la tine! Daca as semna asa ceva nu as mai comenta, am semnat, respect contractul. Nu! Tu, producatorul imi vinzi o camera pe o piata libera si ma obligi fara a semna nimic(prin faptul ca tu nu vinzi componente catre terti) sa-mi repar camera la tine forever. Nu e asta monopol?
Problema nu are legatura cu garantia, calitatea service-ului sau a cumparatorilor. Edited by mircea812, 25 January 2017 - 15:11. |
#20
Posted 25 January 2017 - 16:07
Manasu, on 25 ianuarie 2017 - 15:01, said:
Ce garantie? unii reusesc sa distruga si produsul: https://forum.softpe...torului-note-5/ Aviz celor care merg pe SH in ideea ca schimba o baterie si au telefon "ca nou". |
#21
Posted 25 January 2017 - 16:08
Lexon, on 25 ianuarie 2017 - 13:34, said: Teoretic si CosticăGSM trebuie sa dea garantie pentru reparatie si cred ca in cele mai multe cazuri asa se si intampla. Legile sunt destul de aspre si cred ca nu risca nimeni. Spun asta pentru ca un fost prieten avea service si respecta cu strictete conditiile de garantie. Problema e ca romanul nu prea intelege garantia pe reparatie si crede ca este totuna cu garantia pe produs. La camere e chiar mai complicat... Daca la o camera foto se curata obiectivul intepenit, ce garantie poate sa-ti dea? Ca nu o s-o mai tii in nisip sa se blocheze din nou? Nu prea merge... La un telefon i se schimba displayul defect si iti da garantie 6 luni. Peste 3 luni se arde altceva in el. N-are nicio treaba cu garantia anterioara, e reparatie noua care se tarifeaza ca atare. Ca e vechea reparatie a favorizat noul defect e alta poveste si nu poti demonstra asta! Pana la urma e un risc pe care ti-l asumi cand optezi pentru un service neautorizat. Dar practic,ciu-ciu garanție. Prietenul tău era de pa altă planetă(poate). Eu personal am dus telefonul la reparat,la Xgsm.Mi-a reparat problema.Când am ajuns acasă,am constatat că stricaseră altceva. L-am dus înapoi,au reparat(remediat) și acea problemă,ajung acasă constat și a treia problemă.Am renunțat să-l mai duc sau la ei,sau la alții,și acum am problema respectivă(ultima). De fiecare dată,contra-cost. Deci ei au reparat o "bubă",sau intenționat sau din greșeală,au creat alta. Să meargă biznisu'. Greșeala mea a fost că am zis să mă comport civilizat,nu cum fac de obicei în cazuri din astea. |
#22
Posted 25 January 2017 - 16:32
E trist...
Prietenul de care iti vorbesc nu are un service mare dar e destul de apreciat. Culmea, chiar daca nu mai suntem in relatii bune, eu il recomand oridecate ori am ocazia. Daca imi amintesc bine, clientul nu pleca pana nu era etichetat totul in fata lui: telefonul, capacul, acumulatorul, incarcatorul, si platea o suma pentru constatare, suma care se scadea mai apoi din costul reparatiei sau se pierdea daca nu se mai facea reparatia. Dupa reparatie, pe telefon (sub baterie sau in interior) ii lipea un autocolant cu holograma pe care erau trecute data reparatiei si nr. de ordine din registrul lor, in asa fel incat sa fie deteriorat daca telefonul va fi demontat. Oricand revenea, vedea daca s-a mai umblat in telefon iar in registru gasea imediat cand si ce anume s-a facut. Sunt convins ca a avut si el probleme pana sa ajunga la formula asta. Parerea mea este ca iti dai seama de un service si dupa formalitatile pe care le intreprind la preluarea produsului... |
#23
Posted 25 January 2017 - 17:11
mircea812, on 25 ianuarie 2017 - 15:10, said:
Cu tot respectul pentru postul detaliat al lui digioptic, problema mea ca beneficiar al unui produs final pe o piata libera (se presupune) este urmatoarea: cand imi vinzi o camera nu semnez cu tine un contract in care imi pui conditia sa repar pe vecie camera la tine! Daca as semna asa ceva nu as mai comenta, am semnat, respect contractul. Nu! Tu, producatorul imi vinzi o camera pe o piata libera si ma obligi fara a semna nimic(prin faptul ca tu nu vinzi componente catre terti) sa-mi repar camera la tine forever. Nu e asta monopol? Problema nu are legatura cu garantia, calitatea service-ului sau a cumparatorilor. Repet ! Cred ca a doua oara. Nimeni nu te obliga sa repari in service-ul respectivului brand. Iti impune asta, macar pe timpul perioadei de garantie ca sa beneficiezi de acea garantie. Altfel, in post-garantie daca te descurci sa repari in alta parte si ESTI MULTUMIT de ce primesti, nu te poate obliga nimeni sa apelezi numai la service-ul reprezentantei. Am incercat sa detaliez si din punctul de vedere al celui hulit de catre multi utilizatori. Sa vorbim si de piese. Nu cred ca un producator chinez sau mai stiu eu pe unde prin Asia, care are un contract cu un gigant precum Canon, Nikon, Sony sau altii cati mai sunt, sa-si permita sa vanda la terti. Cat ar castiga din asta si mai ales cat ar pierde daca incalca acel contract. Service-urile, parca am mai zis asta, intocmesc rapoarte periodice catre firma mama. Daca defectele nu sunt accidentale, la o componenta sau doua si au o frecventa mare intr-o anumita zona, atunci service-ul primeste o componenta de schimb cu alt COD ! Astfel incat produsele care sufera de boli de proiectare sunt rezolvate in garantie, urmatoarele produse urmand a fi produse fara acel potential defect. Intrebare retorica, cum ar putea fi comunicarea in acest sens cu firma mama, daca service-ul e facut de terti ?!?! Si tot ca o masura de protectie a...know how-ului, inlocuiesti o piesa, nu e greu asta pana la urma, daca are si rol de executie intr-un produs complex, pai nu ai terminat, trebuie sa o "inveti" sa mearga. Ajustari pe dispozitive specifice, comunicare cu laptopul in programe de test etc etc. Piesa ca piesa, dar programele astea nu o sa le gasesti la oricare chinez sau mergi pe net si le descarci de pe...torente, sa fim seriosi. Le gasesti DOAR in serverul firmei mama si nu patrunzi in el decat daca esti un service agreeat de ei. Eu am incheiat activitatea asta, de asta imi si permit sa fiu transparent cu dumneavoastra si "sa dau putin din casa" . Dar nu pot sa stau pasiv sa vad ca multi sunt intr-o grava eroare, aducand critici in necunostinta de cauza. Este o munca deosebit de solicitanta, nu stiu daca si banoasa la cat efort se depune si cate trebuie sa suporti. Am incheiat activitatea din motiv de alte proiecte, pe care le poti face o singura data in viata. Nu intru in amanunte, nu tine de subiectul discutat. Va marturisesc sincer, eu care am fost intr-un astfel de service, nu stiu cum s-ar putea face un service tert si sa ai si garantia unor lucrari de calitate de asa maniera ca atunci cand iti primesti produsul sa se incadreze in parametri dati de fabricant. E greu sa faci asta fara o dotare intr-o dugheana inghesuita cu doar o trusa de surubelnite fine si un veler, cum fac multi "priceputi" cu telefoane si tablete... |
#24
Posted 25 January 2017 - 18:22
Iti repet si eu!
Nu poti repara pentru ca firma producătoare nu vinde piese de schimb către terti. Spui ca nu poti sa existi ca service decât daca esti agreat de ei. De ce agreează doar UN service? De ce nu instruiesc si dezvolta o retea de service-uri aflate in concurenta intre ele? Repet un cuvânt,monopol. |
#25
Posted 25 January 2017 - 18:41
Ce sa zica legiuitorul? Ok, de maine oricine poate sa repare camera X. Cu ce piese, cine face trainingul reparaciosilor? O sa reglementeze si preturile de vanzare a pieselor? Daca piesa furnizata de X se strica iar, serviceul e obligat sa o inlocuiasca pe garantia lucraturii initiale dec pe cheltuiala lui? Deconteaza cheltuiala la firma X?
Edited by crokodilu, 25 January 2017 - 18:44. |
#26
Posted 25 January 2017 - 19:50
Pai dezvolta o retea in fiecare capitala, cel putin in Europa si parca am intalnit in grup, un baiat din Republica Sud-Africana. Mi-e greu sa te fac sa intelegi, cat de complicat e un service din asta agreat de brand, daca nu ai face o vizita "la fata locului" . Din pacate nu se poate. Scuze daca am parut cam rigid in exprimare cu repetari si un ton prea ferm, dar asa stau lucrurile.
Aaa si sa mai amintesc ceva. Dotarea service-ului. Reprezentanta din capitala respectiva, trebuie sa fie capabila sa achizitioneze toate sculele, standurile si dispozitivele de evaluare si masura, fabricate de brandul respectiv. Crede-ma pe cuvant, nu sunt deloc ieftine. Doar un exemplu cu care am avut mai mult de-a face. Proiectorul pentru evaluarea rezolutiei la lensuri costa mai bine ca un automobil de clasa D. Si cate altele nu sunt. Crede-ti dumneavostra ca orice service mic, care abia se zbate sa supravietuiasca in lupta cu chiriile (am dat un exemplu ), isi permite sa se doteze astfel ? Eu nu cred. |
#27
Posted 25 January 2017 - 20:45
Cum ar fi ca de maine firma cutare de masini sa spuna: vindem piese de rezerva produse de noi sau de alte firme sub licenta noastra numai service-lui din colt de la Lizeanu, ca atare gasiti piese numai la ei si tot la ei o sa va reparati masina.
? Edited by mircea812, 25 January 2017 - 20:48. |
#28
Posted 25 January 2017 - 21:09
Mă tem că nu nu înțelegi că nu e vorba numai de piese. E vorba de scule, training specializat, etc.. Iar astea costă. În plus, spre deosebire de domeniul auto - toate lumea are mașină și puțini se codesc să dea de ex. 500 EUR pe schimbatul unui parbriz spart de gheață (cazul meu recent ), chiar și la un service diferit de cel "din colt de la Lizeanu", la foto mulți se scobesc despre cum să-și curețe senzorul cu bețișoare de urechi ca să scutească 20-40 EUR în service. Vezi cazuri chiar pe acest forum. Și câte altele.
Într-adevăr, e un monopol, dar eu unul nici nu văd unde ar fi loc de mai multe firme de service de brand pe o zonă demografică / geografică restrânsă cum e România. Dau un exemplu pe care îl cunosc. Eu îmi curăț senzorul camerei și verific obiectivele 1 / an. Timpul de așteptare e de cca. 2-3 zile, absolut rezonabil din punctul meu de vedere. Dacă ar exista 2-3 service-uri Canon în București bănuiesc că și-ar strica reciproc prețurile, la început spre avantajul clienților, dar cu siguranță toate în afară de unul vor ieși relativ repede din piață din motive de nerentabilitate. Edited by calexe, 25 January 2017 - 21:10. |
|
#29
Posted 25 January 2017 - 21:18
mircea812, on 25 ianuarie 2017 - 18:22, said:
Iti repet si eu! Nu poti repara pentru ca firma producătoare nu vinde piese de schimb către terti. Spui ca nu poti sa existi ca service decât daca esti agreat de ei. De ce agreează doar UN service? De ce nu instruiesc si dezvolta o retea de service-uri aflate in concurenta intre ele? Repet un cuvânt,monopol. Au monopol fiindca e o piata extrem de mica. Skin, sau cum s-or chema, a platit si sigur plateste la Nikon pentru aceasta exclusivitate. Si fiindca nu au suficient de mult de munca nu le convine sa externalizeze operatiunea. Nu e nimic anormal. La Xerox, de exemplu, e aceeasi treaba si doar service-urile partenere agreate de catre Xerox Romania au acces la piese si materiale de service. |
#30
Posted 25 January 2017 - 21:25
Daca ar fi atat de simplu ca la masini, ar face service oricine, mai toti stim sa dam pedale sa aerisim un circuit de frana, sau sa schimbam un ulei, ori mai stiu eu ce. La camere e mai complicat din pacate. Poate ca se pot vinde si piese catre terti, sa zicem niste "rubber-e" pentru camera sau lens. Le poate monta oricine e mai priceput. Sau chiar o baioneta de plastic de la lensurile mai ieftine, desi si aici, conform manualului de service, orice demontare de lens trebuie urmata de verificarea pe colimator. Nu stiu, zau ce ai face cu piesele fara dotarea unui service agreat.
Edited by digioptic, 25 January 2017 - 21:27. |
#31
Posted 25 January 2017 - 21:56
In prezent opreste cineva pe altcineva sa-si faca service canon de ex?
|
#32
Posted 25 January 2017 - 22:01
S-ar putea ca investitia in tot ceea ce presupune un service pe bune sa nu poata fi amortizata intr-un interval rezonabil.
|
#33
Posted 25 January 2017 - 22:03
Pai si ce ar trebui sa zica legea: sa oblige canon sa vanda scule, piese si training ieftin ca sa supravietuiasca third party-urile?
|
|
#35
Posted 25 January 2017 - 23:01
crokodilu, on 25 ianuarie 2017 - 21:56, said:
In prezent opreste cineva pe altcineva sa-si faca service canon de ex? crokodilu, on 25 ianuarie 2017 - 22:03, said:
Pai si ce ar trebui sa zica legea: sa oblige canon sa vanda scule, piese si training ieftin ca sa supravietuiasca third party-urile? Nu te opreste nimeni sa-ti faci service, problema este ca producatorul nu-ti vinde piese de schimb. Pentru ca nu vrea muschii lui. Iti citez din linkul pus de mine pe care nu cred ca l-ai citit, daca ma iau dupa dilemele tale. "Lawmakers in five US states have introduced legislation that would give you the “right to repair” electronics, including smartphones. This means manufacturers will have to sell replacement parts to independent repair shops. The monopoly, created by companies themselves with their “authorized repair” shops will be disrupted in Nebraska, Minnesota, New York, Massachusetts and Kansas, if passed........... Legislators from New York say that "limited authorized channels result in inflated, high repair prices and high overturn of electronic items.'' Edited by mircea812, 25 January 2017 - 23:05. |
#36
Posted 25 January 2017 - 23:20
calexe, on 25 ianuarie 2017 - 21:09, said:
... la foto mulți se scobesc despre cum să-și curețe senzorul cu bețișoare de urechi ca să scutească 20-40 EUR în service. Vezi cazuri chiar pe acest forum. Și câte altele.... Eu as prefera sa platesc 20-40 euro pentru o curatare de senzor in service-ul autorizat daca ar fi acest service in orasul in care locuiesc, sau la o distanta rezonabila ca sa ajung eu acolo, altfel tinand seama de modul in care functioneaza firmele de curierat e preferabila curatarea cu swab, eclipse, etc, nici alea nu sunt pe gratis. Asa ca nu scobeala e principala cauza pentru care multi nu ajung sa-si curete senzorul in service. . |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users