Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...
 Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 

Dreptul de a repara produse electronice si de catre service-uri ''third-party''!

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1
mircea812

mircea812

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,968
  • Înscris: 08.06.2005
http://www.gsmarena....-blog-22949.php

Citeam pe gsmarena articolul de mai sus si nu pot sa ma abtin sa nu ma gandesc la situatia camerelor foto. Ce buna ar fi o lege din asta la noi (sau in toata Europa). Nu mi se pare normal sa repari o camera foto numai prin service-ul autorizat. Inteleg ca asa vrea producatorul, dar statul, ''the people'' (Bane's voice ) nu ar putea interveni sa spuna: vrei sa vinzi la noi ? renunti la monopolul pe service!

Edited by mircea812, 25 January 2017 - 11:43.


#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,123
  • Înscris: 22.05.2003
Problema este ca orice maimuta se poate da mester.
Cat telefonul e in garantie, service autorizat. Dupa garantie, orice service.

#3
sfantu.dracu

sfantu.dracu

    Taur de Balaur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,164
  • Înscris: 28.06.2005
Dreptul de a repara il are oricine.
Dar eu (producatorul) imi rezerv dreptul de a recunoaste sau nu acea reparatie.

#4
mircea812

mircea812

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,968
  • Înscris: 08.06.2005
La camere foto nu e asa. Nikon, de exemplu, nu vinde piese de schimb catre alte service-uri. Cu ce sa o repari daca nu ai piese de schimb?

Edited by mircea812, 25 January 2017 - 12:00.


#5
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,292
  • Înscris: 12.08.2006
La masini este deja dar nu prea inghesuie nimeni din cauza de preturi piese, documentatie , testere...s.a.m.d.

#6
ASCENDED

ASCENDED

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,749
  • Înscris: 02.07.2010

 Adm, on 25 ianuarie 2017 - 11:52, said:

Problema este ca orice maimuta se poate da mester.
Cat telefonul e in garantie, service autorizat. Dupa garantie, orice service.
Corect ar fi ca și după garanție,să le reparăm tot la service-ul autorizat.
Contra cost,bineînțeles.
Că și la CosticăGSM plătim,dar la cei autorizați,primim garanție la "reparație".
Plus că au mai multă experiență pe un anume brand,plus că piese de schimb originale(poate nu chiar mie-la-mie,dar măcar pe foarte aproape).
Adică or fi componentele unui brand fabricate în altă țară,dar măcar pune din alea,nu piese făcut pe vapor,care(conform parametrilor specificați) fac la fel ca alea originale.

#7
mircea812

mircea812

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,968
  • Înscris: 08.06.2005
Cati dintre voi va duceti masina la service si nu va intereseaza pe mana cui incape? :)

As vrea sa-mi duc camera la un om care isi face meseria cu pasiune si pricepere. Astia nu prea  se angajeaza in service-uri.

#8
edri

edri

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,691
  • Înscris: 26.02.2008
Daca ar fi tara impinzita de service-uri competente s-ar putea pune problema. Asa cand service-uri foto sunt doar cateva si alea concentrate intr-o singura localitate, e cam acelasi lucru pentru utilizator.

#9
mircea812

mircea812

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,968
  • Înscris: 08.06.2005
Pai nu pot fi service-uri in tara pentru ca nu au piese! Te obliga sa le repari la ei.

Nu sunt prosti americanii aia :)

Edited by mircea812, 25 January 2017 - 12:25.


#10
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 920
  • Înscris: 30.10.2007
Daca esti nemultumit de calitatea serviciilor service-ului unui anumit brand, poti merge la protectia consumatorului sau sa schimbi brandul-sistemul. Nu am citit articolul din link, dar iti pot spune cate ceva despre activitatea de service.

Un anumit brand, oricare ar fi el, nu-si externalizeaza service-ul dintr-o reprezentanta si din motive de securitatea patentelor folosite. Un brand mare, nu dau nume, sprijina cu programe proprietare de service o reprezentanta sau alta. Asigura programe de training pentru cei care vor activa in service-uri, precum si accesul la o baza imensa de componente. Trebuie sa ai un curaj mare sa-ti duci produsul, camera sau lensul care a costat ceva, unei terte locatii, poate cu tehnicieni destul de buni, dar care fac reparatii in afara procedurilor agreate de brandul respectiv. Sa-ti dau exemple :  

Produs demontat "dupa ureche", fara un caiet de service, in care ti se spune ce ai voie sa demontezi la un defect sau altul, si mai ales cum sa-l desfaci si cu ce.
Inlocuirea unor piese de provenienta indoielnica, fara reglajele si ajustarile necesare si obigatorii la un produs de complexitatea unei camere foto sau lensul din dotare.
Nu mai amintesc de conditiile si mediul in care se fac astfel de operatii.
O banala inlocuire de lampa de blitz, se face obligatoriu cu calibrarea ei cu ajutorul unui flash-metru etalon, altfel, adio expunere corecta.

Sigur, service-ul nu a fost niciodata vazut cu ochi buni 100%. Este greu sa multumesti pe cei din domeniul asta. Dar oricare brand doreste sa vanda si sa-si intareasca pozitia in piata, avnd permanent un control asupra produselor vandute. Eu unul nu as avea curaj la las un produs unei "persoane pricepute" alta decat service-ul agreat. Dar fiecare procedeaza cum doreste. Daca politica de preturi deranjeaza sau calitatea serviciilor nu e la nivelul pretentiilor, atunci se pot gasii alte rezolvari pe care le-am amintit.

Si da-mi voie sa te contrazic, apropos de pasiune. Poate ca cei care ajung sa repare in service-uri, marea majoritate, nu sunt pasionati sau privesc munca ca pe un job simplu cu care-si castiga existenta. Dar sunt destui care pun pasiune in ce fac, crede-ma. Se intampla, in domeniul asta sa fi haituit de multi idioti. Sa-ti dau un exemplu : Ia camera de la curatat. Ii scoate capacul, o ridica deasupra capului, da declamsatorul pe FPS-uri garla sa clampane in nestire. Atentie, cu capacul deschis. Dupa ceva minute de teroare la declansator-mecanism armare-oglinda, pune lensul si face poza la cer cu diafragma inchisa... Asta e caz real al receptia service-ului. Cum sa nu te apuce scarba ? Si cate pot povestii...

Cel mai multumit client e cel caruia ii repari in garantie un produs, pe care stii sigur ca e dat de pamant, dar nu ai cum sa-i dovedesti, daca nu are bunul simt sa recunoasca. Si crede-ma, nicaieri in lumea asta nu ai sa gasesti unul sa recunoasca, fie neamt, roman, asiatic, dsau de oricare natie. Si nu ai ce face, gasesti apertura imprastiata in lens, sau biluta de rulare a grupului de stabilizare sarita si elementul blocat si-l repari in garantie, ca face poze negre sau imaginea e in ceata.

Altfel, fiecare poate opta pentru ce service doreste, ca si la masini cum s-a mai amintit. Dar cand mi-a venit produsul dus pe la un astfel de service, nu vreau sa-ti spun cat de "arat" era in interior....Posted Image Posted Image

Edited by digioptic, 25 January 2017 - 12:36.


#11
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,430
  • Înscris: 10.08.2005
right to repair este pentru orice echipament, nu doar foto
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/4eyidi2HaMY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by MarianG, 25 January 2017 - 12:42.


#12
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 920
  • Înscris: 30.10.2007
Am spus, fiecare procedeaza cum doreste. Am adus argumente din domeniul foto pentru ca suntem pe aria foto.

#13
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

 alexa32, on 25 ianuarie 2017 - 12:00, said:

La masini este deja dar nu prea inghesuie nimeni din cauza de preturi piese, documentatie , testere...s.a.m.d.
Hai, nu zau. Cate piese originale gasesti la service-uri care nu sint ale reprezentantei ?

#14
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Nu m-am bagat in aparatura foto /video pt ca stiam clar ca ma depaseste.
Dar digioptic e clar in bransa si stie despre ce vorbeste..Si are dreptate..
Ca fost depanator tv, am gasit si eu multe tampenii. La un moment dat m-am si enervat si am spus vroiam atat pt deplasare+ manopera. Imi dati dublu daca e ca mine sau nimic daca nu merge. Am avut noroc ca sotia tocmai aterizase de la munca, era obosita si nu mai avea chef de nimic. Asa ca atunci cand dupa ce am scos si inversat placa decodorul color, si a mers, dar sotul a incercat sa mai comenteze, a umblat in geanta mi-a dat banii, m-a intrebat "domnule e OK", da dna sarut mana", si am plecat..N
u am facut cativa pasi si din spatele usii inchise am auzit o femeie tipand, cretinule..
Asa ca lasati meseria pt mana celor calificati. Nu am chef sa mai pun intrebari...

#15
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,292
  • Înscris: 12.08.2006

 Ion_de_la_Raion, on 25 ianuarie 2017 - 12:45, said:

Hai, nu zau. Cate piese originale gasesti la service-uri care nu sint ale reprezentantei ?
Piese gasesti de care vrei, "originale" dar sa te vad la documentatii, metode, activari online...
Producatorul e obligat sa vanda documentatie, tester..dar cand vezi preturile te sperii. Legea nu-l obliga sa vanda si ieftin.

Lucrarile service-urilor asa zis autorizate pica imediat la control pentru ca nu respecta cerintele producatorilor in caz de garantie.

Dupa garantie...scapa cine poate...dar sa n-ai nevoie de "culante" de la producator ca trebuie sa vii cu cartea de revizii...si ce sa arati?...service-ul lu' Qoaie din Berceni...specialist in BMW? :)

#16
Lexon

Lexon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,600
  • Înscris: 07.08.2011

 ASCENDED, on 25 ianuarie 2017 - 12:07, said:

...
Că și la CosticăGSM plătim,dar la cei autorizați,primim garanție la "reparație".
....

Teoretic si CosticăGSM trebuie sa dea garantie pentru reparatie si cred ca in cele mai multe cazuri asa se si intampla. Legile sunt destul de aspre si cred ca nu risca nimeni.
Spun asta pentru ca un fost prieten avea service si respecta cu strictete conditiile de garantie.
Problema e ca romanul nu prea intelege garantia pe reparatie si crede ca este totuna cu garantia pe produs.
La camere e chiar mai complicat... Daca la o camera foto se curata obiectivul intepenit, ce garantie poate sa-ti dea? Ca nu o s-o mai tii in nisip sa se blocheze din nou? Nu prea merge...
La un telefon i se schimba displayul defect si iti da garantie 6 luni. Peste 3 luni se arde altceva in el. N-are nicio treaba cu garantia anterioara, e reparatie noua care se tarifeaza ca atare.
Ca e vechea reparatie a favorizat noul defect e alta poveste si nu poti demonstra asta! Pana la urma e un risc pe care ti-l asumi cand optezi pentru un service neautorizat.

#17
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
Mie mi-ar conveni ca producatorii sa fie obligati sa puna in vanzare piese originale, sa nu ma mai complic cu echivalente chinezarii. Si de multe ori producatorul nici macar nu produce el piesele respective, le comanda la randul lui, pe specificatii proprii uneori, la altii care se ocupa cu fabricarea lor.

#18
Manasu

Manasu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,881
  • Înscris: 25.12.2016

 Lexon, on 25 ianuarie 2017 - 13:34, said:

Teoretic si CosticăGSM trebuie sa dea garantie pentru reparatie si cred ca in cele mai multe cazuri asa se si intampla. Legile sunt destul de aspre si cred ca nu risca nimeni.
Ce garantie? unii reusesc sa distruga si produsul: https://forum.softpe...torului-note-5/

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate