Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Jurnal Daewoo Matiz
#1
Posted 24 January 2017 - 13:59
Interesat fiind de un mijloc de locomotie si cu gandul de a cumpara ceva ce nu arde la buzunar, am inceput sa caut. Prima data printre cunoscuti. Si am gasit relativ repede.
Bestia albastra , mai mult a stat, decat a mers. Iesita pe poarta fabricii in 2006, pana in 2016, a rulat doar 14k km, doar mirosul de nou a disparut, in rest, arata ca in prima zi. Iarna aceasta a fost prima iarna in trafic. Cand am vazut in ce stare este, am cumparat.o fara sa mai stau pe ganduri. In afara de AC, nu are nimic altceva, fara servo, fara abs, fara geamuri si oglinzi electrice. Dar, 6 luni mai tarziu, tot mi se pare ca am facut un "business" bun. La 1300E ne.am strans mana. Extra au mai fost 300E, taxa de mediu, 100E inlocuirea compresorului si punerea in functiune(curatat si freon), 150E a fost prima revizie - ulei, filtru, distributie, antigel, lichid de frana si 200E cauciucurile de iarna. De la momentul achizitiei, am rulat 10k km, nici o problema, revizia am facut.o la 22.5k km, dupa 8.5k km rulati, cu ulei GM, 120 ron, ulei, filtru si manopera, operatiune facuta in 15 minute. Are plusuri si minusuri...scaunele sunt comode, dupa un drum de 18 ore, spatele meu nu a suferit deloc, mai bune decat cele de Dacia, dar pierde ceva puncte la capitolul suspensii, deloc prietenoase pe drumuri denivelate, spatiul interior este ok, portbagajul este mic, dar este pana la urma o masina gandita pentru oras. AC functioneaza peste asteptari, "baga" foarte rece setat la minim. Perfecta pentru oras. Consumul e in jur de 5.5-6 afara, maxim 95km/h si sare la 10, in regim de autostrada - 130km/h. In oras, undeva la 8, vara, iar iarna vad ca se apropie de 10. Cam atat pentru moment. Voi scrie in acest jurnal toate operatiunile ce vor interveni si toate costurile survenite. Attached FilesEdited by Karogs, 24 January 2017 - 14:10. |
#2
Posted 24 January 2017 - 14:14
Dar ce are de consuma asa rau ?
Cand am avut TICO imi consuma 3.5 - 4% in afara la 90 kmh, in oras undeva la 6%. Pai am Ford Focus 2 Break cu motor 1.6 16v masina de o tona si aproape 400kg si imi consuma in afara in 5% (80 - 90 kmh), 6,5 - 7% (110 - 130kmh) fara AC, iar in oras 8% - 10%.... Mama lui de Matiz. EscapE13, on 24 ianuarie 2017 - 14:12, said:
Fără servo și abs nu valorează nimic caruta aia. Edited by notrust, 24 January 2017 - 14:15. |
#3
Posted 24 January 2017 - 14:15
Consumul e maricel, dar nu merg economic, motorasul este unul de turatie Edited by December, 24 January 2017 - 14:22. |
#4
Posted 24 January 2017 - 14:18
Felicitari, este o achizitie buna, tinand cont de pret si scopul utilizarii.
O mica recomandare-ti fac: verifica toate furtunelele si "furtunasele " de la motor (si nu numai) sa nu aiba imbatranire prematura, fisuri etc. Astfel vei evita unele probleme la drumuri mai lungi. Eu m-am capatat si cu un Cielo din 2004 cu 8000KM ( o ruda in varsta), si a trebuit sa-i schimb tot ce este furtun, pentru ca aparusera probleme. |
#5
Posted 24 January 2017 - 14:19
MeltFlow, on 24 ianuarie 2017 - 14:16, said:
La 130 la ora are vreo 4600 rotatii/minut. Trebuia inca o treapta in plus la cutie. @Karogs s-o conduci cu placere! Ignora haterii si vor disparea de la sine! Edited by DannyMC, 24 January 2017 - 14:22. |
#6
Posted 24 January 2017 - 14:20
mai gasesti piese noi de cumparat la matiz? In rest felicitari ptr achizitie
Edited by sctnicu, 24 January 2017 - 14:21. |
#7
Posted 24 January 2017 - 14:27
In principiu da, dar practic, nu am cautat nici o piesa ca nu am avut de ce. Fara servo m.am obisnuit, intradevar e un minus, dar lipsa abs.ului nu am simtit.o. Dar tot consider ca in categoria lui de pret, nu puteam lua altceva mai bun. Am incredere sa plec cu ea oriunde, indiferent de distanta, lucru pe care nu l.as putea spune daca in schema ar fi o masina cu istoric incert si nr nestiut de km
Edited by Karogs, 24 January 2017 - 14:33. |
#8
Posted 24 January 2017 - 14:30
notrust, on 24 ianuarie 2017 - 14:14, said:
Dar ce are de consuma asa rau ? Cand am avut TICO imi consuma 3.5 - 4% in afara la 90 kmh, in oras undeva la 6%. Pai am Ford Focus 2 Break cu motor 1.6 16v masina de o tona si aproape 400kg si imi consuma in afara in 5% (80 - 90 kmh), 6,5 - 7% (110 - 130kmh) fara AC, iar in oras 8% - 10%.... Mama lui de Matiz. La 14.000km reali merita..., totusi e un Matiz care in cativa ani scos in strada o sa-l termine rugina. Motorul de Matiz fiind relativ mic , dezvolta puterea prin turatie .Daca rulezi pe cuplu motor , consumul e mic .Daca rulezi sub sau peste cuplu consumul creste aproape exponential . La Ford Focus ai tabla de aluminiu pe ea , de ai impresia ca pe aia nu o sa o ia rugina ? |
#9
Posted 24 January 2017 - 14:32
Stiu ca se poate pune servo la Matiz, chiar daca nu a avut din fabrica. Vreo 300E a dat un prieten acum vreo 6-7 ani.
Nu stiu daca al lui a avut sau nu AC. |
#10
Posted 24 January 2017 - 14:42
Karogs, on 24 ianuarie 2017 - 14:15, said:
Consumul e maricel, dar nu merg economic, motorasul este unul de turatie Pe vremea Matizului am folosit: Treapta I 0-20 Treapta a II-a 20-40 Treapta a III-a 40-55 Treapta a IV-a 55-80 Treapta a V-a 80> sfantu.dracu, on 24 ianuarie 2017 - 14:32, said:
Stiu ca se poate pune servo la Matiz, chiar daca nu a avut din fabrica. Vreo 300E a dat un prieten acum vreo 6-7 ani. Nu stiu daca al lui a avut sau nu AC. Eu as recomanda masinuta tinerilor cu vârsta cuprinsa între 18 - 23-25 ani, pentru a învata sa mearga pe sosele patriei noastre mult-iubite si pentru a RESPECTA participantii la trafic. Este buna pentru distrus motorul, ambreiajul etc. dar poti sa înveti sa sofezi pe ea. Pe urma poti sa-ti cumperi BMW. Karogs, on 24 ianuarie 2017 - 13:59, said:
Are plusuri si minusuri... Edited by florinbad, 24 January 2017 - 14:50. |
|
#11
Posted 24 January 2017 - 14:43
#12
Posted 24 January 2017 - 14:43
Karogs, on 24 ianuarie 2017 - 14:27, said:
In principiu da, dar practic, nu am cautat nici o piesa ca nu am avut de ce. Fara servo m.am obisnuit, intradevar e un minus, dar lipsa abs.ului nu am simtit.o. Dar tot consider ca in categoria lui de pret, nu puteam lua altceva mai bun. Am incredere sa plec cu ea oriunde, indiferent de distanta, lucru pe care nu l.as putea spune daca in schema ar fi o masina cu istoric incert si nr nestiut de km Servo, te referi la servofrana, nu-i asa ? Sau la servodirectie ? |
#13
Posted 24 January 2017 - 14:45
#14
Posted 24 January 2017 - 14:49
sa stapanesti sanatos buburuza, ca fost posesor de matiz de 10 ani imi e dor de ea, dar nah, vremurile se mai schimba.La faza cu consumul cauta si fa idle learn procedure, sa resetezi computerul de injectie, daca nu afli pe forumul de specialitate, da un pm si te ajut eu cu placere la orice, ii cunosc toate bubele la masina asta
|
#15
Posted 24 January 2017 - 14:56
Să o stăpinești sănătos.
Îmi place si azi, cînd o văd pe strada, designul made in Italia Noroc că are km. putini, cînd o să te saturi de ea, taman bine, o să apară și rugina, marele lor defect. Altfel, sint fiabile, si haioase |
|
#16
Posted 24 January 2017 - 14:59
Verifica in capatul pragurilor de sub aripile spate. Are niste dopuri de cauciuc. Scoate-le si baga ulei in praguri. Curata bine sub aripile spate si aplica un strat generos de izolatie, ala e primul loc afectat de rugina la Matiz.
|
#17
Posted 24 January 2017 - 15:10
Multumesc de mesaje.
Rugina isi face treaba, inevitabil, dar probabil inca vreo 4-5 ani nu va deranja prea tare. Va ramane in familie pana cand nu va mai renta reparatiile, la fel.cum s.a intamplat cu masina anterioara. Ms de pontul legat de injectie, dar problema.consumului cred ca e legata strict de exploatare, a 4 a nu o folosesc niciodata in oras, iar a 5 a o vede doar pe autostrada, dupa 110 km/h YOUR_GOD, on 24 ianuarie 2017 - 15:05, said:
Cu tot respectul, dar ce ti-ai luat, nu este mașina. Sper sa nu Ăźnțelegi niciodată pe pielea ta ce-ti s[un acum: cu Matizul, ești afara. Am zis asta din primul post, descriind.o ca mijloc de locomotie . Dar drobul de sare la mine nu functioneaza. Ma simt in siguranta la fel cum m.am simtit in orice masina pe care am condus.o. Avantajul asteia, e ca nu lasa loc de abuz sau sa dea un surplus de incredere. Stie sa faca si depasiri, dar calculate intotdeauna. Edited by Karogs, 24 January 2017 - 15:18. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users