Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cum se masoara cu multimetru (max. 10A) amperii folosind un shunt de 100A?
Last Updated: Jan 24 2017 15:42, Started by
cristimeseriasu
, Jan 24 2017 10:47
·
0
#1
Posted 24 January 2017 - 10:47
Cum se masoara si se calculeaza cu un multimetru amperii cu valori mai mari decat capacitatea lui (range) ?
Exemplu:un multimetru MS8233A.jpeg 66.2K 19 downloads , un shunt de 100A ,75mV c634b65d8d2bec17617c614e783d91f0-106772-700_700.jpg 33.98K 21 downloads Sunt "compatibile"componentele? Cum se monteaza la un acumulator auto ,pe "+" sau "-"? Ampermetru va fi inseriat cu bateria masinii si shuntul in paralel cu el ? Cum se caluleaza ? Va multumesc! Edited by cristimeseriasu, 24 January 2017 - 10:52. |
#2
Posted 24 January 2017 - 10:54
de masurat se masoara cu șuntul in paralel cu ampermetrul
ca-l conectezi la + sau -, prea putin conteaza ampermetrul va fi inseriat cu bateria masinii la calcul e mai problematic... trebuie sa determini exact rezistenta șuntului si rezistenta interna a ampermetrului... fie prin calcul, fie prin masurare directa http://www.robotics....extinderea.html Edited by Nero-d, 24 January 2017 - 10:58. |
#3
Posted 24 January 2017 - 10:56
Simplu de tot .
Daca la 100 amperi apare pe sunt o cadere de tensiune de 75 mV imparti 75 la 100 si ai 0,75 mV pe 1 amper .Deci masori tensiunea pe capetele suntului si convertesti in amperi . setezi gradatia multimetrului la 200 mV . Edited by pacopaco1967, 24 January 2017 - 11:03. |
#4
Posted 24 January 2017 - 11:02
pacopaco1967, on 24 ianuarie 2017 - 10:56, said:
Simplu de tot . Daca la 100 amperi apare pe sunt o cadere de tensiune de 75 mV imparti 75 la 100 si ai 0,75 mV pe 1 amper .Deci masori tensiunea pe capetele suntului si convertesti in amperi . Foarte bine spus. Nu inteleg unde atata filozofie pentru masurarea curentului cand ai toate datele. |
#5
Posted 24 January 2017 - 11:11
Cum să pui șuntul în paralel cu bateria ? șuntul este în esență o sîrmă, dacă o pui în paralel cu bateria fie se topește șuntul fie se distruge bateria.
Șuntul se cheamă șunt pt că se pune în paralel cu aparatul de măsură și "șuntează" o mare parte din curent prin el, astfel încît prin aparat trece mai puțin curent. Mai departe ai legile lui Ohm și Kirkhoff care se învață la școală. |
#6
Posted 24 January 2017 - 11:11
Filozofia aia se complica mult atunci cand vrei sa afli precizia cu care se masoara, insa atata vreme cat e vorba de masurat curentul generat de acumulatorul auto, nu cred ca initiatorul o sa se impiedice de cateva procente acolo.
Cred ca ar fi interesant de aflat ce anume vrea sa afle ... Curentul pe care il genereaza la pornirea motorului? ...curentul de scurt circuit al acumulatorului? Daca e a doua varianta, nu cred ca se va topi suntul DACA il tine conectat o perioada foarte scurta. Cat e perioada aia, depinde de acumulator, depinde de sunt. La baterii "capabile" e posibil ca durata respectiva sa fie doar de cateva milisecunde . 1362 Edited by crstn, 24 January 2017 - 11:34. |
#7
Posted 24 January 2017 - 11:26
"XON-XOFF Cum să pui șuntul în paralel cu bateria ?"
Am zis : "Ampermetru va fi inseriat cu bateria masinii si shuntul in paralel cu el ? " Cu ampermetru.... Edited by cristimeseriasu, 24 January 2017 - 11:49. |
#8
Posted 24 January 2017 - 11:31
Parerea mea ca peste 10A, clampmetrele sunt mult mai sigure si mai utile. Asta doar daca vrei sa masori si nu folosesti suntul permanent inseriat in circuit.
|
#9
Posted 24 January 2017 - 11:43
#10
Posted 24 January 2017 - 11:44
cristimeseriasu, on 24 ianuarie 2017 - 11:26, said:
Cum să pui șuntul în paralel cu bateria ? Am zis : "Ampermetru va fi inseriat cu bateria masinii si shuntul in paralel cu el ? " Cu ampermetru.... Nu asa, ordinea conectarii nu este corecta. Shuntul va fi inseriat cu bateria (strangand foarte ferm acele suruburi), abia apoi se conecteaza ampermetrul in paralel cu shuntul. In acest mod, te asiguri ca nu vei arde ampermetrul la o eventuala slabire a contactului la unul dintre capetele shuntului. |
|
#11
Posted 24 January 2017 - 11:44
XON-XOFF, on 24 ianuarie 2017 - 11:11, said:
Cum să pui șuntul în paralel cu bateria ? șuntul este în esență o sîrmă, dacă o pui în paralel cu bateria fie se topește șuntul fie se distruge bateria. Șuntul se cheamă șunt pt că se pune în paralel cu aparatul de măsură și "șuntează" o mare parte din curent prin el, astfel încît prin aparat trece mai puțin curent. Mai departe ai legile lui Ohm și Kirkhoff care se învață la școală. http://www.scrigroup...URENTU84872.php |
#12
Posted 24 January 2017 - 11:49
cristimeseriasu, on 24 ianuarie 2017 - 11:26, said:
"XON-XOFF Cum să pui șuntul în paralel cu bateria ?" Am zis : "Ampermetru va fi inseriat cu bateria masinii si shuntul in paralel cu el ? " Cu ampermetru.... |
#13
Posted 24 January 2017 - 11:53
#14
Posted 24 January 2017 - 11:59
CAt este rezistenta suntului? Ca daca este de cativa ohmi, ori se topeste ori pateste ceva bateria sau cablurile cu care este legat suntul?
LA pornire unei masini, si in functie de capacitatea bateriei, bateria poate da un curent destul de mare, si ma refer la cateva SUTE de A, una de 74Ah poate da 780A in scurt, Cine disipa acea caldura obtinuta ? |
#15
Posted 24 January 2017 - 12:08
|
#16
Posted 24 January 2017 - 12:27
@cristimeseriasu, cel mai bine este sa legi shuntul in serie cu bateria (nu conteaza pe care conductor: cel de la borna +, sau cel de la borna - a acumulatorului), dar sa strangi bine suruburile, sa nu fie rezistenta de contact (shuntul are rezistenta foarte mica, 0,075V / 100A = 0,00075 ohmi).
In acest mod, shuntul va fi parcurs de curentul mare, de exemplu 45 A, 100 A, 210 A etc. 100A este curentul maxim recomandat, dar merge si mai mult pentru scurt timp (shuntul va fi fierbinte, rezistenta lui se va modifica intrucatva, afectand precizia masurarii. Poti pune un ventilator, cat masori...). Dupa aceste preparative, pui multimetrul, pe domeniul milivoltilor, tensiune continua, in paralel cu shuntul, si citesti cati milivolti indica, exact cum ti-a zis @pacopaco1967 la postare #3. Acest demers se numeste realizarea unui ampermetru shuntand un milivoltmetru. Edited by Anca12, 24 January 2017 - 12:29. |
#17
Posted 24 January 2017 - 14:58
Schema de lucru e sunt inseriat cu sarcina si voltmetru (multimetru setat pe mV) in paralel cu suntul.
Calculul amperilor se face prin regula de 3 simpla. Unii abereaza cu gratie. |
#18
Posted 24 January 2017 - 15:34
IA faceti voi un calcul al curentului in circuit, 12V pe 0.00075 ohmi. Cat este ?
https://www.olx.ro/o...ca-ID4U8m6.html si cu https://www.olx.ro/o...ca-ID4U8m6.html se masoara tensiunile pe un singur element. Cum credeti voi ca o sa arate shuntul pentru 6 elementi in serie ? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users