Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Cum se masoara cu multimetru (max. 10A) amperii folosind un shunt de 100A?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
18 replies to this topic

#1
cristimeseriasu

cristimeseriasu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 14.10.2013
Cum se masoara si se calculeaza cu un multimetru amperii  cu valori mai mari decat capacitatea lui (range) ?
Exemplu:un multimetru Attached File  MS8233A.jpeg   66.2K   19 downloads  ,  un shunt de 100A ,75mV Attached File  c634b65d8d2bec17617c614e783d91f0-106772-700_700.jpg   33.98K   21 downloads   Sunt "compatibile"componentele?  Cum se monteaza la un acumulator auto ,pe "+" sau "-"?  Ampermetru va fi inseriat cu bateria masinii si shuntul in paralel cu el ?  Cum se caluleaza ?
Va multumesc!

Edited by cristimeseriasu, 24 January 2017 - 10:52.


#2
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
de masurat se masoara cu șuntul in paralel cu ampermetrul
ca-l conectezi la + sau -, prea putin conteaza
ampermetrul va fi inseriat cu bateria masinii
la calcul e mai problematic...
trebuie sa determini exact rezistenta șuntului si rezistenta interna a ampermetrului... fie prin calcul, fie prin masurare directa

http://www.robotics....extinderea.html

Edited by Nero-d, 24 January 2017 - 10:58.


#3
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010
Simplu de tot .
Daca la 100 amperi apare pe sunt o cadere de tensiune de 75 mV  imparti 75 la 100 si ai 0,75 mV pe 1 amper .Deci masori tensiunea pe capetele suntului si convertesti in amperi .

setezi gradatia multimetrului la 200 mV .

Edited by pacopaco1967, 24 January 2017 - 11:03.


#4
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005

 pacopaco1967, on 24 ianuarie 2017 - 10:56, said:

Simplu de tot .
Daca la 100 amperi apare pe sunt o cadere de tensiune de 75 mV  imparti 75 la 100 si ai 0,75 mV pe 1 amper .Deci masori tensiunea pe capetele suntului si convertesti in amperi .

Foarte bine spus.
Nu inteleg unde atata filozofie pentru masurarea curentului cand ai toate datele.

#5
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006
Cum să pui șuntul în paralel cu bateria ? șuntul este în esență o sîrmă, dacă o pui în paralel cu bateria fie se topește șuntul fie se distruge bateria.

Șuntul se cheamă șunt pt că se pune în paralel cu aparatul de măsură și "șuntează" o mare parte din curent prin el, astfel încît prin aparat trece mai puțin curent. Mai departe ai legile lui Ohm și Kirkhoff care se învață la școală.

#6
crstn

crstn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 470
  • Înscris: 05.06.2005
Filozofia aia se complica mult atunci cand vrei sa afli precizia cu care se masoara, insa atata vreme cat e vorba de masurat curentul generat de acumulatorul auto, nu cred ca initiatorul o sa se impiedice de cateva procente acolo.

Cred ca ar fi interesant de aflat ce anume vrea sa afle ... Curentul pe care il genereaza la pornirea motorului? ...curentul de scurt circuit al acumulatorului?
Daca e a doua varianta, nu cred ca se va topi suntul DACA il tine conectat o perioada foarte scurta. Cat e perioada aia, depinde de acumulator, depinde de sunt.  La baterii "capabile" e posibil ca durata respectiva sa fie doar de cateva milisecunde Posted Image.


1362

Edited by crstn, 24 January 2017 - 11:34.


#7
cristimeseriasu

cristimeseriasu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 14.10.2013
"XON-XOFF  Cum să pui șuntul în paralel cu bateria ?"

Am zis : "Ampermetru va fi inseriat cu bateria masinii si shuntul in paralel cu el ? " Cu ampermetru....

Edited by cristimeseriasu, 24 January 2017 - 11:49.


#8
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,767
  • Înscris: 01.11.2005
Parerea mea ca peste 10A, clampmetrele sunt mult mai sigure si mai utile. Asta doar daca vrei sa masori si nu folosesti suntul permanent inseriat in circuit.

#9
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006

 tehnics, on 24 ianuarie 2017 - 11:31, said:

...peste 10A, clampmetrele sunt mult mai sigure si mai utile...
Matale vorbești despre un ditz în cc?!?
Că nu m-am prins...

#10
Anca12

Anca12

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,253
  • Înscris: 12.04.2008

 cristimeseriasu, on 24 ianuarie 2017 - 11:26, said:

Cum să pui șuntul în paralel cu bateria ?

Am zis : "Ampermetru va fi inseriat cu bateria masinii si shuntul in paralel cu el ? " Cu ampermetru....

Nu asa, ordinea conectarii nu este corecta.
Shuntul va fi inseriat cu bateria (strangand foarte ferm acele suruburi), abia apoi se conecteaza ampermetrul in paralel cu shuntul.
In acest mod, te asiguri ca nu vei arde ampermetrul la o eventuala slabire a contactului la unul dintre capetele shuntului.

#11
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,383
  • Înscris: 10.08.2005

 XON-XOFF, on 24 ianuarie 2017 - 11:11, said:

Cum să pui șuntul în paralel cu bateria ? șuntul este în esență o sîrmă, dacă o pui în paralel cu bateria fie se topește șuntul fie se distruge bateria.

Șuntul se cheamă șunt pt că se pune în paralel cu aparatul de măsură și "șuntează" o mare parte din curent prin el, astfel încît prin aparat trece mai puțin curent. Mai departe ai legile lui Ohm și Kirkhoff care se învață la școală.
Si tot in scoala se invata extinderea domeniului de masurare

http://www.scrigroup...URENTU84872.php

#12
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010

 cristimeseriasu, on 24 ianuarie 2017 - 11:26, said:

"XON-XOFF  Cum să pui șuntul în paralel cu bateria ?"

Am zis : "Ampermetru va fi inseriat cu bateria masinii si shuntul in paralel cu el ? " Cu ampermetru....
Revin cu clarificari . Atentie la depasirea curentului care trece prin shunt . Astfel la 300 amperi ai 225 mV  , 67 wati disipare de caldura . Deci trebui sa folosesti o scala superioara pentru curenti mai mari de 250 amperi . Sper ca shuntul sa suporte fara sa se topeasca .

#13
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,631
  • Înscris: 29.05.2004

 scaiba, on 24 ianuarie 2017 - 11:43, said:

Matale vorbești despre un ditz în cc?!?
Că nu m-am prins...

Exact despre asta este vorba, clampmetru in CC. La pornire, mai ales iarna, e vorba de sute de amperi pana incepe sa se invarta cat de cat.

#14
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,708
  • Înscris: 22.02.2007
CAt este rezistenta suntului? Ca daca este de cativa ohmi, ori se topeste ori  pateste ceva bateria sau cablurile cu care este legat suntul?
LA pornire unei masini, si in functie de capacitatea bateriei, bateria poate da un curent destul de mare, si ma refer la cateva SUTE de A, una de 74Ah poate da 780A in scurt, Cine disipa acea caldura obtinuta ?

#15
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,631
  • Înscris: 29.05.2004

 al bundy ro, on 24 ianuarie 2017 - 11:59, said:

Cine disipa acea caldura obtinuta ?

Vaporii de cupru :-)

#16
Anca12

Anca12

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,253
  • Înscris: 12.04.2008
@cristimeseriasu, cel  mai bine este sa legi shuntul in serie cu bateria (nu conteaza pe care conductor: cel de la borna +, sau cel de la borna - a acumulatorului), dar sa strangi bine suruburile, sa nu fie rezistenta de contact (shuntul are rezistenta foarte mica, 0,075V / 100A = 0,00075 ohmi).
In acest mod, shuntul va fi parcurs de curentul mare, de exemplu 45 A, 100 A, 210 A etc. 100A este curentul maxim recomandat, dar merge si mai mult pentru scurt timp (shuntul va fi fierbinte, rezistenta lui se va modifica intrucatva, afectand precizia masurarii. Poti pune un ventilator, cat masori...).

Dupa aceste preparative, pui multimetrul, pe domeniul milivoltilor, tensiune continua, in paralel cu shuntul, si citesti cati milivolti indica, exact cum ti-a zis @pacopaco1967 la postare #3.

Acest demers se numeste realizarea unui ampermetru shuntand un milivoltmetru.

Edited by Anca12, 24 January 2017 - 12:29.


#17
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Schema de lucru e sunt inseriat cu sarcina si voltmetru (multimetru setat pe mV) in paralel cu suntul.
Calculul amperilor se face prin regula de 3 simpla.
Unii abereaza cu gratie.

#18
al bundy ro

al bundy ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,708
  • Înscris: 22.02.2007
IA faceti voi un calcul al curentului in circuit, 12V pe 0.00075 ohmi. Cat este ?

https://www.olx.ro/o...ca-ID4U8m6.html
si cu
https://www.olx.ro/o...ca-ID4U8m6.html se masoara tensiunile pe un singur element. Cum credeti voi ca o sa arate shuntul pentru 6 elementi in serie ?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate