Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Soferi incepatori - bun venit
Last Updated: Jun 05 2020 00:16, Started by
Ina.Click
, Jan 13 2017 15:51
·
0
#20
Posted 13 May 2017 - 19:08
O întrebare pentru cei mai experimentați decât mine (am permis doar de 6-7 luni). Pe google maps nu se observă marcajele longitudinale de pe asfalt așa că am făcut o schița. Deci vin dinspre lujerului, pe strada Brașov, mă apropii de intersecția cu drumul taberei. Sunt pe banda 3 (în prima banda am văzute că sunt mereu parcate mașini) și observ că banda mea se transforma in banda doi. Urmez liniuțele de pe jos doar că cel din dreapta mea (care e pe banda doi) nu trage și el dreapta de volan, ca să ajungă în prima banda, ci merge drept înainte.
Cine greșește aici? Eu aveam impresia că e corect sa ajung in banda doi și cel din dreapta mea să ajungă in banda 1 dar după ce azi l-am văzut pe unul că ar fi intrat în mine fără nici o problemă am inceput să mă îndoiesc de ce credeam și am zis să întreb aici. Mulțumesc IMG_20170513_193119.jpg 32.61K 31 downloads |
#21
Posted 13 May 2017 - 20:07
E corect sa-ti pastrezi banda, adica asa cum faci tu! Oricum trebuie sa te uiti bine in oglinzi ca sa nu te pocneasca unul d-asta cu "prioritate de linie dreapta" !
|
#22
Posted 20 July 2019 - 12:43
Am o nelamurire cu privire la cum e bine sa INCETINIM in trafic si de asta ma si fastacesc cand am de a face cu indicatorul "Cedeaza trecerea" sau la treceri de pietoni unde nu este vizibilitate buna.
Deci, cand e bine sa incetinim: - cu frana de motor?(trecere la o treapta de viteza inferioara) - cand doar cu frana? - se poate incetini doar din ambreiaj in trafic? - si cand sa folosim si ambreiajul pe langa frana? |
#23
Posted 04 August 2019 - 17:05
- cu frana de motor?(trecere la o treapta de viteza inferioara)
Cand cobori dealu, bagi intr-o treapta unde mentii o viteza constanta fara sa tii frana prea mult sau deloc. In functie de inclinatie vei fi intr-a treia sau daca e chiar abrupt si trebuie sa mergi incet, o bagi a doua, apesi frana din cand in cand in caz ca prinzi viteza prea mare. Iarna sau cand e asfaltul umed. Tii distanta mai mare sa nu fi nevoit sa bruschezi frana. Cu cat ai cauciucuri mai bune (nu foarte vechi, thread depth corespunzator) cu atat distanta de franare e mai mica. In general, trebuie sa prevezi ce se intampla. Daca rulezi intr-a patra/treia si sti ca urmeaza un stop/semafor, ridici piciorul de pe acceleratie si lasi sa curga lin pana opresti, la final bagi in neutru si apesi frana pentru oprit. Ai grija cand retrogradezi, sa o bagi intr-o viteza corespunzatoare si sa turezi motorul in caz ca viteza de rulare cere o turatie mai mare. Lasi ambreiajaul cu simt de raspundere. Cu cat conduci mai mult o sa te obisnuiesti mai bine cu masina. Cauta "rev matching" pe youtube si o sa gasesti clipuri unde explica aceasta tehnica. Ziceai ceva de sens giratoriu/treceri de pietoni. Cand ajungi spre un giratoriu, tot asa, lasi sa curga lin, te asiguri mai de la distanta, o bagi intr-a doua si iei sensul giratoriu la viteza mica sa poti sa-ti ti banda de mers fara sa te sui calare pe altii. Daca vezi giratoriul gol de la 15 metri nu accelerezi sa treci, poate fix atunci vine cineva mai cu viteza. Iei un giratoriu incet, frumos, elegant, semnalizezi, pastrezi banda iar dupa ce iesi dai talpa. Ideea la giratoriu e sa intre cat mai multe masini, ar si functiona daca ai stii ca si ceilalti ruleaza incet in el. La treceri de pietoni in zone aglomerate, cu masini parcate, zone locuite, eu rulez cu 30-40, sa am timp sa analizez si sa franez fara probleme daca vrea cineva sa treaca. Si ti distanta la cel din fata, daca mergi incet nu inseamna ca ii stai fix in spate la celalt. - cand doar cu frana? Prin oras, daca nu esti un foarte mare schumaher, poti rula fara sa ai nevoie de frana prea mult, doar cand trebuie sa te opresti sau noah cand trebe sa franezi din alte motive. O sa iti inveti si tu traseele din orasul tau si o sa stii cum sunt semafoarele si cum merge tot traficul. O sa stii ca daca ai verde la semaforul X daca mergi cu 50 o sa prinzi verde si la restul. Sau daca stii ca o sa prinzi rosu n-o sa aiba sens sa-i dai talpa si apoi sa franezi. - se poate incetini doar din ambreiaj in trafic? Ideea in trafic/oras/bara la bara nu inseamna ca daca vrei sa incetinesti o s-o bagi dintr-a 3-a intr-a doua. Daca rulezi cu 40 intr-a 3 si urmeaza o oprire, lasi frumos accelaratia si o sa scada viteza, iar la final pui frana pentru oprit. - si cand sa folosim si ambreiajul pe langa frana? cand trebuie sa opresti de tot si sa bagi in neutru, asta e clar. dupa ce devii umpic mai "schumaher", o sa vezi ca nu mai ai chef toata ziua sa lasi acceleratia cu 50 de m intainte de o curba. exemplu: sa zicem ca rulezi cu 90, intr-a 5-a si dupa urmatoarea curba sti ca urmeaza serpentine, ai nevoie de a 3-a sa urci dealu. te apropii, franezi mai brusc pana pe la 40, iar inainte de curba schimbi viteza, faci un "rev match" si esti pregatit sa iei curba. La un stil de condus ecologic in care anticipezi orice din timp, n-o sa prea ai nevoie sa faci frana->schimba viteza si ajustat turatie->accelerat intr-un timp de 2-3-4 secunde. Dar poti sa vezi o gramada de conducatori auto "anti-talent" care: franeaza in curbe, uita sa ajusteze treapta de viteza pentru urcare sau care fix in curba frana+lasat ambrejat si schimbat viteza. Adica tu cand vrei sa-i dai talpa la iesire din curba nu poti findca anti-talentul din fata ta fix atunci schimba viteza si astepti dupa el pana accelereaza. Ideea e ca tot timpul e necesar sa fi cuplat intr-o treapta, mai ales inainte de curbe/sens giratoriu, pentru o tractiune mai buna. Cu cat conduci mai mult cu atat te obisnuiesti mai repede, si important sa nu te obisnuiesti prost. Ca incepator, nu incerca sa faci tampeniile celorlalti soferi. Daca ai avut un instructor bun, un prieten sa-ti mai explice, te educi suplimentar de pe internet si stii legea esti pe drumul cel bun. Asa ca: nu intra in depasiri la limita, respecta linia continua, nu fa intoarceri pe drum national unde nu ai vizibilitate mare, pastreaza distanta, ajusteaza viteza pentru conditiile meteo, ai masina intr-o stare buna (becuri, cauciucuri, directie, uleiuri), nu condu mai mult decat nu esti in stare, verifica oglinzile+unghiul mort inainte de orice manevra, NU CONSUMA ALCOOL INAINTE SA CONDUCI. Aia care fac depasiri idioate si merg cu viteza pe sectoare de drum limitate o sa ajunga probabil cu 15 minute mai repede. merita? Edited by popmircea1995, 04 August 2019 - 17:17. |
#24
Posted 04 June 2020 - 16:41
Cum e bine de procedat daca as avea pe un drum european 80 km/h cu treapta a 4 a de viteza si stiu ca urmeaza sa opresc? (Linie ferata sau stop de exemplu).
Stiu ca unii vor spune ca scoti pe liber la un moment dat dar la scoala de soferi nu ne-a invatat asa si nu sunt obisnuita. Pe de alta parte doar n-o sa dau 4-3-2-1 ) Pana acum am condus doar prin oras cu maxim 50 si de asta imi pun problema asta. (La scoala cred ca majoritatea instructorilor te invata cum sa circuli cu maxim a 3 a). Nu mai zic de condus noaptea, pe ploaie, zapada. Sistemul asta al scolilor de soferi are cam multe lacune. |
#25
Posted 04 June 2020 - 18:21
Ai deschis un subiect la care probabil o sa primesti atatea raspunsuri incat o sa incurce de-a binelea.
Cum am procedat eu toata viata cu o cutie manuala si nu am avut niciodata probleme de uzura prematura a ambreiajului. La o franare de urgenta trebuie sa capeti reflexul de a apasa frana aproape concomitent cu ambreiajul la fund si sa scoti rapid maneta la punctul mort urmand sa iei imediat piciorul de pe ambreiaj. Astfel la momentul opririi totale motorul nu se opreste si nici nu uzezi inutil ambreiajul tinand piciorul pe el prea mult timp. Sigur ca daca vrei sa eviti un pericol iminent in una-doua secunde sau chiar fractiuni de secunda il dai naibii de ambreiaj si ramai preocupata doar sa franezi in siguranta si in timp cat mai scurt chiar daca o sa se opreasca motorul sau chiar daca ti se "lipeste" piciorul pe ambreiaj. Pana la urma conteaza mai mult siguranta decat orice altceva. Daca ai aptitudini corecte de soferita intr-o perioada de timp rezonabila o sa-ti formezi reflexele astfel incat coordonarea intre maini si picioare sa devina instinctuala. In cazul in care ai timp destul pentru a opri masina in deplina siguranta, se ia initial piciorul de pe acceleratie (frana de motor cat de mult posibil) lasand masina sa "curga" sau/si se controleaza progresiv franarea pana cand masina te trage singura de urechi ca trebuie ori sa schimbi intr-o treapta corelata cu viteza/turatia ori sa o scoti la punctul mort oprind apoi usor din frana. Cum te trage masina de urechi? Simplu, cand ajunge sub o anumita turatie necorelata cu treapta incepe sa vibreze usor insa la fel de bine te poti orienta dupa turometru. La oprirea inaintea unei linii de cale ferata sau la un stop eu scot din viteza cu putin timp inainte de oprire fara a lasa masina sa vibreze. Este pur si simplu vorba de cum simte fiecare masina.. Parafrazandu-l pe seful OMS iti mai spun doar atat: Experimenteaza, experimenteaza, experimenteaza! Succes! |
#26
Posted 05 June 2020 - 00:16
eu folosesc frana de motor in 99% din timpul de mers. m am obisnuit sa schimb in treapta inferioara tot timpul. de multe ori pana in treapta 1. iar daca am chef de putin sport , ii dau si cu spritz cand bag in inferioara. nu am avut niciodata probleme cu ambreiajul. de cand am inceput sa conduc mi s a spus ca e bine si mai sigur sa ai frana de motor ,,,, si asa m am invatat de peste 15 ani...
avantajul e ca ai o franare mai sigura , mai ales la coborare de deal + avantajul ca tot timpul esti in treapta corecta pt viteza cu care mergi , deci , la o adica poti sa accelerezi instant fara sa pierzi timpul de a baga in viteza dupa o franare... toate masinile de curse/raliu stau tot timpul in o treapta de viteza , niciodata pe liber. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users