Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Procedura accident fara pagube ma...

Cum se regleaza aceste balamale?

Renovare ap interbelic, Centru - ...

Chit rosturi gips carton
 Gasesc echipa de proiectare pentr...

Demisie la fostul job - mutare in...

Probleme rețea

A folosit cineva sistemul din foto?
 Comodatarul poate fi si persoana ...

Durere antebrat, cred

Tehnologia Blockchain NU are viit...

Phishing - mailuri aparent de la ...
 Recomandare reparare/inlocuire ca...

Apartament in bloc nou, sfat fonic

Scadere presiune centrala din cau...

Economii in EURO sau USD?
 

Merita infiintata o firma de inchirieri auto?

- - - - -
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#55
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,939
  • Înscris: 20.10.2015

View Postfigo1988, on 13 aprilie 2017 - 00:03, said:

Tsunami, sunt destule firme mici de închiriere mașini în România care o duc f bine. Riscul e asociat oricărei afaceri, dar nu mi se pare un risc atât de mare, capitalul e problema. Dacă cumperi 10 mașini cu 1-2 ani vechime și discount baban, în cel mai rău caz ajungi sa le vinzi cu cât le-ai luat, după 6 luni, dacă nu merge treaba.

Nu e mai logic sa te angajezi sa inveti intai cu ce se mananca, care sunt clientii, ce vor, sa vezi cum se fac contractele cu corporatiile, ce vor corporatiile etc?
iar in timpul asta esti si platit decat sa pierzi timp si bani?

Un secret.
NICI O AFACERE nu va merge daca nu ai habar cum se gestioneaza, daca nu ai experienta.
Unii sunt destepti si isi fac temele, altii prosti si isi pierd banii pe care nu i-au muncit niciodata

Apropo, dupa 6 luni si km in plus nu vinzi masina la acelasi pret. Mai mult nici atunci pe loc n-o mai poti vinde la acelasi pret.
Pentru ca dac-ai putea, ar face-o cel care ti-o vinde.

#56
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Modelul de business e destul de simplu, nu poți spune ca e mare lucru de învățat. Poate ar fi de preferat sa începi ca angajat în alta firma mica de închirieri, dar în cazul asta vei fi tipul care verifica mașinile și le spala. Nu e chiar business school, sa fim serioși :) Nu corporațiile sunt publicul țintă pentru aceasta afacere, ci firmele mai mici și PF.

Cu prețul îți spun sigur ca asa e. Te duci la un dealer și cumperi 10 mașini din programul lor de rulate, cu 1-2 ani vechime și vei avea un discount excepțional fata de prețul de nou. Vreo 40-50% zic. Nu mai pierzi decât câteva procente în 6 luni și asta doar dacă nu ai negociat prea bine.

#57
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,716
  • Înscris: 23.10.2015
Tsunami, n-are rost sa te mai chinui sa explici.

Oricum nu va face nimic din ce zice si va baga banii până la urma într-un apartament si gata.

#58
DaniJ90

DaniJ90

    You Are Terminated!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,083
  • Înscris: 22.11.2011
Stiti ce e cel mai amuzant? Voi credeti ca eu stau in banii astia....
@Tsunnnami Nu stiu cum sa iti spun sa nu par nesimtit sau sa par ca ma laud, dar serios, cum naiba sa ma angajez la o firma de inchirieri?
Ce timp pierd? Ce bani? Ca pierd 50000 de euro? Iti dai seama..pfff...incredibil.

#59
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,939
  • Înscris: 20.10.2015

View Postfigo1988, on 13 aprilie 2017 - 07:02, said:

Modelul de business e destul de simplu, nu poți spune ca e mare lucru de învățat. Poate ar fi de preferat sa începi ca angajat în alta firma mica de închirieri, dar în cazul asta vei fi tipul care verifica mașinile și le spala. Nu e chiar business school, sa fim serioși Posted Image Nu corporațiile sunt publicul țintă pentru aceasta afacere, ci firmele mai mici și PF

Serios?
Ia zi-mi si mie atunci cate masini de la rental sunt pentru business si cate de placere?
Care e gradul de ocupare al parcului luni si care e sambata
Cati km face o masina miercuri si cati duminica?
Cate masini ai la reparat pe saptamana?
Cate accidente ai pe 3 luni si cine le face?
Care e consumul de carburant?
Care e costuld e achizitionare a unui client?
Cate procese ai pe an?
Care e afacerea pe sezoane?
Etc etc etc

Numai un prost nu invata.
nu scoala te invata ci EXPERIENTA
Stii ce-ti spune scoala de businee printre altele?
"Cunoaste-ti competitia!", Posted Image
Crezi ca exista o carte in care ti se raspunde la intrebarile de mai sus la un rental la intgrarea in Pecica?

View Postfigo1988, on 13 aprilie 2017 - 07:02, said:

Cu prețul îți spun sigur ca asa e. Te duci la un dealer și cumperi 10 mașini din programul lor de rulate, cu 1-2 ani vechime și vei avea un discount excepțional fata de prețul de nou. Vreo 40-50% zic. Nu mai pierzi decât câteva procente în 6 luni și asta doar dacă nu ai negociat prea bine.

Atunci mergi la dealer, iti da 10 masini cu 50% mai ieftine (asta e chiar de domeniul basmului, uite cine da sfaturi de afaceri) si vinzi cate una pe saptamana cu 20% mai ieftin decat o facea dealerul in parcul lui.
In felul asta castigi €1,000 / saptamana
E bine un castig de €4,000/luna numai din asta?
iti trebuie o investitie de €50k doar si scoti peste dublu pe an. La ce-ti mai trebuie cec-ul sa-0ti tii economiile?

Voi chiar asa credeti ca merg afacerile?

Attached Files



#60
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Esti simpatic. :)

Intrebarile tale, desi valide, nu sunt absolut necesare in a determina viabilitatea ideii. Raspunsul lor ar fi necesar doar daca ai incerca un model nou de afaceri sau o piata complet virgina. Cum nu faci niciunul din aceste lucruri, poti f bine sa sari direct la raspuns, raspuns care iti este oferit de firmele care deja sunt in domeniu si de preturile pe care le practica, mai ales de catre firmele mici. Majoritatea intrebarilor pe care le-ai pus, desi excelente intr-un powerpoint, sunt complet irelevante intr-un domeniu deja calcat si batatorit de zeci de ani. Eu as incepe cu un calcul al cheltuielilor (cele fixe cu sediul, salarii si cele care depind de nr de masini: leasing, asigurari casco etc) si o scurta analiza a preturilor practicate de serviciile deja existente de rent-a-car in contextul cheltuielilor pe care le-am calculat deja. Repet, piata stim ca exista, operational, cel putin la inceput, nu e nimic SF, iar mai departe ajustezi din mers. Vorbim de cateva masini, iti permiti linistit sa faci niste greseli la inceput, atata timp cat le observi si le corectezi.

Genul de abordare pe care o ai tu este genul predat in corporatii, pentru ca toata lumea sa stea frumos aliniata cu frica ca pana si pentru o covrigarie iti trebuie analiza de zeci de mii de euro facuta de consultanti financiari. Lectie predata in timp ce majoritatea domeniilor sunt intoarse pe dos de catre startup-uri cu o abordare fix invers de cea pe care o ai tu. Daca ti-ai fi facut research-ul predat in corporatie, ai fi vazut ca mihaela lucreaza/detine chiar o companie de rent-a-car, deci nu vorbeste chiar din filme.

Nu ai inteles nimic din faza cu masinile. Firmele mari de rent-a-car fac leasinguri mari cu un discount decent (>30%) la masini noi. Tu nu ai cum sa obtii acelasi discount la o masina cu 0km, pentru ca nu faci volum. Dar poti obtine unul asemanator la o masina rulata 1-2 ani, fata de pretul de noua. Cheia e ca treci peste devalorizarea cea mai crunta a unei masini, cea din primii 2 ani si nici nu ii oferi clientului masini din 1900 toamna. Avantajul e ca, daca firma nu functioneaza, poti vinde cu pierderi minime sau f putin in castig, in functie de cum ai negociat.

PS: Tot ce spun mai sus dpdv al atitudinii este din experienta personala, cu firma proprie. Sigur, am facut si greseli, dar asta e procesul de invatare. Si, daca nu esti in stare sa corectezi probleme din mers, atunci oricum nu prea ai sanse de succes. Oricate planuri iti faci si oricate informatii din domeniu ai, tot vei de peste situatii neprevazute in care va trebui sa te bazezi pe intuitie. Am o gramada de cunostinte care au stat ani intregi sa se gandeasca la vreo mareata idee de afaceri, in cele mai mici detalii (asa aveau ei impresia), pentru ca pana la urma sa renunte pentru ca s-au convins singuri ca nu merita. Fara macar sa o incerce! De ce crezi ca majoritatea celor care au avut succes in afaceri (nu vorbesc de CEO care opereaza mamuti porniti de altii) recomanda sa lansezi repede si sa primesti feedback de la clienti reali.

PPS: Un mic mai multa modestie din partea ta nu ar strica, mai ales ca nu iti cunosti interlocutorii.

#61
DaniJ90

DaniJ90

    You Are Terminated!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,083
  • Înscris: 22.11.2011

View PostTsunnnami, on 13 aprilie 2017 - 12:56, said:

Serios?
Ia zi-mi si mie atunci cate masini de la rental sunt pentru business si cate de placere?
Care e gradul de ocupare al parcului luni si care e sambata
Cati km face o masina miercuri si cati duminica?
Cate masini ai la reparat pe saptamana?
Cate accidente ai pe 3 luni si cine le face?
Care e consumul de carburant?
Care e costuld e achizitionare a unui client?
Cate procese ai pe an?
Care e afacerea pe sezoane?
Etc etc etc

Numai un prost nu invata.
nu scoala te invata ci EXPERIENTA
Stii ce-ti spune scoala de businee printre altele?
"Cunoaste-ti competitia!", Posted Image
Crezi ca exista o carte in care ti se raspunde la intrebarile de mai sus la un rental la intgrarea in Pecica?



Atunci mergi la dealer, iti da 10 masini cu 50% mai ieftine (asta e chiar de domeniul basmului, uite cine da sfaturi de afaceri) si vinzi cate una pe saptamana cu 20% mai ieftin decat o facea dealerul in parcul lui.
In felul asta castigi €1,000 / saptamana
E bine un castig de €4,000/luna numai din asta?
iti trebuie o investitie de €50k doar si scoti peste dublu pe an. La ce-ti mai trebuie cec-ul sa-0ti tii economiile?

Voi chiar asa credeti ca merg afacerile?
Esti cam nesimtit in superioritate dar sa iti zic ceva ca se pare ca nu intelegi...in momentul de fata pot sa traiesc 3-4 vieti eu si toata familia fara sa mai lucram ceva, am lucrat la cateva multinatioanle pe posturi de conducere, anul acesta demarez doua proiecte pe fonduri europene, mai am jumate dintr-o firma de transporturi nationale si internationale, am cred ca 6 masini personale pe numele meu printre care un S Class nou, model nou, am sponsorizat inclusiv echipa UTA, am avut o firma de mentenanta IT pentru firme, etc si tu imi dai lectii in afaceri....se vede ca experienta ta e aproape cu zero din postare de mai sus...scoala de bussines? "Cunoaste-ti competitia!"? Serios? ai fost la ceva curs de afaceri si ai iesit invatat si gata de lupta? Nu imi sta in caracter sa ma laud, dar pentru tine am facut o exceptie si as ruga in moderator sa blocheze topicul sau sa il stearga.....si ca sa intelegi mai bine, eu deja ofer 2 doua masini pentru delegatiile companiilor din zona Arad-Timis si ma interesa sa intru si pentru persoane fizice....

#62
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,939
  • Înscris: 20.10.2015

View PostDaniJ90, on 13 aprilie 2017 - 14:27, said:

Esti cam nesimtit in superioritate dar sa iti zic ceva ca se pare ca nu intelegi...in momentul de fata pot sa traiesc 3-4 vieti eu si toata familia fara sa mai lucram ceva, am lucrat la cateva multinatioanle pe posturi de conducere, anul acesta demarez doua proiecte pe fonduri europene, mai am jumate dintr-o firma de transporturi nationale si internationale, am cred ca 6 masini personale pe numele meu printre care un S Class nou, model nou, am sponsorizat inclusiv echipa UTA, am avut o firma de mentenanta IT pentru firme, etc si tu imi dai lectii in afaceri....se vede ca experienta ta e aproape cu zero din postare de mai sus...scoala de bussines? "Cunoaste-ti competitia!"? Serios? ai fost la ceva curs de afaceri si ai iesit invatat si gata de lupta? Nu imi sta in caracter sa ma laud, dar pentru tine am facut o exceptie si as ruga in moderator sa blocheze topicul sau sa il stearga.....si ca sa intelegi mai bine, eu deja ofer 2 doua masini pentru delegatiile companiilor din zona Arad-Timis si ma interesa sa intru si pentru persoane fizice....

Raspunsul nu era pentru tine.

Tu vei reusi, am si spus ca vei reusi, practic nu vad cum ai putea-o da-o-n bara.
Singurul lucru pe care nu-l inteleg este de ce nu pornesti.
Fiecare secunda este pierdere.

View PostDaniJ90, on 13 aprilie 2017 - 14:27, said:

eu deja ofer 2 doua masini pentru delegatiile companiilor din zona Arad-Timis....

View PostDaniJ90, on 11 ianuarie 2017 - 01:18, said:

Merita infiintata o firma de inchirieri auto?

:lol:

View Postfigo1988, on 13 aprilie 2017 - 13:19, said:

Majoritatea intrebarilor pe care le-ai pus, desi excelente intr-un powerpoint, sunt complet irelevante intr-un domeniu deja calcat si batatorit de zeci de ani.

E IRELEVANT sa-ti cunosti competitia???
E irelevent sa iti planifici cheltuielile? Sa faci predictii?
Cum stii daca "merita" sau nu??

#63
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

View Postfigo1988, on 13 aprilie 2017 - 13:19, said:

Eu as incepe cu un calcul al cheltuielilor (cele fixe cu sediul, salarii si cele care depind de nr de masini: leasing, asigurari casco etc) si o scurta analiza a preturilor practicate de serviciile deja existente de rent-a-car in contextul cheltuielilor pe care le-am calculat deja. Repet, piata stim ca exista, operational, cel putin la inceput, nu e nimic SF, iar mai departe ajustezi din mers. Vorbim de cateva masini, iti permiti linistit sa faci niste greseli la inceput, atata timp cat le observi si le corectezi.

View PostTsunnnami, on 13 aprilie 2017 - 14:50, said:

E IRELEVANT sa-ti cunosti competitia???
E irelevent sa iti planifici cheltuielile? Sa faci predictii?
Cum stii daca "merita" sau nu??

Fix asta ziceam, ca-i irelevant sa iti planifici cheltuielile. :)

Stii ca merita pentru ca o mai fac o multime de alte firme si ai incredere ca poti opera afacerea cel putin la fel de eficient ca si ele, per total. Sigur, nu vei avea capacitatea de prognoza a unui gigant precum Sixt, dar vei avea avantajul unor overhead-uri infinit mai mici. Ai luat-o la misto pe mihaela, dar chiar avea dreptate, daca nu te apuci sa faci, indiferent cate cursuri faci si cate carti citesti, nu o sa stii niciodata. E ca si cum ai incerca sa inveti sa conduci din carti, fara sa pui mana pe volan vreodata.

Genul de probleme pe care ti le puneai tu devin relevante cand firma creste. Ce conteaza daca se inchiriaza mai multe masini miercurea sau duminica? Iti faci griji ca se face coada? Ai masini pe care le poti aduce miercurea, dar nu si duminica? Serios vorbesc, sunt genul de detalii pe care le pui la punct dupa ce ai o afacere care functioneaza bine la nivel general, detalii care iti optimizeaza activitatea si care iti mai aduc cateva zecimi la marja de profit. Problema e ca acele zecimi, la valori mici ale profitului nici nu merita sa te gandesti la ele in prima faza.

#64
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,939
  • Înscris: 20.10.2015
Eu am sfatuit altceva:
NU TE APUCI SA FACI FARA SA STII CU CE SE MANANCA CHESTIA AIA.

Si ai destule la indemana.

Cu ce e gresit sa te angajezi temporar la or firma sa intelegi modelul de biznis?
Eu nu mi-as risca banii sa deschid un restaurant.
E mult prea riscant.

Apoi, fii sigur ca tu, fara experienta, fara piata, vei "juca" cu o eficienta mult mai mica decat competitia ta.

View Postfigo1988, on 13 aprilie 2017 - 15:09, said:

Ce conteaza daca se inchiriaza mai multe masini miercurea sau duminica? Iti faci griji ca se face coada? Ai masini pe care le poti aduce miercurea, dar nu si duminica? Serios vorbesc, sunt genul de detalii pe care le pui la punct dupa ce ai o afacere care functioneaza bine la nivel general, detalii care iti optimizeaza activitatea si care iti mai aduc cateva zecimi la marja de profit. Problema e ca acele zecimi, la valori mici ale profitului nici nu merita sa te gandesti la ele in prima faza.

Reteta perfecta pentru faliment.
Porneste si... vezi tu

#65
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Repet, respectivele detalii nu iti vor aduce decat zecimi la marja. Daca aia e toata marja, de cateva zecimi, atunci modelul in sine e facut prost si nu va functiona ever. Nu poti sa optimizezi ceva cu o baza incorecta.

Evident ca e bine sa ai experienta in domeniu, dar intr-o firma de inchiriat, in afara cazului in care esti manager, nu ai ce experienta sa prinzi, fiind o structura mai degraba orizontala. Adica cu patronul si cativa angajati care se ocupa de preluatul si predatul masinilor, de dusul la reparatii si cam atat. Nu le da nimeni acces la baza de date sau statistici.

#66
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,939
  • Înscris: 20.10.2015
Rite, I rest my case, nu doresc de fapt sa demonstrez nimic, singurul motiv a fost sa ajut pentru a nu-si pierde banii.

#67
DG1984

DG1984

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 90
  • Înscris: 02.12.2015

View PostDaniJ90, on 13 aprilie 2017 - 14:27, said:

Esti cam nesimtit in superioritate dar sa iti zic ceva ca se pare ca nu intelegi...in momentul de fata pot sa traiesc 3-4 vieti eu si toata familia fara sa mai lucram ceva, am lucrat la cateva multinatioanle pe posturi de conducere, anul acesta demarez doua proiecte pe fonduri europene, mai am jumate dintr-o firma de transporturi nationale si internationale, am cred ca 6 masini personale pe numele meu printre care un S Class nou, model nou, am sponsorizat inclusiv echipa UTA, am avut o firma de mentenanta IT pentru firme, etc si tu imi dai lectii in afaceri....se vede ca experienta ta e aproape cu zero din postare de mai sus...scoala de bussines? "Cunoaste-ti competitia!"? Serios? ai fost la ceva curs de afaceri si ai iesit invatat si gata de lupta? Nu imi sta in caracter sa ma laud, dar pentru tine am facut o exceptie si as ruga in moderator sa blocheze topicul sau sa il stearga.....si ca sa intelegi mai bine, eu deja ofer 2 doua masini pentru delegatiile companiilor din zona Arad-Timis si ma interesa sa intru si pentru persoane fizice....

Pai si un om atat de modest si "realizat" (sunt sigur ca datorita propriei inteligente/ambitii) ca tine cere sfaturi de afaceri pe un forum si dupa aceea se oftica daca ii dau ceilalti lectii de afaceri? Posted Image Esti prea tare, prea smecher, sa ai bani de trait cu familionu' pentru 4 vieti, cincizeci de firme si de masini si sa ceri sfaturi de afaceri cu masini SH pe Softpedia. Si sa nici nu te lauzi, ca nu iti sta in caracter, dupa cum ai si zis...

Edited by DG1984, 13 April 2017 - 22:34.


#68
bila1000

bila1000

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,346
  • Înscris: 12.08.2010
Eu ma bagam in orice afacere cu statul, faceam un contract care in caz de reziliere, doream sa fiu despagubit , la toata valoarea leasingului, deci cu risc zero altfel nu ma bag.Ce talent ce ingeniozitate, in caz de belea nu doresc sa am masinile , si cu leasingul pe cap, rusinos dar sanatos.

#69
barladi

barladi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 413
  • Înscris: 10.01.2011
Tsunnami, imi poti da si mie un link cu o postare a ta unde esti si tu cat de putin incurajator? Fara sa vreau, citind topicurile din aria de afaceri, unde am dat de tine esti cea mai indarjita persoana ca nimic nu merge. De curiozitate.....in opinia ta, exista vreo afacere pe lumea asta si in tara asta care poate fi pornita? Tin minte si topicul cu autoutilitara transformata in "fast food mobil" - daca te lua cineva in seama putea sa bage mana in foc ca nu va merge si nu va primi aprobarile. Si ghici ce.....fetei respective i s-a dat omologarea din prima la masina respectiva.
    Mereu recomanzi sa se angajeze. Pai tu crezi ca angajatul asta se face batand din palme? Toate firmele unde ai nevoie se bat pe tine sa te angajeze, ca sa iti poti deschide tu afacere. Nu mai zic de timpul respectiv care se pierde, in cazul fericit in care chiar te angajeaza firma respectiva.
     Sa stii si tu ca cel mai mult conteaza atitudinea intr-o afacere. Si abia pe urma conteaza banii, relatiile, si alte aspecte. Bani se gasesc, chiar daca nu ii ai tu, relatiile ti le faci etc....dar daca esti negativist si ti se rupe si sila sa alergi, cu siguranta vei fi sortit esecului. Asa ca macar incearca sa eviti topicurile de genul asta, pentru ca cel putin din ce am citit pana acum, mai rau ai incurcat decat sa ajuti. Si asta ti-o spune o persoana care are 2 afaceri, una destul de ok iar cealalta bunicica raportat la timpul dedicat ei, o persoana care le-a inceput pe ambele fara nici un gram de experienta, fara sa se angajeze nicaieri ;)


Ontopic: Eu am o firma de inchirieri scule si unelte si exista unele riscuri, ba chiar am trecut prin ele. Ca si domeniu, inchiriatul auto mi se pare riscant daca raportez cat e chiria cu cat costa o masina. La scule, chiria e in medie a 25-30 - a parte din costul utilajului nou. La masini raportul e mult mult mai mic. Exista insa avantajul sa obtii un discount frumusel la achizitionarea unui parc mare. Gen un Logan e 10 000 sa zicem....dar daca ii cumperi dealerului 50 de bucati, sunt mari sanse sa il iei la 9000 poate chiar mai putin. Le rulezi 2-3 ani si le vinzi cu 6-7000

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate