Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Tesla Model 3: Imaginea de ansamblu
#37
Posted 08 January 2017 - 14:21
ericmario, on 08 ianuarie 2017 - 14:14, said:
Acum incearca sa raspunzi la intrebarea asta: daca tu iti incarci sau nu masina electrica de la retea, termocentrala aia care produce curentul electric, consuma mai mult sau mai putin carbune? Hai ca-ti spun eu: consuma exact la fel, nici mai mult, nici mai putin. Zici ca incerc sa par superior? Cum iti inchipui tu ca se produce curent in termocentrale? Cu praf de zane? |
#38
Posted 08 January 2017 - 14:30
Ba nu bre valerica, crezi ca e un Dorel acolo care mai arunca doua lopeti de carbune in plus, ca ti-ai pus tu masina la incarcat?
Da asta zic, ca doar incerci sa pari superior. |
#39
Posted 08 January 2017 - 15:17
valitudor, on 08 ianuarie 2017 - 13:42, said:
Ca exista o tendinta (apropo, cred ca asta e cuvantul potrvit in loc de trend) pozitiva pentru producerea energiei din surse verzi, este foarte bine. Sper s-o tina tot asa si in 30-40 de ani sa nu mai folosim carbune. Atunci voi fi de acord cu ecologistii de tastatura ca masinile electrice vor salva planeta. Nu stiu ce reprezinta filmul tau. Dac nu-mi spui ideea din el, nu-mi voi pierde vremea. Scuze O sa ignor restul scris de tine pentru ca imi pare o polemica fara cap si coada, in stilul Apples. Nu ma indoiesc ca sunt cifre si studii care "dovedesc" ce spui, insa cred ca ele vin de la cei care au interese gen Tesla. Pana una alta iata alte cifre si studii postate pe site-ul Academiei Nationale de Stiinte a SUA: 1. Mortalitatea anuala a benzinei (referinta) fata de diesel si de masinile electrice alimentate de la termocentralele pe carbune (EV coal) Diesel-ul o are chiar mai mica decat a benzinei, care o are la randul ei muuult mai mica decat a masinilor electrice alimentate din carbune (EV coal). [ https://s17.postimg.org/pdo68c86j/F2_large.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 2. Impactul negativ asupra mediului relativ la cel al benzinei. Din nou, la diesel este cu -, asadar impact pozitiv. Cel mai naspa stau electricele cu carbune [ https://s17.postimg.org/fhn38p2ej/F3_large.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 3. Poluarea relativa in SUA Ia priveste cum sta EV coal fata de benzina si diesel. [ https://s17.postimg.org/ect13bfxn/F1_large.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mesajul original impreuna cu link-urile catre sursa le gasesti AICI. Irelevant, in desenele tale apare doar PM2.5 (Particulate Matter de 2.5 sau mai putini microni) de PM10 nici nu se mentioneaza. Dar cea mai relevanta ar fi o comparatie intre o masina electrica si una cu combustie interna, de la productie pana la reciclare. Studii de genul au fot facute si nu de autoritati pro Tesla. Iti dau doar 2 exemple TUV LCA (nemti, chiar anti Tesla am putea spune) si MIT O analiză completă a ciclului de viață al unui lanț de valori complexe cum ar fi cea a unei mașini este o propunere foarte dificila, iar ele sunt adesea afectate de comparații nerealiste. Cred că cea mai bună documentație disponibilă este data de TÜV LCA pentru Kia Soul, care acoperă atât versiunile electrice și diesel ale aceeași mașini. Concluzia este destul de clara: Comparând Soul EV cu omologul său diesel în prezent la vânzare în Europa, autovehiculul electric cu zero emisii a marcat puternic în special pentru "potențialul de încălzire globală", care emite 39,7% mai puține gaze cu efect de seră pe toată durata de viață a vehiculului, cum ar fi dioxidul de carbon și metan . Soul EV a marcat, de asemenea, o îmbunătățire a "Crearii potentiale de oxidant fotochimic - Photochemical Oxidant Creation Potential", limitarea cantității de smog creat de procesul de fabricație a vehiculului și de vehiculul în sine de-a lungul vieții sale. sursa aici: https://press.kia.co... certification/ Studiul MIT se bazeaza pe Renault Fluence: https://www.technolo...s-powered-ones/ link direct pe pagina Rernault: https://group.renaul...ce-acv-2011.pdf si uite reprezentari grafice elocvente, nu ce ai pus tu acolo din surse indoielnice: http://bioage.typepa...6f634970d-popup 6a00d8341c4fbe53ef0192abf6f634970d-800wi.png 123.84K 5 downloads http://bioage.typepa...deaf4970c-popup 6a00d8341c4fbe53ef0191042deaf4970c-800wi.png 118.36K 12 downloads Graficele sunt preluate din studiul Renault la pagina 52 al documentului pdf. Cred ca astia nu ar avea motiv sa isi dea cu barda in oua promovand masinile electrice in detrimentul propriilor masini cu combustie interna. Cred ca ti-am demolat si argumentul asta. Altele mai ai? Edited by inuendo0, 08 January 2017 - 15:23. |
#40
Posted 08 January 2017 - 15:51
Piata auto mondiala nu s-o masura in miliarde, dar insumeaza sute bune de milioane de bucati ( nu uitati ca-n africa si asia circula multe masini produse acum zeci de ani)
Parerea mea e ca totul va tine de economics. Nu cred ca EV va atinge o masa critica sa inlocuiasca ICE ca masina personala. Au mai fost tentative de introducere a masinii electrice in istorie. Cu toate subventiile si facilitatile de la vendori e f scumpa sa nu vorbim de inconveniente - baterii, autonomie, timp de incarcare samd. Orasele bogate din lumea dezvoltata isi permit experimente; guverne/primarii/firme promoveaza EV in draci, sunt curios pina unde se va ajunge. Exemplul cu Dragnea/PSD la noi: Avem salariu mediu de 3-400 Euro si statul da subventie de 10000 pt EV?? (E noaptea mintii). EV va fi inca o caramida pusa la temelia restrangerii libertatilor individului. Cat despre Tesla/Musk ... mie imi semana un pic cu povestea lui Howard Hughes. |
#41
Posted 08 January 2017 - 16:01
La pagina 20 al studiului o sa vezi este luat in considerare un mix energetic specific tarilor europene actualizat pt 2008, ulterior mixul energetic s-a imbunatatit, deci practic amprenta de carbon a masinilor electrice e si mai mica. Ideal ar fi sa iti incarci masina doar din surse regenerabile, asa ai avea doar poluarea de productie, care si aia e mai mica decat la masinile traditionale.
https://group.renaul...ce-acv-2011.pdf Si iti amintesc ca GigaFabrica Tesla va fi independenta energetic si isi va produce energia electrica din panourile solare care o vor acoperi. Iar multe din Superchargerele sale deja sunt solare. jakota, on 08 ianuarie 2017 - 15:51, said:
Piata auto mondiala nu s-o masura in miliarde, dar insumeaza sute bune de milioane de bucati ( nu uitati ca-n africa si asia circula multe masini produse acum zeci de ani) Parerea mea e ca totul va tine de economics. Nu cred ca EV va atinge o masa critica sa inlocuiasca ICE ca masina personala. Au mai fost tentative de introducere a masinii electrice in istorie. Cu toate subventiile si facilitatile de la vendori e f scumpa sa nu vorbim de inconveniente - baterii, autonomie, timp de incarcare samd Orasele bogate din lumea dezvoltata isi permit experimente; guverne/primarii/firme promoveaza EV in draci, sunt curios pina unde se va ajunge. Exemplul cu Dragnea/PSD la noi: Avem salariu mediu de 3-400 Euro si statul da subventie de 10000 pt EV?? (E noaptea mintii). EV va fi inca o caramida pusa la temelia restrangerii libertatilor individului. Cat despre Tesla/Musk ... mie imi semana un pic cu povestea lui Howard Hughes. De curiozitate, crezi ca masinile electrice sunt subventionate mai mult decat cele traditionale? Sau productia de energie renovabila e subventionata mai mult decat petrolul/gazul/carbunele? Refa-ti calculele. Edited by Dany_Darke, 08 January 2017 - 20:06. |
#42
Posted 08 January 2017 - 16:50
inuendo0, on 08 ianuarie 2017 - 15:17, said:
si uite reprezentari grafice elocvente, nu ce ai pus tu acolo din surse indoielnice: Este caraghios cu atitudinea asta. Sursele alea indoielnice pe care le-am postat provin de la o agentie guvernamentala americana, si anume Laboratorul National pentru Energie din surse regenerabile, studiu publicat pe site-ul Academiei Nationale de Stiinte a SUA. Tu incerci sa ma contrazici cu "grafice elocvente" de o mare autoritate in domeniul climei si mediului si anume Renault. Noaptea mintii... Culmea, cele doua lucruri nici nu au legatura unele cu altele. Studiul Renaul se refera la gazele de sera, lucru pe care eu nu l-am contrazis, nici macar nu l-am discutat. Nu stiu daca stii, dar cam 97% din emisia mondiala de CO2 vine din surse naturale. Din aia 3% produse de om, cea mai mare parte a gazelor de serva vin din industria producatoare de energie electrica. Studoiul pe care l-am postat eu ia in considerare PM2.5 care sunt cele mai nocive pareticule mentru sanatatea omului. PM10 sunt mult mai putin nocive pentru ca sunt mai mari si nu ajung decat in plamani. PM2.5 nu numai ca nu pot fi filtrate suficient, dar ajung in alveole dupa care pot trece in sange. Dar tu nu-ti pierzi vremea cu ce nu-ti confirma ideile, nu-i asa? jakota, on 08 ianuarie 2017 - 15:51, said:
Cat despre Tesla/Musk ... mie imi semana un pic cu povestea lui Howard Hughes. |
#43
Posted 08 January 2017 - 18:20
Vrei sa pui un link te rog?
Voiam sa vezi cum sta treaba in europa, cu masinile electrice, care zici ca polueaza mai mult pt ca se incarca din surse de energie fosile. FALS Exact, nimic de zis, insa in mod natural, chiar si la procentul ala de 97% sistemul se autoregla. Lipsea sa mai spui ca activitatea umana e insignificanta pt mediu. Dar activitățile umane de la începutul Revoluției Industriale (luată ca anul 1750) au produs o creștere de 40% a concentrației atmosferice de dioxid de carbon, de la 280 ppm în 1750 la 400 ppm, în 2015. Această creștere a avut loc în ciuda absorbției unei mari parti a emisiilor de către "rezervoare" naturale implicate în ciclul carbonului. Sursele antropogene de dioxid de carbon (CO2) (adică, emisiile produse de activitățile umane) provin din arderea combustibililor pe bază de carbon, în principal cărbune, petrol și gaze naturale, împreună cu defrișarea, eroziunea solului și agricultura animală. Sursa Wikipedia Apropo de rezervoarele naturale care retin o parte din CO2-ul pe care il deversam, notiuni ca si global warming, coral bleaching, ocean acidificacion etc iti suna cunoscute? Te asigur ca nu sunt naturale si erau intr-un echilibru fragil pana si-a bagat omul coada, chiar si cu ala 3% CO2 antropogen. Ma refeream la PM10 pt ca in traficul urban in afara de gazele de esapament, 55% din aceste particule provine de la ... ghici ... placutele de franare. Nu sunt atat de nocive ca PM2.5 dar por fi evitate f usor in cazul masinilor electrice datorita franelor regenerative. Studiul complet e aici: https://www.ncbi.nlm...les/PMC4315878/
Edited by Dany_Darke, 08 January 2017 - 20:08.
|
#44
Posted 08 January 2017 - 19:10
inuendo0, on 08 ianuarie 2017 - 18:20, said:
Vrei sa pui un link te rog? inuendo0, on 08 ianuarie 2017 - 18:20, said:
Ma refeream la PM10 pt ca in traficul urban in afara de gazele de esapament, 55% din aceste particule provine de la ... ghici ... placutele de franare. Nu sunt atat de nocive ca PM2.5 dar por fi evitate f usor in cazul masinilor electrice datorita franelor regenerative. Placutele de frana pot elibera PM10 de pana la 55% din totalul PM10 care nu provin din esapamentul masinilor, nu din totalul general de PM10. Daca vrei sa vezi cum sta treaba cu totalul PM10 din USA, ca doar de acolo ai pus articolul, te ajut eu: Asadar, intreaga industrie de transport din USA e vinovata de doar 1% din totalul emisiei PM10. Masinile electrice rezolva marea problema a emisiilor de PM10 pentru ca, desi au frane clasice care emit PM10, franele regenerative vor asigura o reducere cu 0,001% a acelui 1% PM10 din SUA. Extraordinar. Merita sa-mi iau o electrica doar pentru asta O soba cu lemne elibereaza in atmosfera intr-o singura luna mai multe PM10 decat 10 masini in intreaga lor viata... Cum ne va salva Musk de asta? Edited by valitudor, 08 January 2017 - 19:12. |
#45
Posted 08 January 2017 - 19:14
Inuendo, nu se scrie cu rosu. Ala e rezervat moderatorilor, pt chestii grave. La bunul simt, poti sa scrii un cuvant-doua, cu rosu, nu se supara nimeni.
Revenind la oile noastre. Voi trece cu placere inapoi la calculat, ca si mie mi-ar conveni niste acumulatori mai buni pentru casa pe care mi-o construiesc. Deocamdata am LiFePO4. Dar trebuie sa-mi dai mura-n gura niste caracteristici si preturi concrete date de producator pt baterii (+protectiile incorporate acestora, ca sunt cu totul). Eu ce am gasit la prima strigare pe net (nea gugle) a fost ceea ce am prezentat in postul respectiv. Si ceea ce am gasit se potriveste cu ceea ce stiam deja. Am oaresce informatii in domeniu, ca ma intereseaza oarecum (nu pt masina, ci pt casa, am mai zis). Nu zic ca n-or fi evoluat oleaca preturile, dar nu cred ca au ajuns la 140$/kWh. Si eu sunt ecologist si tare mi-ar place sa merg cu masina electrica. Deocamdata merg cu bicla electrica, pt ca atat imi permit. |
#46
Posted 08 January 2017 - 19:37
ericmario, on 08 ianuarie 2017 - 14:14, said:
....Acum incearca sa raspunzi la intrebarea asta: daca tu iti incarci sau nu masina electrica de la retea, termocentrala aia care produce curentul electric, consuma mai mult sau mai putin carbune? Hai ca-ti spun eu: consuma exact la fel, nici mai mult, nici mai putin...... Daca o masina-doua se alimenteaza de la priza, nici o problema. Dar cand se vor alimenta de la priza vreo 500000-1000000 de autoturisme la nivelul unei tari mici, ca Romania asa, se schimba dramatic "socoteala". Bine, nu o sa vina prea curand vremea aia.... valitudor, on 08 ianuarie 2017 - 16:50, said:
.... Nu stiu daca stii, dar cam 97% din emisia mondiala de CO2 vine din surse naturale. Din aia 3% produse de om, cea mai mare parte a gazelor de serva vin din industria producatoare de energie electrica...... Edited by addysoftware, 08 January 2017 - 19:41. |
|
#47
Posted 08 January 2017 - 20:07
inuendo - renunta la scrisul acela marit, cu rosu, vedem destul de bine ce scrii. cat despre ceea ce scrii, poti si in afara mesajului citat, nu deformezi postul omului
|
#48
Posted 08 January 2017 - 22:29
valitudor, on 08 ianuarie 2017 - 13:42, said:
Ca exista o tendinta (apropo, cred ca asta e cuvantul potrvit in loc de trend) pozitiva pentru producerea energiei din surse verzi, este foarte bine. Sper s-o tina tot asa si in 30-40 de ani sa nu mai folosim carbune. Atunci voi fi de acord cu ecologistii de tastatura ca masinile electrice vor salva planeta. Nu stiu ce reprezinta filmul tau. Dac nu-mi spui ideea din el, nu-mi voi pierde vremea. Scuze O sa ignor restul scris de tine pentru ca imi pare o polemica fara cap si coada, in stilul Apples. Nu ma indoiesc ca sunt cifre si studii care "dovedesc" ce spui, insa cred ca ele vin de la cei care au interese gen Tesla. Pana una alta iata alte cifre si studii postate pe site-ul Academiei Nationale de Stiinte a SUA: 1. Mortalitatea anuala a benzinei (referinta) fata de diesel si de masinile electrice alimentate de la termocentralele pe carbune (EV coal) Diesel-ul o are chiar mai mica decat a benzinei, care o are la randul ei muuult mai mica decat a masinilor electrice alimentate din carbune (EV coal). [ https://s17.postimg.org/pdo68c86j/F2_large.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 2. Impactul negativ asupra mediului relativ la cel al benzinei. Din nou, la diesel este cu -, asadar impact pozitiv. Cel mai naspa stau electricele cu carbune [ https://s17.postimg.org/fhn38p2ej/F3_large.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] 3. Poluarea relativa in SUA Ia priveste cum sta EV coal fata de benzina si diesel. [ https://s17.postimg.org/ect13bfxn/F1_large.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mesajul original impreuna cu link-urile catre sursa le gasesti AICI. OK, scuze pt tipul de font folosit, o sa il corectez daca vreti. Valitudor, nu am nimic impotriva argumentelor tale, sunt ok si bine expuse. Dar sursele pot fi mai bune si informatiile mai actuale, mixul energetic se schimba destul de repede si calculele trebuiesc refacute. Iar revista stiintifica de unde citezi tu (Proceedings of the National Academy of Sciences) apartine de NAS (NAS în sine a fost fondat în 1863 ca o instituție privată, si sanctionata de Congresul Statelor Unite ale Americii, deci are titlu onorific). Deci cum ziceam aceasta revista este auto-sustinuta și nu primește finanțare directă din partea guvernului SUA sau al Academiei Naționale de Științe. Nu zic ca sursa nu ar fi credibila, dar o institutie pur guvernamentala mie personal imi inspira mai multa incredere decat o revista privata. Arunca un ochi pe link-ul urmator: sursa guvernamentala: The Alternative Fuels Data Center (AFDC) - Department of Energy USA: http://www.afdc.ener...c_emissions.php aici poti introduce statul West Virginia care are 96% productie electrica din carbune si poti observa chiar si in cazul asta ca o masina electrica polueaza mai putin. In cazul statului Idaho care produce curent doar 0.5% din carbune lucrurile sunt dramatic mai bune. Si ca sa revenim la oile noastre, Romania ar sta chiar mai bine decat SUA. Romania produce curent intr-un procent de 27.5% din carbune (sursa wikipedia 2014), fata de media de 33% a SUA. Iar metoda de comparare roata-la-roata include toate emisiile legate de producția de combustibil, prelucrare, distribuție și utilizare. Toate datele din linkul guvernamental poti vedea ca sunt din 2015 si 2016 daca dai pe butonul "ASSUMPTIONS". Mai mult, daca ai panouri pe casa sau morisca in curte produci 100% eco. O sa imi zici ca productia de panouri solare nu e chiar eco? Cred ca am clarificat faptul ca o masina electrica, indiferent de unde isi ia curentul e mai putin poluanta. Dar as vrea sa revenim la topic si sa dezbatem si alte teme despre Tesla Model 3, nu doar faza cu "cat e de eco". Multumesc tuturor pt rabdarea de a citi aceste posturi lungi. Cred ca sunt cat de cat informative. |
#49
Posted 09 January 2017 - 02:41
Pentru cei care sunt atat de cazuti in admiratie de marile realizari ale inventatorului genial Musk, poate ar fi bine sa cititi si putina istorie nu doar materialele publicitare si de markenting ale companiei Tesla.
Astfel istoria ne spune ca pe la 1835 s-a circulat cu o masina cu motor electric. O mie opt sute treizeci si cinci deci. Tot din istorie aflam ca la 1884 la Londra a inceput productia de serie a unei masini electrice dotata cu baterii de mare capacitate. O mie opt sute optzeci si patru deci. Deci ce a inventat nea Musk asta? Ca poate n-am fost eu atent. Sau poate unii considera inventie ca reuseste sa i-a o caruta de bani de la niste snobi plictisiti si cu multi bani? Asa ca fapt divers sunt destul de multi care cred si ca smartfonul a fost inventat de aifon si Steve cand de fapt primul smartfon aparuse cu vreo 5 ani inainte. Si in general toata treaba asta cu energiile eoliene si solare e o mare teapa, un fel haiduceala moderna in care se ia de la saraci ca sa se dea la bogati. Ca subventiile la masini electrice sau la instalatii solare sau eoliene vin de la cei care au si ei doua camere la bloc dar platesc impozite care se duc la subventii de masini de fite sau instalatii de fite solare la unii care-si incalzesc piscina din curtea vilei. |
#50
Posted 09 January 2017 - 05:00
Cornel, on 07 ianuarie 2017 - 22:09, said:
Eu sunt curios cine o fi "Adi de la Valcea"? Canta manele? Si are i8! Pff. diabolik213, on 07 ianuarie 2017 - 22:18, said: Completare: Noi inca nu suntem in stare sa avem zapezi fara caderi de curent in toate satele si orasele. addysoftware, on 07 ianuarie 2017 - 22:21, said: Ceea ce ma da pe mine, ca utilizator circumspect, inapoi de la a utiliza un vehicul electric, este pretul destul de mare al bateriilor. Bateria este un element cu viata limitata. Bateriile folosite de Tesla sunt dintr-un "aliaj" oarecum inedit, LiNiMnAlOxide. Adica "le-are pe toate"... dar oare de ce nu a folosit LiFePO4, care deja este consacrat, are durata mare de viata, 2000-3000 de cicli la descarcari complete? S-ar parea ca si LiNiMnAlO are durata de viata buna, dar nu atat de mare ca LiFePO4 - daor 1500-2000 de cicli. Iar pretul este mai mare la aceasta chimie, singurul avantaj fiind densitatea energetica putin mai buna. Una peste alta, costul unei sute de km cu "bateria" este egal cu cca 2,5-3 litri de benzina la noi in Europa. Asa ca... cine si-ar lua electric, ar face-o doar de amorul artei, si pt ca-l dau banii afara din casa. Da, in America sint destui d-astia. Si peste ani, probabil ca productia de electricitate eolian+ solar se va inzeci, masinile electrice vor depasi "milestones" de milioane si zeci de milioane de unitati, fara a mai consuma din petrol. Ps. Nu zic ca tesla e vreo capodopera de masina, dar i3-ul ala e mai urat si decat un prius. inuendo0, on 07 ianuarie 2017 - 22:34, said: Ne cam plângem de mila, dar adevărul e ca unde rețeaua suporta un aparat de sudura suporta și o masina electrica. Plus ca ideea e ca o incarci noaptea, când prețul e mai mic și consumu la fel. Iar despre durata de viata, Tesla iti da garanție 8 ani fără limita de km pt baterie, motor și trenul de rulare. Deci au încredere în produsul pe care îl vând. Și de preț...cate x6, m3, m5, Range Rover es, exotice de peste 100k euro se vad pe străzile României? Destul de multe zic eu...asa ca sa nu ne plângem de mila De unde unde scoți costurile alea? Din burtica nu? Chiar și la 2.5-3litri/100km e bine. As vrea eu ca masina mea sa consume 3% addysoftware, on 08 ianuarie 2017 - 01:46, said: Nu, burtica e pentru altele Bateria are "The base Model 3 is being offered with a 60 kWh battery, like the Bolt. Tesla’s current battery pack cost (cells, casing, cooling and entire pack) is at $260/kWh." Pret aprox baterie: 260$/kWh storage. Pret total: 260$ * 60kWh = 15600$ Range: the base Model 3 will get a range of at least 215 miles per charge Adica 215 x 1,6 = 344km Numarul de incarcari este de cca 1500-2000, timp in care range-ul masinii scade la 70% din cel initial. Nu, nu e inca de aruncat, dar capacitatea e scazuta. Sa consideram totusi un numar de incarcari de 2000 si deci 2000 x 344 = 688000 km Pretul bateriei pe suta de km este deci de 15600$ / 6880 = 2,26$ / 100km La care se adauga pretul energiei electrice, care deocamdata e gratis, nu? dar nu va mai fi multa vreme astfel. 344 km per 60kWh, deci 344 km cu costuri de cca 40 lei la pretul actual al energiei in Romania. Asta inseamna 40lei/3,44 = 11,6 lei/100km 11,6 lei + 2,26$ = 21 lei / 100km Am fost optimist cu 2,5...3 litri / 100km. Scuze. Nu se va mai intampla. Deci costul deplasarii se ridica la un echivalent cu cca 4 litri de benzina la 100km Desigur, putem presupune ca bateriile tin mai mult, si astfel cei 4 litri se reduc. La 3 litri. Ei? Pai dupa 3 ani hai sa zicem 4/5, masina o cumperi la juma de pret! Fiind electrocasnica, s-ar putea ca devalorizarea sa fie si mai mare! Daca o cumperi la 40% din pretul de nou, si sub 150000km, s-ar putea sa fie chiar o afacere si mai economica. Dar deocamdata electricele sunt cel putin mai scumpe decat masinile clasice. |
#51
Posted 09 January 2017 - 05:44
diabolik213, on 08 ianuarie 2017 - 13:07, said:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/st4I9w6_D2Q?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Trendul in momentul de fata este renuntarea la carbune si trecerea la hydro,solar si wind. Ca in lume se experimenteaza tot felul de instalatii care sa produca energia electrica din miscarea valurilor marii.. bla bla. Daca tot desertul Sahara ar fi acoperit de ferme eoliene, s-ar produce mai mult curent decat consuma omenirea la ora actuala.. asa ca fapt divers. Ah, dar noapte?? Pai mai este desert si prin Australia, si prin Americi, si prin Asia. Mai niste eoliene.. La Facultatea de Mecanica din timisoara , in curte , sus la "orologerie" era o "turbina" eoliana experimentala. Nu stiu cine a proiectat-o cine a executat-o ce materiale avea, dar cand a venit ceasca in vizita pedalau niste studenti la ea sa se invarteasca elicea. Oricum, concluzia la vremea respectiva (35-40 de ani in urma) era ca "nu se poate" produce energie electrca cu costuri rezonabile.. si au lasat-o moarta. Nunstiu cum draci au facit strainii, ca acum turbinele eoliene de 6MW sunt ceva la ordinea zilei. Eolian+ solar + hodro, si ceva nuclear de umplutura , si fosilo-centralele se pot demola. Nu toate, nu deodata, dar asa pe rand, cand le suna ceasul, ca nici alea nu sunt vesnice, cazanele , turbinele, generatoarele, se mai uzeaza si ele, intra in reparatii capitale la 15-20 de ani. In viitor reparatiile capitale se vor numi demolari. ericmario, on 08 ianuarie 2017 - 14:30, said: Ba nu bre valerica, crezi ca e un Dorel acolo care mai arunca doua lopeti de carbune in plus, ca ti-ai pus tu masina la incarcat? Da asta zic, ca doar incerci sa pari superior. Era un site, parca la trans electrica, cu varfurile de consum, cat s-a produs si cat s-a consumat din ora in ora. Pai o termocentrala serioasa arde 9000tone de carbuni /zi. 2% stiti cat inseamna? 180 de tone arse de pomana, ca sa nu fie BLACKOUT! Norocu' ar fi ca surplusul se poate exporta. Dar daca toata lumea produce in plus, e clar ca inevitabil , se arde mai mult decat se consuma. Totusi nu mi-e clar, wtf, panourile solara consuma curent noaptea? Alo! centrala?? |
|
#52
Posted 09 January 2017 - 10:59
addysoftware, on 08 ianuarie 2017 - 19:37, said:
Consuma exact la fel (metri cubi pe minut), pentru ca termoelectricele produc "in banda", dar pentru un timp mai indelungat. Energia aia vine de undeva, de exemplu de la hidroelectrice, apoi, cand acestea isi termina rezerva de apa, cei de la "carbune" trebuie sa compenseze pornind o alta centrala pe carbune. Daca o masina-doua se alimenteaza de la priza, nici o problema. Dar cand se vor alimenta de la priza vreo 500000-1000000 de autoturisme la nivelul unei tari mici, ca Romania asa, se schimba dramatic "socoteala". Bine, nu o sa vina prea curand vremea aia.... Vorba lui @tfmercedez, la noi inca vezi Golf4 cu numere rosii, asta e noaptea mintii! Poate poti tu sa-mi explici de unde e ura/frica asta pe EV? Le ia painea de gura p0stacilor astia? Eu zic ca are balta peste si e loc pentru toata lumea, Hai noroc! Edited by ericmario, 09 January 2017 - 11:00. |
#53
Posted 09 January 2017 - 12:25
Productie energetica la ora "actuala" in romanistan.. am bagat un ochi, dupa ce la radio au zis ca astazi in tara se consuma cu 10%mai mult curent decat anul trecut, pe 9.01.2015.
Se intelege de ce: gaz insuficient , lumea se incinge cu ce poate , electric. De observat cel 900MW produsi in plus, ca sa fie de unde. 900MW, echivaleaza o termocentrala medie. Macar aia de ar fi eco. Ma mir ca nu se face nimic eolian, iar fotovoltaicul e consumator damn. |
#54
Posted 09 January 2017 - 12:50
danaciu, on 09 ianuarie 2017 - 02:41, said:
Pentru cei care sunt atat de cazuti in admiratie de marile realizari ale inventatorului genial Musk, poate ar fi bine sa cititi si putina istorie nu doar materialele publicitare si de markenting ale companiei Tesla. Astfel istoria ne spune ca pe la 1835 s-a circulat cu o masina cu motor electric. O mie opt sute treizeci si cinci deci. Tot din istorie aflam ca la 1884 la Londra a inceput productia de serie a unei masini electrice dotata cu baterii de mare capacitate. O mie opt sute optzeci si patru deci. Deci ce a inventat nea Musk asta? Ca poate n-am fost eu atent. Sau poate unii considera inventie ca reuseste sa i-a o caruta de bani de la niste snobi plictisiti si cu multi bani? Asa ca fapt divers sunt destul de multi care cred si ca smartfonul a fost inventat de aifon si Steve cand de fapt primul smartfon aparuse cu vreo 5 ani inainte. De ce te agiti atat? Si de ce atata ura pt omul asta? Daca ai sti mai bine cum a ajuns singur multi-miliardar in dolari ai avea un pic de respect poate si admiratie. De Paypal ai auzit? De SpaceX ai auzit? De SolarCity ai auzit? Si faptul ca reuseste sa ia multi bani in plus pe o masina electrica e o realizare, bravo lui. El a creat oferta, si se vede ca exista cerere, berechet. Altii de ce nu au facut-o? De ce nu si-au riscat pana si ultimul ban personal ca Musk? Sau de ce nu vezi vreun alt nebun de director sa doarma in sacul de dormit la capatul liniei de productie cand aceasta are probleme? Iti zic eu de ce: pentru ca omul are o viziune si e determinat sa o indeplineasca. Iar daca asta ii aduce multi bani si face aerul mai respirabil ca un efect secundar, trebuie condamnat omul asta? Deci legea cererii si ofertei, asa ca prost ar fi sa nu puna adaos comercial 24%. Dar cel mai interesant stii ce e? Ca banii aia ii reinvesteste pt a scoate modele noi si a construi fabrici noi. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users