Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

BMW seria 3 E46

- - - - -
  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#1
paul_pablo

paul_pablo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,219
  • Înscris: 25.09.2014
Bună tuturor,
De ceva timp vreau să-mi schimb mașina cea veche, un Ford focus din 99 benzinar și m-am gândit sa îmi iau un BMW seria 3 din 2003-2004 tot pe benzina euro 4. Nu vreau să investesc mulți bani într-o mașină mai nouă deoarece am planuri mai importante legate de locuință. La un buget de aproximativ 3000 euro nu vad variante mai fiabile. Am și găsit unul din 2003 benzinar 316i cu motor de 1,8, climatronic, geamuri și oglinzi electrice, genți aluminiu de 16,in stare destul de buna, adus din Germania la prețul de 2500 euro. Ma interesează părerile  celor care au deja acest model legate de fiabilitate, întreținere, consum mixt, etc.


#2
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

 paul_pablo, on 07 ianuarie 2017 - 10:21, said:

Nu vreau să investesc mulți bani într-o mașină mai nouă
In realitate e cam invers. O masina mai veche si mai ales marca scumpa ca BMW/Audi/Mercedes cere investitii mai mari decat una mai noua si mai simpla. Daca vrei costuri cat mai mici de exploatare atunci cauti ceva cat mai nou si cu km cat mai putini, de clasa mica si marca mai ieftina. Adica un Matiz(Spark) sau Corsa sau Clio.
Un BMW de 15 ani e masina pentru pasionati, nu pentru cine vrea cheltuieli mici.
Daca ramai pe E46 atunci sa ai inca 1500 euro pt. eventuale reparatii.

Edited by Kroghy, 07 January 2017 - 11:07.


#3
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
O masina rulata exclusiv in Germania s-ar putea sa arate foarte ok la inceput dar dupa ceva timp o sa cam ai de bagat bani in tot ce inseamna suspensie si articulatii. Motoarele de 1.8 sau 1.9 sunt cam lesinate si consumul n-o sa fie grozav. Sincer eu nu prea vad rostul unui BMW cu mai putin de 140 de cai.

Daca ai Focus de ce nu incerci ceva mai nou de genul:

http://suchen.mobile...20&pageNumber=2

#4
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,726
  • Înscris: 06.07.2005
De acord cu Kroghy, de la Focus la E46 se cam tripleaza costul pieselor.

 devlin2427, on 07 ianuarie 2017 - 11:08, said:

Motoarele de 1.8 sau 1.9 sunt cam lesinate si consumul n-o sa fie grozav.
Valvetronicurile nu sunt lesinate si au consum bunicel (1.8 si 2.0). Problema e ca sunt complexe si putini se pricep sa le diagnosticheze.

 devlin2427, on 07 ianuarie 2017 - 11:08, said:

o sa cam ai de bagat bani in tot ce inseamna suspensie si articulatii
Mai zi si ca iti vine sa iti smulgi parul din cap la cate articulatii are pe spate dracia.
Iti plac sondele lambda ? Pe BMW-urile cu valvetronic sunt vreo 4.

Masina asta e fix opusul a ce ii trebuie lui paul_pablo
Fiabila la 3000 de euro nu. Cauta aceeasi masina, acelasi an, dubleaza bugetul si dai de una intretinuta cum trebuie.

Edited by vimann, 07 January 2017 - 11:20.


#5
paul_pablo

paul_pablo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,219
  • Înscris: 25.09.2014
Mașini mici nu mai vreau. Am avut corsa și am fost mulțumit dar am familie și nu mai corespunde nevoilor. Am văzut și focusul mai nou. Îmi place dar sincer prefer BMW. Ca piese am intrat pe un site auto și nu sunt chiar asa de scumpe comparativ cu focusul actual. Spre exemplu discuri de frânare am văzut la același preț.

Edited by paul_pablo, 07 January 2017 - 11:23.


#6
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,726
  • Înscris: 06.07.2005
Lasa discurile, alegi sa vezi numai partea plina a paharului.
E46 mananca pe paine articulatiile pe fata. Vezi cat costa alea, vezi amortizoarele, vezi infinitatea de articulatii pe spate si costul lor.
Edit: aftermarketurile suspect de ieftine le schimbi anual

Edited by vimann, 07 January 2017 - 11:26.


#7
paul_pablo

paul_pablo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,219
  • Înscris: 25.09.2014
Ca problema comuna am văzut ca la unele mai face figuri debitmetrul... Unul nou se găsește cu 600 lei

Acum am intrat pe site și am văzut bieleta de direcție intre 60-100 lei și pivot intre 80-180 lei. Ma uit să văd și la amortizoare.  Am văzut acum și amortizoare față la 180 lei bucata.

Edited by paul_pablo, 07 January 2017 - 11:41.


#8
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,726
  • Înscris: 06.07.2005
Mai asteapta pareri aici, citeste pe bimmerforums/bimmerfest(vezi ce zic strainii). Numai romanu' zice ca BMW e tanc, altii baga bani zdravan in ele.

 paul_pablo, on 07 ianuarie 2017 - 11:32, said:

Acum am intrat pe site și am văzut bieleta de direcție intre 60-100 lei și pivot intre 80-180 lei. Ma uit să văd și la amortizoare
Bratele sunt din aluminiu si le schimbi cu totul daca s-au dus pivotii, iti dai si tu seama ce consecinte pot avea improvizatiile.

Edited by vimann, 07 January 2017 - 11:41.


#9
paul_pablo

paul_pablo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,219
  • Înscris: 25.09.2014
Fordul l-am luat tot adus din Germania și am schimbat la el rulmenții spate, pivoții, discuri și plăcuțe pe față, radiator de climatizare și consumabile uzuale ca uleiul și filtrele. În rest nu am avut treaba
Probabil depinde și de noroc
Poate intra și vreun proprietar de așa ceva și mă mai lămurește

Edited by paul_pablo, 07 January 2017 - 11:46.


#10
vimann

vimann

    Feed on Tragedy

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,726
  • Înscris: 06.07.2005
Iti recomand sa iti faci cont pe forumul marcii si sa intrebi acolo, o sa obtii o gramada de pareri de unde vei putea trage o concluzie.
Eu cand am luat masina (a 2a, ca prima a fost din pasiune - BMW) mi-am facut temele bine si am citit peste tot ce se putea citi. De aia ti-am zis si mai sus, vezi bimmerforums si bimmerfest, cauta reliability si ce te mai intereseaza.
Succes.

#11
CristianVv

CristianVv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 309
  • Înscris: 09.09.2016
Am un 320d 163 cp model '07. Trage de rupe. In afara de amortizoare si o garnitura nu am schimbat nimic, nici macar bateria. In rest benzina si forja. Ca si fiabilitate-performanta-consum ii bomba masina.

#12
paul_pablo

paul_pablo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,219
  • Înscris: 25.09.2014
Cât au costat amortizoarele? Fără manopera că la aia am preturi preferențiale.,.

#13
CristianVv

CristianVv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 309
  • Înscris: 09.09.2016
600 lei.

#14
paul_pablo

paul_pablo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,219
  • Înscris: 25.09.2014
Nu e cel mai ieftin dar nici exagerat nu îmi pare. Am un prieten care a avut e36 vreo 5-6 ani. Per total a zis ca a fost mulțumit de el și întreținerea nu a costat chiar o avere. Acum cred că depinde și de noroc. O sa dau câteva ture cu ea sa vad cum merge, sa nu aibă bătăi, să aibă relanti fără fluctuații și să tragă bine motorul. Altceva nu vad ce aș putea verifica la partea tehnica. În rest să nu aibă rugina, interior întreținut și pedale și schimbător fără uzură prea mare. La 180000 km cati are ar trebui să se prezinte bine

#15
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,262
  • Înscris: 06.07.2007

 CristianVv, on 07 ianuarie 2017 - 12:10, said:

Am un 320d 163 cp model '07. Trage de rupe. In afara de amortizoare si o garnitura nu am schimbat nimic, nici macar bateria. In rest benzina si forja. Ca si fiabilitate-performanta-consum ii bomba masina.
Deci sa inteeg ca ai 320d, bagi benzina in ea chiar daca e diesel si mai si trage de rupe? Ce garnitura ai schimbat? De chiulasa cumva?:))
In alta ordine de idei, cam orice masina de pana in 1400 kg, diesel de 160 cp+, trage de rupe. Insa cu cat e mai veche cu atat o sa rupa mai multi...bani din buzunar. Daca cineva crede ca la la o masina de peste 13 ani(referitor la dorinta initiatorului toicului), nu o sa bage nici un ban in reparatii, se inseala amarnic.
Subscriu deci la ce ziceau unii mai sus: la 3000 euro, merita o masina cat mai noua, de preferinta benzinara, cu istoric credibil, eventual verificabil. Si aici din pacate nu prea se incadreaza BMW din 2003. Nu e vorba, ca-s ieftine piesele. Eu as prefera oricand sa schimb o data pe an o piesa de 1000 lei,decat sa schimb de 10 ori pe an piese de 100-150 lei bucata, sa pierd vremea prin servceuri si sa ma aleg cu o masina facuta din 'nspe mii de bucati aftermarket, de calitate indoielnica.

Edited by dan1980_25, 07 January 2017 - 13:35.


#16
debusy

debusy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,219
  • Înscris: 25.04.2012
Eu am trecut de la Bora la E46 320d si nu mi s-a parut cine stie ce, adica sa raman : woow, la inceput a fost. Plusurile la e46 sunt: Puterea mult mai mare, cutie automata oke, mult mai confortabila si... atat! Inafara de putere si confort, nu m-a impresionat nimic altceva (aa, doar ca se schimba becurile fata/spate foarte usor si ca intra aproape 5L lichid de parbriz in butoi, cam atat). Deja vreau sa o dau. Daca totusi ramai fixat pe masina asta, neaparat o diagnoza (ca are multa electronica in ea), apoi dusa la service si verificat toata suspensia si sa se uite pe la/langa motor, pe dedesubtul motorului etc, ca daca ti se strica ceva pe acolo, o sa cam scoti banuti multi din buzunar si deobicei o 'bucurie " vine impreuna cu alta bucurie, la consum ce sa zic, diesel fiind si cu cutie automata, pe autostrada la 120/130 km/h undeva pe la 7% (deh, ii BeeeMmmmW si consuma "putin" rau de tot) iar in oras nu am facut consum exact, insa stiu ca pe luna puneam cam de acelasi pret cu cat puneam in 1.6 bora (benzina) si parca tot atatia km faceam, deci consumul e undeva pe langa o bora de 1.6.

P.s. pe forumul BMW din ro (indiferent care va fi el - sunt 2) o sa primesti raspunsuri oke, insa vor fi cu intarziere si foarte rare! Ti-a recomandat cineva 2 forumuri din america/uk, intra pe ele si gasesti raspuns mult mai repede acolo!

#17
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
Dacă aveai pe Bora 1.9 tdi de 131cp chiar ca nu era nicio diferență.

Am mers cu E46 2.0 și benzină și motorină și mi-au plăcut ambele dar partea de întreținere e trista la ambele mai ales dacă nu au fost ținute din scurt.

#18
alliNdanuTz

alliNdanuTz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,804
  • Înscris: 12.06.2010

Quote

genți aluminiu de 16
JAAAAAAAAAAAAANTE !!!!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate