Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut
 

John Zachary DeLorean - româno-maghiarul ce a construit DeLorean DMC-12 (Back to the Future)

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
Axel2015

Axel2015

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 716
  • Înscris: 10.02.2016
Pentru că tot se dă seria ''Înapoi în viitor'' pe Paramount Channel, m-am gândit să aduc câteva informaţii despre acea maşină cu design modern şi caroserie din inox Posted Image
Binecunoscuta maşină Pontiac GTO are „sânge” de ardelean din județul Alba. Tatăl celui care a construit cunoscutul „muscle car” din America era din Șugag. John Zachary DeLorean, fiul lui Zaharia, şi-a câştigat renumele și pentru construcția modelului DMC-12, mașină din filmul „Înapoi în viitor”.
John Zachary DeLorean este foarte cunoscut în Statele Unite pentru construirea celebrului „muscle car” Pontiac GTO. Acesta are la activ mai multe perfomanțe în industria auto, precum Pontiac Firebird, Pontiac Grand Prix, Chevrolet Vega și celebrul DeLorean DMC-12, care a apărut și în filmul SF realizat în anul 1985, “Înapoi in viitor”.
Povestea lui John Zachary DeLorean a început când Zaharia, tatăl său originar din Șugag, a emigrat în Stalete Unite ale Americii, la vârsta de 20 de ani. Ajuns în țara tuturor posibilităților, Zaharia a lucrat pentru început într-o moară. Înainte de a se stabili în Michigan, unde a lucrat la Ford, românul a locuit în Montana și Gary din statul Indiana. Întrucât nu stăpânea foarte bine limba engleză și nu avea studii superioare, slujba de la fabrica de mașini nu îi aducea un venit prea mare, iar pentru a compensa, în timpul liber lucra ca tâmplar. Soția lui Zaharia, Kathryn, o emigrantă din Austro-Ungaria, accepta orice slujbă pentru a ajuta la întreținerea familiei. Cei doi au divorțat în anul 1942 din cauza comportamentului violent al lui Zaharia. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/uMUXZaROJKM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://alba24.ro/wp-content/uploads/2013/08/john-delorean_288x288.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]John Zachary DeLorean este cel mai mare dintre cei patru copii ai lui Zaharia. Acesta s-a născut pe 6 ianuarie 1925 în Detroit, Michigan și a murit pe 19 martie în 2005, din cauza unui atac cerebral, la vârsta de 80 de ani.
Americanul cu sânge de român a jucat un rol important în industria americană de mașini. Acesta a a participat și la Al doilea Război Mondial, fiind înrolat în 1943 și a luptat în armata americană trei ani. Pentru a-și ajuta mama și cei trei frați, a muncit încă din timpul studiilor la compania Chrysler, iar, datorită implicării și talentului său, după un an a primit o slujbă la compania Packard Motor, sub supravegherea inginerului Forest McFarland, unde era plătit cu 14.000 de dolari. Patru ani mai târziu, acesta a luat locul șefului său McFarland și conducea departamentul de cercetare și dezvoltare.
Potrivit IMDB.com, cariera sa a luat un real avans când cei de la General Motors care i-au oferit un post de asistent al inginerului șef Pete Estes, pe un salariu de 16.000 de dolari. Anii petrecuți ca inginer la Pontiac au fost plini de succes, producând zeci de inovații pentru companie, iar în 1961 a fost din nou promovat. Ce mai importantă contribuție pe care acesta a avut-o a fost la celebra mașină Pontiac GTO (Gran Turismo Omologato), denumită după Ferrari 250 GTO. De la lansarea în 1974, popularitatea mașinii și vânzările au crescut foarte mult în următorii ani. DeLorean a primit aproape tot creditul pentru crearea primului „muscle car” american.
Până la vârsta de 40 de ani, John Zachary DeLorean a reușit să spargă recordul pentru cel mai tânăr șef de divizie de la GM și era determinat să își continue succesul.
Divizia pe care o conducea mergea pe profit, iar astfel în 1969 a fost promovat din nou ca șef, la Chevrolet, cea mai importantă marcă din grup. În acest timp el a ajuns la un salariu anual de 200.000 de dolari și bonusuri anuale de 400.000 dolari.
Prin contribuţia sa, divizia a avut vânzări record, peste trei milioane de mașini. Vindea aproape cât întregul grup Ford. În 1972 a ajuns să ocupe poziția de vicepreşedinte al întregului grup, iar următoarea promovare era de președinte al GM.
Un an mai târziu, acesta a decis să-și deschidă propria sa fabrică de mașini, DeLorean Motors. Un prototip de mașină a fost prezentat la mijlocul anului 1970, numit DeLorean Safety Vehicle (DSV), a cărei caroserie a fost creată de Giorgetto Giugiaro. Mașina a intrat în producție sub denumirea de DMC-12, dar era cunoscută ca DeLorean.
În 1982, a fost arestat pentru trafic de cocaină. A urmat un proces intens mediatizat, în urma căruia, în 1984, sub pledoariile unor costisitori avocaţi americani, DeLorean era scos de sub orice acuzaţie, pe motiv că fapta n-ar fi existat dacă FBI-ul nu l-ar fi tentat pe afacerist. „Slavă Domnului!”, a exclamat John DeLorean la citirea verdictului, în instanţa din Los Angeles.
[ http://alba24.ro/wp-content/uploads/2013/08/back_to_the_future_car-11370-300x225.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Deși compania pe care o conducea era falimentară în 1858, mașina americanului apare în filmul „Înapoi în viitor”. DeLorean nu a mai reuşit să pună pe picioare nicio altă afacere.
În 1999, anii de luptă prin instanţe pentru a scăpa de creditori l-au ajuns din urmă. Şi-a pierdut şi domeniul din New Jersey, ajuns teren de golf pentru alt miliardar, Donald Trump. În același an americanul a declarat că este în faliment personal.
Potrivit autobiografiei sale, DeLorean a fost căsătorit de patru ori. Prima sa căsătorie a fost cu Elizabeth Higgins în 3 septembrie 1954, de care a divorțat în anul 1969. S-a căsătorit mai apoi cu Kelly Harmon în 31 mai 1969 şi a divorțat în `72. Cea de-a treia căsătorie a fost cu fotomodelul Cristina Ferrare, cu care a și a avut o fiică, însă a divorțat în 1985. Pe ultima sa soție o chema Sally Baldwin și a conviețuit cu acesta până în 2005, când a murit.
sursa: deloreanmuseum.org, wikipedia.org, imdb.com, evz.ro

http://alba24.ro/fot...ean-223783.html
https://en.wikipedia...i/John_DeLorean
https://en.wikipedia...DeLorean_DMC-12

Edited by Axel2015, 06 January 2017 - 13:06.


#2
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,019
  • Înscris: 07.11.2006
O singura corectie:
John Zachary DeLorean-americanul romano-maghiarul ce a construit DeLorean DMC-12.
Pentru ca:
...s-a născut pe 6 ianuarie 1925 în Detroit, Michigan...

#3
Axel2015

Axel2015

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 716
  • Înscris: 10.02.2016

View Postadisz, on 06 ianuarie 2017 - 13:18, said:

O singura corectie:
John Zachary DeLorean-americanul romano-maghiarul ce a construit DeLorean DMC-12.
Pentru ca:
...s-a născut pe 6 ianuarie 1925 în Detroit, Michigan...

Bine punctat, dar si americanii o iau invers:
John Zachary DeLorean (January 6, 1925 – March 19, 2005) was an American engineer and executive in the U.S. automobile industry, widely known for his work at General Motors and as

Edited by Axel2015, 06 January 2017 - 13:30.


#4
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,860
  • Înscris: 25.01.2007
Macar daca-l chema popescu sau ionescu, nu delorean, mai puteam avea pretentii ca e roman.
si probabil a avut o doza de smecherie in el, la cat de proasta a fost masina delorean, putin probabil ca el a fost creierul pontiac gto.

#5
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,019
  • Înscris: 07.11.2006

View Postslai, on 06 ianuarie 2017 - 13:37, said:

Macar daca-l chema popescu sau ionescu, nu delorean, mai puteam avea pretentii ca e roman.
si probabil a avut o doza de smecherie in el, la cat de proasta a fost masina delorean, putin probabil ca el a fost creierul pontiac gto.

Ion Zaharia Delorean.

#6
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,860
  • Înscris: 25.01.2007
da, sigur, toti john sunt de fapt romani pe care ii chema ion.

#7
Axel2015

Axel2015

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 716
  • Înscris: 10.02.2016

View Postslai, on 06 ianuarie 2017 - 13:37, said:

Macar daca-l chema popescu sau ionescu, nu delorean, mai puteam avea pretentii ca e roman.
si probabil a avut o doza de smecherie in el, la cat de proasta a fost masina delorean, putin probabil ca el a fost creierul pontiac gto.

Ce spui tu acolo? Lui Delorean i-a fost inscenat un complex asa zis ''transport'' de droguri si avea sa ajunga la inchisoare datorita altor companii ce erau aproape falimentare, numai pentru acea caroserie din inox, chevrolet stia doar de fier mort, nu de inox, a fost o masina revolutonara la vremea ei... tu stai cumva intr-o conserva de dacie, de unde e complexarea asta?

#8
danaciu

danaciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,489
  • Înscris: 01.05.2006
Cum ajunge cineva cat de cat cunoscut in lumea astea i se descopera in cele din urma origini romanesti.
Daaaaa.....

#9
Axel2015

Axel2015

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 716
  • Înscris: 10.02.2016

View Postdanaciu, on 07 ianuarie 2017 - 00:15, said:

Cum ajunge cineva cat de cat cunoscut in lumea astea i se descopera in cele din urma origini romanesti.
Daaaaa.....

...incredibil dom'le

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate