Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite
 Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj
 

Materiile fara nici un rost...

- - - - -
  • Please log in to reply
158 replies to this topic

#127
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,355
  • Înscris: 21.06.2016
S-o crezi tu ca Eisntein a spus aiurelile alea. D-aia e bine sa te duci la scoala. "Cultura" facuta pe FB nu se puncteaza.
Ca veni vorba, de cite ori citesti un citat de Einstein cel mai bine e sa presupui ca e fals. Pentru ca de obicei este.


Quote

în străinătate NU SE ÎNVAŢĂ mult din ceea ce se învaţă la noi şi da, oamenii supravieţuiesc, ba chiar primesc o educaţie mai bună în multe cazuri.

Care "strainatate"? ca intr-o anumita parte din strainatate se invata mai mult ca la noi, si nu numai ca supravietuesc dar fura si joburile alora care nu invata.
Daca te referi la vest, sistemul lor de educatie e mai mult sau mai putin in criza. Localnicii competenti sint din ce in ce mai putini, joburile lor sint exportate ori luate la fata locului de chinezi si indieni. Romania ar trebui sa fie tara de destinatie a acestor exporturi. Dar trebuie ceva mai multa calificare decit o simpla supravietuire.

#128
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Vorbim discutii. Nu va convine ce vi se preda, abandonati scoala, liceul, facultatea.
Si gasiti-va o meserie care nu are nevoie de diplomele respective.
Dar voi nu intelegeti ca de fapt, faptul ca sunt mai multe materi delimiteza desteptii de prosti, lenesii de cei care muncesc, etc....
Si asa de mic intelegi ca nu esti egal cu nimeni. Mai prost sau mai destept. Si iti alegi cariera in functie de apltitudinile tale.
Eu de ex la sport nu eram talentat. A, ca am facut pe portarul, da. M-am amuzat.
Dar dupa un timp am realizat ca sunt bun, dar pana la genial, adica sa am o cariera in sport, nu. De fapt nici nu vroiam in asa ceva.
La fel si cu muzica. Imi place sa vorbesc despre ea, mai ales despre cea clasica, dar am probleme cu citirea notelor. Adica numar de la do de jos in sus..Asa ca la fel, ..
In rest vorbim ca sa nu adormim. Sau, in cazul meu, pt ca deja m-am enervat la job. Inca un tabel aiurea..

Edited by Prien, 06 February 2017 - 09:51.


#129
PuertoRicanHurricane

PuertoRicanHurricane

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 04.02.2017

View Postvrajitoruldinoz, on 06 februarie 2017 - 09:14, said:

Care "strainatate"? ca intr-o anumita parte din strainatate se invata mai mult ca la noi, si nu numai ca supravietuesc dar fura si joburile alora care nu invata.
Daca te referi la vest, sistemul lor de educatie e mai mult sau mai putin in criza. Localnicii competenti sint din ce in ce mai putini, joburile lor sint exportate ori luate la fata locului de chinezi si indieni. Romania ar trebui sa fie tara de destinatie a acestor exporturi. Dar trebuie ceva mai multa calificare decit o simpla supravietuire.

Da, nu vorbeam de cantitatea materiei, ci de calitatea ei. În multe locuri se învaţă mai mult ca la noi, mai multe lucruri utile, dar nu se toceşte nici jumătate din informaţiile inutile pe care le "învăţăm" noi ( că nu le învăţăm, faptul că tu eşti obligat să regurgitezi nişte pagini pe care ţi le zice profesorul că trebuie să le ştii despre opera X , fără ca tu să te gândeşti cu capul tău despre ce este opera X, asta nu este învăţat, ci doar toceală ).

View PostPrien, on 06 februarie 2017 - 09:50, said:

Vorbim discutii. Nu va convine ce vi se preda, abandonati scoala, liceul, facultatea.
Si gasiti-va o meserie care nu are nevoie de diplomele respective.
Dar voi nu intelegeti ca de fapt, faptul ca sunt mai multe materi delimiteza desteptii de prosti, lenesii de cei care muncesc, etc....
Si asa de mic intelegi ca nu esti egal cu nimeni. Mai prost sau mai destept. Si iti alegi cariera in functie de apltitudinile tale.
Eu de ex la sport nu eram talentat. A, ca am facut pe portarul, da. M-am amuzat.
Dar dupa un timp am realizat ca sunt bun, dar pana la genial, adica sa am o cariera in sport, nu. De fapt nici nu vroiam in asa ceva.
La fel si cu muzica. Imi place sa vorbesc despre ea, mai ales despre cea clasica, dar am probleme cu citirea notelor. Adica numar de la do de jos in sus..Asa ca la fel, ..
In rest vorbim ca sa nu adormim. Sau, in cazul meu, pt ca deja m-am enervat la job. Inca un tabel aiurea..
Poate n-ar trebui să vii pe forum de fiecare dată când te enervezi la job, că aşa doar îţi descarci nervii aici şi nu iei în considerare ce scriu alţii, te limitezi doar la concluziile tale.
Aş scrie mai mult, dar cu tine simt că nu are rost. Eşti prea înrădăcinat în credinţele tale şi îţi este frică să te laşi de ele, să recunoşti că au şi alţii dreptate, nu doar tu.

Edited by PuertoRicanHurricane, 06 February 2017 - 10:38.


#130
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Wau, domnul Freud. M-ati pus pe sofa dvoastra..
Da,  mi s-a inradacinat in constiinta ca oamenii sunt diferiti. Eu pot si Electronica si Opera si Filme.si Carti...
Talica, Kare ma analizezi, de ce nu poti sa de/scri la fel ca mine? Scuze, mai bine, mai cu umor, -eu nu am asa ceva- mai citit, mai ironic, mai cult, cu mai multe asocieri.....
De ce nu ma faci matalica sa ma aplec cu cel mai mare respect in fata dumitale?
Nu vrei? Nu poti?
Altfel, da, de aia precizez ca intru pe forum. Ma amuza cand citesc ca altii sunt mai decat mine.
PS. Eu folosesc persoana a 2-.a Nu imi permit sa scriu la per tu.. Chestie de cei 7 ani de acasa. Ti-as lua gatul imediat, dar inainte de executie, dnule, va rog frumos sa va aplecati ca sa ma pun streangul, ca oricum vi-l pun. Macar sa fiti demn in fata mortii..

#131
BlackyOne

BlackyOne

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 02.06.2016
Eu sunt de acord cu Puerto , calitatea materiei este mai importanta decat cantitatea
Mai bine inveti lucruri de baza foarte bine si anumite lucruri interesante care ti-ar putea folosi in viitor decat sa tocesti lucruri care le uiti in 1-2 saptamani
Cineva a spus mai sus ca lectiile de bune maniere se invata acasa , nu prea cred , stiu o gramada de colegi din liceul meu care au medii de 8-9-10 si injura ,la restaurant mananca cu mana inloc sa foloseasca tacâmuri ( iar unele nici nu stiu cum se tin in mana) sau cum se saluta persoanele si când si cum trebuie sa saluti primu etc. Multe le lipsesc elevilor si de asemenea ar fii bune ore care te invata despre alcool si tigari (40% din tinerii de peste 16 ani fumeaza , din ce am vazut intr-un articol)

@vrajitorul ai frate perfecta dreptate , sunt un prost ,un agramat,un analfabet etc. tu esti ala desteptu , nu-ti mai pierde timpu cautand fiecare gresala gramaticala pe care am facut.o am inteles ideea, imi esti superior iar eu sunt doar un idiot analfabet

#132
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,355
  • Înscris: 21.06.2016
N-am nimic cu analfabetismul (ar trebui sa fii tu ingrijorat, nu eu), dar daca tot sintem la pareri despre educatie... Mai bine injurai, dar corect.

Edited by vrajitoruldinoz, 11 February 2017 - 07:01.


#133
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Participati cat mai activ, poate ideile voastre, evident cele considerate bune, vor fi transpuse in noua si probabil nicidecum ultima Lege a Educatiei Nationale:

"Ministrul Educatiei Pavel Nastase a anuntat miercuri ca pana la finalul anului 2017 intentioneaza sa treaca prin Parlament o noua Lege a Educatiei Nationale ce ar urma sa preia din actuala lege "tot ceea ce este corect, obiectiv si care va conduce catre obiectivele pe care ni le asumam". Ministrul a precizat ca noua LEN ar urma sa fie dezvoltata cu sprijinul comisiilor de specialitate din Parlament, cu Consiliul National al Rectorilor, si prin consulari cu asociatiile de parinti."

Ministrul Educatiei Pavel Nastase: Pana la finalul lui 2017 vrem sa trecem prin Parlament o noua Lege a Educatiei Nationale

#134
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003
A fost vreun ministru care sa nu vina cu modificari la legea asta?! Toti au spus ca ei includ ce-i mai bine!

Edited by neagu_laurentiu, 15 February 2017 - 16:40.


#135
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Daca trebuie data peste cap din nou o vor face cu brio. :)

#136
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Cand am fost student la istorie am avut curs de legile invatamantului. Cautati-le pe net si vedeti diferntele...

#137
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,216
  • Înscris: 13.06.2004

View Postpoadol, on 30 ianuarie 2017 - 15:51, said:

Scoala sau liceul pe stil american (statul Texas):

"E dificil să povestesc aici o experienţă atât de vastă. Am înţeles că în America erau mai multe programe care plasau studenţi străini din toată lumea în familii americane care doreau să-i găzduiască. Fundaţia domnului Soros accesase pentru noi un asemenea program, îmi plătise biletul de avion şi îmi oferea suma de 75 de dolari în fiecare lună, ca bani de buzunar. Nu mi-au ajuns, dar nici nu aveam cum să cer de la ai mei (era înainte de transferurile de bani instant) şi chiar şi aşa ai mei nu stăteau bine cu banii. Am învăţat să mă administrez şi să fiu chibzuit. Cu ultimul cec mi-am cumpărat manualul de anatomie care a costat 50 de dolari şi pe care îl am până în ziua de azi. Liceul era ceea ce în România ar fi o şcoală de ţară, dar cu un nivel dincolo de ce v-aţi putea imagina. Acest sistem de a aduna elevi de pe distanţe foarte mari le permitea să creeze şcoli bine dotate, cu profesori foarte buni.

Am învăţat doar şase materii – literatură americană, matematică, informatică, anatomie, istorie şi o oră despre film şi televiziune pe care am ales-o pentru că mi s-a părut de nerezistat să te duci la şcoală şi să te uiţi şi să vorbeşti despre filme. Pentru că acolo elevii pot alege ce doresc să înveţe! Mi-ar fi plăcut să aleg ora de actorie, dar nu mai erau locuri. Fără să vreau, am învăţat limba.

Limba aceasta m-a ajutat să-mi câştig ca traducător banii de buzunar în facultate şi banii de mâncare în rezidenţiat. M-a ajutat să pot să accesez programe de formare şi să citesc cărţi şi studii de specialitate." Şi eu sunt sorosist


Problema cu sistemul de învăţământ Românesc din ziua de azi e cum ajunge mesajul la elevi. Că dacă încerci să le bagi pe gât sau nu le simulezi interesul, poate să fie ceva extrem de interesant, că în marea majoritate elevii nu vor fi interesaţi de ce zici şi/sau nu vor percepe ce vrei să le zici.
Am pus un filmuleţ vechi pe tema transmiterii mesajelor cu 2 sau 3 pagini în urmă, acum pun ceva legat de una din pasiunile mele, dar care abordează tema transmiterii informaţiilor necesare către receptor.
Îmi cer scuze pentru exprimarea aiurea, dar mă chinuie somnul (am să mă duc să mai dorm puţin).

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/0wAax5KoSic?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#138
exydos

exydos

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,986
  • Înscris: 28.07.2014
Totul depinde de profesor. Nu ca si cum ar avea un program ce trebuie respectat , am avut profi care nu puteau folosi manualul ca li se parea mediocru, dandu-ne informatii oe intelesul nistru si indemnandu-ne la cercetari mai profunde.

#139
Surgeoniac

Surgeoniac

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 433
  • Înscris: 18.03.2017

View PostPrien, on 06 februarie 2017 - 09:50, said:

...
Școala ne face să fim muncitori, serioși, concentrați, tari ?
Nu, educația ne face să fim așa.
Școala nu este singura educație, este doar un mod de a obține o educație stabilită în mod subiectiv.
D-le Prien, ce-ar fi dacă s-ar schimba Ministerul Educației și s-ar introduce o nouă programă școlară ?
Evident, nu ați avea vreun cuvânt de spus, la fel cum nu ați avut nici când ați mers la școală, dar tot ați justifica anii petrecuți învățând niște materii alese la întâmplare de oameni care au fost și ei aleși la întâmplare.
Și dacă ar veni un alt Minister, ați învăța un nou set de materii și tot așa.
De unde ați știi să evaluați educația pe care ați primit-o, dacă în oricare dintre variantele menționate, dvs. sunteți oricum doar un recipient pentru hotărârile altora ?
Nu aveți grad de comparație, pentru că bănuiesc că nu ați mers în altă țară să vedeți ce se învață acolo și nici nu ați prins o schimbare radicală a Ministerului Educației, pentru a experimenta diferențele dintre mai multe sisteme de învățământ.

Eu am trecut de asemenea prin școală fără probleme, dar nu propag dogma conform căreia școala m-a făcut cine sunt azi. Drept dovadă că am destui colegi care au ajuns pe drumuri total diferite față de mine, deși la școală eram în stare de același nivel înalt, care totuși nu reflecta atât de multe despre persoana noastră cum am fost făcuți să credem.
Nu degeaba este o trăsătură tipică tocilarilor că în anumite domenii sunt experți, dar în afară de asta, nu sunt atât de ageri la minte precum cred ei, pentru că se asociază doar cu ceea ce știu în interiorul unui sistem, cu notele pe care le primesc, astfel construindu-și o imagine în care ei au atins maximul dintr-un sistem ( școala ) , când de fapt sunt o grămadă de sisteme, iar alții care să zicem au ales să exceleze în altele, sunt de multe ori mai inteligenți decât ei, care au rămas limitați într-un singur sistem.

Edited by Surgeoniac, 18 March 2017 - 19:48.


#140
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Si elevii ii pun cateodata in dificultate pe profesori:

"Un elev de clasa a 8-a din Băileşti, judeţul Dolj, a pus în încurcătură profesorii de matematică după ce a rezolvat o problemă, la olimpiada judeţeană, altfel decât era în barem. Iniţial elevul a fost chiar depunctat pentru că a dat o soluţie diferită. Abia după intervenţia celor de la Ministerul Educaţiei, elevul a primit punctajul maxim şi s-a calificat la faza naţională a olimpiadei de matematică."
Olimpic depunctat pentru că a rezolvat o problemă corect, dar altfel

#141
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,090
  • Înscris: 29.06.2005

View PostSurgeoniac, on 18 martie 2017 - 19:47, said:

Școala ne face să fim muncitori, serioși, concentrați, tari ?
Nu, educația ne face să fim așa.
Școala nu este singura educație, este doar un mod de a obține o educație stabilită în mod subiectiv.
D-le Prien, ce-ar fi dacă s-ar schimba Ministerul Educației și s-ar introduce o nouă programă școlară ?
Evident, nu ați avea vreun cuvânt de spus, la fel cum nu ați avut nici când ați mers la școală, dar tot ați justifica anii petrecuți învățând niște materii alese la întâmplare de oameni care au fost și ei aleși la întâmplare.
Și dacă ar veni un alt Minister, ați învăța un nou set de materii și tot așa.
De unde ați știi să evaluați educația pe care ați primit-o, dacă în oricare dintre variantele menționate, dvs. sunteți oricum doar un recipient pentru hotărârile altora ?
Nu aveți grad de comparație, pentru că bănuiesc că nu ați mers în altă țară să vedeți ce se învață acolo și nici nu ați prins o schimbare radicală a Ministerului Educației, pentru a experimenta diferențele dintre mai multe sisteme de învățământ.

Eu am trecut de asemenea prin școală fără probleme, dar nu propag dogma conform căreia școala m-a făcut cine sunt azi. Drept dovadă că am destui colegi care au ajuns pe drumuri total diferite față de mine, deși la școală eram în stare de același nivel înalt, care totuși nu reflecta atât de multe despre persoana noastră cum am fost făcuți să credem.
Nu degeaba este o trăsătură tipică tocilarilor că în anumite domenii sunt experți, dar în afară de asta, nu sunt atât de ageri la minte precum cred ei, pentru că se asociază doar cu ceea ce știu în interiorul unui sistem, cu notele pe care le primesc, astfel construindu-și o imagine în care ei au atins maximul dintr-un sistem ( școala ) , când de fapt sunt o grămadă de sisteme, iar alții care să zicem au ales să exceleze în altele, sunt de multe ori mai inteligenți decât ei, care au rămas limitați într-un singur sistem.

Eu sunt de parere ca diversitatea materiilor din sistemul de invatamant e benefica din unele puncte de vedere.
Plecand de la premisa ca oamenii (copiii) sunt diferiti, au inclinatii diferite si interese diferite -  o diversitate a materiilor predate ii poate ajuta sa-si descopere drumul. Evident - e clar ca nu vor excela toti la toate materiile. Unii vor intelege mai usor fizica, chimia, anatomia; altii se vor impaca mai bine cu limbile straine; etc.
Dar pana nu iei contact cu toate, nu vei putea sti care ti se potriveste.

E drept ca ,probabil, fiecare profesor isi considera materia predata cea mai importanta - de aici si cerintele posibil exagerate uneori ; insa din cate stiu eu, in sistemul nostru de invatamant notele de la 5 si pana la 10 sunt note de "trecere". Deci, fiecare elev poate sa invete de nota 8-9 sau 10 la materiile preferate si de 5-6 la cele care nu-i plac.

Prostia sistemului actual este modelul de promovare in institutiile superioare - cel bazat pe mediile din liceu si media de la bacalaureat. Varianta anterioara, veche, cea bazata pe examen de admitere era cea mai buna varianta, pentru ca oferea fiecarui elev posibilitatea de-a studia si invata bine la materiile de care era interesat. Doar ca in acel sistem nu mai facea facultate oricine - ci doar cei care promovau un examen (destul de serios).

Acum s-a umput tara de vanzatori cu diplome de facultate, dar care nu stiu sa faca nimic.
Profilurile tehnice s-au tot redus, cele teoretice au luat avant. Acu` tara are nevoie de tehnicieni, ingineri, oameni care stiu o meserie - dar nu e de unde si e pacat, ca chiar se poate castiga bine....

Eu sustin materiile "fara rost". Mie unu` mi-au facut bine - am invatat diferenta intre un otel si-o fonta, ca soda caustica nu distruge WC-ul, in schimb acidul clorhidric da; ca exista broaste care se urca in copac, ca minte sanatoasa in corp sanatos(la 40 si de ani niciodata spital sau boli), ca je ne parle pas francais tres bien but i speak english; cum se afla o circumferinta si o arie; ca te poti orienta dupa soare/umbra...etc etc
Multe chestii invatate in scoala - lucruri pe care le consideram inutile(materie in plus) la vremea aia - mi-au folosit maxim in viata, chiar daca au necesitat un scurt refresh.

#142
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
"Copii și educația

Acesta e și motivul pentru care educația din România trebuie să evolueze.

Să se mute de la categoria memorat, la categoria gândit.

Să încurajeze copiii să-și folosească mintea, și nu să-i oblige să rețină tot felul de lucruri mai mult sau mai puțin utile. Acum, majoritatea există deja stocate undeva pe internet, iar provocarea e să le arăți cum și unde să caute, și nu să-i obligi să țină minte totul pentru că nu se poate.

Digitaliada asta face. Exercițiile propuse de aplicațiile valabile în proiect nu obligă pe nimeni să memoreze nimic, ci îi determină pe copii să-și folosească rațiunea, discernământul.

Și e necesar să fie utilizat aici și entuziasmul vizibil al copiilor, când sunt încă la vârste care-i face maleabili la diverși stimuli, care pot fi buni, precum educația, implicarea în proiecte care aduc plusvaloare socială și umană, dar pot fi și nocivi, precum strălucirea goală de conținut și valoare atât de prezentă în paginile de internet și pe ecranele televizoarelor." Generația touchscreen

#143
ShadowBroker

ShadowBroker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 884
  • Înscris: 09.03.2017

View Postadisz, on 19 decembrie 2016 - 08:48, said:

Nu exista materii fara rost.

View Postflorinel, on 19 decembrie 2016 - 07:56, said:

Parerea mea e ca e o conceptie gresita sa consideri materiile inutile1

View Postadisz, on 19 decembrie 2016 - 08:58, said:

Latina este nemuritoare.N-are nici o treaba cu italiana sau spaniola.Dar are legaturi indisolubile cu dreptul si medicina.

View Postandreic, on 19 decembrie 2016 - 09:34, said:

Parerea mea este ca e o prostie...
Toate aceste opinii sunt simple opinii nesubstantiate de dovezi experimentale.

View PostPrien, on 19 decembrie 2016 - 12:51, said:

Cate putere de discernamant are un plod? Citesc aici "de ce Istorie?" Mai e nevoi de un alt comentariu?
Istorie? Tu ai impresia ca cineva invata istorie in scoala al modul real, in afara de pasionati? Tin minte cum ne frecau profii si-n generala si la liceu cu treburi din ww2, hitler si diversi generali de-ai lui... totul foarte, foarte plictisitor... a trebuit sa treaca multi ani sa dau peste niste documentare precum The World At War(l-as face vizionare obligatorie la liceu macar) ca sa pricep si eu ce s-a intamplat cu adevarat in ww2... nu mai pomenesc de lipsa totala a unor episoade precum odessa din manualele de istorie romanesti, ca nah, e la moda ascunsul gunoiul sub pres...

#144
epetroiu

epetroiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,530
  • Înscris: 05.08.2016

View PostBlackyOne, on 19 decembrie 2016 - 00:55, said:

Ce parere aveti despre materiile care nu isi au rostul in scoli?As vrea sa vad parerea si altor persoane despre acest subiect
Mie personal mi se pare o idiotenie sa existe Limba Latina in liceu si sa se mai dea si teza la ea, avand in vedere ca e o limba moarta si nimeni niciodata nu o s-o foloseasca ( as fii de acord sa se predea doar la limba romana cateva notiune despre faptu ca limba noastra s-a format din cea latina dar cam atat)
O mare porcarie mi se par ca sunt muzica si cu desenul , acestea ar fii bune ca materii optinale pentru elevii talentati dar nu vad rostu de a face toti elevi asta avand in vedere ca multi nu au voce sau nu sunt indemanatici
Ar fii bine daca s-ar scoate materiile nefolositoare si sa se adauge ore de romana/istorie/geografie/sport/engleza care acestea mi se par  indispensabile

Voi ce materii credeti ca sunt nefolositoare la scoala/liceul in care sunteti?

Poate exista materii nefolositoare pentru  un elev anume, dar  nu cred ca exista  materii nefolositoare  la  modul  general,  pentru toti elevii.
Ce nu e folositor/nu iti place tie poate sa ii fie folositor sau sa il atraga pe alt elev.
Chiar si limba latina poate avea  utilitatea ei. Vad ca in  ziua de azi exista aceasta abordare  superficiala cum ca la scoala ar trebui sa faci strict niste  lucruri care apar in viata de zi cu zi, sau ca  orice materie/ora de  curs ar trebui sa fie un continuu spectacol, fiecare  minut sa fie ultra-mega  interesant si captivant.
E o  idee la care nu ader, care practic reduce elevul/viitorul adult/angajat la stadiul de  robotel  caruia sa-i pui in memorie  doar  niste  programele de stricta  utilitate  in situatii tip si pe care sa-l distrezi ca pe  bebelus... Deci un robotel distrat!
Mi se pare  o abordare nepotrivita, dar eu inteleg de unde vine ea:din dorinta elevilor de a invata cat mai putin, de a  depunde cat  mai mic efort.  E "mirajul" epocii in care  traim:  toti viseaza sa obtina  luna de pe cer fara sa se oboseasca  mai deloc, eventual sa le vina totul  pe tava. E o abordare  total naiva si care ii va  lovi crunt pe cei care cred in ea,  imediat dupa ce vor termina scoala  si vor da piept cu realitatea adevarata, nu cea vazuta  in filme sau reclame la TV. Realitatea in care orice lucru de valoare se obtine prin munca asidua, si nu pica  nimic din cer!!
Ca sa  revenim la  limba latina, ea  nu e chiar  o limba  moarta si  oricum se  mai studiaza doar la profilul uman si are, banuiesc, rostul ei:e vorba de  originea  limbii romane si  chiar a poporului roman. Eu am formatie realista si tot nu  as cataloga-o drept  o inutilitate absoluta.
Asta este ceva foarte important care scapa  celor cu o  abordare superficiala asupra rolului scolii  si al diverselor materii:mintea trebuie pusa la  treaba ca sa se dezvolte, altfel se atrofiaza ca si un  muschi.
Ca sa fac  o paralela, daca  cineva te-ar intreba:dar la ce bun sa fac miscare, sa fac sport, ca  la ce  ma ajuta? Doar  transpir si  obosesc.
Cred ca raspunsul ar fi evident. Da,  transpiri si obosesti pe moment insa  miscarea  iti aduce  nenumarate beneficii pentru sanatate, atat pe plan fizic cat si psihic.
La fel este si in cazul mintii care  trebuie stimulata continuu pentru a se dezvolta, mai ales in anii de scoala. Conform  unor studii , perioada de  pana  pe la 16-18  ani este cea mai  propice pentru dezvoltarea creierului  si a  nivelului de inteligenta si cultura si trebuie fructificata  la maxim. Mai tarziu e mult  mai greu sa recuperezi.
Mi se pare ciudat cum elevii din ziua de azi  pun sub semnul intrebarii  orice disciplina scolara,  ca lor nu le trebuie, ca e greu, etc, pe cand aceiasi elevi stau si  pierd  ore  intregi  la jocuri pe PC, Facebook, telefon mobil, etc, fara sa se intrebe  la ce ii ajuta.
La ce iti  ajuta sa stai 3 ore incontinuu si sa  derulezi lista de notificari de pe FB ca sa vezi ce au  mai share-uit si  la ce au mai dat like  "prietenii"  virtuali? Culmea ca elevul  nu s e intreaba la ce ii foloseste asta...
Dar  cand vine vorba sa faca o tema, sa  citeasca o cartea, uaaaaaa, da-le incolo, nu-mi ajuta la  nimic.
Iti ajuta  in  primul rand  la dezvoltarea  mintii. Daca ai creierul dezvoltat vei putea face fata cu efort minim  la  orice cerinta/situatie de  viata fara a  avea neaparat  un  programel pe care sa-l rulezi automat ca un robotel, adica sa zici "da' eu nu stiu de astea" Posted Image)
Trist este insa ca daca nu ti-ai  pus la lucru creierul, acesta va ramane  la  un nivel mediocru de dezvoltare, si  la fel va fi si inteligenta ta. Poti avea potential dpdv genetic, dar daca nu  pui mintea  la  treaba, ea ramane in  urma, la fel cum daca nu faci  miscare/sport nu  iti dezvolti cum  trebuie muschii.

In concluzie, un sfat bun  pentru orice  elev ar fi: gasese-ti una/mai multe materii care iti  plac si insista pe ele. Citeste de asemenea  mult  (indiferent ca esti la  profil uman sau real, cititul e foarte important, ma refer la c ititul de carti in format tiparit,  n u doar pe facebook sau telefon Posted Image  ). Evident vei avea 2-3-4  materii care  nu-ti vor starni niciun  interes/nu vei intelege utilitatea  lor/poate chiar le  vei detesta.  Este  perfect normal.  Fiecare am trecut  pe acolo,  istemul de invatamant de masa nu poate sa se adapteze chiar fiecarui elev, sau nu  vrea.
Problema e ca aceste  materii sa nu fie materiile principale ale  profilului tau. Daca esti la mate-info si  urasti din tot sufletul  materiile exacte. transfera-te cat  mai rapid la alt profil! Si invers.
Iar la  materiile care nu-ti plac depune cel mai mic efort posibil, doar cat sa  promovezi. Cat timp nu ai  profesori b atuti in cap care sa-ti ceara  imposibilul, va  fi  ok, nu trebuie sa fii de 10 pe linie la toate.
Nu vad care e problema  cu muzica si desenul. Eu le vedeam ca niste  materii de relaxare, iar  majoritatea elevilor aveau  9 si 10.  Cred ca e  o falsa problema.
Latina   legata insa de  originile  limbii romane si zic eu, are rostul ei la  profilul uman.
E ca  si cum  latina e "strabunica" limbii romane. Daca ar  fi vorba despre strabunica ta, ai  putea  zice: da-o naibii, a trait, a murit a cum multi ani, la ce sa ma  mai doara pe  mine de ea? Sau nu Posted Image

Edited by epetroiu, 13 April 2017 - 17:04.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate