Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Recuperare TVA colectat
Last Updated: Dec 28 2016 12:08, Started by
alessia2009
, Dec 18 2016 07:55
·
0
#1
Posted 18 December 2016 - 07:55
Bună ziua. Vă rog frumos, mă puteți ajuta cu un sfat în următorul caz? Firma trebuia să se înregistreze ca plătitor de TVA, prin depășirea plafonului la 30.09, începând cu 01.11. S-a înregistrat cu întârziere, de la 01.01.2017. Pt perioada de la 01.11 până la 31.12 va veni control pt fc emise, la care nu s-a colectat TVA, care va tb plătit. Există posibilitatea legală ca firma să storneze pe 31.12 cele 4 fc emise și să le refactureze către client pe 01.01 cu TVA, astfel încât să recupereze TVA-ul? Clientul, dc acceptă primirea facturilor, își poate deduce TVA-ul respectiv? În luna ianuarie, tb depus decont TVA și 394 aferent nov și dec, nu? Mulțumesc anticipat pt răspunsuri și lămuriri.
|
#2
Posted 18 December 2016 - 09:52
alessia2009, on 18 decembrie 2016 - 07:55, said:
Bună ziua. Vă rog frumos, mă puteți ajuta cu un sfat în următorul caz? Firma trebuia să se înregistreze ca plătitor de TVA, prin depășirea plafonului la 30.09, începând cu 01.11. S-a înregistrat cu întârziere, de la 01.01.2017. Pt perioada de la 01.11 până la 31.12 va veni control pt fc emise, la care nu s-a colectat TVA, care va tb plătit. Există posibilitatea legală ca firma să storneze pe 31.12 cele 4 fc emise și să le refactureze către client pe 01.01 cu TVA, astfel încât să recupereze TVA-ul? Clientul, dc acceptă primirea facturilor, își poate deduce TVA-ul respectiv? În luna ianuarie, tb depus decont TVA și 394 aferent nov și dec, nu? Mulțumesc anticipat pt răspunsuri și lămuriri. Controlul de la ANAF iti va imputa TVA-ul ca suma si, probabil, vei primi o amenda, depinde de inspector. Dupa care, te descurci cum stii cu facturile acelea. Binenteles ca ele se pot storna si retrimite clientilor cu tot cu TVA (trebuie discutat cu clientii sa le accepte). Depinde si cat va fi TVA-ul de la 01.01.2017 ca, daca scade la 19% cum era discutia, nu vei putea factura cu 20%. Asa ca, daca vrei sa faci, fa aceasta operatiune chiar din decembrie astfel incat clientii sa le poata include in contabilitate pe decembrie 2016. Edited by rosix, 18 December 2016 - 09:52. |
#3
Posted 18 December 2016 - 11:32
Noiembrie și decembrie = 4 facturi adică media de 2 facturi/lună. Ianuarie - octombrie x 2 facturi = 20 facturi
Pragul de plătitor TVA 65.000 euro / 20 facturi = media 3250 euro pe factură adică TVA de 650 euro pe factură. La suma asta, clienții trebuie să aibă mult TVA de rambursat ca să accepte schimbarea facturii, mai ales că le dă peste cap și contabilitatea.. Nu poate factura cu TVA în decembrie pentru că e înregistrat doar cu ianuarie. |
#4
Posted 18 December 2016 - 13:19
Incearca sa anulezi facturile pe cat posibil, nu stornare. Asta inseamna sa nu inregisteze clientii factura in contabilitate. Daca au inregistrat, stornare.
Contacteaza urgent clientii si explica ca le-ai emis gresit, ca te-au trecut astia din oficiu la platitor de TVA si nu te-au anuntat... nu intra in detalii. Spune ca vrei sa lamuresti prima data treaba asta cu fiscul si apoi sa facturezi. Presupun ca la sumele astea, clientii sunt platitori de TVA si in mod normal, ei ar trebui sa fie bucurosi ca mai ruleaza banii tai inca o luna. |
#5
Posted 19 December 2016 - 21:12
Mulțumesc mult pt răspunsuri.
Amenda s-a plătit deja, în momentul în care s-au depus 010 și 088 și certificatul s-a emis pe loc, cu 01 ian. Ni s-a spus că va veni control pt fc emise, pt a se stabili TVA ce trebuia colectat nov-dec. Pp că nu se mai poate sancționa firma încă o dată, cu amendă de către inspector pt aceeași pb. În varianta că: -Se emit stornarile cu dată de 30 dec (fc nu mai pot fi anulate), diminuez impozitul pe venit aferent trim 4 -Refacturez în ian cu TVA 19 -Controlul vine în ian și stabilește tva Ce înregistrări ar tb făcute în contabilitate pt TVA și ce declarații pt trim 4/2016 și trim 1/2017? TVA îl declar in baza controlului și e de plată până pe 25 ian? Să înțeleg că ar tb să astept controlul de la ANAF pt a stabili ei suma și apoi, emit stornarile și refacturez? Edited by alessia2009, 19 December 2016 - 21:13. |
#6
Posted 24 December 2016 - 03:47
Ma poate ajuta cineva cu un sfat, va rog?
Multumesc frumos! |
#7
Posted 24 December 2016 - 11:49
Contabilul trebuie sa iti spuna ce si cum. Nu niste straini pe un forum.
Daca nu stie, ia altul. Oricum e slab daca nu a vazut ca ai depasit plafonul. |
#8
Posted 28 December 2016 - 12:08
Păi chiar ea e contabilul.
Nu toată lumea se naște expert contabil. Oricum ANAF vine și da amenzi implicit, din oficiu, oricât te-ai strădui să ai totul corect. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users