Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 

Anvelope XL sau anvelope normale ?

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#37
florinppv

florinppv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 872
  • Înscris: 22.01.2010

 notrust, on 06 decembrie 2016 - 18:57, said:

Salutare.
Am un Ford Focus 2 Turnier (Break), si are masa de 1300kg, si ma gandesc sa-i pun anvelope XL, deoarece au un index de 95H si asta inseamna ca suporta masa masini mele.
Ce ziceti merita, sunt rigide, afecteaza mersul masinii ?

La o utilizare normala a masinii eu recomand sa montezi cauciucuri cu exact aceleasi marimi/caracteristici care sunt trecute in acte, respectiv in talon.

Avantaje cauciucuri XL:
- mai logevive, adica se uzeaza mai greu decat cele normale, dureaza mai mult in timp;
- mai rezistente la socuri (borduri, gropi etc);
- aderenta si stabilitate mai bune in curbe.

Dezavantaje cauciucuri XL:
- usor mai zgomotoase, cca. 1dB in plus;
- consum de carburant mai mare datorita rezistentei mai mari la rostogolire si greutatii mai mari;
- rigiditate usor marita fata de cele normale (SL).

Oricum, diferentele dintre cauciucurile normale si XL sunt minime si putin perceptibile.

@cobi1: la Passat din cate stiu eu, in talon sunt trecute doar cauciucuri XL si nu este vorba de SUV.

Eu cred ca sunt indicate in urmatoarele situatii:
- calatorii frecvente cu incarcatura mare in masina:
- pentru masini sportive cu motoare puternice unde XL-urile ofera un raspuns mai prompt la accelerare si franare si stabilitate marita in curbe.

Edited by florinppv, 06 December 2016 - 21:13.


#38
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015
Am XL ca anvelope de vară pe o mașină de 1600kg, sedan și nici o problemă. În habitaclu nu aud zgomot, la consum nu simt. Sunt mai grele ca cele normale dar n-aș putea preciza cât e în plus.

În funcție de diametrul jantei e posibil ca oferta de XL să fie mai bogată și mai accesibile ca preț ca cele normale.

#39
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016

 florinppv, on 06 decembrie 2016 - 21:03, said:

La o utilizare normala a masinii eu recomand sa montezi cauciucuri cu exact aceleasi marimi/caracteristici care sunt trecute in acte, respectiv in talon.
In talon scrie 195/65/15 fara indice, si 205/55/16 87H.

#40
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

 notrust, on 06 decembrie 2016 - 18:57, said:

Salutare.
Am un Ford Focus 2 Turnier (Break), si are masa de 1300kg, si ma gandesc sa-i pun anvelope XL, deoarece au un index de 95H si asta inseamna ca suporta masa masini mele.
Ce ziceti merita, sunt rigide, afecteaza mersul masinii ?
Ce greutate ai de gand sa transporti?..ca doar si anvelopele normale suporta ceva greutate,ai de gand sa incarci masina cu mai mult de 500 kg?,,parca asta e si limita maxima admisa pentru masina ta...

#41
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016
Nu car ceva anume.
Poate rar niste materiale de constructii, sau un aragaz.
In rest e goala.

Edited by notrust, 06 December 2016 - 21:57.


#42
motanu_mic

motanu_mic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,041
  • Înscris: 16.12.2013
de ce insista unii oameni sa fie mai cu mot cand ei au un mot standard.. lasa-le frate cum le fac astia din fabrica ca nu le fac de nebuni asa.

#43
OutOfMind

OutOfMind

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,548
  • Înscris: 04.06.2012

 cobi1, on 06 decembrie 2016 - 20:49, said:

XL doar la suv am intalnit , si o sa vada proprietarul cat is de " silentioase " . Este gresit cand se afirma ca-s mai moi , dinpotriva , au peretele lateral intarit de aia ii XL .O sa le resimta pe drumuri proaste cand berlina o sa tzopaie , da' ce stiu io , doar trolez ... mai ramane sa-si monteze " C" -uri si o sa ziceti ca n-are dom'le nimica ... . Succese !

Tu chiar crezi ca singura problema la anvelopele alea Tristar e faptul ca sunt XL?
Vad ca feliciti omul pentru niste chinezarii sinistre low-end, dar te deranjeaza ca nu sunt la fel de silentioase (comparativ cu ce?).

#44
florinppv

florinppv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 872
  • Înscris: 22.01.2010

 notrust, on 06 decembrie 2016 - 21:52, said:

In talon scrie 195/65/15 fara indice, si 205/55/16 87H.

Posibil sa fie 195/65/15 91T. http://www.rezulteo-...-ii/1.6-tdci-90

Pentru mai multa siguranta cauta in manual.
Dpdv legislativ nu este problema ca folosesti cauciucuri cu indici superiori, important este sa nu fie inferiori.

#45
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016

 florinppv, on 06 decembrie 2016 - 22:20, said:


Posibil sa fie 195/65/15 91T. http://www.rezulteo-...-ii/1.6-tdci-90

Eu am motorul 1.6 16v benzina 74KW.

#46
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
Masina mea are masa totala autorizata 2345 kg, iar in talon am 17” 93H si 16” 94H (folosesc 16” pentru pretul mai mic).
Am pus asta-vara Michelin CrossClimate 94V eXtra Load, sunt MULT mai silentioase decat Dunloapele XL de vara pe
care le-am avut, asa ca treaba cu zgomotul probabil se intampla in cadrul variantelor aceluiasi model si marca.

(A, si trag cel putin la fel de bine pe zapada precum Continentalele de iarna pe care le-am avut.
Le-am probat duminica asta pe un drum forestier inzapezit, fara 4x4).

#47
Tront

Tront

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 708
  • Înscris: 10.07.2012
Prima oara, am pus pe Tigra cauciucuri XL. Am prins raport calitate/pret ok.
Am ~10.000 km cu ele, nu sunt zgomotoase dar fac masina rigida dar in schimb am salvat cauciucul/janta de la niste mici * dezastre *.
A trecut un prieten in fata mea, la 70 km/h, fix in acelasi fel ca mine printr-o groapa, exact la fel luata, el a trebuit sa puna rezerva imediat eu mi-am vazut de drum. El avea cauciucuri noi.
Dupa am pus pe 2 Megane-uri tot XL, pe setul de iarna si vara. Tatal meu, reuseste des sa taie cauciucuri, sa faca pene ( vorbesc de cauciucuri in stare buna, noi s.a.m.d ) si in ~30.000 km cu XL nici macar nu a mai umflat rotile.
Asta e experienta mea, probabil la Tigra nu o sa mai iau XL-uri ( asta daca mai cumpar cauciucuri pana o schimb )  - e foarte rigida si fara XL, dar cu XL la speed bumper iti da impresia ca sare de cur , dar la o masina mai comfortabila, nu se simte rau diferenta la comfort si o sa cumpar doar XL-uri.

#48
florinppv

florinppv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 872
  • Înscris: 22.01.2010

 notrust, on 06 decembrie 2016 - 22:43, said:

Eu am motorul 1.6 16v benzina 74KW.

195/65 R15 91 H http://www.rezulteo-...ii-sw/1.6-l-100

Edited by florinppv, 06 December 2016 - 23:05.


#49
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,867
  • Înscris: 27.04.2010
Eu am pus Nokian WR D4 195/65/R15 XL pe Octavia 2 ... cred ca 95H. Le-am luat doar pentru caracteristicile mai bune fata de cele normale (indicii de franare pe ud si consum). Aveau acelasi indice de zgomot. Nu sunt zgomotoase, nu sunt rigide ... si stiu ce inseamna rigid, masina e venita cu 225/45/17 din fabrica, implicit cu sasiu sport.
Sa nu le incurcam p-astea XL cu run-flat ... alea sunt, intr-adevar, mult mai grele, din cauza adaosului de metal de pe laterale. Astea XL au doar putin cauciuc in plus ...

#50
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013

 OutOfMind, on 06 decembrie 2016 - 22:13, said:

Tu chiar crezi ca singura problema la anvelopele alea Tristar e faptul ca sunt XL?
Vad ca feliciti omul pentru niste chinezarii sinistre low-end, dar te deranjeaza ca nu sunt la fel de silentioase (comparativ cu ce?).

Bine punctat. Semnul de intrebare e la marca anvelopei,nu indici de viteza,incarcare etc..  Cand scrie TRISTAR pe ele...mai conteaza restul? Zi mersi ca intra pe janta si nu-s patrate.

#51
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Am " felicitat" omul ca oricum le cumparase deja , inainte sa deschida topicul .
Cauciucele XL se " rasfrang " in amortizoare , de aceea nu sunt pt berlinute ... dar cum romanul e un ieftin ( mereu ) , is " minunate " si alea XL pt un fordulet usurel .

Edited by cobi1, 07 December 2016 - 10:03.


#52
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016

 mariovrs, on 07 decembrie 2016 - 09:01, said:


Bine punctat. Semnul de intrebare e la marca anvelopei,nu indici de viteza,incarcare etc..  Cand scrie TRISTAR pe ele...mai conteaza restul? Zi mersi ca intra pe janta si nu-s patrate.

TRISTR e fostul Rockstone.
De la ei am avut multe anvelope si toate s-au comportat bine.

#53
gigiipse

gigiipse

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 702
  • Înscris: 14.04.2006
Depinde ce inseamna bine, asta e un termen relativ. Cu siguranta nu se pot ridica la calitatea anvelopelor premium. Este clar o solutie care are in vedere pretul si nu calitatea.

Back on topic: uite aici un articol pertinent despre cauciucuri xl/normale: https://www.linkedin...ges-hessamaldin

#54
notrust

notrust

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,731
  • Înscris: 09.11.2016
Pe mine ma interesa practica, nu teoria.
Cei care au si folosesc.
Am inteles ca Focusurile noi vine cu XL pe dimensiunea 17.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate