Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Jurnal Casa Iladi P + 2 pisici

* * * * * 10 votes
  • Please log in to reply
2546 replies to this topic

#37
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,435
  • Înscris: 06.01.2014

View Postbrawnie, on 30 noiembrie 2016 - 18:12, said:


-...windfangul...
- recomand ...
- recomand ...
- recomand marirea camarei in vederea includerii unei chicinete (un aragaz unde poti pregati mancaruri "sensibile")
- ai primit deja recomandari...
Ai ce ai cu windfang-ul și chicineta, da' las-o mai moale ca devine plictisitor.

#38
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,285
  • Înscris: 29.04.2008

View Postbrawnie, on 30 noiembrie 2016 - 18:12, said:

-lipseste windfangul...sunt convins ca ai citit despre utilitatea acestui spatiu...
- recomand si eu rocada dormitorului cu baia
- recomand deasemenea renuntarea la usa din dormitor spre terasa
- recomand marirea camarei in vederea includerii unei chicinete (un aragaz unde poti pregati mancaruri "sensibile")
- ai primit deja recomandari privind termoizolarea placii de pe sol/tavan....subscriu ideilor postate.


- da, lipsește windfang. Mai multe motive: nu vrem să dăm de o ușă când intrăm în casă, dimineața plecăm - revenim seara, așa că nu vom circula prea mult pe acolo, doamna e oricum obsedată cu aerisirea deci ușa aia va fi ultima mea problemă.

- rocadă va fi

- de ce să renunț la ușa din dormitor către terasă? (e numai o ușă, cealaltă e fereastră

- chicineta e exclusă de doamna. Știu că voi avea miros în casă, am deja și acum. Dar mă gândesc la următoarele soluții: am geam exact deasupra aragazului, sper să mai am bani de o hotă care va fi ori înglobată în blat, ori atârnată de tavan. Dar, admit că e posibil să rămână o problemă.

- izolația tavanului, a podelei și încă niște nelămuriri sunt pe agenda de discuție cu constructorul.

Mersi pt sfaturi.

View Postargentum, on 30 noiembrie 2016 - 20:52, said:

Iladi, întreabă proiectantul de ce a pus 2 rânduri de rigips. Are ceva de'a face cu psi?

Dacă nu și s'au pus 2 rânduri doar ca sa mai reducă din imaginea de fragilitate a zidului, eu îți recomand să renunti la al doilea rand.
Avantajele sunt mici cu privire la costuri.
Daca nu vrei sa bagi în buzunar economia făcută, eu as pune ca mai bine crești izolația la casa decât sa pui al doilea rand de rigips.
În funcție de x factori, renunțarea la al doilea rand ar putea sa'ti aducă vreo 1cm de xps sau vreo 2-3 de vata (sunt mai multe d luat în considerație, nu doar costul materialului. Pe de o parte dacă crești grosimea unui strat deja existent -4 cm spațiu pt cabluri e inutil, cablurile se pot trage și prin vata cu zero loc liber _ și scoți rigipsul, tb sa salvezi și la manopera ceva, manopera stratului de îl ingrosi fiind deja calculata.

Deja am notat în agendă faza cu straturile, îl voi întreba.

Nu am înțeles, însă, care e întrebarea ta vis a vis de cei 4 cm de aer. Personal îl găsesc util atât ca izolator termic, cât și ca "spațiu tehnic"

View Postmihnearau1, on 30 noiembrie 2016 - 11:22, said:

la electrice sa ceri si faza PTh a proiectului


Am avut o propunere de 4500 lei manoperă + 4500 lei materialele, fără tablou, deci numai firele prin pereți, tubulatura și dozele pentru lucrare, la nivel de 1 întrerupător și 3 prize / cameră. Mie mi s-a părut cam mult, ce zic specialiștii?

#39
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
spatiul acela gol, de 4 cm, indiscutabil are vanatajele de le pomenesti.
eu am plecat de la ideea, ca mai bine renunti la al doile strat de gipscarton (total si total inutil in opinia mea si stiu ce vorbesc) si sa cresti izolatia casei. o poti creste la podea, dar eu m;am referit la perete.
acum cu banii respectivi, fie cresti xps sau eps ce ai in afara ca am uitat, fie cresti vata in casa. daca alegi cresti vata in casa, iti poti permite sa cresti cel putin dublu ca cm si valoare decat daca mergi pe xps. acum, nu toti au norocul tau sa aibe deja acel spatiu existent.
cand pui in balanta izolatia minimala data de acel strat de aer + confortul ca tragi mai usor firele pe de o parte, si cresterea suplimentara a izolatie destul de semnificativa pe de alta parte si economiile ce le va aduce pe durata existentei constructiei... eu zic sa mergi pe a doua varianta.
sa ai acel spatiu gol pt cabluri e un lux. in lumea larga, cablurile se trag direct prin stalpi, fie de lemn, fie metal si trec peste vata existenta, in contact direct cu vata. economie si eficienta la maxim. si nu ai probleme.
gandeste'te la o casa de caramida. ai firele deja trase. da, cam greu sa tragi alte fire, dar de cate ori ai facut tu asta in viata? ca nu cred ca ai ca hobby redesenarea sistemului in casa. deci, confortul adus de acel spatiu gol, daca stai sa te gandesti este minim, pentru ca sunt sanse sa fie folosit vreodata.

ca ia nevoie la curent. in rest tehnologia evolueaza, wireless pentru sunet, pt info. pariu ca in mai putin de 10 ani o sa avem si incarcatoare wireless la telefoane (deja au aparut pe piata).
cam asta era ideea mea. spatiul e o comoditate scumpa ca sa o lasi sa zaca asa goala si neocupata. platesti multi bani pt acel spatiu. inmulteste cu 0.04 toata lungimea peretelui si vei vedea ca ai vreo 2-3mp. si tu platesti casa la mp. pune'i la munca

#40
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008

View Postcristobob, on 30 noiembrie 2016 - 22:17, said:

Ai ce ai cu windfang-ul și chicineta, da' las-o mai moale ca devine plictisitor.
esti liber sa te muti pe alta arie daca nu iti convine ce citesti pe aici...sunt 2 probleme spinoase din punctul meu de vedere de care ai sa te lovesti mai tarziu...cand deja e prea tarziu...si da, intotdeauna voi recomanda chicineta la bucatarii open-space...care e problema ta?

#41
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,182
  • Înscris: 13.01.2011
Vestibulul/antreul, clasic sau S.F. ?

Attached Files



#42
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,285
  • Înscris: 29.04.2008
Da, o ușă de sticlă ar putea fi agreată de doamna. O voi întreba mâine, deși știu că îmi va răspunde prin întrebarea "cât costă?" :D

#43
Magnawall

Magnawall

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 21
  • Înscris: 30.11.2016
iladi a ales o structura paguboasa, deoarece anvelopa termica nu functioneaza la diferente mari de temperatura!

Orice se incearca, bariera de vapori prevazuta in zona calda (iarna) nu va functiona, deoarece in practica nu poate fi instalata continuu si va fi strapunsa de nenumarate suruburi si treceri de aparate (electrice si alte instalatii), plus intersectia cu peretii interiori.
Vaporii intra in pereti datorita fortelor create de diferenta de temperatura (presiunea vaporilor), diferenta care creaza si condens (punct de roua). Cand se asteapta uscarea... nu prea sunt forte care sa scoata apa din pereti.
Asta inseamna acumularea umiditatii, sau faptul ca peretii tip cavitate nu pot gestiona umiditatea din condens.

In plus, izolatia in cavitate nu prea are effect de izolatie... Materialul izolant are niste coeficienti determinati in laborator care nu se aplica peretelui.
In cavitate se creaza doua fronturi de aer, unul cald la int. si unul rece la ext. care creaza diferente de presiune, care face ca aerul sa ocoleasca vata sau alt material. Fenomenul se cheama convectia in cavitate (looping convection).
Practic, nu prea conteaza grosimea izolatiei, ca-i 10, 20 sau 30, tot cam asa va fi ocolita de aerul care poarta energie.
In cazul asta, izolatia este data in principal de straturile de aer si izolatia continua care se aplica la exterior.

Ce va spun este demonstrat de marturia fiecarei case cu mansarda, unde temperaturile sunt deloc confortabile. Mansarda este o structura tip cavitate, la fel ca structura metalica sau case americane.

Eu zic sa nu va mai lasati sedusi de valorile coeficientilor de material, care n-au mare relevanta in practica, in sistemul actual al controlului vaporilor (Moisture Control).

Totusi, exista solutii.
Problema umiditatii in peretii ne-minerali sensibili la umiditate este rezolvata te Principiul Evitarii Condensului.
La fel si eficienta termica, prin inventarea unui nou tip de izolatii; izolatiile Ne-Permisive.

Solutiile moderne sunt mai ieftine decat cele arhaice si rezultatele sunt garantate.
Singura problema... nu sunt acceptate de constructori!
Mentalitatea acumulata in sute de ani nu poate fi schimbata prea usor...

#44
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
iladi, nu pune botul (scuze de expresie) la aberatikle de mai sus.

sistemul ce il ai, e gandit bine. ma rog, s;a mentionat problema membranei ce a fost denumita gresit in planuri. mai sus sunt numai balarii.
nu trebuie sa ma crezi pe cuvant.
rigips, folie de vapori, 15cm de vata, osb, membrana, 0.5mm de vinil. asta a fost standardul pt zeci de ani. sunt zeci de milioane de case construite asa si problemele lor de umiditate vin de la acoperisuri proaste (si acolo sa ai grija daca pui bituminoasa) si de la subsoluri prost facute. dar nu de la umiditatea produsa natural in casa. nu la acest timp de sistem.
tu o sa ai in plus polistirenul, dar chiar si asa casa ta o sa fie de doua ori mai "respirabila" decat o casa pe zidarie + vata sa spunem
cu ce ai tu, poti sta linistit si in groelanda dpdv al izolatiei. eu nu sunt fanul structurilor de lemn, metal,dar solutia propusa tie e buna. cei ce au avut ceva de comentat,au comentat si obiectiile lor au fost f bune. eu spun pleci ureche la andrei, brawnie si cine a mai scris.

in rest, mai sus e doar tocatura de varza. cand ajunge casa ta sa se deterioreze asa cum e descris,tu ai sa fi deja spalat cu vin. de mai mult ori.

Edited by argentum, 01 December 2016 - 03:22.


#45
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View PostMagnawall, on 01 decembrie 2016 - 00:48, said:

Totusi, exista solutii.
Problema umiditatii in peretii ne-minerali sensibili la umiditate este rezolvata te Principiul Evitarii Condensului.
La fel si eficienta termica, prin inventarea unui nou tip de izolatii; izolatiile Ne-Permisive.
Poti da niste exemple, dar si cu ceva preturi pe mp sau mc..?

View PostMagnawall, on 01 decembrie 2016 - 00:48, said:

Solutiile moderne sunt mai ieftine decat cele arhaice si rezultatele sunt garantate.
Singura problema... nu sunt acceptate de constructori!
Mentalitatea acumulata in sute de ani nu poate fi schimbata prea usor...
De unde '"mentalitate acumulata'" in sute de ani in domeniul difuziei vaporilor, ingineri proiectanti o dau cu nuca in perete, ca si in domeniul sobelor de-altfel, dar d-ta vorbesti ca si cum toti constructorii pana acum stieau sa rezolve intr-un mod problema alcatuirii corecte din punct de vedere al migrarii vaporilor fara a crea condens in peretii usori, iar acum ei nu vor sa accepte o noua modalitate de rezolvare?  Posted Image
Daca te referi la mentalitatea '"N-are cum sa stii tu mai bine ca mine, care o viata fac asa si n-are nimic'" - atunci da, aici iti dau dreptate.. Posted Image

P.S. Eu sustin ca o constructie poate sa aiba un comportament foarte bun atat din punct de vedere al confortului termic (inclusiv o amplitudine minima a oscilatiei temperaturii aerului interior pe parcursul a 24/24), cat si din punct de vedere al transferului de vapori, indiferent ca este formata din elemente de inchidere usoare sau masive. Si mai sustin si altceva degeaba investesti in materiale bune, daca cu ele opereaza un incompetent.. '"Cel mai performant calculator in mainele unui salbatic devine decat un morman de fiare'"..

#46
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,969
  • Înscris: 01.03.2013
Magnawall isi face doar reclama la niste placi de izolatie termica.
Intr-o postare anterioara, a lasat si un link catre site-ul lui.
Din poze par a fi din spuma poliuretanica.

#47
brawnie

brawnie

    Ing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,395
  • Înscris: 25.09.2008
Nu e spuma...am avut curiozitatea sa ii vizitez site-ul asa ca si-a indeplinit norma...
"Panoul E....S Sealboard polistiren extrudat XPS cu imbinare inventata pentru sigilare interior-exterior, cu grosimi cuprinse intre 50 si 120 mm, asigura realizarea Ansamblului termo-Izolant Ne-Permisiv si un inalt grad de izolare termica. Lipirea se face in puncte sau continu, folosind adezivul polimeric E....S Fix pentru polistiren extrudat;"

Parca nu se punea XPS la fatada...Posted Image

#48
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014
Un amvic sau argisol in varianta cosmetizata. Cu impunerea de etanseizare cat mai perfecta a anvelopei.
Doar ca in acest caz etanseizarea interioara e "rezolvata" de folia antivapori.
Nimic nou sub soare ..

Edited by doarUNom, 01 December 2016 - 11:06.


#49
Magnawall

Magnawall

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 21
  • Înscris: 30.11.2016
Stimati colegi de suferinta... si pasionati in ale constructiilor;
va multumesc pentru comentarii!
Nu ma astept sa inteleaga toti dintr-o data, lucruri care sunt cercetate la toate nivelele, fara sa existe solutii concrete.
Contradictiile sunt foarte bune pentru ca duc la progres dar atentie... oamenii controversati fac intorie.

Andrei, materialele pentru eios, deocamdata, se cumpara din magazine, la pretul pietei, este vorba in principal de XPS si spuma poliuretalica, plus un sigilant polymeric.
EIOS este deocamdata un concept, foarte rar se vand materiale dedicate. Asta face ca manopera sa fie anevoioasa si greu de normat, fiindca imbinarile speciale pentru sigilare se taie la fata locului. Cand lumea va intelege, si va fi cerere, materialele vor fi livrate de EIOS iar manopera va putea fi facuta de meseriasi, la preturi foarte accesibile.

Va asigur pe toti ca sunt aici 1% pentru a vinde ceva si 99% pentru a va aduce la cunostinta un progres al tehnicii in constructii.
Conceptul dateaza din 2009 si de atunci incoace este testat in laborator si in practica, pe casa mea si a catorva oameni care au avut curaj, iar acum sunt incantati de rezultate.
Intedegeti deci ca nu am dat buzna... peste omeni, mi-au trebuit ceva ani sa ma hotarasc sa intru pe forumuri. Asta in principal fiindca presa de specialitate refuza sa publice ceva despre aceasta descoperire.

Sa va fac o mica introducere in lucrurile pe care nu le cunoasteti...
Putini specialist realizeaza ca incinta (anvelopa) constructiilor se face pe baza teoriei controlului umiditatii.
Americanii de la  buildingscience au emis trei principii in acest sens, numite Principles of Moisture Control. Vi le enunt sumar:
1) nu lasa apa sa intre in pereti;
2) lasa posibilitatea apei sa iasa din pereti;
3) foloseste materiale rezistente la umiditate, acolo unde anticipezi ca va exista.

Dupa cum vedeti, aceste principii nu se bazeaza pe fenomene fizice repetabile si proprietati ale materialelor, asa cum sunt principiile si formulele de calcul in toate celelalte domenii ale tehnicii, inclusiv toate celelalte parti ale constructiilor. Principiile Moisture Control ne mai spun clar... ca o sa avem umiditate in perete.
Practic, anvelopa cladirilor este lasata in voia hazardului, iar rezultatele se vad peste tot.
Toata stiinta mondiala pana la eios se bazeaza pa imbunatatirea continua a unui concept impropriu, iar rezultatele tind spre impropriu...
Imbunatatirea... inseamna materiale mai scumpe, sisteme mai complicate si costuri mai mari!

Principiul Evitarii Condensului este veriga lipsa in alcatuirea incintelor, adica formeaza baza conceperii unei incinte pe baza fenomenelor fizice si a proprietatilor materialelor. Oridecateori o incinta care este pusa in situatia de a separa doua medii cu temp diferite, este alcatuita sau are in componenta o izoltie Impermeabila la Vapori sau system de izolatie Ne-Permisiv, va evita fenomenul de condens.

Asadar, Evitarea Condensului inseamna eliminarea fenomenului de condens, si odata cu el eliminarea altor forme de apa de intruziune si convectie de aer.
Principiile Moisture Control si pseudo-stiinta care sa creat lucreaza pe gestionarea apei in pereti, estomparea ciclurilor de umezire-uscare. Asta se face in principal prin fluxul de aer care se permite prin pereti, de la interior la exterior, intrat in constiina (subconstientul) oamenilor ca "respiratia peretilor"...

Sunt foarte multe de povestit, nu vreau sa incarc prea mult acest raspuns, dar daca exista interes pentru progres, nu va fii o problema sa intram in amanunte.
Deocamdata, va invit sa vizionati acest explainer al PEC :

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/k_QXw1BCZ2A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

De ziua Romaniei, va spun doar ca si principiul evitarii condensului, inventiile cu izolatia ne-permisiva, si idea de izolatie supra-specificata eios sunt 100% romanesti, se aplica deonamdata doar in Romania, desi sunt brevetare in US si UE, iar primii beneficiari (100% multumiti) sunt tot niste Romani.
Puteti respinge ideea si merge pe ce va dau strainii, eu va inteleg, dar sa stiti ca intr-o zi, toti vor construi dupa metodele mele.
Problema este ca... nu se stie cand...

La Multi Ani Romania

#50
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,285
  • Înscris: 29.04.2008
Mersi de prezentare, dar te rog să nu mai continui pe topicul meu. Nu mă interesează. Dacă vei persevera mă voi vedea silit să atrag atenția moderatorilor. O zi bună.

#51
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,486
  • Înscris: 04.05.2007

View PostMagnawall, on 01 decembrie 2016 - 15:14, said:


intelegem ca vrei sa manance si gura ta o paine. Prezinti un sistem/ o idee care vrei sa spui ca este infailibil? Te plangi ca imbinarile foliei bariera de vapori nu pot fi etansate 100%, dar ce ma face sa cred ca tu si oamenii tai veti reusi sa sigilati manual cu spuma toate posibilele spatii si interspatii? Sunteti la fel de expusi erorii ca si cei care monteaza bariera de vapori, asa ca i-ati publicitatea deloc mascata si fugi cu ursu.

Scuze @iladi, vad ca intre timp ai raspuns si tu. Rog adresantul sa nu se chinuie sa-mi raspunda, era doar o nedumerire retorica de-a mea.

Edited by the_lion, 01 December 2016 - 16:02.


#52
doarUNom

doarUNom

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,899
  • Înscris: 21.01.2014
Posibil ca la exterior sa se etanseze cu acea spuma si cu un material mai putin permeabil (xps in cazul asta) incat sa evite problema umiditatii-vaporilor de apa din mediul extern ..desi acest lucru se poate rezolva cu doua straturi de finisaj imepermeabil ..la interior e greu de crezut ca folia poate fi etansata perfect astfel incat sa fie influentata difuzia vaporilor catre interiorul anvelopei ..datorita prinderilor la straturile interioare.
Bun ..la o structura usoara , gen lemn-fier sa zicem ca o astfel de metoda si.ar avea rostul ..dar la structurile de zidarie  cu aceasta folie la interior ..ar parea o costumatie gen slapi de firma in picioare si mai sus costum de ginerica.


#53
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
@magnawall; deschide un topi separat pe aria cum sa construiestu o casa și explica acolo.
Personal, eu cred ca vorbim de oale zepter.

#54
Kendo

Kendo

    Aspargus de Pontaforte

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,063
  • Înscris: 03.06.2003

Quote

In general, o grosime minima acceptata este de 4 cm, pentru o transmitanta EIOS System (fara luarea in considerare a coeficientilor de izolatie a peretelui de structura), U = 0,85 W/m²K.
Sugestia EIOS este un EIOS-8System (8 cm) sau EIOS-10System (10 cm) avand transmitanta termica EIOS System U = 0,46 W/m²K respectiv U = 0,37 W/m²K, fiind valori apropiate de Domeniul Pasiv considerat pentru U-value < 0,24 W/m²K (zona climatica a tarii noastre).
Cand pe aici se dau batalii mari pentru a se ajunge cu termoizolataia la U = 0,15 W/m²K si nu vorbim de case pasive, sa vi sa sustii cele de mai sus este aberant.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate