Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrebari srl nou

Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk
 TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...
 Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)
 Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...
 

Retur produs achizitionat de la Altex

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1
razvaldinho

razvaldinho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 625
  • Înscris: 08.04.2008
Va cer sfatul intr-o problema.
Am achizitionat un TV din magazin (fizic) Altex. Produsul l-am achizitionat fara proba in magazin pentru a ma incadra la returul in cele 31 zile, conform campaniei de pe site http://altex.ro/regu...tur-in-31-zile/
Toate bune, am probat televizorul acasa, avand grija sa nu indepartez foliile de protectie si am observat dupa cateva zile neuniformitati in iluminarea panelului (white bleed) destul de proeminente. L-am reambalat frumos incat l-am adus la aspectul de "nou" si am mers cu el in magazin pentru retur.
In magazin discutia a decurs cam asa:
- Buna ziua, vreau sa returnez acest produs!
- Dar ce problema are?
- Nu trebuie sa dau un motiv pentru a renunta la achizitie si a cere returnarea banilor conf campaniei dvs
- Dar trebuie sa aibe ceva, de ce il returnati?
- Nu-mi place cum se vede si daca vreti sa stiti neaparat, neoficial, are probleme cu white bleed masiv pe culoarea neagra.
- Aaaa, deci are probleme tehnice. In cazul asta trebuie trimis in garantie!
- Nu ma intereseaza ce faceti cu el dupa ce il returnez, eu doresc sa fac retur si sa primesc banii inapoi.
- Pai nu aveti dreptul sa returnati un produs defect, conform regulamentului, produsele defecte trebuiesc trimise in garantie! Noi nu mai putem revinde produsul daca este defect.

Aici m-au prins elegant. Nu trebuia sa le dau un motiv. E greseala mea,
Pasul urmator a fost sa faca o constarare in magazin (defectul nu a putut fi reprodus pentru ca se vede doar la intuneric si pe culoare neagra), le-am ararat poze si mi-au facut fisa de intrare in service (la care au atasat si poza) si l-au trimis in service. La aceasta data este in service

Acum as vrea sa ma sfatuiti cum sa procedez legal la revenirea produsului din service. Intentia mea ar fi sa primesc banii inapoi, pentru ca nu mai am incredere in acelasi model de tv inlocuit.
Variantele la revenire din service ar fi:
- nu are nicio problema tv-ul. Aici as putea sa cer returul si primirea banilor inapoi?
- televizor reparat. Aici nu stiu ce as putea sa fac. Banuiesc ca sunt obligat sa-l iau si daca sunt probleme sa-l aduc din nou in service
- Inlocuire tv. Aici as putea sa apelez din nou la returnarea banilor?

Attached Files


Edited by razvaldinho, 25 November 2016 - 14:37.


#2
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,860
  • Înscris: 25.01.2007
vezi daca nu esti certaret? nu e defect si gata. vrei retur. i s-a parut lui ca ai spus ceva de ecran.
ca's marlani la faze din astea, asta e. dar daca ridici vocea putin, incat sa inceapa ceilalti clienti din magazin sa devina atenti, devin repede cooperanti.

#3
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
te-au pacalit.

ei iti vor psune ca este ok si il dai pe retur.

Edited by arg, 25 November 2016 - 14:51.


#4
arbuneaionut

arbuneaionut

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 943
  • Înscris: 17.11.2016
Cei din Altex ti-au dat un TV SIGILAT iar tu din N motive scrii ca are probleme ecranul. Sansele ca display-ul ala sa fie defect din fabrica sunt mult mai mici decat sansele sa se fi stricat prin manipularea produsului de catre tine in mod defectuos... petele alea pot sa apara de la variatii bruste de temperatura (n-ai respectat perioada cu acomodarea prodului la mediul ambiant din camera) sau de la lumina puternica pe display (l-ai tinut in razele soarelui)

Edited by althea, 25 November 2016 - 14:53.
atentie la limbaj!


#5
razvaldinho

razvaldinho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 625
  • Înscris: 08.04.2008

View Postarbuneaionut, on 25 noiembrie 2016 - 14:50, said:

Cei din Altex ti-au dat un TV SIGILAT iar tu din N motive scrii ca are probleme ecranul. Sansele ca display-ul ala sa fie defect din fabrica sunt mult mai mici decat sansele sa se fi stricat prin manipularea produsului de catre tine in mod defectuos... petele alea pot sa apara de la variatii bruste de temperatura (n-ai respectat perioada cu acomodarea prodului la mediul ambiant din camera) sau de la lumina puternica pe display (l-ai tinut in razele soarelui)
Lucrezi cumva la Altex? Nu am citit o prostie mai mare decat ce ai scris tu.
Stiu ce inseamna pornirea unui produs electronic nou dupa ce a fost adus de afara. Doar ca sa-ti faci o idee, a durat mai mult de o ora dupa ce a intrat pe usa apartamentului (despachetare, montare picioare, asezare pe comoda, conectare cabluri) pana la apasarea efectiva pe buton
Ce inseamna ca l-am tinut in razele soarelui? Nu l-am luat ca sa-l tin in gradinaPosted Image

Edited by althea, 25 November 2016 - 15:01.
corectie mesaj citat


#6
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,333
  • Înscris: 01.12.2001
Dupa ce vine din service nu il mai poti returna

Quote

Produsele care se doresc a fi returnate nu trebuie sa fi suferit nici un fel de interventie in service.

Ramai cu el.
Trebuia sa ceri doar retur, fara explicatii.

Edited by dorin_2k, 25 November 2016 - 15:00.


#7
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postarbuneaionut, on 25 noiembrie 2016 - 14:50, said:

Cei din Altex ti-au dat un TV SIGILAT iar tu din N motive scrii ca are probleme ecranul. Sansele ca display-ul ala sa fie defect din fabrica sunt mult mai mici decat sansele sa se fi stricat prin manipularea produsului de catre tine in mod defectuos... petele alea pot sa apara de la variatii bruste de temperatura (n-ai respectat perioada cu acomodarea prodului la mediul ambiant din camera) sau de la lumina puternica pe display (l-ai tinut in razele soarelui)

E abureala curata ce spui tu aici... Bleedingul la televizoare sau monitoare, peste o limita de bun simt e un defect de fabricatie. Produsul se returneaza comerciantului fara niciun fel de comentarii.. Scrie in lege clar, in 14 zile poti sa-l duci inapoi. Sigilat, nesigilat, daca are bleeding exagerat sa se spele Altexul pe cap cu el....

Edited by rosix, 25 November 2016 - 15:02.


#8
razvaldinho

razvaldinho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 625
  • Înscris: 08.04.2008

View Postdorin_2k, on 25 noiembrie 2016 - 14:58, said:

Dupa ce vine din service nu il mai poti returna


Ramai cu el.
Trebuia sa ceri doar retur, fara explicatii.

Am inteles ca este un risc destul de mare sa raman cu el. Eu am gresit cum am pus problema initial.
Ma gandesc ca daca ei spun ca nu are nicio problema tv-ul inseamna ca nu a suferit interventie in service si aici pot apela la retur bani.
Cea mai dezavantajoasa situatie pentru mine ar fi daca a fost reparat si problemele persista. Aici se va ajunge la un du-te - vino casa-service.

#9
Mizu

Mizu

    moroșan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,818
  • Înscris: 10.12.2006
Ce panel la dimnesiunea aia ai vazut fara bleed? Ca as vrea sa-mi iau si eu unul pentru noptile in care vreau sa ma uit la o imagine neagra pe ecran.

Dar da, greseala ta a fost ca le-ai zis ce consideri tu un defect, pentru chestia nici nu stiu cum l-au trimis in garantie, ca nu se considera defect decat de catre firme ca Dell pe produsele lor de top.

Ce zice rosix mi se pare comic, cine stabileste limita aia de bun simt peste care se considera defect? Cu ce o masori?

#10
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Ai pus botul ai luat teapa .si eu am luat ceva stricat de la dedeman si la fel îmi zicea ala ca sa îl dam la garantie..bla bla bla ,i am zis scurt ca fac retur ca am dreptul si ca nu vreau alta varianta pe un ton nervos si gata nu a mai comentat.

#11
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,333
  • Înscris: 01.12.2001

View Postrazvaldinho, on 25 noiembrie 2016 - 15:03, said:

Ma gandesc ca daca ei spun ca nu are nicio problema tv-ul inseamna ca nu a suferit interventie in service si aici pot apela la retur bani.
Are fisa de service, deci a suferit o interventie. Macar l-au pornit.

#12
razvaldinho

razvaldinho

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 625
  • Înscris: 08.04.2008
Avand panel IPS Direct LED am totusi pretentii pentru o iluminare mai uniforma a ecranului. La filme unde sunt cadre intunescate, nu numai pe culoarea neagra aceste pete albicioase sunt prezente, si, mai ales la cele ce au benzi negre o parte din defect pica pe acea banda si ma streseaza

#13
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,333
  • Înscris: 01.12.2001

View Postrazvaldinho, on 25 noiembrie 2016 - 14:35, said:

- Dar trebuie sa aibe ceva, de ce il returnati?
- Nu-mi place cum se vede si daca vreti sa stiti neaparat, neoficial, are probleme cu white bleed masiv pe culoarea neagra.
Daca nu ziceai ce am colorat eu cu rosu, il aveai deja returnat si iti asteptai banii acum.
Insa asa, vei avea mult de munca sa scapi de el.

#14
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,144
  • Înscris: 19.09.2005
Cel mai bun pretex/motiv este: nu-i place sotiei.
Garantat in 99,999% din cazuri nimeni nu comenteaza nimic.
Si daca intreaba un destept ce anume nu-i place, ii zici: culoarea.

p.s. si daca insista ii ameninti ca vi cu sotia nervoasa pe capul lor...

Edited by arg, 25 November 2016 - 15:22.


#15
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View Postrosix, on 25 noiembrie 2016 - 15:02, said:

Scrie in lege clar, in 14 zile poti sa-l duci inapoi. Sigilat, nesigilat, daca are bleeding exagerat sa se spele Altexul pe cap cu el....
Va rugam sa citati si/sau sa indicati articolul de lege care obliga acceptul la retur in 14 zile a produselor achizitionate din magazinele fizice (care nu au fost achizitionate prin contracte tip "la distanta").

Multumiri anticipate.

#16
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View PostMizu, on 25 noiembrie 2016 - 15:06, said:

Ce zice rosix mi se pare comic, cine stabileste limita aia de bun simt peste care se considera defect? Cu ce o masori?

Limita aia de bun simt o stabileste clientul. Eu le-as da retur la toate care prezinta bleeding pronuntat, vizibil, pe o parte a ecranului..
In acelasi sens, as incuraja toti clientii care vor sa-si ia televizor sa solicite proba in magazin. E dreptul consumatorului, Si atunci vine clientul cu un stick la el pe care ruleaza un meci de fotbal sau niste imagini negru inchis, sa vedem cum se vede.  Nu se vede bine?  La revedere Altex!

#17
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
Este 48 de ore la magazinele fizice dreptul de retur .si da ,proba este sfînta .

#18
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postdexterash, on 25 noiembrie 2016 - 15:39, said:

Va rugam sa citati si/sau sa indicati articolul de lege care obliga acceptul la retur in 14 zile a produselor achizitionate din magazinele fizice (care nu au fost achizitionate prin contracte tip "la distanta").
Multumiri anticipate.

Legea nr. 449/2003, actualizată în 2008, care spune la capitolul trei că orice produs cumpărat trebuie adus la conformitate, adică în starea ideală, fie prin reparare, fie prin înlocuirea completă fără plată. Legea mai spune că dacă au trecut 15 zile de când cumpărătorul a semnalat vânzătorului că produsul său e stricat, iar vânzătorul a refuzat sau a tergiversat înlocuirea sau repararea produsului, legea îi permite cumpărătorului să ceară o parte sau totalitatea banilor dați pe produsul cumpărat și anularea contractului încheiat cu vânzătorul.

In magazinele fizice ar trebui sa primeze proba produsului (exclus livrarea de cutii sigilate). Iar acolo daca ti-l pune in priza sa vezi cum functioneaza si poti sa faci cateva teste si ai plecat cu el acasa, e normal sa nu ti-l primeasca daca te apuca toanele si vrei sa-l returnezi dupa 3 zile.  Adica trebuie sa fie un echilibru intre drepturile consumatorului si interesul magazinului de a vinde.  Problema e ca, nu numai la electronice, la orice, grosul produselor oferite spre vanzare sunt chinezarii, adica includ neconformitati si defecte de fabricatie cunoscute de producator si livrate totusi asa... pe motiv ca .. "lasa bah... ca se prinde cilentul mai tarziu"... Iar in acest caz, proba de magazin ar trebui sa fie litera de lege.... Te duci la Altex cu lectiile  pregatite cu 3-4 modele de TV care te intereseaza si cu un stick cu u meci de fotbal la tine, pe care vrei sa-l vezi ruland pe televizoare.... Si atunci iti dai seama ca, in afara de OLED care are un pret nerusinat de mare, nici unul nu face banii ... si ai plecat acasa economisind 2000 lei.

Eu in ultima vreme am inceput sa cumpar numai online, platind cu cardul. Nu-mi place calitatea produsului, retur instant in termenul de 14 zile.

Edited by rosix, 25 November 2016 - 15:51.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate