Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Reglementarea orelor pentru teme

- - - - -
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#19
BogzaG

BogzaG

    nu pot trăi fără multiculti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 03.07.2016
E gargara de dinainte de alegeri. Nu se va schimba nimic.

#20
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,463
  • Înscris: 30.10.2003
Temele pentru vacanta sunt o prostie. Punct!

#21
aflorin27

aflorin27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 842
  • Înscris: 06.06.2014
In calitate de parinte al unui copil de clasa I, eu sunt perfect de acord. Exista prea multi parinti care isi canalizeaza toate neimplinirile lor in educatia propriilor copii ("sa nu ajunga la fel ca mine, sclav la patron") si care insista la invatator/profesor sa dea cat mai multe teme, sa invete ca de aia e copil.
Acolo unde nu merge cu rezonabilul, trebuie lege. Asta e.

#22
ambr0zie

ambr0zie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,539
  • Înscris: 04.01.2006
@aflorin27 - ai dreptate dar nu stiu daca asta e solutia.

Parintii care vor odrasle perfecte, la care nota 9 la orice materie deja e cataclism nuclear, vor gasi alte metode de a face "performanta".
Nu trebuie cazut in extreme. Absenta temelor pentru acasa nu e o optiune (parerea mea). Dar trebuie incercat cumva sa se evite profesorii slabi si severi care isi refuleaza frustrarile prin zeci de pagini de teme.

N-am vazut niciodata un profesor BUN care sa exagereze la capitolul CANTITATE de teme, pentru urmatoarea ora si mai ales pentru vacanta. Dar nici invers - profesor BUN care sa nu dea teme sau sa dea la misto un exercitiu. In schimb profesorasi care se bucurau la gandul ca elevii petrec 4 ore pentru urmatoarea ora de curs a lui scriind, de multe ori exercitiu de caligrafie si viteza decat sa inteleaga ceva, destui.

#23
Hider141

Hider141

    trolling here since 2008

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,851
  • Înscris: 06.01.2008
Una dintre cele mai mari probleme in legea asta e faptul ca nici profesorul de la clasa, nici cel care intocmeste manualul/culegerea nu poate estima macar aproximativ in cat timp va reusi elevul sa rezolve exercitiul/problema/tema. Ei au un nivel de cunostinte mult superior unui elev (sau cel putin asa ar fi normal atat timp cat nu vorbim de niste genii cu IQ foarte mare).

#24
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,921
  • Înscris: 18.12.2007

View Postsuciu2016, on 25 noiembrie 2016 - 10:49, said:


nu vorbim de extreme, ci de elevul mediu.
temele se dau pentru elevul mediu, nu pentru varfuri, nu pentru bolovani.

Si daca elevul mediu nu rezolva exercitiul in timpul ala ci intr-un timp mai lung?
Chiar ti se pare in regula sa iti spuna altcineva in cat timp ar trebui sa faca copilul un exercitiu?

#25
aflorin27

aflorin27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 842
  • Înscris: 06.06.2014

View Postambr0zie, on 25 noiembrie 2016 - 11:45, said:

@aflorin27 - ai dreptate dar nu stiu daca asta e solutia.
Parintii care vor odrasle perfecte, la care nota 9 la orice materie deja e cataclism nuclear, vor gasi alte metode de a face "performanta".
E problema lor (si din pacate si a unor copii nevinovati). Dar cand pistonezi invatatorul si ti mai aduci inca 5 adepti cu tine, devine si problema mea. Iar eu sunt in minoritate, ca ma opun "performantei".

View Postambr0zie, on 25 noiembrie 2016 - 11:45, said:

N-am vazut niciodata un profesor BUN care sa exagereze la capitolul CANTITATE de teme, pentru urmatoarea ora si mai ales pentru vacanta.
Am vazut din pacate o gramada de invatatori "buni" care erau catalogati asa doar pentru ca obtineau "performante" la diverse consursuri. Bine, acea performanta era rodul muncii copiilor (teme multe, multa presiune) si era doar pentru cateva varfuri. Restul clacau pe drum.

Edited by aflorin27, 25 November 2016 - 12:01.


#26
prisonbreak

prisonbreak

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,209
  • Înscris: 15.05.2007
Sunt multe situatii anormale in care materia pt clasele I-IV se preda pana in clasa a III-a, urmand ca in clasa a IV-a sa se faca doar teste si exercitii specifice. Nu conteaza ce inseamna asta pt copii, la evaluare trebuie pastrata cu orice pret faima respectivei scoli.

Daca intelegi contextul, vezi lucrurile cu alti ochi. Este o idee foarte buna, desi mi se pare greu de aplicat.

Edited by prisonbreak, 25 November 2016 - 12:09.


#27
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,428
  • Înscris: 10.08.2005

View PostAlexEn, on 25 noiembrie 2016 - 11:53, said:


Si daca elevul mediu nu rezolva exercitiul in timpul ala ci intr-un timp mai lung?
Chiar ti se pare in regula sa iti spuna altcineva in cat timp ar trebui sa faca copilul un exercitiu?
o sa ajunga tema precum un examen acasa

#28
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Am trecut de curand prin asa ceva. Pregatesc cativa copii pt examenul de obtinerea unei autorizatii de emisie.. Acolo se dau probleme de genul R=U/I, adica banala lege a lui Ohm, care se invata in clasa a VIII-a si care se reia in a XI-a..
Ca cifre se da U, se da I, sa se calculeze cat e R.
Apoi avem U, avem R, cat e I..
Urmat de se da R, se da I, cat e U?
Pe romaneste avem o banala variatie pe o tema data, dupa o formula absolut banala...
In materia de examen sunt cate 3 probleme, fiecare cu un set de 3 date initiale diferite. Daca te-ai prins faci calculele absolut mecanic, ca nu sunt cifre complicate dee ex avem 15/1, si incercuiesti rezultatul corect din cele 4 .
Ma uitam blocat cum niste copii buni se blocau si greseau 15/1 le dadea 7.5 In mod cert, asta e datorita lipsei antrenamentului la calcule..
Adevarul e ca si eu si ei faceam niste figuri cand auzeam /auzeau "pot cu calculatorul din telefon? Nu.'
Cumva trebuie sa fie diferente. Si daca nici un calcul nu il poti face corect..
Da, de emotie poti rata un calcul. Eu am facut-o 36/3=13. Afara am izbucnit in plans cand am realizat greseala. Ma putea costa admiterea la Fac de Electronica
Dar pt ca facusem restul, am avut de unde pierde. Asa ca am intrat (doar) al 13-lea. Si ce daca. Conta sa fiu deasupra liniei..
Si imi jurasem ca in clasa a XII-a sa nu mai pun mana pe calculator, ca sa am dexteritate de calcul..

Adevarul e ca nu pricep de ce sunt obligatorii atatea clase. 4 erau suficiente. Si fara pregatitoare.
Vrei mai multe, examen. Eu am dat si pt liceu si pt treapta a II-a si pt facultatate (prima) Si atunci era omor..Nu faci fata unui parlit de examen, regret. Sau nu ai invatat sau nu ai cap pt chestia respectiva. Mergi la Mecanizarea Agriculturii...

Later edit.
Baiatul meu e acum student. Dar cand era in clasa I i-am zis ca nu invata pt mine. Si ca daca vrea sa ii cumpar ceva, prima data imi arata carnetul cu note.
M-am lamurit urgent ca nu are talent la desen, asa ca atunci cand a desenat prost harta Frantei si a luat nota mica pt asta, doar am ras. Si nu i-am reprosat nimic.
Si la fel la sport, cand nu a putut sa alerge cei 50m in timpul de nota 10..
Oricum nu vroiam sa il fac pictor sau sportiv de performanta..Altfel, a avut si premii I, II, III , mentiuni, de toate..
Ideea e ca eu parinte, normal ca am vrut sa fie mai bun decat mine
Dar daca nu are talent la saritura de pe loc,cum nici eu nu am avut, ce sa fac? Sa il bat pt atata lucru? Ok, asta nu poti. Dar mi-a excelat la Mate..
Asa ca degeaba esti parinte daca nu realizezi ca plodul e foarte bun doar la cateva chestii

Edited by Prien, 25 November 2016 - 13:03.


#29
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,921
  • Înscris: 18.12.2007
Si uite asa ne miram de ce clacheaza copiii si ajung sa urasca scoala.

#30
ambr0zie

ambr0zie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,539
  • Înscris: 04.01.2006
Nici eu nu o sa uit niciodata ca la examenul pentru clasa a cincea am gresit un banal "cel mai mare numar de 5 cifre diferite cu cifra zecilor 8". Emotie/graba, desi facusem mii de astfel de exercitii.

Ce facem totusi cu profesorii de chimie care in ultimii doi ani de liceu vor sa bage cu de-a sila dragostea in capul unor elevi care nu vor folosi chimia in viata niciodata?
Sau cu cei care considera de bun simt si de bun augur 500 de integrale pentru vacanta de iarna?
(sunt doar exemple)

Eu (desi nu sunt implicat direct in problema de nicio culoare) nu sunt de acord cu absenta temelor, sub nicio forma. Ideea e ca multi profesori exagereaza doar din frustrare/refulare. Pe sistemul "iata cum am ajuns, sa ii invat pe mucosi, ia sa-i f... si eu pe ei". Si asta loveste fix in elevii buni si medii, nu in cei pe care-i doare in fund de scoala.

Edited by ambr0zie, 25 November 2016 - 13:02.


#31
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,268
  • Înscris: 01.12.2001

View Postprimuministru, on 25 noiembrie 2016 - 11:21, said:

Exista deja un ordin care reglementeaza acest lucru si care e in vigoare de 7 ani !!
Is 17 ani!!! ;)
Dar e modificat cu pixul si scris deasupra in "cel mult". Pag 2 , art 1.

#32
Niuu

Niuu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,169
  • Înscris: 22.06.2016
Avem legi si ordine date de dragul de a lasa impresia ca muncim .  Celebrul "Mircea fa-te ca lucrezi" e mereu actual .

Dar programele "after-school" ce-au ? sta elevul si isi face temele la scoala , sub supravegherea profesorului , dupa cum e natural sa fie .

#33
primuministru

primuministru

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,845
  • Înscris: 05.10.2007

View Postdorin_2k, on 25 noiembrie 2016 - 13:36, said:

Is 17 ani!!! Posted Image
Dar e modificat cu pixul si scris deasupra in "cel mult". Pag 2 , art 1.

Scuzati greseala de -10 ani ! Se mai intampla si la case mai mari ;)

#34
jobist

jobist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,746
  • Înscris: 23.04.2010
Aspectele sunt discutabile.
Cunosc un caz în care la încheierea anului şcolar la o clasă I-a nu se terminase predarea tuturor literelor din alfabet.Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image
Despre exerciţii:
În cazul temelor cu multe exerciţii: în viaţa reală oricine care interpretează(vocal ori instrument) oare căt exersează pe cont propriu şi căt repetă pentru un spectacol? Foarte mult.
Cănd faci omul nişte cumpărături trebuie să fie capabil să facă nişte socoteli; fără exercitii nu prea o să reuşească.
Dacă are de făcut vreo sută de exerciţii, de voie de nevoie va găsi vreo 10-15 pentru nivelul lui; altfel, dacă are de făcut vreo 20 el va face doar unul sau două.
Cănd cineva se angajează pentru prima dată într-o meserie în care nu are experienţă este ucenic; cu timpul nu va mai avea statutul de ucenic; de ce? pentru că a exersat, adică exerciţiu!
La fel este şi cu vorbirea. Este bine să ai vocabular(te ajută dacă citeşti mult), să te exprimi coerent, să ai dicţie s.a. Totul se dobândeşte prin exerciţiu.

#35
jobist

jobist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,746
  • Înscris: 23.04.2010
Continuare: (nu m-a lăsat să editez)
Învăţarea de poezii; ajută la dezvoltarea capacităţii de memorare
În orice aspect, exersarea ajută la dezvoltarea abilităţilor individuale.
Când copilul este mic parinţii îl învaţă să vorbească; cănd? în fiecare zi; cât? toată ziua. Se face un abuz? S-ar putea ca unii să spună că DAPosted Image

Edited by jobist, 25 November 2016 - 15:32.


#36
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Nu mi se pare dragut sa citez un text integral. Dar altfel, cateodata e nevoie.

View Postambr0zie, on 25 noiembrie 2016 - 13:02, said:

Nici eu nu o sa uit niciodata ca la examenul pentru clasa a cincea am gresit un banal "cel mai mare numar de 5 cifre diferite cu cifra zecilor 8". Emotie/graba, desi facusem mii de astfel de exercitii.
Suntem oameni si mai gresim. Dar ca si in cazul tau, am avut de unde sa cadem.
Ce facem totusi cu profesorii de chimie care in ultimii doi ani de liceu vor sa bage cu de-a sila dragostea in capul unor elevi care nu vor folosi chimia in viata niciodata?
Sau cu cei care considera de bun simt si de bun augur 500 de integrale pentru vacanta de iarna?
(sunt doar exemple)
Doar exemple traite de mine. I-am urat la greu pe cei 2 profi de chimie si pe cea din scoala generala si pe cel din liceu. Am invatat de minima rezistenta si ceva deasupra, din URA, adica din opusul dragostei..
Si am avut grija ca in profesie sa nu ma ating de ceva care imi solicita chimie..A, ca bag o placuta de cupru intr-o baie de clorura ferica, da, asa e. Am citit undeva cum se scrie reactia si si dupa cateva minute am uitat-o.
500 de integrale pt vacanta de iarna. Asa e, foarte mult. E enorm. E cumplit. Iti strica vacanta..
Dar la fel, tot din URA, le-am facut pe toate..Si "poi" la ora, "eu le-am facut, poftiti dovada. Normal ca vreau 10"..
Si astea 500, ma rog, la mine nu au fost decat 100, dar nu cifrele conteaza.
Facandu-le mi-au dezvoltat abilitatea de calcul. Si la dracu, dupa un timp schimbi doar cifrele...
Dupa ora respectiva, unul coleg din clasa a venit la mine, "boss, arata-mi","Ok, ce imi dai?"
Oricum in clasa cand am aratat caietul plin, s-a facut o foarte mare liniste. Si mica clipa de glorie, ranjetul meu deosebit de amabil, in fata scuzelor celorlati, a fost pt orgoliul meu "price less"..
Vorba aluia. "Se vedea extrem de clar unde te doare de motivarile celorlalti..Ai tusit tare, te-ai frichinit","Da, eu am muncit si am reusit. Voi de ce nu? Ati batut mingea? Si eu am bautut-o, dar in timpul liber"..
Eu (desi nu sunt implicat direct in problema de nicio culoare) nu sunt de acord cu absenta temelor, sub nicio forma. Ideea e ca multi profesori exagereaza doar din frustrare/refulare. Pe sistemul "iata cum am ajuns, sa ii invat pe mucosi, ia sa-i f... si eu pe ei". Si asta loveste fix in elevii buni si medii, nu in cei pe care-i doare in fund de scoala.
Ai dreptate 100%. Jos palaria..Cand proful nu mi-a dat 10 dorit, de a 2-a zi, mi-am bagat picioarele la cel mai vizibil mod. Si cand mi-a reprosat, i-am zis in fata. "Asta era singura materie la care imi doream10. V-am spus asta. Si v-am rugat sa nu imi treceti al doilea 9 si sa ma ascultati zilnic..Ati zis nu, OK. E dreptul dvoastra. Si eu am zis la fel.E dreptul meu. Nu ...mai invat.
Desi era ce vroiam, adica depanarea tv, la ore ma scarpinam si il bateam la cap cu tot felul de defecte cat mai cretine. Evident ca din materia predata, dar il obligam sa iasa din manual... Si simtea clar ca doream sa il prind cu un nu stiu ca sa il fac de cacao.Chiar am zis, ".Domnule profesor, eu cand voi ajunge in casa omului, nu prea pot sa recunosc, sunt fraier, nu stiu sa il fac. Asa ca de aia va intreb de azi, ca sa fur meserie din experinta dvoastra"  
Cuvintele erai impecabile, dar tonul era cam smecheresc..Normal, acum ma tinea 7 si 8..
La un extemporal cand mi-a strigat numele l-am intrebat, "e macar 5, daca da, e super ok, va multumesc. Nu e nevoie sa imi dati ce am scris."..S-a facut liniste in clasa..Normal proful a inteles obraznicia si a vrut sa ma taxeze. "Era un 8. Si tu vrei doar 5. Bine. Ti-l trec in catalog". Nu se astepta "Nu, dar cand am vrut doar 10 nu l-am obtinut.  Altfel, daca am luat 8 in scris si imi treceti 5 in catalog, merg/em la director. Eu nu mai tineam minte cat scrisem, de aia am pronuntat asa. Nu am mai vrut hartia ca sa nu mai plang ca data trecuta cand mi-ati refuzat 10-le..
PE DRACU, stiam ca sunt, putin zis, impertinent. Dar eram exact in limitele regulamentului.
Eu i-am zis plodului meu exact ce am scris mai sus. Sa invete atat din dragoste cat si din URA. Sa nu lase proful sa i-o traga.
Acum e in anul al II-lea la Fac de Matematica..Da, asa e, chiar ma laud cu el. Si chiar sunt mandru de el.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate