Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Turatie limitata Pinin 2.0 GDI

- - - - -
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1
neuronal

neuronal

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 03.02.2008
Buna ziua domnilor.
Postez problema mea cu speranta ca o sa-i dau de cap.Tin sa mentionez ca am citit anterior ,toate topicurile care se refereau ,fie si tangential ,la probleme asemanatoare cu a mea (si nu doar pe acest forum.....)
O sa incep cu o scurta anamneza:
-detin masina ,Pinin/Montero 2.0GDI / 2001, de 6 ani,interval in care nu am avut probleme.Intretinerea,respectiv consumabilele (ulei,placute frina,etc) ,s-a facut aproximativ conform cerintelor.Masina nu a fost folosita intensiv sau in offroad exagerat.
-acum 6 luni,dat fiind ca nu mai fusese folosita de aprox. 6 luni, am decis ca e vremea pentru o revizie generala.
-am schimbat bateria originala(Mitsubishi) care era cvasi-moarta cu Exide Premium 72A(capacitate mai mare in idea in care incep cu ceva "suplimentari",proiectoare,etc)
-am schimbat discurile de frina si ambreiajul.
-pentru ca aparuse ceva rugina la aripi si pe dedesubt,m-am gindit ca nu ar strica si ceva terosonare plus verificat/reparat praguri si aripi (operatii care urmau sa fie executate in alt service,cel in care imi faceam uzual partea mecanica nu se ocupa de tinichigerie si vopsitorie)
Aceasta ultima etapa m-a pus pe "butuci" si am sa detaliez imediat (banuiala mea este ca ce a urmat se datoreaza fie unor operatii defectuoase de sudura,sudura electrica si borne/borna nedecuplata ,fie ceva mai urit).
-dupa ce s-a facut terosonarea si ceva din reparatiile la aripi,dat fiind ca se lucra la mai multe masini in paralel si a mea statea inutil,am considerat de cuviinta sa merg sa fac ITP-ul(masina e inmatriculata in BG),moment in care a inceput distractia....respectiv,initial la pornire,ralanti haotic si bec martor aprins.Unul din mecanici a umblat la pozitia senzorului clapetei de acceleratie si ralantiul si-a revenit.Am plecat linistit si.......dupa circa 3-4 km motorul a inceput sa piarda putere,becul s-a reaprins.Am evitat sa fortez aiurea ,tras pe dreapta,asteptat 20 min sa se "linisteasca" motorul.Am incercat sa pornesc si....ralanti haotic din nou.Am descis ca nu e cazul sa distrug motorul si am sunat pt . o platforma.Mentionez ca masina nu a putut urca singura,a trebuit trasa pe platform.
-intors in service a inceput distractia: ba ca trebuie reglat ralanti,ba ca e x,y,z, noi nu i-am facut nimic,etc.
-dupa "cercetari" pe net,am gasit cite ceva,interval in care,in service , s-a desfacut corpul clapeta,s-au verificat magnetii si s-a curatat si remontat ,plus verificat OBD si "restat eroarea".Cind am pornit....surpriza..functiona normal.Bucurie mare,pupat toti Piata Enedependenti si hai sa merg la ITP.....doar ca,dupa 300m...la revedere draga mea..aceleasi simptome,pierdere de putere,etc.Brusc a aparut si o "explicatie" enzorul de clapeta e defect.
-in urma informatiilor strinse din felurite surse,am purces la o "resetare" respectiv "ciclul de invatare al ralantiului" .Rezultate:uneori (pentru ca l-am facut de citeva ori) motorul isi revenea pt citeva minute sau pina cind intra in sarcina(3-400 metri) ,uneori era ca si cum nu se facuse nimic ,ralantiul nu haotic ci oscilant intre 1000-2000rpm sau uneori intre 1-1500rpm.
-am trecut la "etapa" urmatoare,piese de schimb.Zis si facut....mai greu cu gasitul(in prima instanta am cautat la dezmembrari pentru a lamuri care e "buba" urmind sa command ulterior piesa noua).Am trimis poze cu senzorul si corpul peste tot si intr-un tarziu,am gasit cu greu un crestin care a venit cu un corp de clapeta intreg doar ca....era de 1,8 si nu a modificat problemele cu nimic.Singura nota pozitiva a fost ca dupa ce am remonta corpul clapeta original,motorul a pornit normal,fara probleme,minune catre a durat pina a intrat in sarcina.
-desfacut si verificat microfiltre,nimic.
-banuind ca poate fi ECU,am apelat la un parc de dezmembrari si am probat cu alt ECU,aceeasi poveste,doar ca acum ,treaba era "stabilizata",respectiv ralanti oscilant 1-1500rpm.
-am facut comanda pentru senzorul de clapeta la fratii nostril cu ochi oblici...conform cu codurile de piesa,respectiv MD628186 MD628227 ,cu livrare rapida DHL pentru ca deja aveam ginduri distructive..
-senzorul a venit,s-a montat,s-a facut resetarea si ciclul de invatare si.........a disparut oscilatia la ralanti, e stabil la 800  dar......nu trece de 3000rpm orice fac.Mecanicul la care am dus masina intre timp(pt ca dincolo nimeni nu se mai ocupa de ea si in serviceul in care faceam partea mecanica de obicei,seful mi-a spus clar ca fara un aparat de diagnoza specific (cerd ca vorbea de MUT) Mitsubishi el nu se atinge de ea) si care a si montat si reglat senzorul,imi sugereaza ca e posibil ca piesa sa nu fie in parametric sau chiar sa nu fie cea potrivita....
Cam astea fiind spuse,apelez la experienta dvs....poate aveti ceva idei/sugestii,etc.
Va multumesc si scuze pt postul cam lung.

Edited by neuronal, 24 November 2016 - 15:56.


#2
RealThing

RealThing

    Got rogue

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,546
  • Înscris: 06.02.2006
Mai exact care e procedura de invatare a relanti-ului? La mine (Honda) e asa (eu stiu, poate nu ai aplicat-o cum trebuie): se porneste motorul, se merge cu ea (sau se lasa la relanti) pana cand porneste ventilatorul de racire. In momentul acela, se opreste motorul, se scoate siguranta de la ECU, se pune siguranta la loc, si dupa aceea se porneste motorul fara a se atinge vreo comanda si cu toti consumatorii electrici opriti (se specifica asta clar). Se lasa sa mearga la relanti 10 minute, se opreste motorul, dupa se pleaca cu ea o tura. Pana sa-i fac invatarea, la fel face si la mine, oscileaza relantiul intre 1000 si 2000-2500 rpm, insa nu am pierderi de putere.

Edited by RealThing, 24 November 2016 - 17:41.


#3
neuronal

neuronal

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 03.02.2008
Asta e procedura la Pinin.
Nu pot sa postez scanul din manual.E asemanatoare cu cea descrisa.
Se pun in preaalabil bornele in scurt(nu pe baterie Posted Image  ) pt descarecarea tensiunilor reziduale din system.
Se porneste pina atinge temp de aprox 85  grade C si se mentine asa 20 min fara sa se actioneze nimic.
Se opreste pt 10-20 sec.
Se reporneste cu aerul conditionat si ventilatorul la maxim,geamurile deschise si se lasa 20 min.
Daca cumva se opreste(la mine nu a fost cazul) se reporneste.
Eventual se repeta ultimul pas.
Daca ma lamuresc cum se face,atasez scanul din manual.

Attached File  pinin%20manual.jpg   20.64K   48 downloads

Edited by neuronal, 24 November 2016 - 18:08.


#4
RealThing

RealThing

    Got rogue

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,546
  • Înscris: 06.02.2006
Nu sunt simulare procedurilw, la mine trebuie toti consunatorii off. Incearca si cum am descris eu, mai stii?

#5
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Totusi, o diagnoza la reprezentanta i-ai facut?
Anumite chestii chiar nu apar pe testere multimarca.

#6
neuronal

neuronal

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 03.02.2008
Am ajuns si la reprezentanta pina la urma.E mult de povestit si promit sa revin cu relatarea pe larg.Dar pina atunci ma intereseaza daca este vre-un posesor de Pinin GDI (1,8 sau 2,0) din Bucuresti sau imprejurimi care ar fi interesat de o curatare/decarbonare a clapetei si un reglaj/verificare/analiza cu un tester MUT II la reperezentanta Mitsubishi,gratuit Posted Image........ bine ,nu chiar pentru ca ma ajuta si pe mine.Astept PM daca e cineva interesat si vrea sa dea o mina de ajutor.Multumesc.

#7
neuronal

neuronal

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 03.02.2008
Destul de tarziu (motive obiective,job,deplasari) revin cu rezolvarea.
Diagnosticul final,dupa remedierea problemelor(nu a fost doar una),a fost : Dorel cu sudura electrica.
Respectiv :impuls/soc/etc electric ,care a ars in cascada o rezistenta(doar atit!!!!) dintr-un releu care alimenteaza una din unitatile ecu sau ce or fi(cea de sub bord pe locul pasagerului), unitatea respectiva si senzorul de pe clapeta.Toate cele trei au fost "prajite".
Fara testerul dedicat si un specialist de la Mitsubishi (o persoana extrem de dedicata si f ok ca om,a frecat toata partea electrica si electronica cu o minutiozitate de medic neurochirug) ,plus multe ore,nervi si incercari,probabil ca Pininul sfirsea la dezmembrari.......
Pe parcursul acestei Odisei,am schimbat/probat/trimis inapoi urmatoarele elemente :pedala acceleratie,cele doua unitati ecu sauce sint din interior,modulul de control injectie(cel din compartimentul motor pe dreapta),modulul de pe bord(cel cu ceasul,cu afisaj),corpul de clapeta.In afara de asta,TOATA partea de instalatie (mufe si fire) corelata cu modulele enuntate anterior a fost verficata fir cu fir.
Prima problema decelata a fost acel releu si apoi ,relativ usor au urmat celelate.
Ca si concluzie,sugestie,sfat pentru detinatorii de Pinin si sint sigur ca nu numai:
-aveti mare grija cu sudura electrica,cred ca mai bine stati linga masina daca nu aveti incredere totala in "meserias"
-scoateti ambele borne de pe baterie si chiar izolatile(stiu ca suna a paranoia dar mai bine paranoic decit sa patiti ca mine) cind se sudeaza electric
-desi e de bun simt sau la mintea cocosului,o spun.......nu mergeti in orice service,indiferent cit de dotat sau frumos arata.....aparent,nu prea mai sint meseriasi seriosi,care stiu ca dracu' fac acolo.....

Edited by neuronal, 29 January 2018 - 18:28.


#8
RasAlGhul

RasAlGhul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 839
  • Înscris: 11.02.2016
Asa este...bornele la baterie trebuie scoase cand se sudeaza electric la masina...numai ca cizmarii astia de tinichigii n-au in capul lor decat berea din frigider....
Daca-i intrebi de tehnologia tig cu hf...se uita la tine ca la berile goale.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate