Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

Tutorial: procedura instanta in cazul vanzarii unui autovehicul si neinmatricularea acestuia de catre noul proprietar!

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1
Al1

Al1

    tata balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,134
  • Înscris: 01.09.2005
Buna ziua.
In primul rand, sa ofer cateva explicatii. In urma cu 4 ani de zile, am vandut un autovehicul, in care am urmat integral pasii legali pentru instrainarea acestuia. Acest lucru e bine de stiut, ca in cazul in care veti dori sa rezolvati problema, nu cumva sa sariti pasii, or sa faceti vreo magarie, care apoi, regretand-o, sa incercati calea instantei.
Urmand intreaga procedura legala, am instrainat masina, iar in decursul a 24 de ore, noul proprietar si-a inscris autovehiculul respectiv la Sectia de Taxe si Impozite de care apartine. Si de aici gata. Urma sa plateasca timbrul de mediu, apoi s-o inscrie la DRPCIV. Acesti pasi nu au mai fost urmati, astfel ca, in situatia data, masina a urmat cursul vanzarii la Taxe si Impozite, dar proprietar pe talon am ramas eu, vesnic, indiferent de numarul de vanzari.
Precizez, iarasi foarte important, cumparatorul nu a avut nicio procura notariala, acord scris, sau verbal, de a circula cu masina pe numele meu. Nu am acceptat din capul locului asa ceva, eu fiind genul care consider ca a fi corect nu sunt doar vorbe, ci perspective fixe.
Evident, noul cumparator a revandut masina dupa un an, urmand acelasi procedeu, radiere de la fiscal, fara niciun demers la Politie si tot asa. Cred ca a ajuns pe la a 7-a mana in momentul acesta. Conventia intre noii cumparatori si cei care deveneau vanzatori in acest proces era una simpla: fa asigurare, fii cuminte, nu lua amenzi, astfel ca cel ce inscris pe talon nu va afla niciodata. De asemenea, daca te prinde in trafic politia, ai doua variante: nu arati talonul si iei o amenda pentru neprezentare, sau i-l dai, ca oricum nu ti-l deschide pe interior desfacandu-l din tipla, ca sa vada daca scrie "instrainat catre". Astea sunt lucruri pe care le-am aflat pe perioada procesului. Toata bucuria insa a tinut 4 ani, pana cand o amenda de la CNADNR m-a trezit. Asa ca, fiind, dupa caracterizarea altora, certaret si procesoman, impreuna cu un bun prieten avocat, am inceput sa citim legi, sa intelegem intregul mecanism si sa vedem ce putem face.
De la capul locului trebuie precizat ca in situatia aceasta se ajunge datorita lipsei unui cod de procedura exact. OUG nr. 195/2002 prevede foarte clar ca "[...] noul proprietar este obligat sa solicite autoritatii competente transcrierea transmiterii dreptului de proprietate, in termen de 30 zile de la data dobandirii dreptului de proprietate asupra vehiculului". Insa, in caz ca acest lucru nu se petrece, ce risca cumparatorul e o contraventie de un cuantum penibil. Vanzatorul insa, se va plimba prin instante. Dar asta e.
Si acuma va voi descrie pasii de urmat, cu explicatia fiecaruia dintre ei.
In primul rand, trebuie deschise doua procese, unul privind contestatia amenzii, iar altul in care actionati in instanta pe cel care a cumparat de la voi masina. Desi multi spun ca mai bine platesti amenda (130 lei), decat sa o contesti (m-a costat vreo 200 lei contestatia), importanta e sentinta in cazul anularii procesului verbal. Acesta terminandu-se mai repede, sentinta de acolo poate fi utilizata in cadrul celui de al doilea proces, in care va indreptati impotriva cumparatorului.

O luam pe rand.

I) Depuneri de sesizari:

Este un pas important, chiar daca multi nu il vad. Ajuta la ambele procese.
Se depune intai o sesizare la DRPCIV in care se instiinteaza institutia ca ai primit o amenda pe o masina inamtriculata pe numele tau, desi tu ai vandut-o si radiat-o. Se ataseaza acestei instiintari CVC-ul si radierea fiscala.
Raspunsul o sa vina, birocratic si tembel, dar are relevanta. Iti vor spune ca ti-au inregistrat solicitarea, dar ca ei nu cum sa schimbe in baza lor de date proprietarul masinii intrucat legea prevedere ca transcrierea transmiterii dreptului de proprietare se poate realiza in doua moduri: vine noul cumparator si o inscrie (un non sens in acest caz), iar al doilea, sentina judecatoreasca. Se-ntelege clar ca pasul doi e cel de urmat. E importanta aceasta instiintare, intrucat pe perioada procesului cu cel caruia i-ati vandut-o, nu veti mai primi amenzi. Se suspenda oarecum amenzile ulterioare pana la finalizarea procesului. Desigur, ii instiintati ca ati deschis un proces, cu numarul dosarului si Judecatoria la care a fost deschis.
Apoi se mai face si o instiintare la institutia prefectului. Aceasta va spune acelasi lucru, va face referire la art. 11, alin (4) din OUG 195/2002.
Toate raspunsurile de la aceste institutii, tineti-le bine.
Eu am mai facut ,separat, asta datorita faptului ca ma da simtul civic afara din casa, si o sesizare la cancelaria primului-ministru, pentru modificarea legii, astfel incat sa nu mai ajunga si altii (sunt foarte multi la ora actuala) in situatia aceasta. Intre timp, s-a modificat si legea, nu stiu daca urmare a petitiei mele sau nu. Oricum, nici noua modificare nu e buna. Ei au avut in cap ca acea radiere fiscala sa se emita in mai multe exemplare (vreo cinci parca), dintre care unul sa mearga automat de la Taxe si Impozite la DRPCIV. Am inteles ca in continuare nu se intampla asta, desi legea s-a dat din vara. Momentan, acest subiect ma depaseste.
Trecem mai departe.

II) Contestatia PV-ului de amenda.
Aici lucrurile sunt simple: Se face o contestatie in care se depun CVC si radierea fiscala. Pe langa acestea, cele doua raspunsuri la instiintarile precizate mai sus.
Este aproape imposibil, in aceasta situatie, sa nu castigati. E si absurd, intrucat nu ati gresit nimic, si existand, de altfel, si un principiu de baza, ca nicio pedeapsa nu se poate da in afara cadrului legislativ. De asmenea, o amenda nu se poate da unei persoane ce nu a comis respectiva contraventie.
In cazul CNADNR-ului, (nu am sa comentez faulturile logice pe care le face aceasta institutie si nesimtirea de care dau dovada) ei se vor lega de un ordin de ministru, Ordinul 1501/2006, care spune ca solicitarea de trecere a autoturismului pe numele altei persoane sa fie facuta de catre vanzator. Aici se scapa simplu de ei, chiar si judecatorii au constatat ca nu se poate primi aceasta sustinere, intrucat un ordin de ministru nu poate sa contrazica o dispozitie dintr-o lege in vigoare, legea fiind act normativ cu fota juridica superioara.
Veti castiga, ei vor face apel (e procedura standard la ei). Mai penibil e faptul ca nici nu au juristi cu minte pe acolo. Cand fac apelul, nu introduc motivele pentru apel, ci practic schimba antetul pentru instanta de apel si fac o referire scurta la verdictul instantei de fond. In rest, nimic, reitereaza aceleasi motive, acelasi ordin de ministru si faptul ca CVC nu e opozabil tertilor. Insa opozabilitatea contractelor e o notiune de drept civil, art. 1281 Codul Civil. Atat. Instanta de apel le va raspunde acelasi lucru ca si instanta de fond si veti scapa de amenda.

De ce e importanta decizia definitiva? Cu decizia definitiva a instantei de fond, depuneti la Judecatoria unde se desfasoara celalalt proces, in care actionati in instanta pe cel caruia i-ati vandut masina.
Se vor prelua de aici motivatiile judecatorilor, privind registrul public de inregistrare a autovehiculelor, legile si obligatiile legale, prevederile care se aplica si, cel mai important, cele care nu se aplica.

III) Actiunea in instanta impotriva cumparatorului.

Asta e partea cea mai complicata si depinde de multe elemente, printre care si priceperea avocatului de a demonta o serie de exceptii.
Trebuie sa precizez ca, cel care a cumparat de la mine masina, a tinut-o un an, apoi a revandut-o altcuiva, care, la randul lui a revandut-o, si tot asa.
Primul lucru pe care l-a facut persoana chemata in judecata a fost sa-si nege calitatea procesuala activa. Ba mai mult, probabil la initiativa avocatului, a scris ca a avut si acordul verbal din partea mea pentru a circula cu masina pe numele meu, evitand astfel plata timbrului de mediu si ca, pe perioada utilizarii, nu mi-a produs vreo dauna financiara. Dupa care, dandu-si seama ca e cu bataie lunga, scrie ca in cazul in care aceste cereri ii vor fi respinse, doreste chemarea in garantie a unei a treia persoane, adica acea persoana care a cumparat, la randul sau, de la el, autovehiculul.

Calitatea procesuala activa e clara, un avocat bun va reitera faptul ca obligatia de a o inmatricula era in 30 zile de la data radierii din evidentele Directiei de Taxe si Impozite Locale. In ceea ce priveste magaria ca a avut un accept verbal din partea vanzatorului pentru a circula cu talonul acestuia, e simplu: se reitereaza din nou faptul ca nu a existat nicio procura notariala, ori vreun acord scris ori verbal, iar pentru cele sustinute, trebuie aduse probe in acest sens. In cazul meu, nu au mai incercat pe parcursul procesului sa mai sustina asa ceva.
Singurul lucru pe care l-a acceptat judecatoarea si a fost straniu, il reprezinta chemarea in garantie. Nu face altceva decat sa taraganeze procesul, sa dureze mai mult. Nu am inteles ca nu si-a motivat decizia, pare oricum chiauna judecatoarea de la procesul meu. Dar, afara de acest mic hop, important doar pentru rezolvarea procesului, le-a respins mai tot. Este si destul de evident.

Acum, important in cadrul acestui proces, e ceea ce cereti. De altfel, distractiv a fost ca inclusiv cel pe care l-am chemat in instanta, a cerut acelasi lucru de la cel pe care l-a chemat in garantie. Un alt noroc, dar n-as vrea sa insist pe noroc, a fost, in cazul meu, calitatea intelectuala a cumparatorului. A facut gafa dupa gafa chiar si in instanta. A sustinut, spre exemplu, ca cel pe care l-a chemat in garantie, e la puscarie pentru trafic de droguri, acest lucru stiindu-l deoarece s-a dus la el acasa si acolo i-ar fi zis asta sotia. Judecatoarea a dispus chiar si o cerere catre ANP in acest sens, acestia raspunzand ca nu exista o perioada in evidenta lor cu aceste date. S-a facut de rahat. Tot asa, la cerera noastra, judecatoarea a acceptat si interogarea tuturor administratiilor fiscale din Bucuresti, pentru a se vedea "traiectoria" inscrierilor in evidentele fiscale. Surpriza sau nu, cel ce a cumparat-o de la mine a fost ultimul in evidentele fiscale.
Dar, important e cum spuneam, ceea ce cereti, intrucat judecatorul va judeca numai acest lucru. Important, pe langa cheltuieli de judecata si plata unui prejudiciu (care, evident, e fix zero, niciun judecator nu il va obliga la despagubiri materiale, desi poate asa s-ar invata minte), e necesara introducerea in cerera de judecata a faptului ca solicitati instantei radierea de pe numele vostru, facand referire ca acest lucru va e necesar datorita refuzului DRPCIV de a radia masina fara o hotarare judecatoareasca (anexand, logic, si raspunsul instiintarilor catre DRPCIV si Institutia Prefectului). Hotararea judecatoreasca, o data ramasa definitiva, evident, o puteti utiliza la DRPCIV pentru a radia "fortat", sa zic asa, masina de pe numele vostru. Se pot chiar invoca aici si deciziile altor instante cu privire la acest lucru. Eu am gasit si am folosit parca una de la Judecatoria Medias.

In final, tin sa precizez ca important in tot acest lucru e sa fi fost corecti la momentul vanzarii, sa fiti ordonati si sa aveti toate actele si, logic, sa fiti determinati.
S-ar putea ca in expunerea mea sa fi uitat ceva sau anumite lucruri sa nu fie clare. Asadar, voi raspunde la intrebari, daca aveti, si o sa incerc sa lamuresc intreaga situatie. De asemenea, voi comunica integral decizia definitiva, cu motivatia atunci cand judecatorul o sa-si motiveze si hotarerea, atunci cand o sa o am.
M-am interesat mult pe acest subiect, intrucat m-a deranjat si mi s-a parut nedrept. Dupa ceva timp si cautari de tot felul, va pot comunica ca asta este cea mai eficienta si, cat de sigura s-o putea tinand cont de justitia romana, metoda de a rezolva o astfel de problema.

La revedere.

#2
suciu2016

suciu2016

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 650
  • Înscris: 22.10.2016
cea definitiva nu e suficienta.
trebuie si decizia irevocabila a ultimei instante (aia la care se face recurs sau apel).

#3
AlxMih

AlxMih

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 380
  • Înscris: 15.04.2015
Acest topic ar trebui facut sticky.
Multumim pentru indumari.Sunt stufoase dar necesare intru-un asemenea caz.
O procedura care ne scuteste de acest calvar este oprirea numerelor,noul proprietar fiind obigat sa ia numere rosii,in acest mod obligând noul proprietat sa inmatriculeze masina pe numele lui,întradevar când aud de asemenea masura unii nu mai cumpara,dar asa îti dai seama ce intentii are.

#4
toto_riina

toto_riina

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,564
  • Înscris: 20.08.2014
Deci pana la urma ai reusit s-o radiezi prin hotarare judecatoreasca definitiva, sau stai cu inima cat un purice sa nu mai ia ala si alte amenzi si sa le tot contesti pe fiecare in parte?

#5
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
cumparatorul nu e obligat sa transcrie dreptul de proprietare la DRPCIV!!!
treaba lui ce face cu ea!, poa' s-o dezmembreze, poa' s-o exporte, poa; s-o inscrie in bulgaria!


Quote

Acest topic ar trebui facut sticky.
Multumim pentru indumari.Sunt stufoase dar necesare intru-un asemenea caz.
O procedura care ne scuteste de acest calvar este oprirea numerelor,noul proprietar fiind obigat sa ia numere rosii,in acest mod obligând noul proprietat sa inmatriculeze masina pe numele lui,întradevar când aud de asemenea masura unii nu mai cumpara,dar asa îti dai seama ce intentii are.


da, da... stai linistit!!!
aceasta procedura, are mare influenta asupra pretului!, daca cumparatorul trebuie s-o inmatriculeze si sa achite taxa, timbrul sau ce-o mai fi? tu nu mai iei nici 2 bani pe masina!

Edited by Nero-d, 24 November 2016 - 14:29.


#6
AlxMih

AlxMih

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 380
  • Înscris: 15.04.2015
Ar trebui o masura ca obligatie sa faca ce face cu masina si in 30 zile sa prezinte act oficial la politie(vechiul proprietar sa fie radiat din scripte).

#7
Al1

Al1

    tata balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,134
  • Înscris: 01.09.2005

View PostAlxMih, on 24 noiembrie 2016 - 14:22, said:

Acest topic ar trebui facut sticky.
Multumim pentru indumari.Sunt stufoase dar necesare intru-un asemenea caz.
O procedura care ne scuteste de acest calvar este oprirea numerelor,noul proprietar fiind obigat sa ia numere rosii,in acest mod obligând noul proprietat sa inmatriculeze masina pe numele lui,întradevar când aud de asemenea masura unii nu mai cumpara,dar asa îti dai seama ce intentii are.

Asta am uitat sa spun. Exista in instiintarea primita de la Prefect, urmatorul text: "[...] aveti posibilitatea de a va adresa organelor de politie competente din subordinea IGP sau Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, pentru identificare in trafic si retinerea documentelor cu obligarea acestuia de a intra in legalitate [...]".

Am contactat si IGP-ul, dar cica ei nu pot sa faca asta, intrucat reprezinta un abuz in serviciu sa te opreasca asa in trafic, doar la sesizarea cuiva. E o contradictie aici intre Politie si Prefectura, de aia se si ajunge aici. Se complica si mai mult pentru faptul ca DRPCIV e in subordinea Prefecturii, nu a Politiei. Bataie de cap. Instanta ramane baza.

View Posttoto_riina, on 24 noiembrie 2016 - 14:24, said:

Deci pana la urma ai reusit s-o radiezi prin hotarare judecatoreasca definitiva, sau stai cu inima cat un purice sa nu mai ia ala si alte amenzi si sa le tot contesti pe fiecare in parte?

Decizia nu este definitiva si irevocabila. Dar o sa fie. Castig mai mult ca sigur. Am spus ca voi depune comunicarea integrala aici cand o voi avea. Dar nu, nu stau cu inima cat un purice, intrucat, prin instiintare, mi s-a transmis ca pana la finalizarea procesului, toate eventualele contraventii pe numele meu,  vor fi sistate. Adica nici macar nu le voi primi. Am in schimb obligatia de a prezenta DPRCIV-ului hotararea judecatoareasca, o data obtinuta.

View PostNero-d, on 24 noiembrie 2016 - 14:24, said:

cumparatorul nu e obligat sa transcrie dreptul de proprietare la DRPCIV!!!
treaba lui ce face cu ea!, poa' s-o dezmembreze, poa s-o exporte, poa s-o inscrie in bulgaria!

Corect. Dar e treaba lui s-o radieze. Transcrierea transmiterii dreptului de proprietate asta inseamna: o inscrii pe numele tau, sau o radiezi daca o casezi, etc. Acest lucru se gaseste clar in lege.

View PostNero-d, on 24 noiembrie 2016 - 14:24, said:

da, da... stai linistit!!!
aceasta procedura, are mare influenta asupra pretului!, daca cumparatorul trebuie s-o inmatriculeze si sa achite taxa, timbrul sau ce-o mai fi? tu nu mai iei nici 2 bani pe masina!

Este corect si nu prea.
SI asta uitasem sa mentionez. Eu inainte sa ii vand lui, au tot venit oameni, de toate soiurile, dar mai toti imi cereau procura notariala si masina sa ramana pe numele meu. Nu am acceptat, nici nu vroiam sa aud asa ceva. Ba chiar pot spune ca daca stiam ca ajung aici, nici nu o mai vindeam, ca nu era bai.
Mi-am dat seama ca nu reusesc s-o vand asa, intrucat se adauga si timbrul de mediu la plata masinii. Si da, am ales ca iau cum zici tu "aia 2 lei pe ea". Adica am redus pretul cu valoarea timbrului de mediu. Am vrut sa scap de ea si sa-i ofer posibilitatea de a o inscrie pe bune, asa cum a promis. De fapt, nici nu mi-a cerut vreo procura (inscris, etc.) ceva, oricum i-am spus din prima ca incheiem orice discutie daca-mi cere asa ceva. Evident, am luat teapa, dar oricum nu ma interesau prea tare banii de pe masina. De aia imi si pare rau ca am vandut-o.

Dar se rezolva, aveti incredere.
Nu e comod si nici financiar rezonabil sa faci toti acesti pasi, dar asta e. Poate in viitor, daca sesizam multi astfel de lucruri, se schimba ceva si oamenii nu vor mai fi pusi in situatia asta.

Edited by Al1, 24 November 2016 - 14:48.


#8
toto_riina

toto_riina

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,564
  • Înscris: 20.08.2014

View PostNero-d, on 24 noiembrie 2016 - 14:24, said:

cumparatorul nu e obligat sa transcrie dreptul de proprietare la DRPCIV!!!
treaba lui ce face cu ea!, poa' s-o dezmembreze, poa' s-o exporte, poa; s-o inscrie in bulgaria!




da, da... stai linistit!!!
aceasta procedura, are mare influenta asupra pretului!, daca cumparatorul trebuie s-o inmatriculeze si sa achite taxa, timbrul sau ce-o mai fi? tu nu mai iei nici 2 bani pe masina!
Pai vezi, aici e magaria: cumparatorul nu-i obligat s-o transcrie, dar vanzatorul e obligat sa-i plateasca lui amenzile, care vin tot pe numele lui? Cum vine asta, adica vanzatorul sa stea sa astepte pan' la sfantu' asteapta sa binevoiasca ala sa-si inmatriculeze masina, ca sa nu-i mai vina acasa amenzile+ sa se indrepte in instanta, adica timp pierdut si bani pierduti pt. o masina care nu mai e a lui practic! O mare tampenie!
Solutia ca sa nu-l mai bagi pe vanzator in incurcatura si in acelasi timp sa-l obligi pe cumparator sa si-o inamtriculeze/ sa face ce-o vrea cu ea numai sa nu-ti mai vina tie belelele pe cap, ar fi ca la vanzare, vanzatorul sa-si opreasca numerele (pe car ele-a platit), iar cumparatorul sa o cumpere fara numere, o duce cu platforma unde vrea el, ori la inmatriculari ori la el acasa pana cand are bani s-o inmatriculeze. Iar apoi, vanzatorul ca sa scape de belele, merge cu numerele si contractul V/C la politie si la impozite sa demonstreze ca masina nu mai e in proprietatea lui si sa fie scos de la toate obligatiile, inclusiv amenzi si roviniete!
Cumparatorul sa nu poata sa si-o inmatriculeze fara fiscalul LUI si restul actelor.

Edited by toto_riina, 24 November 2016 - 14:44.


#9
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
asta am vrut sa te intreb, cat ar costa ca bani si timp daca n-ai un prieten avocat???
nu intinderea in timp ci cat consumi efectiv pe la judecatorie?

inainte vreme, cand erau contractele tipizate  autocopiative, exista o fisa de radiere cu care, vanzatorul mergea si o radia de la politie!
si acum o poti radia casa ai talonul si cartea Posted Image

Quote


Pai vezi, aici e magaria: cumparatorul nu-i obligat s-o transcrie, dar vanzatorul e obligat sa-i plateasca lui amenzile,

nici poveste!, nu plateste nimic, toate amenzile se contesta! Posted Image

Edited by Nero-d, 24 November 2016 - 15:01.


#10
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,851
  • Înscris: 25.01.2007
Nu cred ca ai accentuat suficient, il chemi pe ala in instanta, dar chemi ca parte in instanta si serviciul inmatriculari, "cu obligatia de a face"
Sunt multi care il dau in judecata pe ala, instanta il obliga pe ala sa faca transcrierea, care ala sufera de o durere in cot profunda. Problema e ca acea sentinta nu te ajuta cu nimic la inmatriculari, cat timp sentinta il obliga pe ala sa faca ceva, nu pe aia de la inmatriculari.

#11
toto_riina

toto_riina

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,564
  • Înscris: 20.08.2014
Problema e la lege, nu trebuia schimbata procedura inmatricularii, trebuia sa fie ca inainte, vanzatorul si-o radiaza de la politie si pa! Chipurile au bagat procedura asta ca sa simplifice, dar de fapt numai complica, pentru vanzator! Tre' sa umbli cu ala de manuta sa-i scoti toate actele, si dupa toate astea sa-ti mai vina si amenzile acasa drept "multumire", desi tu ai vandut masina! Tu ai parte de toate belelele care le face el, iar el poa' sa stea linistit bine mersi, ca vorba aia, circula cu actele prostului, nu e masina lui!

#12
Adema1981

Adema1981

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 07.07.2011
Voi vorbiti serios ?

Deci am contestat amenzile , am depus cerere la politie si acum trebuie sa il dau in judecata si pe cumparator ?

Eram bucuros ca dupa 10 zile o sa primesc raspuns de la politie ca s-a modificat in baza lor de date proprietarul si ca nu mai primesc amenzi si acum , aflu ca mai trebuie sa deschid un proces !!!

OMG....pai daca ma duc eu si ii iau numerele de pe masina , nu rezolv mai simplu asa ?

Ce poate sa faca ? Sa ma reclame la politie ca mi-am luat numerele ?

PS: Si aveam si taxa platita si nerecuperata , de ce mama naibii nu o inmatriculeaza nu stiu ?

PS2: Am o idee....nastrusnica. Daca ma duc la politie si reclam ca am vazut un accident usor cu fuga de la locul faptei ( reclam masina vanduta ) si il cheama pe ala , vad ca pe talon scrie "instrainat catre la data de " , se rezolva ceva ?

Edited by Adema1981, 24 November 2016 - 15:11.


#13
Al1

Al1

    tata balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,134
  • Înscris: 01.09.2005

View PostNero-d, on 24 noiembrie 2016 - 14:55, said:

asta am vrut sa te intreb, cat ar costa ca bani si timp daca n-ai un prieten avocat???
nu intinderea in timp ci cat consumi efectiv pe la judecatorie?

inainte vreme, cand erau contractele tipizate  autocopiative, exista o fisa de radiere cu care, vanzatorul mergea si o radia de la politie!
si acum o poti radia casa ai talonul si cartea Posted Image

Avocatului i-am dat bani, ca nu face munca benevola in instanta, oricat de prieteni am fi. Ca probabil nu a costat cat trebuia...nu stiu sa zic asta.
Ca bani da, e clar , pierzi bani. 2000-3000 lei cu taxe si onorariul avocatului cheltui. Ti-i recuperezi cand castigi. Ca dureaza mult sa-i recuperezi, e alta treaba.
Iar pe la judecatorie da, consumi mult timp. Vreo 10-12-14 infatisari tot sunt, iar procesul dureaza undeva pe la doi ani.
Eu nu am facut acest subiect in ideea ca e economic si ca stai calm si lucrurile merg de la sine. Nu, e anevoios pentru ca asa e sistemul romanesc, judiciar, administrativ.
Ceea am spus eu e ca asta-i singura solutie de a scapa de masina. Si intrucat nu e corect sa ajungi de la bun inceput la asa ceva, trebuie facute presiuni asupra celor care fac legi, pentru schimbarea acestora. De aceea am facut la MAI si Cancelaria Primului-Ministru sesizari. Si chiar mi-au raspuns, au fost ok.
Noi trebuie in primul rand sa reglementam cum trebuie intreaga situatie, sa schimbam procedura. Dar, pana atunci, daca vrei sa scapi de situatia asta o data ce ai ajuns in ea, cam astia-s pasii.
Important e sa scapi de masina pe numele tau si scapi daca esti perseverent, iar ulterior, daca esti baiat bun asa ca mine, sa mai sesizezi si alte institutii in speranta ca poate schimba si astia legea. Eu am fost socat de numarul mare de procese in acest sens. Foarte multi oameni sunt in situatia asta.

View Postslai, on 24 noiembrie 2016 - 15:03, said:

Nu cred ca ai accentuat suficient, il chemi pe ala in instanta, dar chemi ca parte in instanta si serviciul inmatriculari, "cu obligatia de a face"
Sunt multi care il dau in judecata pe ala, instanta il obliga pe ala sa faca transcrierea, care ala sufera de o durere in cot profunda. Problema e ca acea sentinta nu te ajuta cu nimic la inmatriculari, cat timp sentinta il obliga pe ala sa faca ceva, nu pe aia de la inmatriculari.

"Obligatia de a face", da, e obiectul procesului. Dar nu, nu e bine sa chemi Serviciul Inamtriculari.
Iti zic si de ce. Ei se vor prevala de la actiune, vor spune ca nu au calitate in proces. Si au dreptate. Ei nu au de unde sa stie ca tu ai vandut masina decat in momentul in care noul proprietar vine ori sa o inscrie, ori sa o radieze. Asa spune legea. Ei isi neaga calitatea procesuala si judecatorul in general le da dreptate. Chiar nu au ei ce cauta in proces. Ei radiaza sau inscrie masina, conform legii (si legea e cea care dicteaza), ori prin prezentarea cumparatorului, ori prin sentinta judecatoreasca.
Daca citeai cu atentie, am scris in primul text ca este foarte important ce anume ceri in instanta. Ori eu am cerut, iar cei care au mai castigat, de asemenea, tot asta au cerut: "dispunerea radierii auto de pe numele subsemnatului, aceasta cerinta fiind impusa de DRPCIV". Adica ceri ca judecatorul sa dispuna radierea de pe numele tau, anexand refuzul (ca sa zic asa) celor de la DRPCIV de a o radia fara o hotarare judecatoreasca in acest sens. Si se face, iti aproba asa ceva.

L.E.: Sa nu mai zic ca, daca-i chemi in instanta, ai sanse mari sa ti se respinga ca neintemeiata chemarea in judecata.

Edited by althea, 24 November 2016 - 15:48.


#14
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004

Quote

Eu nu am facut acest subiect in ideea ca e economic si ca stai calm si lucrurile merg de la sine.
asta am inteles, dar cred ca era important sa clarificam si acest aspect, ca lumea sa stie la ce sa se astepte! Posted Image
nu oricine e dispus la un asemenea demers!

Edited by Nero-d, 24 November 2016 - 15:28.


#15
Al1

Al1

    tata balamuc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,134
  • Înscris: 01.09.2005
Sunt constient ca nu oricine e dispus.
Un om cu resurse financiare modeste, sau mici, s-ar putea chiar sa nu-si permita un astfel de dermers.
De aceea am crezut ca-i oarecum de "obligatia" mea sa fac tot acest lucru, inclusiv sa cer institutiilor abilitate schimbarea legii. Imi permit, daca pot sa ma exprim asa, "luxul" asta. Si cred ca toti cei care au o situatie financiara ok ar trebui sa faca asta. Asa putem schimba ceva in bine, atat pentru noi, cat si pentru altii.

Edited by Al1, 24 November 2016 - 15:37.


#16
toto_riina

toto_riina

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,564
  • Înscris: 20.08.2014
@Al1: "ei nu au de unde sa stie ca tu ai vandut masina decat daca o inmatriculeaza ala" -si nu ar fi mai simplu (de aia zic), o modificare legislativa a.i. vanzatorul dupa ce a vandut-o sa treaca si pe la aia de la inmatriculari sa-i notifice ca a vandut, cu toate actele in mana, a.i. aia sa-l lase in pace, sa scape omul de orice grija, si faca ei ce vor pe urma cu cumparatorul, sa-l oblige sa inmatriculeze daca vor, sa-si plateasca amenzile etc.?
Daca fiscul are de unde sa stie, pt. ca te obliga sa-ti scoti certificatul ala de la fisc, atunci ar avea cum sa stie si aia d ela inmatriculari, prin metoda care am zis-o mai sus.
Sau ar mai fi o solutie, n-ar putea astia de la inmatriculari sa ceara de la fisc datele aluia ca sa vada daca a scos-o de la impozit, si in felul asta sa deduca ca fie ti-ai vandut masina, fie ai transformat-o in cotet de gaini?
Mie mi se pare ridicol ca toata lumea sa stie ca ti-ai vandut masina, mai putin aia de la inmatriculari (care ar tb. sa fie cei mai interesati de subiect, ca doar asta e treaba lor)! Cat ar costa sa platesti un baietas de-asta care se ocupa cu programele informatice sa-ti faca un soft care sa unifice bazele de date ale fiscului cu cele ale politie rutiere? Ca fiscul te gaseste si dupa 5 ani ca n-ai platit nu stiu ce!

#17
MirceaDWC

MirceaDWC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,090
  • Înscris: 28.02.2006

View PostAdema1981, on 24 noiembrie 2016 - 15:09, said:



PS: Si aveam si taxa platita si nerecuperata , de ce mama naibii nu o inmatriculeaza nu stiu ?

PS2: Am o idee....nastrusnica. Daca ma duc la politie si reclam ca am vazut un accident usor cu fuga de la locul faptei ( reclam masina vanduta ) si il cheama pe ala , vad ca pe talon scrie "instrainat catre la data de " , se rezolva ceva ?
Nu inmatriculeaza ca sa-i pastreze valoarea de revanzare. Are un singur proprietar pe carte. Cat priveste reclamatia... e nastrusnica ideea. Cauta pe google cum e cu reclamatiile false, sa vezi ce amenda te paste. Mai ales cand vor vedea politistii ca pe talon e proprietar tocmai reclamantul...

#18
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Deci clar cea mai buna solutie cand vinzi masina e sa opresti numerele. Proprietarul nou scoate rosii si gata.

Le platesc eu pe o luna,numa sa scap de probleme. Daca nu vrea,sa fie sanatos. Mai bine o tin in curte decat sa se plimbe la mana a 7-a pe numele meu..
Chiar is curios ce motive ar avea cand ii propun sa-i platesc numere rosii EU.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate