Strangerea prezoanelor/piulitelor cu cheia dinamometrica
Last Updated: Mar 13 2020 11:11, Started by
dorin_2k
, Nov 01 2016 16:31
·
0
#37
Posted 01 November 2016 - 20:13
focuscsv, on 01 noiembrie 2016 - 20:01, said:
Chiar are forta foarte mare, 570 Nm maxim, dar au reglaj pentru forta de strangere. uite in imaginea atasata. Daca faci pana, ca sa schimbi rezerva pe drum, cu cheia masini nu o sa poti desface prezoanele! Stiu, mi s-a intamplat sa trebuiasca sa le desfac si a mers destul de greu, dar le-am desfacut. Totusi ma intreb de ce mai strang si cu cheia dupa ce dau masina de pe cric? ioansuciu82, on 01 noiembrie 2016 - 16:45, said:
Este cite unul la vulcanizare care le stringe de rupi cheia acasa daca trebe sa iei jos o roata. Eu am rupt. Dar era chinezarie de aia din praktiker , care parea ca-i de aluminiu si le-am dus-o sa se spele pe cap cu ea. Si eu strang acum cu cheie telescopica ca in prima poza din topic, cum zice @dorin_2k. Nu am avut probleme sa se desfaca roata. Sau sa fie slabite cand umblu din nou. Strang in 2 etape si cred ca e suficient. Si la vulcanizare, cand schimb cauciucurile de iarna /vara, ii zic Gigelului de acolo sa nu le mai stranga aiurea, de fapt ii zic asa: ai grija ca prezoanele la Logan se rup usor si si atunci se calmeaza. Eu nu stiu de ce strang asa ca disperatii, si mecanicii din service-uri. Probabil le e frica sa nu se desfaca ceva si sa-i scoti pe ei. Or fi instruiti in felul asta... Ca asa si la busonul de ulei, m-am chinuit vreo 2 zile si am indoit/rupt vreo 3 chei pana am desfacut. Si acolo chiar nu-i nevoie sa strangi ca disperatul. Edited by epetroiu, 01 November 2016 - 20:16. |
#38
Posted 01 November 2016 - 20:17
#39
Posted 01 November 2016 - 20:21
#40
Posted 01 November 2016 - 20:30
epetroiu, on 01 noiembrie 2016 - 20:21, said: E bine sa stii fizica ) Deci la o cheie din aia ca in poza de la inceput, care are 40-50 cm, trebuie vreo 25-30 kg. |
#41
Posted 01 November 2016 - 21:51
dorin_2k, on 01 noiembrie 2016 - 18:02, said:
Cati ati mai strans piulitele la roti cu cheia dinamometrica? Eu nu am vazut pe nimeni niciodata sa faca asa ceva. Si multi se uitau azi mirati la mine ca am folosit-o. Eu fac asta de f mult timp. Conform manualului trebuie sa strang la 110Nm si asa fac, fara probleme pana acum. Fac centrarea rotii strangand piulitele in X, apoi strangerea la simtul mainii. Dupa ce am lasat masina jos, le iau la rand cu dinamometrica setata la 110. Asa stiu sigur ca toate piulitele sunt stranse egal. Singurul caz in care calc in service de roti e atunci cand imi cumpar cauciucuri noi si trebuiesc montate pe janta si echilibrate. In rest schimbul vara-iarna il fac singur, folosind cheia dinamometrica. Deci stai relax, 120Nm sunt mai mult decat suficienti. In general se recomanda ca dupa primii 200km sa mai dai o tura cu dinamometrica pe la toate piulitele, dar uneori uit sa fac asta. |
#42
Posted 01 November 2016 - 21:58
Stimați colegi,lasati-le naibii de calcule cu Nm ,parghii,ganditi-va ca sunt 5 (CINCI)prezoane la fiecare roata,nu are cum sa sara roata nici daca le strangi cu mâna.....Le strangi la simț si cu asta basta
Am set de roti iarna/vara,schimbul il fac acasa.Cheia de la masina are vreo 30 cm,deci fiind prea scurtă mai folosesc o teava de aprox 40 cm care o folosec ca prelungire...Deci cum am zis,strang la simț. Iar pe filetul de la prezoane pun o picatura de ulei. "Doreii" de la vulcanizari le strang ca disperatii ca sa fie siguri ca nu sare vreo roata in mers,va dati seama ca se poate solda cu pierderi de vieti omenesti.Mai bine sa strângă prezonu pana îl ia naiba,decat sa petreaca urmatorii 15-20 ani la închisoare. Si binenteles ca multe pistoale pneumatice sunt decalibrate,degeaba ele sunt fixate pe 90 sau 120 Nm că in realitate ele strang cu mai mult..la care mai pui si filetele ruginite,iar apoi mai desfă roata dacă mai poti. Oricum cand mai fac cate o pana,reechilibrare la sfarsit ai zic meseriașului:lasa-ma pe mine sa strang prezoanele...imi scot frumusel cheia si teava din portbagaj si gata. Edited by missionnad, 01 November 2016 - 22:10. |
#43
Posted 01 November 2016 - 22:10
La Dacie aveam 3 prezoane, nu 5.
Daca pui o teava si ai 70 cm, ajungi si la 300-500Nm. Cheia dinamometrica ce am folosit-o are 50 cm si pt 120Nm e chiar foarte usor de strans. Un copil de 10 ani o poate face. |
#44
Posted 01 November 2016 - 22:13
dorin_2k, on 01 noiembrie 2016 - 22:10, said:
La Dacie aveam 3 prezoane, nu 5. Daca pui o teava si ai 70 cm, ajungi si la 300-500Nm. Cheia dinamometrica ce am folosit-o are 50 cm si pt 120Nm e chiar foarte usor de strans. Un copil de 10 ani o poate face. Stai putin,crezi ca ma las cu toata greutatea pe teava aia??? PS:vezi ca nu ai calculat bine....de unde pana unde ti-a rezultat 70 cm?ca doar nu le pun cap in cap si le sudez,ele intra una in alta,manerul cheii intra in teava...Deci pot sa fac ce lungime doresc. Edited by missionnad, 01 November 2016 - 22:29. |
#45
Posted 02 November 2016 - 08:34
dorin_2k, on 01 noiembrie 2016 - 18:02, said:
Deci ... le las la 120 Nm si sa sper ca e OK. Cati ati mai strans piulitele la roti cu cheia dinamometrica? Eu nu am vazut pe nimeni niciodata sa faca asa ceva. Si multi se uitau azi mirati la mine ca am folosit-o. Eu le strang cu cheia dinamometrica si la mobra si la masina. |
#46
Posted 02 November 2016 - 14:59
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/PDurMK8xND4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
|
#48
Posted 02 November 2016 - 19:17
#49
Posted 03 November 2016 - 12:50
Eu schimb roțile doar personal, asta după ce o vulcanizare mi-a strâns o roată de era s-o pierd pe drum, stricându-mi iremediabil janta. Service-ul din București, cu mari pretenții, care mi-a sărit în ajutor a făcut-o atât de bine, încât la următorul schimb de roti am schimbat și șuruburile și fuzeta. M-am considerat norocos că am scăpat doar cu 2-3000 lei pagubă.
De atunci schimb rotile doar personal, cu cheia dinamometrică. Șuruburile, ca se numesc șuruburi nu prezoane, le strâng la 90 Nm. În manualul service al mașinii mele scrie clar că este interzisă strângerea șuruburilor cu pistolul, iar desfacerea lor este interzisă cu pistolul pentru cele antifurt. |
#50
Posted 03 November 2016 - 22:19
Exista si prezoane in butuc+piulite, suruburi in butuc+piulite (asa am eu), la altele doar suruburi.
Decu NU doar suruburi. |
#51
Posted 03 November 2016 - 22:33
Așa e, însă 90% din mașini folosesc șuruburi, nu prezoane și piulițe. Cel mai cunoscut exemplu de prezoane este vechea Dacie.
|
|
#52
Posted 03 November 2016 - 22:41
Cred totusi ca la Dacie aveam suruburi cu tija partial striata / randalinata si piulite. Nu erau prezoane.
Prezonul are filet la ambele capete. Prezon am vazut la Raba sau Saviem. Cu pas fin si diametru diferit. Edited by dorin_2k, 03 November 2016 - 22:42. |
#53
Posted 03 November 2016 - 23:57
Da, e filetat la ambele capete. Prezon vine de la "șurub prizonier". Mereu am avut impresia că la Dacie prezoanele erau înfiletate în fuzetă, însă dacă zici că aveau filet doar la un capăt, e clar că erau tot șuruburi.
La ce mașină folosești prezoane la roti? |
#54
Posted 04 November 2016 - 11:59
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users