Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare boiler indirect 2 sep...

Cargus Ship & Go - De la 1 Le...

Ce almanahuri citeați pe vremuri?

Cutremure in Turcia
 Stalp metalic

Fara adapost in caz de cutremur

Angajare fara adresa

Radio care primea semnal prin cab...
 Plan de situatie

BOR pierde 2,3 milioane de pravos...

Confort House Bucuresti - Militar...

Furtul de copii straini, pentru &...
 Pedometre, coliere pentru vaci pe...

Prajituri pt cafenele, calcul pre...

Masea cazuta

Inceput in dj
 

Controlor Trafic Aerian - ROMATSA

- - - - -
  • Please log in to reply
795 replies to this topic

#1
honeymik

honeymik

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,531
  • Înscris: 18.02.2014
Buna ziua,

Postul: controlor trafic aerian http://www.romatsa.ro/ro/node/877

Ma intereseaza daca a mai participat cineva, in ce consta testul de engleza si care este nivelul cerut? Sa zicem ca inteleg aproape orice(in afara cuvintelor care nu sunt uzuale) dar la vorbire am mici probleme de gramatica.

Testul Eurocontrol - stie cineva ce tipuri de intrebari sunt?

Daca e sa vorbim de remuneratie, poate sa imi spuna cineva cat ar fi salariul pt. un incepator ?
Altele?

Mersi.

#2
cris_ncs

cris_ncs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,807
  • Înscris: 12.01.2007
Am mari dubii ca treci testul daca ai lacune la limba engleza.

#3
_-AppleS-_

_-AppleS-_

    ✮✮✮✮✮✮✮✮

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,511
  • Înscris: 09.07.2014
Pile ai ?

#4
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,812
  • Înscris: 19.09.2005
Uite aici un set complet, bune la orice.
[ https://csorescu.files.wordpress.com/2014/05/dsc_6729_1500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#5
mihaiduban

mihaiduban

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,568
  • Înscris: 24.04.2010

View Post_-AppleS-_, on 28 octombrie 2016 - 17:50, said:

Pile ai ?
Ce pile ma jnebun  ..???...
Vrei sa vezi "Dezastre in aer " si in Romania???

#6
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014
Salariile sunt foarte mari DAR si raspunderea pe masura !
Grije in ce te bagi ca nu e chiar usor , este una dintre cele mai grele meserii dupa cea de chirurg .
Nu-l baga nimeni pe pile ca se autoelimina .

La limba engleza este foarte important sa pricepi rapid si sa intuiesti ce vrea sa spuna pilotul uneori printre caraieli, acolo secunda conteaza , bine, nu esti singur dar concentrarea este enorma , trebuie sa vezi si sa interpretezi extraordinar de bine - asta la pragurile de zbor , uneori se suprapun 12 zboruri , stai cu morcovul cat china .Cauta pe youtube un centru comanda zbor sa vezi cate ecrane urmaresti, de intrat in statie de dirijare foarte greu , doar cu aprobari speciale fiind considerate obiective strategice. Nu sunt situate in aeroporturi , acelea sunt turn de control si dispune doar de pista proprie , centrele de zbor sunt poate la zeci de km de oras si au balize de perimetraj si triangulatie prin toti muntii , cred ca e cea mai complexa ramura .

Edited by xilo, 28 October 2016 - 18:24.


#7
Groot

Groot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,021
  • Înscris: 16.11.2014

View Postxilo, on 28 octombrie 2016 - 18:16, said:

este una dintre cele mai grele meserii dupa cea de chirurg .


Te asigur eu ca si ingineria e foarte-foarte grea. Nu stiu daca bate chirurgia, dar controloria sigur ti-o bate la funduletul gol.

#8
r_murphy

r_murphy

    asistat social

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,455
  • Înscris: 30.04.2007

View Postarg, on 28 octombrie 2016 - 18:09, said:

Uite aici un set complet, bune la orice.

in imaginea pusa de tine este doar O pila, restul sunt raspele ...
inca o observatie, NU are ce sa faca cu pilele acolo daca NU este oaresce ruda destul de apropiata cu cineva de acolo. este o feuda, o casta inchisa.

#9
mihai_buc

mihai_buc

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 398
  • Înscris: 25.07.2009
Din culisele celei mai bine plătite meserii din România: „Veniturile sunt tenante, dar stresul este foarte mare. Am avut colegi controlori de trafic aerian care au murit la 52 de ani din cauza stresului

Nivelul ridicat de stres şi programul de lucru dificil sunt factorii care influenţează nivelul salarial al angajaţilor Romatsa, compania care oferă cele mai mari salarii din România.
Peste 17.600 de lei net a fost venitul lunar mediu în cadrul Romatsa, regia de stat care controlează şi dirijează traficul aerian, care avea 1.518 salariaţi în 2015. Potrivit unui calcul ZF pe baza informaţiilor de la Registrul Comerţului, aceasta este valoarea cea mai mare a unui salariu mediu net obţinut într-o companie din România în 2015.
„Când te uiţi la veniturile şi la facilităţile controlorilor de trafic aerian, pare tentant. Dar nu oricine poate să facă această meserie, pentru că cere foarte multe sacrificii, iar stresul este foarte mare. Sunt studii internaţionale care spun că este cea mai stresantă meserie din lume. Eu nu mi-aş dori, pentru binele copiilor mei, ca ei să ajungă controlori de trafic. De ce? Programul de lucru de 12 ore din 24  sau 12 ore din 48 afectează sănătatea, iar nivelul de stres este foarte mare. Noi nu avem niciun controlor de trafic, din istorie, din ce ştiu eu, care să fi trăit mai mult de 70 de ani. Se pensionează şi într-un an doi mor. Sau chiar înainte. Eu am avut colegi care au murit la 52 - 54 de ani, înainte să iasă la pensie”, a spus controlorul de trafic aerian Gabriel Tudorache, liderul Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR).
Un controlor de trafic aerian cu vârsta de până în 40 de ani trebuie să-şi facă controale medicale cel puţin o dată la doi ani, iar unul de peste 40 de ani trebuie să facă vizita medicală în fiecare an, în care trebuie să  treacă printr-o serie de examinări fizice şi psihologice complete. În cazul în care există o problemă de sănătate, controlorii de trafic aerian rămân fără licenţă şi nu-şi mai pot practica meseria.
„La nivel mondial unele studii au ajuns deja la o corelare directă între diabet şi stres. Eu cunosc cel puţin în Bucureşti 40- 50 de colegi care deja sunt dependenţi de insulină şi evident care au rămas fără licenţă din cauza stresului”, a mai spus Gabriel Tudorache.
Controlorii de trafic aerian coordonează activitatea aeronavelor aflate în spaţiul aerian al României astfel că, pe timp de vară, ei ajung să dirijeze până la 3.000 – 3.500 de aeronave care trec pe deasupra României pe parcursul a 24 de ore, gestionând sectoarele (echivalentul „şoselelor” din aer) şi altitudinea la care aeronavele se deplasează.
„Sunt unele situaţii în care pare că nu ai soluţii. Te uiţi la aeronave, ai 2- 3 secunde să găseşti o soluţie, iar dacă nu ai luat-o pe cea bună, la revedere. Se merge cu viteze de 850, 900, 1.000 de kilometri pe oră. Vin două aeronave faţă în faţă, una din stânga şi una din dreapta, nu au semafoare, nu au nimic, iar tu îţi faci un plan şi zici că merg bine, iar dintr-o dată te anunţă pilotul: <Nu pot, am turbulenţă, am un nor de gheaţă în faţă>. Dacă se loveşte de nor, e ca şi cum ar intra în zid. Şi e nevoit să vireze automat la dreapta, unde are un alt avion. Şi vezi că nici pilotul celălalt nu poate face o mutare. Iar atunci trebuie să iei o decizie. Sunt situaţii în care, vă spun sincer, în momente de acest gen le-au apărut şuviţe de păr alb colegilor în câteva secunde. Trebuie să iei decizii importante şi să ai un sânge extrem de rece pentru meseria asta”.
Romatsa nu se supune, din punctul de vedere al salarizării, unei reglementări europene, dar există recomandări care arată că în astfel de meserii este necesar ca angajaţii să aibă un nivel de trai decent.
„Dacă eşti controlor de trafic aerian nu trebuie să te gândeşti că nu ai bani de medicamente să-i cumperi copilului care s-a îmbolnăvit. Astfel de apăsări te pot duce într-o situaţie în care îţi pot fugi gândurile la problemele de acasă în momentele critice de la serviciu”.
În pachetele de remunerare ale controlorilor de trafic aerian intră, pe lângă salariul de bază, câteva beneficii şi sporuri incluse prin legislaţia muncii sau prin contractul colectiv de muncă, cum ar fi: un bilet de avion pe an plătit de companie, spor de vechime, spor de 25% pentru munca de pe timpul nopţii, plata dublă pentru zilele de sâmbătă şi duminică lucrate şi sporuri pentru condiţii vătămătoare de muncă, concediul de odihnă de recuperare psihologică, precum şi sporuri pentru controlorii cu vechime care devin instructori pentru elevii care învaţă să practice această meserie.
În 2015, Romatsa a avut o cifră de afaceri de 837,5 milioane de lei şi un profit net de circa 0,8 milioane de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul de Finanţe.
Veniturile Romatsa sunt formate din încasările pe care regia de le primeşte de la toate aeronavele care traversează spaţiul aerian românesc, în funcţie de distanţa parcursă, de tariful practicat în România şi de greutatea aeronavei. Aceste venituri sunt colectate de Eurocontrol (European Organisation for the Safety of Air Navigation), instituţia europeană de organizare a traficului aerian, de la toate ţările membre. În funcţie de încasările colectate de pe teritoriul României se stabileşte şi suplimentarea bugetului de cheltuieli salariale cu angajaţii.
În 2015, Romatsa a avut un buget de cheltuieli cu personalul de 550 de milioane de lei pentru cei circa 1.500 de salariaţi. Dintre aceştia, 1.108 sunt personal operativ, din care 57%  sunt controlori trafic aerian, 31% sunt personal protecţia navigaţiei aeriene,  11% sunt personal meteorologic aeronautic şi 1% reprezintă personalul de telecomunicaţii aeronautice.
Romatsa se află în subordinea Ministerului Transporturilor.

#10
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014

View PostGroot, on 28 octombrie 2016 - 18:22, said:

Te asigur eu ca si ingineria e foarte-foarte grea. Nu stiu daca bate chirurgia, dar controloria sigur ti-o bate la funduletul gol.
Nu contest, exista poate mai multe meseri cu stres enorm dar am facut o analogie ca sa-si dea seama ca nu este un joc pe calculator .
Cea mai lipsita de stres e cioban Posted Image si dupa cum ne arata gigi se castiga chiar bine ...
Am un prieten bun, fost coleg de clasa controlor de trafic, nu am povestit niciodata de job dar de la 30 de ani e chel - stresul e viata lui , dai in saracie de bani ca nici dragoste cu sotia nu mai esti capabil sa faci , numai avioane ai in cap. Ne mai intalnim la o bere si el din 2 pahare canta , e praf , in stilul asta la 50 de ani ii spui la medic "buna ziua dom' parinte"

Edited by xilo, 28 October 2016 - 18:32.


#11
suntemin2016

suntemin2016

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 28.10.2016
Taicamiu e controlor de trafic aerian de aproape 20 de ani; lucreaza la aeroportul din Cluj. Maicamea l-a lasat in urma cu 4 ani, e stresat, nebun de cap, rar il vad (1-2 ori pe saptamana) si foarte rar il vad zambind. Nu stiu cat castiga, dar el imi plateste utilitatile, masina, facultatea, mie si surorii mele.
Muneste 12/24, zi/noapte, e fluent in engleza si franceza si e dicsa de carte. Sincer, uneori ma sperie - ma citeste imediat si are raspuns la orice intrebare, indiferent de domeniu. Specie rara.
Le
Nu mi-a zis niciodata sa urmez acesta cariera.

Edited by suntemin2016, 28 October 2016 - 20:17.


#12
MrReason

MrReason

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,266
  • Înscris: 08.10.2010
Vasta majoritate sunt rude/cunostinte... deci da, ma tem ca e nevoie de pile, si nu din alea de pilit ceva... :naughty:

#13
suntemin2016

suntemin2016

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 28.10.2016
Daca te potrivesti in peisaj, nu ai nevoie de pile. Nu lasa oamenii sa te traga in jos, lupta daca vrei sa faci asta. In orice caz, trebuie sa te gandesti bine daca chiar vrei sa faci asta. Ai vietile unor oameni in mainile tale, deci daca singura ta motivatie este salariu, mai bine iti cauti alta obsesie.
Reflecteaza asupra acestei sintagme: "cel mai stresant job din lume".

Edited by suntemin2016, 28 October 2016 - 20:43.


#14
suntemin2016

suntemin2016

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 28.10.2016

View PostBaltair, on 28 octombrie 2016 - 21:30, said:

Cred ca e mai stresant pentru pilot, stewardese si pasageri - daca rateaza aterizarea au pus-o, dar daca controlorul rateaza este in cel mai rau caz concediat.
E cea mai mare tampenie pe care am auzit-o. Informeaza-te.

#15
destrug

destrug

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,879
  • Înscris: 03.08.2004

View Postsuntemin2016, on 28 octombrie 2016 - 20:13, said:

Muneste 12/24, zi/noapte, e fluent in engleza si franceza si e dicsa de carte. Sincer, uneori ma sperie - ma citeste imediat si are raspuns la orice intrebare, indiferent de domeniu. Specie rara.

12/24 si 12/48 mai exact! Iar alea 12 ore nu prea sunt 12, sunt de fapt 6 iar 6 se fac in sala de recuperare. De cativa ani incoace nu se mai intra pe pile la controlori pentru ca examenul se da pe serverele Eurocontrol. Imi pare rau sa te dezamagesc dar in meseria asta barbatii isi lasa nevestele iar femeile sotii. Dupa ce trec de 40 ani cauta prospaturi iar venitul le permite. Cunosc cam 80% din controlorii de la Bucuresti asa ca stiu ce vorbesc. Concedii de recuperare peste concedii de recuperare (platite!). Cursuri de perfectionare(pana acum un an doi se faceau la Miami) etc. si multe altele. Basca la pensionare ( un pic peste 50 de ani) 60 de salarii compensatorii. Sa va zic cat are salariu un controlor la Bucuresti? Mai bine nu!

Edited by destrug, 28 October 2016 - 22:19.


#16
mihai_buc

mihai_buc

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 398
  • Înscris: 25.07.2009
avem o idee vaga...peste 17.600 de lei net a fost venitul lunar mediu în cadrul Romatsa...si in IT fac cam tot atat fara prea mult stress si inca am parul pe cap negru ;)

#17
destrug

destrug

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,879
  • Înscris: 03.08.2004
Esti departe rau.

#18
xilo

xilo

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 4,052
  • Înscris: 25.10.2014
Salarul unui controlor de trafic este de peste 20.000lei/luna - din surse sigure , cat peste nu am date dar e peste ...
Alte facilitati : pensionarea la 55 ani, posibilitatea ramaneri in sistem dupa pensionare pe un alt post .

Edited by xilo, 29 October 2016 - 10:52.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate