Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Controlor Trafic Aerian - ROMATSA
Last Updated: Mar 27 2024 20:21, Started by
honeymik
, Oct 28 2016 17:36
·
15
#1
Posted 28 October 2016 - 17:36
Buna ziua,
Postul: controlor trafic aerian http://www.romatsa.ro/ro/node/877 Ma intereseaza daca a mai participat cineva, in ce consta testul de engleza si care este nivelul cerut? Sa zicem ca inteleg aproape orice(in afara cuvintelor care nu sunt uzuale) dar la vorbire am mici probleme de gramatica. Testul Eurocontrol - stie cineva ce tipuri de intrebari sunt? Daca e sa vorbim de remuneratie, poate sa imi spuna cineva cat ar fi salariul pt. un incepator ? Altele? Mersi. |
#2
Posted 28 October 2016 - 17:49
Am mari dubii ca treci testul daca ai lacune la limba engleza.
|
#4
Posted 28 October 2016 - 18:09
Uite aici un set complet, bune la orice.
[ https://csorescu.files.wordpress.com/2014/05/dsc_6729_1500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#5
Posted 28 October 2016 - 18:14
#6
Posted 28 October 2016 - 18:16
Salariile sunt foarte mari DAR si raspunderea pe masura !
Grije in ce te bagi ca nu e chiar usor , este una dintre cele mai grele meserii dupa cea de chirurg . Nu-l baga nimeni pe pile ca se autoelimina . La limba engleza este foarte important sa pricepi rapid si sa intuiesti ce vrea sa spuna pilotul uneori printre caraieli, acolo secunda conteaza , bine, nu esti singur dar concentrarea este enorma , trebuie sa vezi si sa interpretezi extraordinar de bine - asta la pragurile de zbor , uneori se suprapun 12 zboruri , stai cu morcovul cat china .Cauta pe youtube un centru comanda zbor sa vezi cate ecrane urmaresti, de intrat in statie de dirijare foarte greu , doar cu aprobari speciale fiind considerate obiective strategice. Nu sunt situate in aeroporturi , acelea sunt turn de control si dispune doar de pista proprie , centrele de zbor sunt poate la zeci de km de oras si au balize de perimetraj si triangulatie prin toti muntii , cred ca e cea mai complexa ramura . Edited by xilo, 28 October 2016 - 18:24. |
#7
Posted 28 October 2016 - 18:22
#8
Posted 28 October 2016 - 18:22
#9
Posted 28 October 2016 - 18:25
Din culisele celei mai bine plătite meserii din România: „Veniturile sunt tenante, dar stresul este foarte mare. Am avut colegi controlori de trafic aerian care au murit la 52 de ani din cauza stresului”
Nivelul ridicat de stres şi programul de lucru dificil sunt factorii care influenţează nivelul salarial al angajaţilor Romatsa, compania care oferă cele mai mari salarii din România. Peste 17.600 de lei net a fost venitul lunar mediu în cadrul Romatsa, regia de stat care controlează şi dirijează traficul aerian, care avea 1.518 salariaţi în 2015. Potrivit unui calcul ZF pe baza informaţiilor de la Registrul Comerţului, aceasta este valoarea cea mai mare a unui salariu mediu net obţinut într-o companie din România în 2015. „Când te uiţi la veniturile şi la facilităţile controlorilor de trafic aerian, pare tentant. Dar nu oricine poate să facă această meserie, pentru că cere foarte multe sacrificii, iar stresul este foarte mare. Sunt studii internaţionale care spun că este cea mai stresantă meserie din lume. Eu nu mi-aş dori, pentru binele copiilor mei, ca ei să ajungă controlori de trafic. De ce? Programul de lucru de 12 ore din 24 sau 12 ore din 48 afectează sănătatea, iar nivelul de stres este foarte mare. Noi nu avem niciun controlor de trafic, din istorie, din ce ştiu eu, care să fi trăit mai mult de 70 de ani. Se pensionează şi într-un an doi mor. Sau chiar înainte. Eu am avut colegi care au murit la 52 - 54 de ani, înainte să iasă la pensie”, a spus controlorul de trafic aerian Gabriel Tudorache, liderul Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR). Un controlor de trafic aerian cu vârsta de până în 40 de ani trebuie să-şi facă controale medicale cel puţin o dată la doi ani, iar unul de peste 40 de ani trebuie să facă vizita medicală în fiecare an, în care trebuie să treacă printr-o serie de examinări fizice şi psihologice complete. În cazul în care există o problemă de sănătate, controlorii de trafic aerian rămân fără licenţă şi nu-şi mai pot practica meseria. „La nivel mondial unele studii au ajuns deja la o corelare directă între diabet şi stres. Eu cunosc cel puţin în Bucureşti 40- 50 de colegi care deja sunt dependenţi de insulină şi evident care au rămas fără licenţă din cauza stresului”, a mai spus Gabriel Tudorache. Controlorii de trafic aerian coordonează activitatea aeronavelor aflate în spaţiul aerian al României astfel că, pe timp de vară, ei ajung să dirijeze până la 3.000 – 3.500 de aeronave care trec pe deasupra României pe parcursul a 24 de ore, gestionând sectoarele (echivalentul „şoselelor” din aer) şi altitudinea la care aeronavele se deplasează. „Sunt unele situaţii în care pare că nu ai soluţii. Te uiţi la aeronave, ai 2- 3 secunde să găseşti o soluţie, iar dacă nu ai luat-o pe cea bună, la revedere. Se merge cu viteze de 850, 900, 1.000 de kilometri pe oră. Vin două aeronave faţă în faţă, una din stânga şi una din dreapta, nu au semafoare, nu au nimic, iar tu îţi faci un plan şi zici că merg bine, iar dintr-o dată te anunţă pilotul: <Nu pot, am turbulenţă, am un nor de gheaţă în faţă>. Dacă se loveşte de nor, e ca şi cum ar intra în zid. Şi e nevoit să vireze automat la dreapta, unde are un alt avion. Şi vezi că nici pilotul celălalt nu poate face o mutare. Iar atunci trebuie să iei o decizie. Sunt situaţii în care, vă spun sincer, în momente de acest gen le-au apărut şuviţe de păr alb colegilor în câteva secunde. Trebuie să iei decizii importante şi să ai un sânge extrem de rece pentru meseria asta”. Romatsa nu se supune, din punctul de vedere al salarizării, unei reglementări europene, dar există recomandări care arată că în astfel de meserii este necesar ca angajaţii să aibă un nivel de trai decent. „Dacă eşti controlor de trafic aerian nu trebuie să te gândeşti că nu ai bani de medicamente să-i cumperi copilului care s-a îmbolnăvit. Astfel de apăsări te pot duce într-o situaţie în care îţi pot fugi gândurile la problemele de acasă în momentele critice de la serviciu”. În pachetele de remunerare ale controlorilor de trafic aerian intră, pe lângă salariul de bază, câteva beneficii şi sporuri incluse prin legislaţia muncii sau prin contractul colectiv de muncă, cum ar fi: un bilet de avion pe an plătit de companie, spor de vechime, spor de 25% pentru munca de pe timpul nopţii, plata dublă pentru zilele de sâmbătă şi duminică lucrate şi sporuri pentru condiţii vătămătoare de muncă, concediul de odihnă de recuperare psihologică, precum şi sporuri pentru controlorii cu vechime care devin instructori pentru elevii care învaţă să practice această meserie. În 2015, Romatsa a avut o cifră de afaceri de 837,5 milioane de lei şi un profit net de circa 0,8 milioane de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul de Finanţe. Veniturile Romatsa sunt formate din încasările pe care regia de le primeşte de la toate aeronavele care traversează spaţiul aerian românesc, în funcţie de distanţa parcursă, de tariful practicat în România şi de greutatea aeronavei. Aceste venituri sunt colectate de Eurocontrol (European Organisation for the Safety of Air Navigation), instituţia europeană de organizare a traficului aerian, de la toate ţările membre. În funcţie de încasările colectate de pe teritoriul României se stabileşte şi suplimentarea bugetului de cheltuieli salariale cu angajaţii. În 2015, Romatsa a avut un buget de cheltuieli cu personalul de 550 de milioane de lei pentru cei circa 1.500 de salariaţi. Dintre aceştia, 1.108 sunt personal operativ, din care 57% sunt controlori trafic aerian, 31% sunt personal protecţia navigaţiei aeriene, 11% sunt personal meteorologic aeronautic şi 1% reprezintă personalul de telecomunicaţii aeronautice. Romatsa se află în subordinea Ministerului Transporturilor. |
#10
Posted 28 October 2016 - 18:27
Groot, on 28 octombrie 2016 - 18:22, said:
Te asigur eu ca si ingineria e foarte-foarte grea. Nu stiu daca bate chirurgia, dar controloria sigur ti-o bate la funduletul gol. Cea mai lipsita de stres e cioban si dupa cum ne arata gigi se castiga chiar bine ... Am un prieten bun, fost coleg de clasa controlor de trafic, nu am povestit niciodata de job dar de la 30 de ani e chel - stresul e viata lui , dai in saracie de bani ca nici dragoste cu sotia nu mai esti capabil sa faci , numai avioane ai in cap. Ne mai intalnim la o bere si el din 2 pahare canta , e praf , in stilul asta la 50 de ani ii spui la medic "buna ziua dom' parinte" Edited by xilo, 28 October 2016 - 18:32. |
|
#11
Posted 28 October 2016 - 20:13
Taicamiu e controlor de trafic aerian de aproape 20 de ani; lucreaza la aeroportul din Cluj. Maicamea l-a lasat in urma cu 4 ani, e stresat, nebun de cap, rar il vad (1-2 ori pe saptamana) si foarte rar il vad zambind. Nu stiu cat castiga, dar el imi plateste utilitatile, masina, facultatea, mie si surorii mele.
Muneste 12/24, zi/noapte, e fluent in engleza si franceza si e dicsa de carte. Sincer, uneori ma sperie - ma citeste imediat si are raspuns la orice intrebare, indiferent de domeniu. Specie rara. Le Nu mi-a zis niciodata sa urmez acesta cariera. Edited by suntemin2016, 28 October 2016 - 20:17. |
#12
Posted 28 October 2016 - 20:26
Vasta majoritate sunt rude/cunostinte... deci da, ma tem ca e nevoie de pile, si nu din alea de pilit ceva...
|
#13
Posted 28 October 2016 - 20:41
Daca te potrivesti in peisaj, nu ai nevoie de pile. Nu lasa oamenii sa te traga in jos, lupta daca vrei sa faci asta. In orice caz, trebuie sa te gandesti bine daca chiar vrei sa faci asta. Ai vietile unor oameni in mainile tale, deci daca singura ta motivatie este salariu, mai bine iti cauti alta obsesie.
Reflecteaza asupra acestei sintagme: "cel mai stresant job din lume". Edited by suntemin2016, 28 October 2016 - 20:43. |
#14
Posted 28 October 2016 - 21:43
#15
Posted 28 October 2016 - 22:09
suntemin2016, on 28 octombrie 2016 - 20:13, said:
Muneste 12/24, zi/noapte, e fluent in engleza si franceza si e dicsa de carte. Sincer, uneori ma sperie - ma citeste imediat si are raspuns la orice intrebare, indiferent de domeniu. Specie rara. Edited by destrug, 28 October 2016 - 22:19. |
|
#16
Posted 28 October 2016 - 23:37
avem o idee vaga...peste 17.600 de lei net a fost venitul lunar mediu în cadrul Romatsa...si in IT fac cam tot atat fara prea mult stress si inca am parul pe cap negru
|
#18
Posted 29 October 2016 - 10:51
Salarul unui controlor de trafic este de peste 20.000lei/luna - din surse sigure , cat peste nu am date dar e peste ...
Alte facilitati : pensionarea la 55 ani, posibilitatea ramaneri in sistem dupa pensionare pe un alt post . Edited by xilo, 29 October 2016 - 10:52. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users