Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Sfat legat de probleme la imbarcare zbor TAROM CDG - OTP
Last Updated: Oct 28 2016 23:08, Started by
slappyhue
, Oct 23 2016 20:09
·
0
#1
Posted 23 October 2016 - 20:09
Salut,
Scriu in speranta ca useri cu ceva mai multa experienta decat mine in calatorii (cu avionul) imi vor putea da niste sfaturi/informatii. In urma cu aproximativ o luna ar fi trebuit sa ne intoarcem cu o cursa Tarom din Paris (CDG) in Bucuresti. Am ajuns cu indeajuns de mult timp inainte pe aeroport, lucru confirmat involuntar a doua zi de reprezentanta Tarom Franta. Dupa ce am facut check-in-ul am fost insa opriti timp de o ora din cauza traditionalei valize pierdute (a se citi posibila bomba) care blocheaza accesul pasagerilor spre controlul de pasapoarte. Cand ne-au dat drumul intr-un final, ne-au trimis la o coada gresita pentru a ne muta 20 de minute mai tarziu la coada cea buna, dar care deja devenise mult prea mare. In cele din urma am ajuns la poarta de imbarcare, unde am fost anuntati ca tocmai ne scoteau bagajele. In situatia noastra mai erau 4 pasageri. Si de aici incepe epopeea cu reprezentantii Tarom. De la poarta de imbarcare ni s-a sugerat sa mergem sus la Air France unde am fost intampinati cu dispretul si condescendenta specifica stereotipurilor frantuzesti. Am intrebat ce se poate face, moment in care ni s-a specificat initial ca trebuie sa platim o penalizare de 198 EUR de persoana pentru zborul Air France la pe la 19:30. Nu ne spun nimic de cel de pe la 16:20. Am explicat situatia, au incercat sa contacteze TAROM de unde a venit confirmarea ca intr-adevar trebuie sa ne asumam "greseala" (ca am luat bilete TAROM?) si sa platim. Reactia umilitoare dar sincera a operatoarelor Air France a venit in franceza, una catre cealalta ca asa e la TAROM, asa e la romani. Ulterior discutam si cu alte operatoare Air France care raman la fel de surprinse ca nu ne-au fost oferite bilete pe zborurile urmatoare. Refuzam sa platim si incercam sa contactam direct TAROM. 30-40 de minute suna fie ocupat fie in gol, dupa care ne raspund. Din Romania, a raspuns o doamna pe un ton complet nepotrivit, 0% empatie, nu stia si nu parea deloc interesata sa afle de incidentul de securitate de pe aeroport. Mi-a retezat-o scurt ca nu pot decat sa platesc si, daca nu, sa scurtam conversatia ca asteapta si altii pe fir. Din Franta a raspuns o frantuzoaica extrem de surprinsa ca o intreb daca stie romana, aceeasi placa: nu stie de niciun incident de securitate, nu e treaba lor, trebuie sa platim. Ambele reprezentante se jura ca decizia nu apartine de ei. Romania paseaza problema in Franta si viceversa. Vazand cum decurg lucrurile am incercat sa gasim o formula amiabila folosindu-ne de social media si de cativa insideri TAROM. Am ramas foarte placut surprinsi de cat bun simt poate sa aiba domnisoara care gestioneaza contul de Facebook al TAROM. Din pacate acest lucru nu a fost de ajuns. De la ea am aflat de exemplu ca fusese depusa imediat o cerere pentru rerutarea gratuita a celor 6 pasageri (oare stiau totusi de incidentul de securitate ca de generozitate nu-i suspectez?). Dupa vreo 8 ore de stat in aeroport, deja TAROM nu mai raspunde la niciun telefon ca doar se terminase programul de lucru. Intre timp, aflam cum pleaca alte doua curse de-ale lor, probabil tot cu locuri libere o gramada, asa cum si a noastra de a doua zi a zburat cu aproximativ 25-30% locuri libere. Sunam la consulat. Initial avem contact cu o persoana tanara, foarte intelegatoare si cu mult bun simt. Ulterior suntem sunati de o alta persoana mai in varsta, extrem de condescendenta, grabita, neinteresata sa asculte. Ne apostrofeaza ca de ce nu am sunat la consulat de la inceput, ne spune ca nu au bani sa ne ajute, ca nu e de competenta lor sa convinga TAROM si sa o contactam de dimineata pe doamna Gabriela Oproiu, reprezentanta TAROM Franta, pentru un raspuns. Ne intoarcem in Paris pe banii nostri iar a doua zi pe la 9:30 suntem in aeroport. Nu ajungem bine ca iar blocheaza accesul din cauza unei alte valize. Intre timp la telefon cu dna Oproiu. Alterneaza intre stari de autovictimizare, dramoleta ieftina, ma roaga sa o inteleg ca de la om la om ca e obligata sa obtina cel mai bun pret in astfel de situatii (ceva legat de niste standarde de eficienta) si de aceea nu poate sa ma ajute, dar sa astept ca poate poate. O intreb daca sunt ceva costuri reale asociate cu schimbarea pe care am putea sa le suportam, dar evita sa-mi dea un raspuns. Practic vrea sa-i aprob specula pe care incearca s-o faca cu mine. Intre timp primim informatii contradictorii. PR-ul stie ca aprobarea s-a dat cu o zi inainte, s-ar fi pierdut pe drum, s-ar fi revenit asupra aprobarii etc. Dna Oproiu spune ca nu a primit nicio aprobare sau fata din birou n-a pus-o inca la dosar, ca PR-ul spune prostii si o ia la rost ca da din casa. Cu aproximativ o ora inainte de imbarcare ma suna sa-mi spuna ca nu poate decat sa-mi schimbe biletele contra sumei de 60 EUR/persoana. Am inteles ca asta ar fi costul standard de rerutare. Acum imi confirma ca e timp destul sa ajungem la avion. Platesc la telefon cu cardul (prima data in viata mea) ca nu se poate face online si-mi trimite o factura scrisa de mana. Dureaza 15 minute sa apara in sistem modificarile. Incercam sa facem check-in-ul dar automatele nu ne recunosc codurile. Reusim cu un operator Air France. Ajungem in timp la poarta. Ma suna dna Oproiu sa-mi spuna ca nu a fost vina TAROM, ca ea ne intelege dar chiar nu putea sa faca nimic si ca sa nu-i port pica. Ajungem in tara cu bine. Aflam off-the-record (da, cand esti in halul asta de umilit nu mai conteaza) ca de fapt dna Oproiu ar fi incercat sa traga cat mai mult de timp pentru ca noi sa acceptam oferta initiala de 198 EUR asa cum au facut ceilalti 4 care nu au avut la fel de mult spatiu de manevra ca noi. Incerc s-o contactez acum o saptamana cu niste feedback si cu CC la dl Costin Ciotec (responsabil pentru aprobarea respectiva), doar doar sa primesc si un punct de vedere din partea ei/lor. Pauza. Depun plangeri si la CDG si la TAROM. Nu primesc niciun fel de confirmare ca ar fi fost primite sau vreun numar de inregistrare. Am vreo sansa sa-mi recuperez vreun ban (in total toata distractia asta m-a costat un extra de 250 EUR cu tot cu drumul inapoi in Paris)? Raspunde cineva pentru debandada si minciunile de la TAROM? Multumesc frumos! |
#2
Posted 23 October 2016 - 20:23
Din ce am inteles eu:
Datorita organizarii CDG ati intarziat la boarding si ei dupa ce au incheiat procesul si scos lista de pax, v-au exclus practic scotandu-va bagajele (lucru normal si obligatoriu). Din pacate sursa problemelor voastre este CDG si nu Tarom sau AF care intradevar pentru rerutare aveau dreptul sa perceapa o taxa in functie de clasa tarifara a rezervarii voastre. Acuma problema e in felul urmator: Asigurati-va de fiecare data ca ajungeti la aeroport din timp. Dupa check in fugiti imediat spre controale, nu mai pierdeti vremea. Mai bine pierdeti vremea in fata portii decat sa patiti chestii de genul. Trebuie sa depuneti o plangere impotriva CDG, inarmati cu toate dovezile posibile din partea Tarom. Ba chiar sa colaborati cu Tarom sa va dea dovada ca ati avut check-inul facut si v-au scos de pe passenger manifest pentru no show la poarta. ps. cat despre rerutarile gratuite: sunt multi factori care influienteaza tariful rerutarii sau gratuitatea acestuia. Nu au obligatia in cazul de fata sa il ofere gratuit insa in sistem codeshare si din atata buna prietenie cu AF, probabil Tarom a emis instant cererile dar acestea au fost respinse de AF (pentru ca iar, nu-s obligati sa accepte pasageri moca in plus) pe zborul lor. Am patit o chestie similara cu o rezervare JAL care insa continea un tronson micut micut de tot Alitalia. Din cauza aia, pe un zbor domestic in JP, Alitalia se zbatea ca ei nu sunt de acord cu rerutarea (pe un fucking zbor domestic in JP) din cauza ca sunt si ei prezenti in rezervare. Intr-un final JAL ne-a anulat toata rezervarea si au emis bilete ne-electronice (ceva dubios pentru 2010) pentru toate tronsoanele ramase (domestice si returul catre europa). Costul, 1200 US$; cadou din partea lor. Edited by lex404, 23 October 2016 - 20:30. |
#3
Posted 23 October 2016 - 22:04
Multumesc frumos pentru informatii.
Cateva precizari:
|
#4
Posted 23 October 2016 - 22:22
Eu evit cu orice pret CDG...
Zborurile CDG-OTP ii un joc de ping-pong AF/ Tarom. Singura ta sansa este sa ii toci pe aia din CDG. Voi practic ati respectat timpii (2 ore minim) si din cauza lor ati pierdut zborul. Incercati sa apelati la http://europa.eu/you...ts/index_en.htm Desi in mare se ocupa de abuzurile companiilor aeriene, poate gasiti o portita prin care sa ii faceti sa se ocupe de CDG. Si da, urat din partea lor ca nu au facut last call (sau poate nu l-ati sesizat). Din pacate o data incheiat boardingul si scos pax manifest nu se mai poate face nimic... nu se pot modifica. Doar cu re-boardingul tuturor pasagerilor si asta inseamna mult timp si multi bani pierduti. Cat despre bunavointa...daca nu esti client frecvent aceasta lipseste din partea majoritatii companiilor europene. Idem Lufthansa, British, de Alitalia nici nu mai zic... pentru ca practic ei nu au o obligatie, e vina aeroportului, ei sunt spalati pe maini. Daca insa ai fi fost membru Skyteam cu ceva zboruri active iti afisau un zambet fals si "totul se rezolva" doar de dragul de-a te tine client in alianta si a nu si-o lua in bot de la Delta.. (ca altii mai seriosi nu mai sunt) |
#5
Posted 23 October 2016 - 22:33
Eu nu am card Skyteam, dar prietena mea care era alaturi de mine are si l-a folosit cand au fost cumparate biletele. Tot de aia ne-au pus si la coada gresita (de un fel de priority) cei din aeroport. Dar probabil chestia cu zambetul fals se aplica de la un tier ceva mai sus. Pentru cei de la Air France n-a contat deloc, ca am adus si asta in discutie. Pur si simplu ne-au dat de inteles ca e pretty useless in momentul acela.
|
#6
Posted 23 October 2016 - 22:37
bine, bine, dar eu n-am inteles care-i greseala taromului.
Greseala dpdv legal zic, ca faptul ca n-au fost simpatici, intelegatori, binevoitor etc nu apare nicaieri ca o obligatie contractuala. Ca sa nu mai spun ca taromul este o fosila a unei intreprinderi comuniste deci n-au nici o legatura cu un comportament modern si adaptat la realitatiile de azi. Dar, la ultimul meu zbor dupa ce toti pasagerii am fost imbarcati avionul a asteptat vreo 15 minute dupa 3 intarziati, lucru foarte suparator si care a enervat cativa pasageri. Nu stiu de ce compania a facut asta, o companie low cost dealtfel, ca intarziatii nu pareau vipuri sau ceva personalitati speciale. Cand vrei sa fi respectat trebuie sa respecti si tu pe ceilalti si sa-ti iei toate masurile de rigoare. Astea sunt vremurile si trebuie sa tinem cont. Totusi sa intarzii un avion si 300 de oameni pentru 2-3 indivizi nu e ok. |
#7
Posted 23 October 2016 - 22:59
@danaciu tocmai de aceea am postat aici. Vroiam pur si simplu sa aflu, de la oameni cu mai multa experienta de zbor decat mine, daca in situatii de genul acesta compania aeriana se poate spala pur si simplu pe maini sau are vreo obligatie sa ofere suport clientului in loc sa se foloseasca de o circumstanta nefericita pentru un profit rapid.
Cat despre respectul fata de ceilalti pasageri, daca as fi adormit in duty free printre sticle de alcool si baxuri de tigari as fi inteles sa fiu apostrofat. Dar cand ajung cu destul de mult timp inainte in aeroport, fac check-in-ul cat pot de repede, dupa care sunt retinut fara voia mea sa merg mai departe si in final alerg de-mi explodeaza plamanii pe toata lungimea terminalului (ca TAROM era fix in celalalt capat), mi se pare unfair sa fiu acuzat ca e vina mea ca am pierdut zborul si nu-i respect pe ceilalti pasageri. Cum i-am spus si dnei Oproiu, sunt practic limitat de cand se deschide check-in-ul si cand pleaca avionul. Daca intre astea doua momente aeroportul considera ca e nevoie sa blocheze totul, nu pot decat sa astept pentru ca mai apoi TAROM sa incerce sa ma stoarca pe final de vacanta de toti banii, si mai are si pretentia sa ii inteleg "ca de la om la om". E adevarat ca aceleasi surse din interiorul TAROM mi-au confirmat ulterior ca metehnele sunt intr-adevar comuniste si tot ce tine de imagine sau customer service sunt privite ca ceva complet neinteresant pentru conducere. |
#8
Posted 24 October 2016 - 09:10
danaciu, on 23 octombrie 2016 - 22:37, said:
Dar, la ultimul meu zbor dupa ce toti pasagerii am fost imbarcati avionul a asteptat vreo 15 minute dupa 3 intarziati, lucru foarte suparator si care a enervat cativa pasageri. Nu stiu de ce compania a facut asta, o companie low cost dealtfel, ca intarziatii nu pareau vipuri sau ceva personalitati speciale. Cand vrei sa fi respectat trebuie sa respecti si tu pe ceilalti si sa-ti iei toate masurile de rigoare. Astea sunt vremurile si trebuie sa tinem cont. Totusi sa intarzii un avion si 300 de oameni pentru 2-3 indivizi nu e ok. |
#9
Posted 24 October 2016 - 09:14
Sunt totusi curios ce s-ar fi intamplat daca am fi pierdut avionul si a doua zi, cand am primit confirmarea biletelor cu mult mai putin timp inainte de imbarcare decat in prima zi, si cand a trebuit sa stam cam la acelasi tip de cozi.
Oare tot noi eram cei fara respect fata de ceilalti pasageri daca avionul ne-ar fi asteptat sa ajungem? Daca l-am fi pierdut iar, trebuia sa platim a treia oara pentru bilete? Ca-mi imaginez ca nici Gabriela Oproiu nici Costin Ciotec nu au stat cocosati la birourile lor, facand de zor cu pixu pe hartie calcule de eficienta economica pentru a stabili daca TAROM isi permite sa treaca cu vederea peste fabuloasa suma totala de 2×60€ cat a fost rerutarea (si cat se pare ca e costul standard de rerutare). Refuz sa cred ca pentru a fi luat genul asta de decizie, un manager are nevoie de vreo 10 ore si un somn linistit de peste noapte. De aceea tind sa cred ca informatia, din nou off the record, cum ca dna Oproiu facea lobby la Bucuresti sa platim, in timp ce noua ne zicea ca face tot posibilul sa zburam free of charge e adevarata. Edited by slappyhue, 24 October 2016 - 09:30. |
#10
Posted 28 October 2016 - 19:56
Tocmai am primit confirmare scrisa din partea reprezentantilor aeroportului ca a avut loc incidentul de securitate mentionat si ca a durat pana la 11:50, in conditiile in care boardingul se deschidea la 11:55. Din pacate, printre multe scuze si pareri de rau dintre cele mai sincere (cum altfel), si-au declinat responsabilitatea catre politia de frontiera si catre TAROM, la latitudinea careia ar fi fost decizia de a ne accepta sau nu la bord.
Ajuta la ceva sau schimba in vreun fel lucrurile aceasta confirmare scrisa? |
|
#11
Posted 28 October 2016 - 20:20
Tarom nu avea nicio obligatie, asta-i schepsisul.
Cu politia de frontiera, nu stiu. Intreaba reprezentantii aeroportului daca vor sa-i spurci cu proceduri standard de imbarcare, poate inteleg faptul ca Tarom nu mai avea cum va primi la bord o data declarati No-Show. Problema e in felul urmator: Legislatia europeana din cate stiu te protejeaza doar in cazul anularii/ intarzierii din n motive. In US, nu ai nicio protectie. Si e specificat negru pe alb ca in cazul in care faci No-Show din cauza TSA (Transportation Security Administration in US) atat companiile aeriene, cat si TSA si aeroportul n-au nicio vina. Ei, dar in Europa ai protectie din partea legislatiei in ceea ce priveste anularile/ intarzierile. Trebuie cautata putin legislatia, trebuie cautati si alti pasageri si sa v-o bagati in aeroport. In US desi TSA este absolvita de orice vina, dupa un proces au platit pasagerilor. In eruopa insa similar TSA nu avem la nivel european, fiecare aeroport are corpul lui de securitate. Stie toata planeta ca CDG e un aeroport inapt, imens si de evitat. Cred ca e de ajuns sa depuneti o plangere la comisia Europeana. https://europa.eu/eu.../write-to-us_en Contacteaza-i sa te indrepte exact. Spune-le ca datorita corpului de securitate al CDG ai pierdut zborul si ei s-au absolvit de orice vina. Vrei sa depui o plangere impotriva Paris Aéroport (ADP) - CDG, corpul de securitate pentru recuperarea prejudiciului. De la Tarom, AF nu ai ce scoate. http://europa.eu/you...ir/index_en.htm ceva info utile Edited by lex404, 28 October 2016 - 20:34. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users