Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Atelier de fierarie

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
105 replies to this topic

#91
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,990
  • Înscris: 17.03.2005
O sa pun si detalii, eventual o sa fac si niste clipuri scurte cu explicatii. In acest moment este inca nevoie de  mici ajustari.
Pe foarte scurt pt voi care aveti utilaje cea mai simpla varianta este o forja cu combustibili solizi la care puteti folosi si mangal.
Varianta pe gaz e ceva mai "complicata" din mai multe motive...arzatorul e un parlitor dar mai bine gandit  si in plus trebuie o incinta refractara in care sa se acumuleze caldura ca sa ajungi la temperaturi de prelucrare, adica vreo 850-900C
Din pacate ai gresit folosind samota pt ca aceasta e refractara( in senaul ca rezista la temperaturi inalte) doar ca nu ensi izolatoare, samota "absoarbe" caldura si implicit o degaja ulterior si spre exterior. Asta inseamna un consum mare pana ajunge in regim de lucru , daca ajunge...e posibil sa nu ajunga fara un arzator mare.
Daca mai incerci asa ceva iti sugerez sa folosesti BCA care e in buna masura similar cu blocurile refractare termoizolante si pana pe la 1000 de grade e ok...mai sus se cam "topeste"..
Fata de refractarele dedicate problema la bca e ca rezista mai putin in timp ( mai cu seama la cicluri cald -rece).

E insa ieftin si iti faci cat de cat treaba...daca vrei o incinta mai trainica ..e deja alta poveste si sunt alti bani.

Eu insa fac aici un arzator cu tiraj fortat..teoretic mai flexibil si mai performant decat unul aspirat( care functioneaza pe principiul Venturi).
Aerul e injectat fortat de un ventilator, e amestecat cu gazul pe teava printr-un mixer static, lucru pe care la aspirat nu prea ai cum sa-l faci sau nu atat de bine, arderea e mai "completa" la gura arzatorului pentru ca bagi atata aer cat e nevoie.
Arzatoarele venturi au dezavantajul ca nu poti face o carburatie optima, ai "zone" sarace si zone prea bogate in gaz, apoi el nu trage adesea tor aerul/oxigenul necesar arderii...in loc sa arda in incinta forjei sau (la.parlitoare) in mod concentrat/temperaturi inalte, o parte din gaz e impins de ce vine din spate si arde( sau nu mai arde complet, ramane monooxid in loc de dioxid spre exemplu)  in afara incintei...ca acolo gaseste din nou oxigen...adica faci cald afara din forja...

Un alt dezavantaj e ca ai nevoie de o viteza a fluxului de gaz( dat de duza) ca sa poti trage aerul...venturi pe asta se bazeaza ca principiu...e ca suflaiul...
Neavand vjteza, nu trage aer...lacara e rosie, afuma...
Ca sa ai viteza a gazului trebuie presiune in butelie.
In mod normal presiunea in buteliile de aragaz e cam mica. Asta e data de tipul gazului in buna masura.. ideal e propanul dar la noi propan mai greu gasesti..e o discutie mai lunga, ideea e ca e o problema ai cu gazul si buteliile noastre deci..

La injectia de aer nu mai e nevoie de viteza a fluxului de gaz pt ca aerul e impins de vent..
Dar asta naste si lucruri care complica toata povestea...vitezele si volumele de aer si gaz le reglezi tu, nu se mai "autoregleaza( partial) in mod  natural ca la venturi.
Apoi, avand pe teava aer si combustibil focul poae sa se.duca in sus pe teava.. el e impins de fluxul care vine din spate insa nu e chiar simplu si safe daca nu stii ce faci...
Apoi, ca sa poti lucra si cu caldura mai putina si cu multa , in afara de focul care vine inapoi pe teava e si problema cu stingerea ..daca impingi flacara din spate prea tare se stinge..

E deci nevoie de optimizare si de mici "trucuri" care sunt greu de "teoretizat/generalizat" in sensul ca daca te inspiri dintr-un plan dar schimbi ceva e posibil sa nu ii mai dai de cap si sa nu mearga..
Altfel sous sunt mai multe variabile care pot fi controlate pt o eficienta mai buna si temperaturi mai mari insa totodata acestea sunt si lucruri la care poti gresi, imllicit sistemul nu mai functioneaza si poate deveni periculos.

Una peste alta raman la parerea ca o forja clasica e preferabila uneia cu gaz( sunt si alte motive)...poti folosi mangal ca sa prelucrezi, poti gasi si carbune daca insisti.

Pe gaz...e ok dar sunt multe lucruri care te limiteaza si care costa , nu cred ca merita pt cineva care are din cand in cand de indoit un fier.

O alternativa ar fi insa autogenul pt a incalzi local.

La ce zici tu ca ai acolo....aia e oricum ditsi fieratania si in general fiarele mari sunt problematice.
Gamdeste-te ca trebuie multa caldura, mult loc sa bagi piesa, adica foc mare sau incinta mare( in cazul gazului) apoi trebuie sa ai cu ce sa manipulezi un fier greu si rosu...apoi ca sa indoi e si mai complicat..trebuie sa ai cu ce sa fixezi si cu ce sa indoi...fierul cald e el mai moale dar nu iti imagina ca e ciunga....








#92
sacos

sacos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,821
  • Înscris: 17.03.2008
Da, am contatat asta. Am sfarsit prin a cumpara un ochi de remorcare nou. 280 de lei si am terminat balciul.😂😂😂

#93
kelye

kelye

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 14.04.2005
Salutare,

Poate aveti vreo sugestie pentru problemuta asta a mea... imi trebuie niste nituri ne-standard:



A - 16mm
D - 6mm (M6)
L - 40 mm

Am facut o matrita pentru cap si pentru baza o gaura de 4cm intr-o bucata de otel patrat.
Planul era sa folosesc niste fier beton de 6, incalzit, infipt in otelul patrat si turtit cu matrita la ciocan.

Problema e ca, volumetric, imi trebuie cam 2 cm de material ca sa umplu calota aia sferica si, data lungimea, se indoaie la baza in loc sa se ingroase.
Am incercat si treptat, am facut 3 gauri (5.3, 4.5, 4) ca sa nu am inaltime mare si sa se ingroase intai.

Aproape merge dar e aiurea ca trebuie sa scot nitul de 3 ori si uneori se cam infige bine in gaura.

Alte idei ? Sa incerc cu o presa ? Stiti ateliere care fac asa ceva custom?

#94
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007
https://www.trutzi.r...ier-forjat.html

Matrita de 6 mm diametru lunga de minim 40, capuitor, ciocan. totul merge la rece
Matrita trebuie unsa si sa o poti muta la o presa in asa fel incat sa impingi nitul afara cu presa (facuta din pargii) dupa ce realizezi capul, sau fixa si sa ai mecanismul de impingere deja implantat in matrita (coada de supapa de la auto) care suporta bataia fara sa se deformeze.
Totul uns (capuitor, matrita).

#95
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,990
  • Înscris: 17.03.2005
Ingrosarea(upset) este un proces dificil, mai ales cand e vorba de grosimi mici, normal ca se indoaie.
In principiu, Pt un control cat de cat al ingrosarii fara indoire, in afara de constrictie(adica o matrita care sa nu permita deformarile laterale ci doar axiale, singura solutie e controlul/localizarea incalzirii... Adica oricum e vorba de multi pasi, racire spre tija nitului samd. Sau daca ai autogen incalzesti repetat acolo unde urmeaza sa comprimi materialul.

In practica atunci cand se lucreaza manual(excludem masinile, incalzirea controlata prin inductie si alte sofisticarii), nu prea ingroasa nimeni asa, in primul rand la astfel de diametre e atat de aiurea incat nu face nimeni, apoi fiind vorba de un cap atat de mare raportat la grosime e cu atat mai contraproductiv, pur si simplu ai nevoie de prea mult marerial chiar si pt grosimi mai mari la care fortele de indoire sunt mai mari in raport cu ce poti tu aplica manual...

Ce poti tu face in afara de a controla zona calda mai bine e sa folosesti forte mai mici si mai multe lovituri.. Adica un ciocan mai mic(in principiu, nu stiu exsct cum lucrezi tu)

Per total e chin si nu vad cum ai putea evita operatiunea in foarte multi pasi= pierdere de timp.

Realist, eu nu as face niciodata asa ceva nici cu acele scule ajutatoare, nici nu am vazut pe cineva sa faca asa ceva cu atat mai mult cu cat nu e un experiment sau un numar foarte mic de piese.

Treaba se face altfel.
Un fier mai gros, ghilotina cu 2 matrite care sa iti subtieze bara. Poti face 2-3 matrite sau una cu 2-3 gauri din ce in ce mai mici, apoi la final un cub de 2.5-3 cm gaurit si taiat in doua apoi sudate pe un U, sau orice alta forma de scule pereche, una dedesubt si una deasipra, cu un canal de 6 mm prin care treci tija

Ingrosarea e una din cele mai "spurcate" operatiuni, din acest motiv e folosita doar in cazul in care e nevoie de putin material  si atunci cand grodimile sunt mai maricele, lucru care inseamna ca se piate controla mai usor procesul si de asemenea ca a lucra invers, subtiere, implica un efort foarte mare daca lucrezi manual.
De exemplu, daca ai nevoie de putin materialla un capat al unei bate de 12mm si lunga de 50 cm e mai usor sa o ingrosi la 14m pe o lungime de 2-3 cm decat sa subtiezi 45 cm la 11-12 de la 14..


Mai e o treaba cu indoirea asa cum vrei tu sa procedezi din punctul meu de vedere, chiar folosind o matrita pentru formarea capului:
Vrei sa faci nituri, prin excelenta (presupun ca e si ceva legat si de aspect avand un cap atat de mare) acestea ar trebui sa aiba capul cat de cat centrat.
Cand nituiesti oricum capul are tendinta sa se descentreze(tot indoirea e de vina).
Oricum nu scapi de cei 3 pasi sau mai multi la care ai ajuns singur si chiar si asa lrobabil ca tot nu e perfect centrata floarea... Daca e un nit decorativ perfectiunea nu e musai dar ideea e ca oricum, folosirea unei ghilotine samd.. E indicata si din cauza asta, delimitarea umerilor si a tijei fix concentric fata e axul barei.

Daca ai multe fa o ghilotina si cateva matrite.

#96
kelye

kelye

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 14.04.2005
Multumesc pentru raspunsuri !
@IdI1 - Mersi de link, chiar azi am fost la ei sa le vad si, din pacate, nu sunt chiar ce trebuie. O sa sun maine la sediul central sa vad daca fac o comanda custom. !
Stiam de faza cu o picatura de ulei dar m-am amagit dupa primul ca merge si fara.
Doar la ciocan e mult prea mult de munca (daca erau 2-3 mai ziceam dar am nevoie de 4-500)

@parintele
Am constatat cat de ne-practic e, mai ales avand in vedere cate bucati imi trebuie

Legat de incalzirea aia localizata ... am sperat sa cap usor cu un arzator simplu gen
Attached File  1037797_1.jpg   92.93K   9 downloads
Dar m-am pacalit ca e pentru propan si nu gasesc niciunde iar cu butelie normala de butan abia falfaie. Gasesc set asemanator pentru butan ?

Nu prea inteleg cu ghilotina, adica nu vizualizez piesa in contextul asta, eu ma gandesc la ghilotina de aia de hartie sau tabla.

M-am mai gandit sa incerc o varianta, cred ca merge si la rece. Am un cric de 12 tone si tocmai mi-am sudat un cadru pt presa hidraulica.
O sa fac 3 (poate 4, sa fie mai gradual) matrite gen cele din poza de mai jos... sugestii ?

Attached File  m1.png   6.39K   10 downloads

#97
kelye

kelye

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 14.04.2005
Apropos de lamele lui sandel1 si calirea lor... un video care contine toate etapele

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sroUGl6ByKA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#98
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,990
  • Înscris: 17.03.2005
Cu lampile e incurcata... Greu sa reusesti ceva, problema e ca butanul si chiar si gpl-ul auto au presiuni mici respectiv cam mici fata de propan si lamlile pt porpan sunt calibrate la presiuni cam mari(2.4 in genere)
Mai degraba iei un parlitor de porc din piata si incerci cu ala, ca sa nu irosesti caldura iti faci o incinta din BCA.
Eficienta e relativa, viteza pt fiare gen 10-12 si ea e discutabila dar se poate.

Eu nu m-as chinui asa, simplu faci o forja, gasesti modele pe net, combustibil solid mangal, daca ai unde sa afumi si de unde sa iei huila sau cocs metalurgic e brici daca nu mangalul e suficient.
O alta varianta dpmdv e o forja pe gaz cu tiraj fortat(tot din cauza presiunilor din butelii) insa deja e complicat, eu migam facut niste burnere si.. Pot sa spun ca nu e simplu si nu te sfatuiesc sa te apuci decat daca esti chiar pasionat.
Acetilena, daca gasesti, nu stiu preturi dar e varianta cea mai eleganta...

Odata rezolvata incalzirea(pt ca. La rece e o gluma sa faci asa ceva si sa si iasa calumea si fara chin... Parere pur personala, daca reusesti sunt tare curios sa vad si bucuros zic jos palaria) trebuie sa ai scule pt a lucra piesele.

Iaraei, ca pasionat desi spun ca se poate orice sa iasa din mana omului, spun si ca nu m-as apuca sa fac nici 10 bucati fara unelte, ajutatoare, etc.
Mai mult, fierarul isi face sculesi e o vorba, ca omul intelept petrece o ora sa ascuta toporul si 15 minute sa doboare pomul... In caz cobtrar buseste 3 ore si e si riscant, posibil nici sa nu iasa treaba calumea.

Cam asa si aici.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Q-sGbtYbKxo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In acest clip vezi un tip denghilotina... Pe net o gasesti ca smithin magician sau helper.. Sunt si alte modele...

In esenta, 2 matrite, in oglinda... In cea densus bati...
Fierul prelucrat in bagi intre ele si in functie de gaura dau canalul profilat in fetele matritelor obtii reprofilarea barei...

In rest sunt detalii...

La min 4 ala face acolo ce ai tu nevoie.. Sunt si alte videouri, de fapt in multe situatii fierarii lucreaza asa cand se imlune precizie sau serie(piese de cote identitce)


#99
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,990
  • Înscris: 17.03.2005
https://www.iforgeir...eec2f6a823e.jpg

Uite si un tip mai usor de facut, pt ce ai tu nevoie..

Util iti e ceva cu matrite/cutite mai groase, nu recomand totusi mai mult de 14g16 mm..
Si preferabil sa faci dispozitivul cumva dedicat, adica matritele inguste la minim.
De ce?
Cand bati in ele, daca sunt prea masive/grele, absorb energie, au inertie mare... Trebuie ciocan mare, te rupe la oase.
La presa nu e problema dar presa si lucrul la cald sunt cam ca tusea si junghiul, presele pt lucru la cald sunt rapide, altfel e jale...
Deci as miza pe lovire si as face o ghilotina croita pe platband (cutit sau matrita sau cum vrei sa ii zici) cat se poate de gros si usor, implicit ingust ca latime) de 16x 40-50mm.. Sau ma rog, ce material gasesti.
Daca poti gasi si un otel bunicel...
Problema nu e la gura lamelor ca tu nu ai profile subtiri la matrite... Dar unde bati daca e prea moale... E si ineficient sa tot rectifici si e si periculos, ecruiseaza, infloreste si daca sare o schija poate fi de smurd, doamne fereste.

Mai repede, daca nu gasesti material bun, mergi cumva mai safe cu foaie de ard lamelar de camion, e mai subtire(10-12 samd) insa mai safe.


E mult de zis, e greu sa nu ai o baza de cunostinte si experients care sa te ajute sa te Orientezi...

Ce vrei tu nu prea e treaba de om care nu s-a fript de niste multe dati la maini cu fiare incinse iar volumul.... 500 piese e ceva munca si daca faci cuie, cea mai simpla chestie la fierarie... Dapai nituri, dapai profilate astfel..

Inainte sa iti mai vina astfel de traznai in cap ia intreaba-te si ce ce oare nu prea exista asa ceva pe piata... Dincolo de cum se fac si cat e de tricky, impresia mea e si ca dupa ce le ai e la fel de "amuzant" si sanle utilizezi... Ca si aia e o parte a povestii., nu?
Bine, poate ca nu conteaza ce e pe spate, poate nu se vede, insa ca idee, e un exercitiu sanatos sa te intrebi cand ai o idee... De ce altii mai destepti ca mine, xa or 3xista, nufac asa ceva? Ppate au motive...


#100
kelye

kelye

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 14.04.2005
Multumesc pentru link-uri, foarte interesante si macar pentru experienta o sa fac un 'smithing machine' de asta.

 parintele, on 19 mai 2019 - 18:54, said:

Inainte sa iti mai vina astfel de traznai in cap ia intreaba-te si ce ce oare nu prea exista asa ceva pe piata... Dincolo de cum se fac si cat e de tricky, impresia mea e si ca dupa ce le ai e la fel de "amuzant" si sanle utilizezi... Ca si aia e o parte a povestii., nu?
Bine, poate ca nu conteaza ce e pe spate, poate nu se vede, insa ca idee, e un exercitiu sanatos sa te intrebi cand ai o idee... De ce altii mai destepti ca mine, xa or 3xista, nufac asa ceva? Ppate au motive...

Nu exista, zic eu, pentru ca nu exista cerere suficienta cat sa justifice efortul productiei.
Asta ca sa nu spun ca, si daca ar exista, romanii nu prea exceleaza la promovare - abia gasesti ceva pe net, multe site-uri sunt 'expirate'.

Inteleg ca nu e o treaba usoara, am realizat asta cu cateva prototipuri incercate, dar nah... daca trebuie, trebuie :)

#101
Bonzorv

Bonzorv

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 15.12.2008
Buna ziua,
Sper sa nu fiu off topic dar tinand cont ca stau de vorba cu profesionisti ai nicovalei si forjei as avea o intrebare:
Tinand cont ca am foarte multe cutite utilitare de bucatarie si cum nevasta-mea si soacra-mea muncesc la greu cu ele, implicit sunt solicitat des sa le ascut. M-am gandit ca
daca le-as cali poate le-as creste durabilitatea. Cutitele sunt din inox si otel.
Intrebare:
- daca le-as incalzi lama (evident dupa ce am dat praselele jos) cu flacara oxiacetilenica si le-as cali in ulei, am ceva sanse sa le imbunatatesc rezistenta la taiere ?
Le-as ascuti mai rar.
De, stiti cum sunt femeile... cum pun mana pe cutit vor sa taie si zarzavat si carne si oase si sa dezoseze dar cu acelasi cutit ca "asta taie bine".Posted Image
Deci, am de dus un razboi pe care se pare ca l-am pierdut de mult.
Poate asta ar fi ultima sansa sa rezolv cat de cat problema
Va multumesc anticipat Posted Image

Edited by Bonzorv, 31 July 2019 - 19:32.


#102
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,990
  • Înscris: 17.03.2005
Nu.
Ca sa calesti trebuie sa ai ce(adica un material bun) si sa stii ce material el ca sa ii poti aplica un tratament corespunzator.
Nu prea e cazul pt ca in mare masura cutitele sunt din inox slab si oricum fabrica scoate adesea cam cat de mult se poate din material, nemaivorbind de faptul ca inoxurile se trateaza destul de complicat, nu merge "la ochean".
Similar si cu carboanele, acolo teoretic s-ar lutea incerca insa ma indoiesc ca fara sa stii exact ce e si mainales fara experienta scoti ceva mai bun din ele.

Nu mai spun ca... Daca tot dai jos manerele.. Poti face direct altele din otel carbon cunoscut si de calitate buna... De exemplu... Sau ca practic cutitele se calesc (la manufacturare) olputin mai groase, asta pt ca prin incalzire se pot decarbura superficial, daca sunt foarte subtiri s3 pot indoi/curba samd...
Normal se lasa la profilare c3va mai groase si dupa tratarea termica se finalizeaza prin indepartarea unui strat de cateva zecimi de mm, se ascut samd...
Deci plecand de la o lama la gata si recalind-o vei subtia si mai tare, loat3 devin inutilizabile sau altceva decat erau, oricum muncesti sa le prelucrezi si devine aberant pt ceva ce nu stii de fapt cat de bun este.

Ca o paranteza, in fabrica se calesc aproape "la gata" insa acolo senfolosesc alte procedee.. Bai de saruri sau medii lipsite de oxigen  toxmai ca sa nu fie nevoi3 de prea mukta prelucrare dupa tratarea termicax tu acasa insa... Mainales cu mijloace clasice... E altceva.

In opinia mea solutia e simpla si... "E doua"
1. Iei niste cutite mai de calitate care tin mai bine la tavaleala.
2. Unele pt gospodine, unele pt tine.

In rest, daca vrei sa inveti lucruri si sa experimentezi... Fa demla zero lame si cu timpul o sa poti face unele chiar bune care sa tina la abuzurile gospodin3lor.
Putina educatie nu ar strica sa le faci.



#103
escher

escher

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 17.05.2014
As cumpara un termometru care sa masoare pana la 1200-1300C pentru a urmari diferite temperaturi ale metalelor si din cate am vazut cele cu termocuplu sunt mult mai ieftine,dar cand ma uit la termocuplul de tip K, se specifica temperatura pana la cat rezista izolatia acestuia( 260C).Exemplul este termometrul digital DT 612 care are un domeniu cuprins intre -50C...1300C.Habar nu am cum ar rezista un termocuplu in incinta unui cuptor in conditii de folosire indelungata.
  De altfel,ce solutii aveti pentru masurarea temperaturii intr-un cuptor? Nu-mi permit sa cheltuiesc mai mult de 400 lei pentru asta.

#104
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
Doar asa iesi ieftin, totusi nu da gaura`n cer ca precizie.



Cred ca e pe la 3-3,5% declarata pe domeniul de 1000C

#105
escher

escher

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 17.05.2014
La 40-60 dolari nu-i mult!

Edited by escher, 17 February 2020 - 20:15.


#106
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,437
  • Înscris: 31.01.2010
Nu mai stiu cit a fost, dar cam pe acolo, il am de vreo citiva ani, 6-7 cel putin.
Corect pretul actual dat de dumneavoastra:
https://www.ebay.de/...72f7681e8d0e7d8
https://www.ebay.de/...0C&_sacat=12576
Posted Image

Edited by Ion_Bumbu, 17 February 2020 - 20:28.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate