Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 

Politia mai face ceva in privinta legislatiei farurilor?

- - - - -
  • Please log in to reply
74 replies to this topic

#37
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
La asta cu Xenoane China chiar nu inteleg ce pazesc. E foarte simplu sa opresti omul si sa ii ridici talonul, e evident din avion ca e xenon China chiar daca are lupa farul.

#38
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,840
  • Înscris: 26.02.2010

 AndyM, on 17 octombrie 2016 - 11:03, said:

Pai nu am acuzat, dar topicul este legat de farurile ilegale menite sa-ti faca tie lumina buna orbind pe toti ceilalti.
Imi pare rau, dar mi te-ai adresat la persoana a II-a singular, din politete ai fi putut sa folosesti a II-a plural. Gata cu off-topicul.

O alta problema ar fi si de gazele de esapament, multe masini diesel circula cu un nor gros de fum negru dupa ele, si alea trec ITP-ul fara probleme.

Edited by aris86, 17 October 2016 - 11:06.


#39
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,024
  • Înscris: 07.11.2006

 PoeOvidiu, on 17 octombrie 2016 - 10:18, said:

Eu cred ca o poza cu luminile de ceata aprinse in conditiile in care nu este ceata e suficenta. Deci Garcea nu poate sa constate daca ai sau nu aprinse luminile de ceata?
ART. 108
(1) Savarsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a uneia sau mai multor contraventii atrage, pe langa sanctiunea amenzii, si aplicarea unui numar de puncte de penalizare, dupa cum urmeaza:
Posted Image 3 puncte de penalizare pentru savarsirea urmatoarelor fapte:
8. folosirea luminilor de ceata in alte conditii decat pe timp de ceata;
Regulament de aplicare
§ 2. Semnalele conducătorilor de vehicule
ART. 114
(1) Conducătorii de autovehicule, tramvaie şi mopede sunt obligaţi sa folosească instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum urmează:
c) luminile de intalnire şi cele de ceata pe timp de ceata densa;
Deci nu poate constata daca am sau nu becuri omologate in far dar cred ca poate sa constate daca circul sau nu cu proiectoarele de ceata aprinse. Daca nici asta nu poate nu mai vad care e sensul sa platim politia rutiera sa stea in drum.

E corect ce spui.
Dar tema de fata nu se refera la farurile de ceata,in mod special.Se refera la faruri in general.Nu te lega de farurile de ceata.

Si repet,agentul de politie nu este calificat sa acorde asistenta tehnica practica sau teoretica.El poate in cel mai rau caz sa ridice talonul,dar asta doar justificat si sa trimita masina la RAR,unde de cele mai multe ori se constata ca politia NU A avut dreptate.
Agentul de politie nu poate aprecia ochiometric daca un far are intensitatea luminoasa peste cea permisa,de exemplu..Acest lucru se realizeaza doar cu ajutorul aparatelor.In instanta nu ajunge ca zice agentul ca lui i s-a parut ca farul bate aiurea.In instanta se cer masuratori tehnice exacte care sa arate acest lucru.

Dar totul porneste de la societatea in care traim si consumerismul aferent.Daca s-ar interzice vanzarea,n-ar fi poblema.Dar se interzice doar utilizarea.Iar de aici pana la incalcarea cu buna stiinta a legii este doar un pas.Si sa dau un exemplu,asta e valabil si cu becurile rosii,verzi,albastre care intr-un timp erau la "moda",cu toate ce lagea zice foarte clar ce tip de becuri sunt legale.

#40
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

 adisz, on 17 octombrie 2016 - 11:48, said:

Si repet,agentul de politie nu este calificat sa acorde asistenta tehnica practica sau teoretica.

Agentul poate foarte bine sa se uite si sa constate ca nu exista sigla E- care trebuie ( https://en.wikipedia...cle_Regulations ) pe vrajelile de LED-uri sau "xenoane" aftermarket. Totul e standardizat, ca si la cauciucuri.

Nu trebuie mai multa expertiza decit ca sa se uite sa compare ca ai masina de pe talon sau ca nu ai mai multi pasageri in masina decit ai in talon. Daca o luam pe panta asta politistului ii trebuie un expert sa-i descifreze ce scrie in talon si altul pentru fiecare activitate, becuri, cauciucuri, remorca, numarat persoane, etc.

 adisz, on 17 octombrie 2016 - 11:48, said:

Daca s-ar interzice vanzarea,n-ar fi poblema.Dar se interzice doar utilizarea.Iar de aici pana la incalcarea cu buna stiinta a legii este doar un pas.

Da, e un pas - lumea ia becul pe care scrie mare "interzis pe drumurile publice, doar pentru showroom" si dupa aia zice ca e de vina ca nu i-a dat statul peste mina sa ii interzica vinzatorului sa vinda asa ceva (cind vinzatorul poate sa fie pe alt continent undeva unde nu s-a auzit de legea romaneasca).

Mai ales la auto - omul trebuie sa stie ca trebuie sa urmeze niste reguli fara sa fie fortat de mai mult decit de lege si reglementari. Nu o sa poata niciodata nimeni sa te impiedice sa faci de la improvizatii riscante la manevre periculoase la volan. In Romania e un bizniz sa vinzi "centura falsa opreste piuitul"! Trebuie o responsabilitate personala mult mai mare, din cursa asta in care vrei sa faci sistemele cit mai anti-prost si anti-smecher o sa obtii doar oameni si mai prosti si smecheri.

#41
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Solutia reala e sa stea RAR-ul mult mai des pe drumuri. De preferat zilnic, chiar 24/24. Pe mine nu ma deranjeaza. Prefer sa ma opreasca si sa imi ia talonul daca e cazul decat sa ma scoata descarcerarea de sub tir. Masina e un lux nu o necesitate. Nu iti permiti sa o tii in stare buna atunci exista tren, autobuz, taxi etc. Si uite asa in 6 luni dispar mare parte din xenoanele neomologate, dispar 20-30% din masinile de pe drumuri, dispare aglomeratia, dispar 40% din masinile diesel euro5 etc.

Edited by PoeOvidiu, 17 October 2016 - 12:33.


#42
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,595
  • Înscris: 05.12.2005
Cei care circulă cu viteze mari simt nevoia de faruri puternice, cu bătaie lungă că altfel la 30km/h ajung şi 2 becuri de lanternă.
Pe vremuri la Dacie se monta un beculeţ mov la colţul parbrizului, care cică te ferea de orbire.
Pt. nesimţiţii cu faruri dereglate o soluţie de "pedepsire" ar fi un bliţ montat lateral, pe care să-l declanşezi fix cînd e în dreptul tău.

#43
Suno

Suno

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 506
  • Înscris: 10.04.2011
Majoritatea autovehicolelor au reglaje electrice manuale de pozitionare a farurilor in functie de incarcare.
Majoritatea soferilor nu le regleaza decat o singura data, orientate cat mai sus, ca sa vada ei cat mai departe si nu in functie de incarcare.
Daca masinile sunt incarcate spre maxim, atunci bucurie din partea soferilor din sens opus si multe..urari de bine.
Cati dintre cei care gratuleaza cu ..urari de bine pe cei care-i orbesc/jeneaza in trafic, isi regleaza de cate ori este nevoie  insisi farurile in mod corect  ???

 mihaicozac, on 17 octombrie 2016 - 12:55, said:

Cei care circulă cu viteze mari simt nevoia de faruri puternice, cu bătaie lungă că altfel la 30km/h ajung şi 2 becuri de lanternă.
Pe vremuri la Dacie se monta un beculeţ mov la colţul parbrizului, care cică te ferea de orbire.
Pt. nesimţiţii cu faruri dereglate o soluţie de "pedepsire" ar fi un bliţ montat lateral, pe care să-l declanşezi fix cînd e în dreptul tău.

Daaa, "bine gandit" , il orbiti cu blitul si il aveti pe constiinta daca intra intr-un pom, sau nu-l mai aveti pe constiinta daca intra in voi, pentru ca va  pierdeti constiinta si constienta.

Edited by Suno, 17 October 2016 - 13:06.


#44
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006

 aris86, on 17 octombrie 2016 - 11:08, said:

Imi pare rau, dar mi te-ai adresat la persoana a II-a singular, din politete ai fi putut sa folosesti a II-a plural. Gata cu off-topicul.

O alta problema ar fi si de gazele de esapament, multe masini diesel circula cu un nor gros de fum negru dupa ele, si alea trec ITP-ul fara probleme.

Multe masini pe benzina au nori si mai intunecati in spate Posted Image . Gazele de esapament neconforme au legatura cu proasta functionare a motorului , nu cu tipul de carburant folosit .

#45
YOUR_GOD

YOUR_GOD

    Not assigned

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,915
  • Înscris: 01.01.2010
In noaptea asta am plecat pe la doua si tin sa va spun ca fiind si putin obosit, am deranjat cativa sfinti pe drum. Exact cum cpune initiatorul, aproape toate masinile au faruri aiurea, care bat peste tot. AM vazut o masina care avea farutile reglate invers, adica pe faza scurta, cela l soferului in sus si celalalt, in jos.
Despre xenon, e nebunie curata. Pe cuvant ca la cauza accidentelor ar trebui trecuta intai lumina neomologata a apoi viteza excesiva.
Mie la RAR mi-au puricat masina meseriasii de la buzau (care baga giambasi de masini in fata-aveam programare la 8, am intrat la 11, dupa ce aproape ca l-am luat pe unul de gat), asa ca, enervati, erau in stare sa-mi desfaca masina. Cum au vazut lupa, m-au luat ca dom'le, aveti xenon din fabrica? I-am zis ca nu. Dupa aceea se uita mai bine si ma intreaba daca ma tin de glume (nu pusesem xenon, aveam becurile ei). Recunosc ca l-am lasat sa se agate de faruri (desi masina vine echipata si cu asa ceva) dintr-un fel de satisfactie bolnava.
Cred ca trebuie sa fim responsabili. Nu prea folosesc faza lunga, decat pe drumuri libere, dar in noaptea aceasta, am tinut-o intr-un flash continuu. Centreaza bine lumina si ale mele, doar ca daca este el raton, nu-mi asum riscul de a-l orbi. Politia trebuie neaparat sa intervina. Am vorbit cu cativa amici de la circulatie care mi-au spus ca lege pare a fi de partea cetateanului, ca si cea ce permita parcarea masinilor in la colturile strazilor, situatie cand, ori trebuie sa sondezi pana pe sensul opus de mers, ori te bagi cu capul inainte.

Apreciez initiativa colegului care a deschis tema. Rog respectuos moderatorii sa ia in calcul mutarea subiectului sus, poate o mai vede cineva.

#46
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,024
  • Înscris: 07.11.2006

 YOUR_GOD, on 17 octombrie 2016 - 13:55, said:

... AM vazut o masina care avea farutile reglate invers, adica pe faza scurta, cela l soferului in sus si celalalt, in jos.


O fi fost cu volan pe dreapta.

#47
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,595
  • Înscris: 05.12.2005
Poate că şi drumurile pline de gropi sunt responsabile pt. luminile aiurea, la o groapă sare farul în sus, la următoarea în jos, la cealaltă se stinge becul apoi se aprinde iar, şi tot aşa.

#48
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005

 mihaicozac, on 17 octombrie 2016 - 16:06, said:

Poate că şi drumurile pline de gropi sunt responsabile pt. luminile aiurea, la o groapă sare farul în sus, la următoarea în jos, la cealaltă se stinge becul apoi se aprinde iar, şi tot aşa.
Sa fim seriosi, ca nu traim in india... Da, avem si drumuri proaste, dar nici in halul asta... eu cel putin stiu doua drumuri in care mergeam cu 15-20kph pentru ca aveai senzatia ca se rupe masina... unul era Faget - Deva, dar l-au renovat, altul era de la Bacau la Vaslui, insa cand mai am drum in zona, evit acel drum, sunt alternative cu 50-60km mai lungi dar mult mai bune...

Edited by AndyM, 17 October 2016 - 16:31.


#49
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,302
  • Înscris: 02.02.2006

 Suno, on 17 octombrie 2016 - 13:13, said:

Cati dintre cei care gratuleaza cu ..urari de bine pe cei care-i orbesc/jeneaza in trafic, isi regleaza de cate ori este nevoie  insisi farurile in mod corect  ???
Uite că eu o fac. Și când uit, îmi aduc aminte rapid când sunt ”penalizat” de flashurile celor din sens opus. Semn clar că, în 99% din timp, am farurile reglate corect, indiferent de încărcătură. ;) Ba mai mult, chiar cu mașina goală, rar ridic farurile la maxim. În general le țin la 0,5 (un clic mai jos).

Cineva zicea mai sus că poate n-au ăia farurile bune, sau nu mai văd ei bine, și atunci apelează la lumini suplimentare. Scuze, dar asta nu e nici problema mea, nici a altor participanți la trafic. E doar problema lor și ei trebuie să și-o rezolve, ori c-o vizită la service, ori una la medic, în funcție de natura problemei. Că dacă-i așa, ne putem brusc transforma toți în orbi și mergem cu faza lungă aprinsă. E ok așa?

Puțin offtopic, eu am o mare nelămurire tehnică. Excluzând xenoanele AM sau alte luminițe de Crăciun ori modificări evidente ale luminilor, cred că mașinile care mă deranjează cel mai des cu faza scurtă sunt Loganurile, indiferent de generație, indiferent de încărcătură. Nu toate, dar destule. Și nu-s singurul în cercul de cunoscuți cu părerea asta. Și sunt tare curios de ce. Chiar au faruri proaste care se dereglează așa ușor? Sau șoferul tipic (din nou, nu generalizez, mă refer doar la observații empirice) de Logan e genul cocalar care își ridică intenționat farurile peste limita constructivă standard, ori poate e genul nepăsător pe care-l doare la bască unde bat luminile? Chiar serios întreb.

#50
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
in privinta loganurilor, pot confirma si eu aspectul, chiar aseara in timp ce ma intorceam spre casa, au trecut cateva pe langa mine si erau chiar deranjante, o lumina ce batea fix in ochi, destul cat sa creeze senzatia de pata pe retina, desi erau cu faza scurta.

cred ca sunt si prost proiectate.

#51
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,840
  • Înscris: 26.02.2010
Ca posesor de Sandero, le-am mai reglat dupa ce a venit masina din fabrica, probabil ca se mai deregleaza singure, sau poate si de la vibratii, gropii de pe drum. Oricum, in fabrica le regleaza destul de prost, bat prea jos, apoi multi nu mai merg prin reprezentanta sa le regleze si unii incearca sa le regleze doar la perete, dupa priceperea fiecaruia. De regula nu iau flash-uri din fata, merg deobicei doar cu faza scurta, rar aprind faza lunga, doar daca este un drum necirculat.

#52
Wotan

Wotan

    Io n-am cerut sa ma nasc argyelean. Amu, am avut noroc...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,760
  • Înscris: 01.10.2002
Posesor de Logan. S-au mai dereglat in timp,  a trebuit sa le reglez din nou. Din ce-am vazut, la reprezentanta nu si-au batut capul cu reglarea corecta, si multi posesori nu stiu cum se face. Un lucru mai e si faptul ca au suspensie moale, pentru drumuri rele, asa ca se balanseaza tare la denivelari, iar cand sunt incarcate in spate botul se ridica. Trebuie reglate in momentul in care pornesti la drum, in functie de situatie. In oras las farurile pe pozitia cea mai de jos, in afara reglez in functie de incarcare. Ideea sa ajunga pe partea inferioara a masinii care circula in fata mea la 50m, dar sa nu lumineze luneta. Dar comparativ, un xenon ilegal, fara autonivelare, deranjeaza mult mai tare datorita intensitatii mai mari a luminii, cat si a culorii mai albe.
La Logan mai poate fi si faptul ca sunt multe in circulatie, deci statistic sansele de a gasi unul cu faruri rele e mai mare, iar in plus in zonele rurale nu-si bate nimeni capul cu fineturi.

#53
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015
Eu nu înțeleg cu ce deranjează farurile de ceață întrucât acestea bat în jos. Stopul de ceață, da, e deranjat din cauza intensității luminoase mari... atât că noile poziții (cu led sau ce dracu'sunt) ard și ele retina.
Deranjate sunt faza lungă când ar trebui cea de întâlnire sau becurile neregulate pe fază scurtă sau improvizatiile.
Am condus și conduc mult pe întuneric, știu cum să mă adaptez.

Am o curiozitate pentru cei ce se plâng de farurile de ceață: când coborâți o pantă, nu vi de pare că toate mașinile ce urcă rampa au farurile nereglate? :P

#54
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,278
  • Înscris: 13.03.2015
Și încă ceva: dacă vi se pare frecvent că întâlniți mașini cu farurile aiurea, verificați-va parbrizul, s-ar putea să aibe niște mici zgârieturi care să amplifice lumina.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate