Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

"Downsizing-ul" nu da rezultate. Motoarele se vor mari.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
1377 replies to this topic

#37
dorinpopa

dorinpopa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 752
  • Înscris: 13.06.2010
Ce să zic, să fie fericiți cu ele. Trag de 2.5 turbo cât pot, după aia vedem, poate electrică

#38
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,042
  • Înscris: 22.05.2003
Minciuna cu downsizing-ul era stiuta de orice utilizator ce nu se amagea.

In teste ideale, in conditii de drum suprareale, downsizingul dadea bine pe hartie.
In realitate piscai acceleratia, pt ca ca abia se misca masina, consumul sarea 3x valoarea declarata, noxele explodau, iar fiabilitatea lasa de dorit.

Acum, pt ca se trece la tese reale, ceea ce am scris mai sus creaza probleme.
Piscarea aceleratiei duce la cresterea noxelor!

#39
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,942
  • Înscris: 02.09.2005
http://www.automarke...ocui-73821.html

#40
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Postutopium, on 17 octombrie 2016 - 12:03, said:

Nu doar ca nu dispar, dar doar ele raman Posted Image VW, Skoda, Audi o sa ramana doar cu TSI-urile in curand, alegerea o sa fie intre 1.0, 1.5, 2.0. etc TSI
Se pare ca nu:

Quote

The tougher tests may kill diesel engines smaller than 1.5 liters and gasolines below about 1.2, analysts predict.

Cat ai, 0.99? Ouchhh.

Motorul mare in epoca motorului mic inca avea mitul ca e mare si capabil. Motorul mic, in epoca motorului mare? Posted Image

#41
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,666
  • Înscris: 30.01.2006
Am o lipsa teribila de ocupatie astazi, asa ca am calculat cam cata energie electrica ar fi nevoie sa sustina toate turismele din romania daca ar fi toate electrice cu baterii. Si am gasit asa. In 2013 s-au vandut 5.7-5.8 mil tone de combustibil, din care 75% reprezinta diesel. Am pus ca din diesel 20% reprezinta turisme, asta am puso din burta.  http://www.dailybusi...-romania-95234/

Romania a consumat in 2009 55.19 TWH energie (deci e suportabil ceva mai mult banuiesc) https://ro.wikipedia...#Produc.C8.9Bia

O sa punem un randament de 15% la benzina si 25% la diesel, cu toate ca eu cred ca e mai mare.

SI reiese ca turismele au avut un consum de..... 4382 TWH in anul 2013 ceea ce inseamna un consum de ~79 de ori mai mare.

Daca isi cumpara unu si un bec cu led in plus in casa sarim in aer.

#42
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Posttest_driver, on 17 octombrie 2016 - 14:33, said:

SI reiese ca turismele au avut un consum de..... 4382 TWH in anul 2013 ceea ce inseamna un consum de ~79 de ori mai mare.
Daca isi cumpara unu si un bec cu led in plus in casa sarim in aer.
Sa mai iei in calcul si urmatoarele pierderi:
- de transport energie electrica
- de transformare
- de incarcare baterii <- aici mai pierzi lejer minim 20%.

#43
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,458
  • Înscris: 17.09.2007

View PostTorquemada-666, on 15 octombrie 2016 - 11:46, said:

Sa.i vad acuma pe aia care strigau ca e ok 1.6 pe Talisman de 1.6 tone. Sau 1.0, sau 0.9, sau motoare de 0.3 litri, cine stie.
Sa vedem acuma pe aia care cand a venit Honda cu 2.2CDTI/140cp ca e motor slab ca nu scoate ca altii 170cp din 2l. Ca era rafinat, fiabil, aluminiu, nu a contat.

View Postutopium, on 15 octombrie 2016 - 15:41, said:

Poluarea e legata in primul rand de consum, arzi mai putin combustibil, poluezi mai putin.
Nope, poluarea nu e doar consumul.

Iar a considera un motor mai bun/econom/nepoluant doar dupa capacitatea cilindrica mi se pare o aberatie fara sens, la fel si legea cu impozitarea in acest sens, bine ca nu au facut dupa diametrul tevii de esapament.
Normal e sa faci diferentierea dupa valorile de omologare/oficiale ale consumului si emisiilor de noxe.
Strict teoretic la aceeasi putere si acelasi regim in timp un motor de cilindree mai mare va fi mai putin solicitat decat unul de cilindree mai mica. Dar e doar teoretic, practic motoarele difera mult si nu se poate trage o concluzie din acest punct de vedere (al fiabilitatii).

View Postemil_sv, on 16 octombrie 2016 - 18:29, said:

Pentru cei care insista ca masinile electrice sunt viitorul va recomand editia curenta din revista Stiinta si Tehnica. E un articol foarte bun acolo intitulat: Marile mituri ale masinilor electrice. Foarte interesant articol: http://stiintasitehn...eptembrie-2016/ . trebuie sa cumparati revista nu il gasiti online, merita.
Este exact ce sustin si eu ca nu cunoastem inca impactul ecologic al masinilor electrice. El nu este zero cu siguranta, o sa apara din ce in ce mai multe studii, in acest domeniu din mai multe motive. Unu pentru ca ele acum nu sunt supuse taxarii si socialistii nu pot rezista tentatiei, si doi, ecologistii daca reusesc pana la urma sa interzica masinile cu combustie interna isi pierd locurile de munca Posted Image trei, cand se calculeaza acel "carbon footprint" de care se vorbeste, asta ia in calcul si energia consumata si poluarea produsa in procesul de productie. Pentru cine vrea sa fie ecologist, este mai eco sa nu iti schimbi masina decat sa platesti pentru o masina noua nepoluanta. Masina pe care o ai nu va polua tot restul vietii sale cat polueaza sa produci o masina noua care respecta cele mai noi standarde.
Sunt de acord cu estimarea ca producerea unei masini noi costa mai mult (energetic) decat mentinerea unei masini vechi, insa nici un producator (ICE sau electric) nu ia in calcul asta.
Iar treaba cu taxarile si socialistii/etc pentru mine are tot atata relevanta cat mitul cu petrolistii si patentele protectioniste pe tehnologii alternative. Adica zero, pentru ca pe langa hauhau PR din presa sau de la companii exista in ambele parti (producatori si entitati de reglementare) si specialisti/ingineri foarte buni fara care probabil am avea acum o masina cu viteza maxima de 20km/h cu carburant pacura si aer la fel de curat ca la Copsa Mica.

Edited by Hansolo, 17 October 2016 - 15:39.


#44
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

View Postbladhaund, on 17 octombrie 2016 - 14:30, said:

Cat ai, 0.99? Ouchhh.

Motorul mare in epoca motorului mic inca avea mitul ca e mare si capabil. Motorul mic, in epoca motorului mare? Posted Image
Deci ca sa inteleg: faptul ca am un motor mic, cu taxe mici si consum mai mic decat cele echivalente ca putere dar ne-turbo si care mai e si sprinten ar trebui sa ma supere in vreun fel? Ca nu inteleg ce vrei sa zici ... sau ar trebui sa trec la un 1.6 MPI cu 3 secunde mai lent 0-100 si care consuma cu 30% mai mult?

Sincer imi scapa sensul acestei discutii ... niste fani ai motoarelor mari sunt suparati ca acum cam toti producatorii fac motoare mici. Ei bine, motivul pentru care le fac e pentru ca pot. La fel cum s-au micsorat procesoarele de 10 ori in cativa ani devenind din ce in ce mai mici, performante si mai economice, acelasi lucru s-a intamplat si la masini (sigur, intr-un ritm mult mai lent). Ca inca exista unii de tipul "Ultimul Mohican" care nu vor sa recunoasca avantajele noilor tehnologii, e problema lor, nu a mea Posted Image

Stiu, o sa-mi zici ca trebuie sa fiu foarte suparat ca platesc impozit 39 de lei iar tu platesti 4000 la masina ta (sau ceva de genul parca ziceai). Sau ca eu platesc CASCO la Allianz de 1300 de lei pe an ... sau ca merg 100 de km cu 4 litri de benzina ... sau alte cele. Ce sa zic, sunt foarte suparat Posted Image

View PostHansolo, on 17 octombrie 2016 - 15:38, said:

Nope, poluarea nu e doar consumul.
Dar in mare, cam e proportionala treaba cu consumul daca vorbim de tehnologii de aceeasi generatie.

Edited by utopium, 17 October 2016 - 15:59.


#45
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,458
  • Înscris: 17.09.2007
Nu compari corect motoarele cu procesoarele, un procesor prin downsize la aceeasi performanta si arhitectura are intr-adevar un un consum mai redus (electric e simplu de inteles, pierderile de energie interna sunt mai reduse), un motor prin downsize la aceeasi putere nu are neaparat o scadere semnificativa de consum. Asta daca comparam mere cu mere (aceeasi tehnologie), nu aspirat vs turbo. E si logic, eficienta termodinamica nu e influentata neaparat de dimensiune ca un motor mai mare nu are ,,scapari" de carburant iar la eficienta similara e si consum similar.

#46
dorinpopa

dorinpopa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 752
  • Înscris: 13.06.2010

View Postutopium, on 17 octombrie 2016 - 16:01, said:

Sincer imi scapa sensul acestei discutii ... niste fani ai motoarelor mari sunt suparati ca acum cam toti producatorii fac motoare mici. Ei bine, motivul pentru care le fac e pentru ca pot. La fel cum s-au micsorat procesoarele de 10 ori in cativa ani devenind din ce in ce mai mici, performante si mai economice, acelasi lucru s-a intamplat si la masini (sigur, intr-un ritm mult mai lent). Ca inca exista unii de tipul "Ultimul Mohican" care nu vor sa recunoasca avantajele noilor tehnologii, e problema lor, nu a mea Posted Image
Nu e nimeni supărat pe capra vecinului, stai liniștit. Doar că ne lovim destul de des de marketingul stupid și ilogic al motoarelor mici. Și de oameni care nu vor să înțeleagă că un motor mic pus pe o mașină medie nu va da randament, rezultând probleme mecanice și financiare. Ești împăcat cu alegerea ta, la fel și eu, sper să nu ne vedem peste 5 ani, eu cu gioarsa mea cu 250.000km la bord, tu cu 100.000 și amândoi cu motorul picat.

#47
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007
Nu e deloc marketing stupid, e realitatea pe care unii nu vor sa o accepte. Am dat exemplu concret, Octavia 1.6 MPI vs 1.0 TSI. 1.6 MPI ia bataie rau la consum, performante, reprize, are taxe mai mici, schimbul de ulei e mai ieftin, etc. Iar despre fiabilitate poti face doar presupuneri cat timp nu ai date concrete.

#48
dorinpopa

dorinpopa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 752
  • Înscris: 13.06.2010
Taxele de la 1.0 la 1.6 bănuiesc că te cocoșau.
Da, ai dreptate, dar nimeni nu are date. Momentan sunteți cobai.

#49
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,574
  • Înscris: 14.08.2007

View Postdorinpopa, on 17 octombrie 2016 - 17:19, said:

Taxele de la 1.0 la 1.6 bănuiesc că te cocoșau.
Taxele nu, dar combustibilul era un 25-30% in plus, ceea ce nu e putin. Insa nu asta e problema, de ce as fi luat un 1.6 care e si semnificativ mai lent, nu doar mai gurmand?

#50
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Vei vedea tu mai tarziu...

#51
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Postutopium, on 17 octombrie 2016 - 16:01, said:

Deci ca sa inteleg: faptul ca am un motor mic, cu taxe mici si consum mai mic decat cele echivalente ca putere dar ne-turbo
Nu asta. Te va enerva cand toti vor privi cu dispret "ascutitorile" cu motoare mici, care vor fi considerate o eroare a epocii. Nu te scot colegii din "ascutitoare" nici acum, stai sa vezi peste 2 ani, nici nu mai amintesti ce masina ai. Posted Image

Ceea ce se va reflecta in pret, unde chiar doare rau.

View Postutopium, on 17 octombrie 2016 - 16:01, said:

La fel cum s-au micsorat procesoarele de 10 ori in cativa ani devenind din ce in ce mai mici, performante si mai economice, acelasi lucru s-a intamplat si la masini
Comparatia e profund eronata si ti-am mai spus asta. Si probabil stii oricum.

La procesoare nu numai ca s-a pastrat numarul de tranzistoare, dar acesta a crescut. Ca sa fie acelasi lucru, la masini ar fi trebuit sa creasca capacitatea. Un motor care pe dinafara are 0.99l si pe dinauntru are 10 l. Ceea ce insa nu s-a intamplat, centimetrul cub a ramas la fel de mare ca acum 10 ani.

La masini au mai optimizat microcodul, au venit cu un model nemaipomenit de pipeline, au pus niste cache-uri de level 10 nemaipomenit de destepte, dar in final tot atatea gate-uri logice sunt ca si acum 10 ani.

Edited by bladhaund, 17 October 2016 - 19:13.


#52
dorinpopa

dorinpopa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 752
  • Înscris: 13.06.2010
Eu sunt ok, nu am treabă cu mașina lui, dar cine are de gând și mă întreabă le spun părerea mea despre mașinile astea: un 1.4 cinstit e mai bun decât un 1.4 TSI, never ecoboost, never tdci.

#53
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,003
  • Înscris: 20.06.2005
Pai el compara vechiul 1.6 de la VAG care este un motor mediocru, normal sa fie super incantat acum. Sunt alte motoare aspirate pana in 2 L care ar fi egalat oricand "ascutitoarea"  la consumuri si performante asemanatoare. Motoare simple fara chestii super complicate.

Edited by wolfydRg, 17 October 2016 - 19:24.


#54
dorinpopa

dorinpopa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 752
  • Înscris: 13.06.2010
Tu n-auzi că omul a făcut economie 30 lei la impozit?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate