OPEL AMPERA autonomie 500 Km !
#37
Posted 15 October 2016 - 10:05
vrajitoruldinoz, on 15 octombrie 2016 - 09:55, said:
Cit poate sa consume pompa de caldura intr-o ora intr-un spatiu asa mic (e drept, prost izolat)? 2-3kwh? Din 50-100. Masinile electrice se inclazesc/racesc inainte de a pleca la drum, cind esti inca conectat, din telefon. Iar vara trebuie sa consumi aer conditionat si ca sa scoti caldura din motor. Iarna o pompa de caldura e mult mai eficienta ca un motor termic. Edited by underb, 15 October 2016 - 10:06. |
#39
Posted 15 October 2016 - 10:28
underb, on 15 octombrie 2016 - 10:05, said:
Cu toate astea posesorii de Leaf merg iarna in frig fiind pline forumurile straine de topicuri cu incercari esuate de a incalzi masinile fara a folosi aeroterma in timp ce restul oamenilor normali dau drumul la caldura in orice alta masina. Asta e realitatea care bate orice teorie sau calcul de eficienta. Evident ca daca vrei sa scoti ultimul km din ea in frig caldura devine o limitare, dar nu la 20km cum ai spus tu. Nici macar la 40. Ba probabil nici macar la 80. De bine de rau Leaf costa cit o masina normala. Am doi prieteni care au asa ceva, ultimul a luat-o cu 16k$ parca (plus 7k$ pe care ii da guvernul cadou). |
#40
Posted 15 October 2016 - 11:04
ericmario, on 15 octombrie 2016 - 09:31, said:
Fac o comparatie, cu toate ca e un pic off-topic, aerul meu conditionat are un randament de peste 150%, si cu toate astea e mai rentabil sa ma incalzesc cu centrala de apartament. Cel putin, facturile asta spun. Si eu sunt pro orice-i nou, dar nu stiu daca randamentul ala superior, se poata traduce si in bani mai putini platiti. Sper ca intelegi ce spun. underb, on 15 octombrie 2016 - 09:47, said:
Hai sa-ti zic o chestie. Randamentul ala prost al motorului termic iti da iarna caldura. La electrica e din baterie, nu e gratis iar iarna in oras consumi mai mult curent sa faci caldura o ora decat sa te deplasezi cu masina o ora, adica 20Km. Vara, la fel, ACul va consuma mai mult intr-o ora decat motorul in acea ora (20Km). Pentru AC ai nevoie de enegie mecanica sa antrenezi compresorul, care nu-i gratis, o obtii cu un randament de 25% din benzina. Consumu nu-i mare, maxim 3KWh si mediu undeva la 1-1.5KWh asa ca nu ar fi o problema sa folosesti pe masina electrica un compresor cu motor electric separat, controlat printr-un invertor. Compresorul ar avea o constructie mult mai simpla, ca nu ar mai fi cazu sa folosesti unu de tip "variable displacement" |
#41
Posted 15 October 2016 - 11:07
vrajitoruldinoz, on 15 octombrie 2016 - 09:13, said:
Cateodata chiar am impresia ca producatorii traditionali de masini si-au pus masinile electrice in portofoliu doar ca sa se laude cu ele, in scopuri de marketing, ca in realitate parca n-ar vrea sa vanda... underb, on 15 octombrie 2016 - 09:47, said:
Hai sa-ti zic o chestie. Randamentul ala prost al motorului termic iti da iarna caldura. La electrica e din baterie, nu e gratis Sunt destul de multi proprietari care si-au instalat incalzitoare cu combustie pe motorina (parking heater, Webasto sau Eberspacher) si sunt foarte multumiti de rezultate. Consuma aproximativ 0.5 litri pe ora la puterea maxima de 4 - 5 kW. Cu 3 litri de motorina au caldura pentru o saptamana. Referitor la costurile de exploatare: daca zicem 1 kWh = 0.55 RON si un consum mediu de 15 kWh / 100 Km, rezulta un cost de aprox. 9 RON / 100 Km, echivalent cu o masina cu combustie interna care consuma 2 L / 100 Km. Edited by kolfleading, 15 October 2016 - 11:10. |
#42
Posted 15 October 2016 - 11:07
daca nu incalzeste bine, vedeti la min 2:35 ...
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ztrgPO0wcgI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#43
Posted 15 October 2016 - 11:08
OK, electricele au simpatizanti lor. Insa atata timp cat energia electrica provine majoritar din arderea de combustibili fosili, automobilul electric e mai poluant decat unul clasic. Pentru ca randamentul motorului termic e mai bun decat in orice centrala termoelectrica. Pana nu vad alimentata fiecare masina electrica de la panou fotovoltaic sau eoliana nu ma vad interesat de posesia uneia.
Chiar daca cu statistica te poti juca si sunt "aburit" ca "n" procente din ce vine la priza e energie verde tot nu vad acoperita diferenta de eficienta. Ati vazut cat e de mare un motor electric de 100kW? Sau 4 motoare de 25 kW? Si cat "trage" la cantar? Va zic ca mai MULT decat un motor temic de putere echivalenta. Deci nici aici nu sta mai bine.... Si multe alte inconveniente care se reflecta in pretul final. Edited by kesarion111, 15 October 2016 - 11:10. |
#44
Posted 15 October 2016 - 11:39
bladhaund, on 15 octombrie 2016 - 02:19, said:
Aha. Deci testul european e cu aerul conditionat oprit, cu accelerare usurica, condus lejer la viteza constanta de parca te plimbi in weekend. Iar testul EPA e cu AC si mai scapa si ei un 90 la ora. La sfârșit de săptămână poți să-ți reiei carnetul de pilot de formula 1 și să dai în goarnă uneia mai nervoase. vrajitoruldinoz, on 15 octombrie 2016 - 09:13, said:
Sincer eu nu inteleg masinile astea electrice de 30-40k. Tesla s-a pozitionat mult mai bine intrind in competitie cu masinile de lux cu un pret similar. Modelul lor "din viitor" e prea incert, și la preț, și la "lux". |
#45
Posted 15 October 2016 - 11:41
Aceeasi propaganda de km se aplica si la Tesla. Face mai putini decat acrie marketingul fals. Ce e pt. Opel e si pt. Tesla.
Foarte ok pretul la Ampera. Adevaratul ecologist nu are nevoie de sute de cai si de tesla. Are nevoie de o electrica decenta. Fiind mai usor Ampera consuma si mai putin. Bravo lor. Tot nemtii. jeblond, on 15 octombrie 2016 - 08:33, said: Cu cat se misca mai mult electricele, cu atat, tesla devine prea scumpa si neinteresanta pt. ceea ce ofera. Concurenta nu doarme si este extrem de puternica, doar ca pana acuma nu a avut nevoie sa se dezvolte prea tare. Edited by December, 16 October 2016 - 05:38. |
#46
Posted 15 October 2016 - 12:17
Torquemada-666, on 15 octombrie 2016 - 12:02, said: Cu cat se misca mai mult electricele, cu atat, Tesla devine prea scumpa si neinteresanta pt. ceea ce ofera. Concurenta nu doarme si este extrem de puternica, doar ca pana acuma nu a avut nevoie sa se dezvolte prea tare. |
|
#47
Posted 15 October 2016 - 13:21
kolfleading, on 15 octombrie 2016 - 11:07, said:
Cateodata chiar am impresia ca producatorii traditionali de masini si-au pus masinile electrice in portofoliu doar ca sa se laude cu ele, in scopuri de marketing, ca in realitate parca n-ar vrea sa vanda... Si mai e si prostia conservatoare a omului care crede ca ce e nou nu e bun si ca pe vremea lui (de mult apusa) s-a atins maximul tehnologiei, la acest videoclip au fost mii de comentarii in care s-a spus ca au ruinat masina cu motorul electric, ca acum nu mai e mustang, ca e doar ceva hippie si eco si nasol, propaganda impotriva masinii electrice a lucrat destul de bine, acum toata lumea crede ca masina electrica e doar o gluma pentru ciudati care oricum nu e deloc eco. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZAwIsKC7ROQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by _-AppleS-_, 15 October 2016 - 13:34. |
#48
Posted 15 October 2016 - 15:02
_-AppleS-_, on 15 octombrie 2016 - 13:21, said: acum toata lumea crede ca masina electrica e doar o gluma pentru ciudati care oricum nu e deloc eco. La 40k+ EUR, cat ar putea ajunge Bolt, pardon, Ampera-e, o masina din clasa sub-compacta, poti sa iti iei orice masina non-premium din clasa medie, in echiparea de varf. Sau orice SUV non-premium in echipare mare. Sau destule masini premium in echipare mai modesta. Sau si ceva SUV premium e pe acolo. Sau iti iei 2 Dustere full. Sau unul singur si bagi carburant 10 vieti. E plin de rautate si interese meschine la noi, cei care avem si folosim masini de ceva timp. Noroc ca stiu sa ne invete cei care nu au masina despre cum merge treaba. |
#49
Posted 15 October 2016 - 15:25
kesarion111, on 15 octombrie 2016 - 11:08, said: OK, electricele au simpatizanti lor. Insa atata timp cat energia electrica provine majoritar din arderea de combustibili fosili, automobilul electric e mai poluant decat unul clasic. ...... Pana nu vad alimentata fiecare masina electrica de la panou fotovoltaic sau eoliana nu ma vad interesat de posesia uneia. las' ca nici cu fotovoltaicele nu mi-4 rusine zic gurile rele ca in decursul vietii unei celule, nu produce "energie verde" egala cu energia producerii ei, stiti voi, temperatura inalta oentru obtinerea cristalului, energie consumata pentru taiere/profilare/slefuire ... etc, tot procesul tehnologic extrem de energofag. referitor la motoare, prin stiinta si tehnica de prin 78-79, era prezentat un motor electric cu magneti din "pamanturi rare" (ozn-uri in acea vreme) care la 4 kile si ceva, dezvolta o putere de 4-5 ori mai mare decit unul "normal", era ceva cu Q, nu mai tin minte. |
#50
Posted 15 October 2016 - 15:46
bladhaund, on 15 octombrie 2016 - 15:02, said:
La 40k+ EUR, cat ar putea ajunge Bolt, pardon, Ampera-e, o masina din clasa sub-compacta, poti sa iti iei orice masina non-premium din clasa medie, in echiparea de varf. Sau orice SUV non-premium in echipare mare. Sau destule masini premium in echipare mai modesta. Sau si ceva SUV premium e pe acolo. Sau iti iei 2 Dustere full. Sau unul singur si bagi carburant 10 vieti. |
#51
Posted 15 October 2016 - 16:18
Urmariti https://www.youtube.com/user/alloam aici utilizarea unei masini electrice in conditii reale de trafic, in localitate si in afara.
Ce-i drept, se desfasoara intr-o tara cu apa calda, cu statii de incarcare si fara bizoni care te imping de la spate in trafic. |
|
#52
Posted 15 October 2016 - 17:16
_-AppleS-_, on 15 octombrie 2016 - 15:46, said:
Fi serios, tu n-ai cumpara o masina electrica nici daca ar fi 10k euro, nici daca ti-ar da gratis. S-a prins toata lumea ca tu ai alte interese pe topic. Bineinteles ca as cumpara, numai pentru faptul ca e un gadget nou. M-am bucurat cand am auzit de Loganul electric si am vrut sa merg la targ sa vad, dar dupa ce am vazut preturile, nu are rost. Mai bine ia-ti si tu o masina termica, ca sa stii despre ce vorbesti. Sau una electrica, daca doresti. Vorbitul de pe margine e cam degeaba. |
#53
Posted 15 October 2016 - 18:27
retele, on 15 octombrie 2016 - 11:39, said:
Tesla are un preț de 3 ori mai mare. Modelul lor "din viitor" e prea incert, și la preț, și la "lux". Nu, nu are, incepe sub 70k$. E cit o seria 5. Nu este masina de mase dar nici pe departe de neatins. Nu uita ca pretul asta include combustibilul pe viata. Model 3 e preconizat la 35k, cit un BMW seria 3 de baza. Tot nu-i model de mase dar nici nu o sa fie vreodata. In final e copilaresc sa crezi ca masinile electrice o sa aiba costuri mult mai reduse. Statul are nevoie de aceeasi bani, deci cel putin taxele si accizele o sa fie platite cumva. Edited by vrajitoruldinoz, 15 October 2016 - 18:33. |
#54
Posted 15 October 2016 - 19:14
bladhaund, on 15 octombrie 2016 - 17:16, said:
Mai bine ia-ti si tu o masina termica, ca sa stii despre ce vorbesti. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users