Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
OPEL AMPERA autonomie 500 Km !
#19
Posted 15 October 2016 - 07:28
Eu sunt curios citi dintre cei care ridica in slavi automobilelel electrice au utilizat unul in conditii normale ( adica cind e rece cu incalzire, faruri, stergatoare de parbriz - trebuie musai sa ploua ) sau cind e cald cu aer conditionat si faruri .
Emisiunile lui Breatu de la TVR unde testeaza diferite chestii ( ca masini nu le pot zice la cele electrice ) in trafic real din Romania mi se par cele mai elocvente. Legat de distante, daca eu din Iasi merg la capitala pt o treaba si vreau sa ma intorc in aceasi zi , cum procedez ? ( cu benzina/diesel stiu si un astfel de drum il face multa lume in curzul unei zile ). Legat de incarcare - din reclama ca faci 100 km cu 3-4 lei nu prea vad cum iese un asa calcul deoarece : - 1 kw cu tot cu taxe, certificate, etc este aprox 0,6 lei - pt incarcare este nevoie de o priza care sa poata da 2-3 kw timp de minim 8 ore rezultand 16-24 kw pt aprox 100 km ( timp in care la o locuinta normala - casa , nu mai poti folosi in siguranta un foen sau fier de calcat de 2 kw ca atingi puterea maxima instalata. chestia cu tariful diferentiat la mine nu tine ( am facut o simulare si nu merita - nu am chef sa spal sau sa calc la miezul noptii) In opinia mea electricele de acum pe linga faptul ca muta poluarea in alte zone ( de la producerea de EE la cele generate de producerea acumulatorilor si ulterior reciclarea lor ) sunt doar o gogorita de marketing ca sa ia banii la fraierii ecologisti snobi. Daca s-ar dori cu adevarat protejarea planetei, ai pune la punct sisteme de transport in comun decente si ieftine astfel incit sa nu ma determini sa cumpar o masina ca sa ma duc la job pentru ca transportul public este si scump si nu te poti baza pe el. |
#20
Posted 15 October 2016 - 07:41
andu2006, on 15 octombrie 2016 - 07:28, said:
Legat de distante, daca eu din Iasi merg la capitala pt o treaba si vreau sa ma intorc in aceasi zi , cum procedez ? ( cu benzina/diesel stiu si un astfel de drum il face multa lume in curzul unei zile ) Insa la 90 de lei biletul de avion de ce ai vrea sa mergi cu masina si mai ales sa te intorci in aceeasi zi? Sa conduci 10-11 ore intr-o zi cand poti merge ieftin si rapid cu avionul? Hmmm ... Poti sa iei exemplul din Cluj, de unde ai 450 de km si deja esti la limita si daca mergi economic ... aici solutia ar fi sa faci o pauza de "cafea" la Brasov, in jumate de ora incarci bateria pentru inca 150 de km, apoi continui. Dar din nou, cand ai atatea avioane ieftine (chiar si la 39 de lei), nu vad de ce sa mergi cu masina (doar daca ai de carat ceva mare). Pe de alta parte, in oras e grozava o electrica ... nici nu trebuie sa o incarci des si nici nu te enervezi cand stai in trafic ca arzi gazul de pomana (chiar daca ai auto-start-stop cum am eu, daca esti pe o strada aglomerata unde trebuie sa faci 5 metri la fiecare 10 secunde e mult prea aiurea sa tot se opreasca/porneasca motorul). Cred ca o hibrida plug-in e momentan cea mai buna solutie pe ansamblu. Iar povestile ca poluarea doar se muta in alta parte sunt atat, povesti. Una e sa stai in trafic sa inspiri fumul aluia din fata, alta e sa ai o termocentrala la 100 de km de oras, pentru tine ca cetatean e o mare diferenta. E ca si cum ai zice ca e acelasi lucru sa stai in troleu langa unul care da basini langa tine sau langa unul care da basini la el acasa Asta daca produci curent asa, tarile civilizate deja produc majoritar curat energia electrica. Nu mai zic sa ai o casa langa un drum circulat/intersectie, deschizi geamul sa iei aer si inspiri gaze de esapament. Edited by utopium, 15 October 2016 - 08:00. |
#21
Posted 15 October 2016 - 08:16
Friskey, on 15 octombrie 2016 - 02:52, said:
"Autonomie de pana la 500km" poate sa insemne si 30km. Hai sa o luam logic si sa nu mai punem botul la "se spune ca...": o masina ca aia consuma cam 7 litri de benzina la 100 de km, 1 litru de benzina are 10kwh de unde rezulta ca ar avea nevoie de 70kwh ca sa parcurga 100km. Daca bateriile Amperei au 60kwh nu stiu cum dracu face 500km. Nu va face nici 100. Si am luat cazul ideal, in practica apar si alte chestii care scad enorm autonomia. Restul se pierde sub forma de caldura pe esapament, pe radiator, pe frane. Masinile electrice mai au si recuperarea energiei la franare. Am facut mai multe drive-teste cu diverse modele electrice si am observat un consum real de ordinul a 10 - 20 kWh / 100 Km, in functie de conditii. De exemplu cu Renault ZOE am scos 14 kWh / 100 Km pe vreme calduta, fara climatizare, doar cu ventilare. Pe vreme rece si umeda, cand aveam nevoie de incalzire macar cat sa nu se abureasca parbrizul, am scos 19 kWh / 100 Km. E drept ca traseele au fost complet diferite, in doua orase diferite, dar ambele tipic de aglomerate. Edited by kolfleading, 15 October 2016 - 08:20. |
#22
Posted 15 October 2016 - 08:29
utopium, on 15 octombrie 2016 - 07:41, said:
Una e sa stai in trafic sa inspiri fumul aluia din fata, alta e sa ai o termocentrala la 100 de km de oras Sau e pe bune? on, cat costa Bolt-ul asta rebranduit? Edited by ericmario, 15 October 2016 - 08:30. |
#23
Posted 15 October 2016 - 08:29
Se pot face masini cu motor termic fara emisii de noxe ori masina cu motor termic fara emisii de CO2 ,nu ..nu merge pe hidrogen .
Edited by ARPA, 15 October 2016 - 08:30. |
#24
Posted 15 October 2016 - 08:32
ARPA, asta e o afirmatie sau o negatie? ca n-am inteles substratul....
|
#25
Posted 15 October 2016 - 08:33
#26
Posted 15 October 2016 - 08:36
Depinde si cum ii folosita energia.
Pentru benzina de exemplu avem puterea calorica 46.4MJ/kg. Asta ar fi echivalent cu 34.2MJ/L sau 9.5KWh/L. Randamentul motorului cu aprindere prin scanteie (MAS) ii maxim 25%, deci cam 25% din energia continuta in combustibil ajunge la arborele cotit, restul de 75% ii pierduta pe evacuare, sistem de racire, distributie si echipamente auxiliare. Ambreiajul, cutia de viteze, transmisia au in cel mai bun caz un randament de 90%, deci la roata iti ajunge maxim 22.5% din energia continuta in combustibil, aproximativ 2.15KW/L Motorul electric are randament de cel putin 70%. Daca pastram aceeasi transmisie, cu randament de 90%, obtinem la roata cam 63%. Din 9.5KWh stocati intr-o baterie obtinem la roata cam 5.9-6KWh, de 2.8 ori mai mult comparativ cu benzina arsa intr-un MAS, deci am arde 2.8L benzina sa producem acelasi efect. Avem si franare regenerativa si asta recupereaza cel putin 40% din energia care ar fi disipata sub forma de caldura pe un sistemul de franare clasic. Motorul electric nu necesita regim de relanti, timp in care pe un motor cu ardere interna consumi inutil combustibil. As risca sa zic ca un motor electric si un acumulator cu energie disponibila de 70KWh te-ar duce cel putin cat un MAS cu 20L de benzina in rezervor. Inca o problema: timpu de incarcare. Acumulatorii LiFePO4 de exemplu, se pot incarca de la 0 pana la 80% in 15minute fara nici un pericol. Randamentul de conversie a energiei electrice in energie chimica ii de peste 90%. Edited by gabyxm, 15 October 2016 - 08:43. |
#27
Posted 15 October 2016 - 08:38
Masinile electrice sunt adresate in general oamenilor calmi, relaxati. Bun, ai de facut un drum Iasi - Bucuresti, ai incarcat peste noapte masina la full si pleci la drum. Undeva dupa jumatatea drumului, te opresiti sa iti faci nevoile sa bei o cafea, sa mananci ceva si uite cum se duc 30-45 de min, in timpul asta masina este la incarcat. La fel si in Bucuresti, ca si destinatie si la fel la intoarcere. Asta este logica lor. Nu sa te urci si sa faci traseul mentionat si inapoi fara oprire si fara relaxare.
Edited by AlexRe, 15 October 2016 - 08:39. |
#28
Posted 15 October 2016 - 09:01
bladhaund, on 15 octombrie 2016 - 02:55, said:
Usor off-topic, ziarele scriu ca la TIB este expus Loganul electric cu "autonomie 500 km". Cu baterie de 45 kWh. http://www.capital.ro/logan-electric-cu-autonomie-de-500-km.html Din pacate nu am putut gasi un site al acelei firme, ca sa merite deschis un topic separat. Treaba e ca producatorii spun orice, dar din pacate realitatea ii cam contrazice. Attached Files |
|
#29
Posted 15 October 2016 - 09:10
Ca si la motoarele termice, consumurile estimate de producatori sunt mult optimiste.
Nu m-ar mira ca in realitatea noastra cotidiana, in orase extrem de aglomerate, partea de hibrid cu baterie mica sa aiba sub 200km. E nevoie sa ai nervi de otel ca sa mergi ECO, adica sa iti arate jumatate de strada semnul international _i_, pt ca esti nemuritor pe timpul altora. Consider ca pentru orase, o masina cu baterie 100% precum BMW i3 este excelenta; iti ajunge zilnic sa mergi cu ea, fara sa ai probleme de autonomie. Problema este ca ai nevoie de o priza de incarcare (si e cam greu la bloc) + mai ai nevoie de o masina, pt drumurile lungi. Sa nu uitam totusi de elefantul din camera: costurile de achizitie si valoarea la revanzare. Cand vom avea masini de dimensiunea i3 pana in 20 000 eur, mai discutam. Momentan sunt dublu ca pret! |
#30
Posted 15 October 2016 - 09:13
#31
Posted 15 October 2016 - 09:13
Sincer eu nu inteleg masinile astea electrice de 30-40k.
Tesla s-a pozitionat mult mai bine intrind in competitie cu masinile de lux cu un pret similar. Si ofera niste avantaje fata de acele masini (acceleratia, designul, imaginea) si un dezavantaj (autonomia, care insa pentru oamenii aia nu e o problema pentru ca au minim 2 masini, in plus au statii de fast charging si baterii mari). Masinile gen Opel, Logan etc se adreseaza unor oameni care vor sa cheltuie bani putini dar ele sint la pret cit o masina premium. Cu 20,000E cumperi un Logan si benzina pe viata loganului, fara probleme de autonomie, baterii care se uzeaza etc. Nu mai zic ca de multe ori clientii de logan si opel nu au o a doua masina, si nici autonomia nu e cit la Tesla. Si mai sint si lente. |
#32
Posted 15 October 2016 - 09:31
ARPA, on 15 octombrie 2016 - 09:13, said:
O afirmatie ,se pot construi masini cu motor termic fara emisii de noxe ori CO2 ,masini care nu functioneaza pe hidrogen . gabyxm, on 15 octombrie 2016 - 08:36, said:
Motorul electric are randament de cel putin 70%. Daca pastram aceeasi transmisie, cu randament de 90%, Cel putin, facturile asta spun. Si eu sunt pro orice-i nou, dar nu stiu daca randamentul ala superior, se poata traduce si in bani mai putini platiti. Sper ca intelegi ce spun. Edited by ericmario, 15 October 2016 - 09:48. |
#33
Posted 15 October 2016 - 09:47
Hai sa-ti zic o chestie. Randamentul ala prost al motorului termic iti da iarna caldura. La electrica e din baterie, nu e gratis iar iarna in oras consumi mai mult curent sa faci caldura o ora decat sa te deplasezi cu masina o ora, adica 20Km. Vara, la fel, ACul va consuma mai mult intr-o ora decat motorul in acea ora (20Km).
Edited by underb, 15 October 2016 - 09:48. |
|
#34
Posted 15 October 2016 - 09:50
#35
Posted 15 October 2016 - 09:55
Cit poate sa consume pompa de caldura intr-o ora intr-un spatiu asa mic (e drept, prost izolat)? 2-3kwh? Din 50-100.
Masinile electrice se inclazesc/racesc inainte de a pleca la drum, cind esti inca conectat, din telefon. underb, on 15 octombrie 2016 - 09:47, said:
Hai sa-ti zic o chestie. Randamentul ala prost al motorului termic iti da iarna caldura. Iar vara trebuie sa consumi aer conditionat si ca sa scoti caldura din motor. Iarna o pompa de caldura e mult mai eficienta ca un motor termic. |
#36
Posted 15 October 2016 - 09:57
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users