Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?
 Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...
 MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

problema ping in jocuri online
 Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Rfg crescut
 

OPEL AMPERA autonomie 500 Km !

- - - - -
  • Please log in to reply
120 replies to this topic

#109
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Despre Loganul electric facut de o firma mica:

Cu teste care n-au atins limita maxima declarata de 500 km...!?!... si restul de teste facute numai in laborator... nu suna foarte serios...
Adica ce facem, le-o testam noi inaintea lor? (pe banii nostri) :D

Eu din start am mai multa incredere in Opel/GM, o firma care face masini de 120 de ani, decat intr-un amator care n-a testat autonomia maxima, n-a spus cu cate persoane si la ce temperaturi, etc

In Tesla increderea e mica de cand a fost prinsa cu fofaltica cu autonomia... de fapt redusa la jumatate...
(vezi teste februarie 2016 la Registrul Auto din Singapore, consum dublu decat cel declarat in pliantele pentru clienti)

#110
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,326
  • Înscris: 09.09.2006

 gabyxm, on 19 octombrie 2016 - 22:01, said:

[...]acumulatorii se incalzesc la sfarsitul fazei de incarcare cand capacitatea ajunge si trece de 98-100%. La supraincarcare aproape toata energia care o absorb ii transformata in caldura. Pana la 90-95%, temperatura unui acumulator bun, fara defecte, creste cu 2-3C fata de temperatura initiala sau temperatura mediului ambiant in care ii tinut[...]
Dar tot se încălzește, și tot apare un randament p-acolo.

 AndyM, on 24 octombrie 2016 - 16:45, said:

Ai omis o chestie importanta...
In conditiile in care in prezent alimentezi si platesti intr-un timp mediu de 3-5 minute, uneori stai si astepti dupa 2, uneori chiar 3 masini la coada... asta cu 6-8 pompe...
Daca incarcarea asta ar dura 15 minute... ia in considerare ca uneori astepti 15-30 minute doar sa-ti vina randul la "pompa" cu elecroni.
Iar dacă ești a șasea mașină la rând și se defectează una din celelalte pompe cucurent...

 gabyxm, on 24 octombrie 2016 - 18:48, said:

[...]La pompa de electroni din casa nu trebuie sa scoti televizorul sa-ti conectezi laptopul, ai deobicei mai multe prize din care sa iei alimentare pentru fiecare consumator.
Și puterea cerută de toate telefoanele alea simultan e similară cu a unui mixer și undeva pe la 0.5% din capacitatea instalată a casei. Investițiile necesare pentru modernizarea infrastructurii electrice sunt enorme și n-o să le facă nimeni pe degeaba. Nici în alte părți (spre care ne place să ne uităm), d-apoi în rromanistan.
Iar dacă acele investiții vor fi făcute, cu siguranță cineva o să le plătească până-i iese pe nas. Îmi imaginez o stație de încărcare făcută cu o modernizare de-asta (alimentare pe medie/înaltă tensiune, transformatoare proprii redundante ca să nu închizi taraba de fiecare dată când plouă), la care activarea se face de la casă în mod prepay și costul kilowatului e undeva triplu față de prețul pentru consumul casnic. Pentru că investiția trebuie amortizată cumva, și dacă vrei 10 super-chargere active în același timp și gata de drum în 15 min în loc de 8 ore, scoate banul!

 gabyxm, on 24 octombrie 2016 - 19:30, said:

[...]Am descris un pic mai pe intelesul tuturor cum s-ar rezolva problema cand trebuie sa treci de la furtune la cabluri[...]
Unde? Am luat topicul de la început, da' n-am găsit. Zi și tu măcar pe ce pagină e dacă nu link direct.

Edited by buntzi, 28 October 2016 - 06:15.


#111
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,519
  • Înscris: 15.06.2007

 AndyM, on 24 octombrie 2016 - 16:45, said:

Ai omis o chestie importanta...
In conditiile in care in prezent alimentezi si platesti intr-un timp mediu de 3-5 minute, uneori stai si astepti dupa 2, uneori chiar 3 masini la coada... asta cu 6-8 pompe...
Daca incarcarea asta ar dura 15 minute... ia in considerare ca uneori astepti 15-30 minute doar sa-ti vina randul la "pompa" cu elecroni.
Ieri an venit de la tm la buc. Nu am alimentat la sibiu, dar tot mi-a trebuit sa ud trandafirii, am mai stat la o cafea, un sandwich, dupa care mi-am mai luat unul,  un suc, o apa, si  cand am plecat, trecusera 25 de minute.

 Viorelsolar, on 28 octombrie 2016 - 01:14, said:

No comment !
Tnr.ro?

#112
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004

 buntzi, on 28 octombrie 2016 - 06:13, said:

Dar tot se încălzește, și tot apare un randament p-acolo.
Randament ai oricum subunitar, da nu randamentul acumulatorului ar trebui sa te ingrijoreze cat cel al incarcatorului si consumatorilor. Oricum, discutia era despre intervalul de temperaturi in care pot functiona acumulatorii.

 buntzi, on 28 octombrie 2016 - 06:13, said:

Și puterea cerută de toate telefoanele alea simultan e similară cu a unui mixer și undeva pe la 0.5% din capacitatea instalată a casei. Investițiile necesare pentru modernizarea infrastructurii electrice sunt enorme și n-o să le facă nimeni pe degeaba. Nici în alte părți (spre care ne place să ne uităm), d-apoi în rromanistan.
Iar dacă acele investiții vor fi făcute, cu siguranță cineva o să le plătească până-i iese pe nas. Îmi imaginez o stație de încărcare făcută cu o modernizare de-asta (alimentare pe medie/înaltă tensiune, transformatoare proprii redundante ca să nu închizi taraba de fiecare dată când plouă), la care activarea se face de la casă în mod prepay și costul kilowatului e undeva triplu față de prețul pentru consumul casnic. Pentru că investiția trebuie amortizată cumva, și dacă vrei 10 super-chargere active în același timp și gata de drum în 15 min în loc de 8 ore, scoate banul!
Unde? Am luat topicul de la început, da' n-am găsit. Zi și tu măcar pe ce pagină e dacă nu link direct.

Aceeasi problema a avut-o si Rockefeller pe vremea cand cara petrol lampant cu trenul. Cand transportul cu trenul a devenit impredictibil de scump pentru el, si-a facut o retea de conducte. Normal ca trebuie bani, da banii de investitii nu apar inainte sa existe potentiali clienti.
Masina electrica necesita deocamdata o exploatare din partea unor clienti care planifica ce au de facut macar cu o zi inainte. Nu-i pentru unu care se trezeste dimineata la 7:50, trebuie sa ajunga la servici la 8:00 si pe drum isi aduce aminte ca nu a alimentat. O incarci noaptea, cand pretul energiei electrice ii mai mic, iti planifici unde ai de mers si daca ai nevoie sau nu de incarcari suplimentare pe parcurs.
Avem intersectii monitorizate si vezi pe Google maps starea lor in timp real. Nu ar costa enorm sa dezvolti monitorizarea statiilor de incarcare de urgenta si sa stii dinainte cate locuri is disponibile sau chiar sa-ti faci rezervare de baza energiei disponibile in acumulator si pe baza locurilor disponibile in statiile de incarcare, chiar inainte sa pleci cu masina de acasa. Chiar mai mult, daca tot folosim GPS, pe baza traseului prestabilit s-ar putea alege statia de incarcare preferata unde vrei sa opresti.
La o benzinarie clasica planificarea o fac altii care extrag si rafineaza petrol dupa care distribuie carburantul in functie de cerere in toate statiile si cu toate astea ajungi in unele cazuri sa tragi in pompa dupa care afli ca nu au benzina momentan.
Ar mai fi o solutie cu acumulatori standardizati pentru toate tipurile de masini care in caz de urgenta s-ar putea schimba automatizat sau semi-automatizat in statiile de incarcare cu altii incarcati peste noapte si cei goi s-ar putea reincarca intr-un timp mai lung.
Clar ca ai nevoie de putere instalata foarte mare pentru a folosi incarcarea la 15 minute, nici nu se pune problema de bransament de 400V. Pentru o singura masina o sa ai nevoie de 200-400KW, poate chiar mai mult, da asta nu trebuie sa ne sperie. Banuiesc ca furnizorii de energie electrica o sa aibe in vedere modernizarea retelelor cu scopul de a vinde mai mult, mai ales pe timp de noapte.

#113
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Acumulatorii se pot încărca și în garajul propriu de la rețeaua electrică a casei pentru cei care locuiesc la curte,chiar dacă necesită 8-10 ore,dar considerând că noaptea dormi,atunci nu văd unde este deranjul !.Eu am o instalație fotovoltaică de 3 Kwp,care va crește pas cu pas până la cca.12 Kwp propuși,tocmai ca să pot încărca acumulatorii unui automobil electric pe timpul zilei când am soare și nu plec nicăieri cu mașina,apoi pot folosi acumulatorii mașinii și invers,pentru alimentarea casei cu energie atâta timp cât staționează,idee pe care o folosesc unii americani care trăiesc off grid și se folosesc de automobilul electric pentru necesarul de consum energetic al casei,pentru că ei au stații de încărcare gratis în multe orașe și în asta constă șmecheria cu off grid-ul !!!Posted Image

#114
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,519
  • Înscris: 15.06.2007

 Viorelsolar, on 28 octombrie 2016 - 12:06, said:

Acumulatorii se pot încărca și în garajul propriu de la rețeaua electrică a casei pentru cei care locuiesc la curte,chiar dacă necesită 8-10 ore,dar considerând că noaptea dormi,atunci nu văd unde este deranjul !.Eu am o instalație fotovoltaică de 3 Kwp,care va crește pas cu pas până la cca.12 Kwp propuși,tocmai ca să pot încărca acumulatorii unui automobil electric pe timpul zilei când am soare și nu plec nicăieri cu mașina,apoi pot folosi acumulatorii mașinii și invers,pentru alimentarea casei cu energie atâta timp cât staționează,idee pe care o folosesc unii americani care trăiesc off grid și se folosesc de automobilul electric pentru necesarul de consum energetic al casei,pentru că ei au stații de încărcare gratis în multe orașe și în asta constă șmecheria cu off grid-ul !!!Posted Image
Si asta in Romania?

#115
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
De ce nu ?,cică au apărut și la noi stații de încărcare moka pe la unele mall-uri !

#116
AndyM

AndyM

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,996
  • Înscris: 01.08.2005
Da, in vreo 7-10 orase din tara la Kaufland.
Free to use, dar sunt curios pentru cat timp.

#117
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,477
  • Înscris: 17.09.2007

 Viorelsolar, on 28 octombrie 2016 - 12:06, said:

Acumulatorii se pot încărca și în garajul propriu de la rețeaua electrică a casei pentru cei care locuiesc la curte,chiar dacă necesită 8-10 ore,dar considerând că noaptea dormi,atunci nu văd unde este deranjul !.Eu am o instalație fotovoltaică de 3 Kwp,care va crește pas cu pas până la cca.12 Kwp propuși,tocmai ca să pot încărca acumulatorii unui automobil electric pe timpul zilei când am soare și nu plec nicăieri cu mașina,apoi pot folosi acumulatorii mașinii și invers,pentru alimentarea casei cu energie atâta timp cât staționează,idee pe care o folosesc unii americani care trăiesc off grid și se folosesc de automobilul electric pentru necesarul de consum energetic al casei,pentru că ei au stații de încărcare gratis în multe orașe și în asta constă șmecheria cu off grid-ul !!!Posted Image
Ma rog, deocamdata e scump dar o solutie si mai interesanta e un powerwall, care ar fi aplicabila si la statiile de incarcare. Pe scurt, o baterie cu invertor de capacitate mare care se incarca (relativ) lent de la retea dar poate incarca rapid bateria unei masini. In felul asta uniformizezi consumul pe parcursul unei zile si scapi de cerintele de crestere a capacitatii furnizate de retea.
A nu se intelege fireste ca pui o baterie de 100kwh sa se incarce de la monofazat...

#118
Gif2D

Gif2D

    💯 Coffee addicted!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,882
  • Înscris: 21.02.2005
[ https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/2017-opel-ampera-e-covers-almost-755-kilometers-469-miles-on-a-full-charge-120335_1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Sursa.

#119
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

 Gif2D, on 12 septembrie 2017 - 13:25, said:


Nu a mers cu vit.mai mare de 50km/h. Succes la incurcat circulatia si la fugit de uragan. E total irelevant.

Edited by Torquemada-666, 12 September 2017 - 13:43.


#120
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007
Totusi, pentru oras e ceva.

L.E. Doar ca pretul e ...39.330. Scump doamna, scump!

Edited by ericmario, 12 September 2017 - 14:02.


#121
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

 ericmario, on 12 septembrie 2017 - 13:49, said:

Totusi, pentru oras e ceva.

L.E. Doar ca pretul e ...39.330. Scump doamna, scump!

Pt.oras e ok. Da e scumpa, dar nu mai scumpa ca Tesla 3 de 35.000$=84.000€.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate